Доповідь на педраду "Інноваційні технології у ЗДО"

Про матеріал
Загальні відомості про інноваційні технології та опис використання інноваційних технологій у роботі в дошкільному закладі.
Перегляд файлу

Міні-лекція з елементами гри «Суть і принципи патріотичного виховання в сучасному українському суспільстві»

Видатний український педагог В.О. Сухомлинський у книзі «Народження громадянина» писав: «Домогтися того, щоб вихованця вже з дитинства хвилювало теперішнє та майбутнє Вітчизни, – одна з найважливіших передумов запобігання моральним зривам у дитячі роки. Патріотичні думки, почуття, тривоги, патріотичний обов’язок, громадянська відповідальність – це основа почуття людської гідності Той, у кому ви сформували ці якості душі, ніколи не виявить себе в чомусь поганому, навпаки – він прагнутиме виявляти себе тільки в доброму, гідному наших ідей, нашого суспільства».

-         Що таке патріотизм для кожного з вас ?

Патріотизм (грец. paths — батьківщина) — любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу.

Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про її та своє благо, сприяння становленню й утвердженню країни як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, готовність обстояти її незалежність, служити, захищати її, розділити свою долю з її долею.

Патріотизм є одними із найсуттєвіших показників моральності людини. Метою національно-патріотичного виховання є формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, пошани до видатних вітчизняних історичних діячів, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків.

Громадянська позиція свідомого українця має полягати в активному обстоюванні традиційних для нашого менталітету чеснот:

-         любові до рідної землі;

-         товариськості;

-         розумної достатності;

-         цінності родинного життя;

-         духовності повсякденного буття;

-         уважного ставлення до людей;

-         готовності брати активну участь у розбудові Батьківщини, поступаючись особистим інтересам.

За останній час на фоні кризових явищ у соціально-економічній, політичній, культурній та інших сферах суспільного життя стався різкий спад в діяльності виховання підростаючого покоління, а саме, в напрямку патріотичного виховання. Тому, значна роль у вихованні патріотизму лягла на дошкільні та навчальні освітні установи, в рамках яких відбувається духовно-моральне становлення дітей і підготовка їх до самостійного життя. В даний час в період нестабільності в суспільстві, виникла необхідність повернутися до кращих традицій нашого народу, до його віковим корінням, до таких вічних понять як рід, родина, Батьківщина. У зв'язку з цимпочинаючи з дошкільноговікунеобхідноформувати у дітейвисокіморальні та морально-психологічніякості, середякихважливезначеннямаєпатріотизм.

Міністерство освіти і науки затвердило Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року (наказ МОН від 06.06.2022 №527).

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна, системна, цілеспрямована діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, закладів освіти, сім'ї, громадських об'єднань та благодійних організацій, релігійних організацій  та інших інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про блага свого народу, готовності до виконання громадського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Пріоритетом є формування цілісного ставлення особистості до Українського народу, Батьківщини, Держави, Нації.

Так, у новій редакції Базового компонента дошкільної освіти, як у державному стандарті, зазначено, що старший дошкільник має орієнтуватися в тому, що рідна країна має свою територію, на якій проживають українці, що мають свою культуру, звичаї, мову, визначає ознайомлення дітей з поняттями «держава»; «народ»; «людство», з правами та обов’язками громадян України.

Військово-патріотичне виховання (ВПВ) – наскрізний виховний процес, спрямований на формування у громадян України оборонної свідомості, підвищення суспільної значущості та поваги до військової служби, мотивації громадян до набуття ними необхідних компетентностей у сфері безпеки і оборони.Військово-патріотичне виховання — цілеспрямований, організованийпроцес формування готовності юнаків старшого шкільного віку до строковоївійськової служби в Збройних Силах України.

Протягом століть українське духовно - моральне виховання вбирало в себе кращі здобутки світової матеріальної і духовної культури, які утверджують добро, любов, красу, милосердя, справедливість у всіх сферах життя.

Екологічне виховання - це неперервний процес навчання, виховання, самоосвіти, накопичення досвіду і розвитку особистості, спрямований на формування ціннісних орієнтацій, норм поведінки і спеціальних знань щодо збереження навколишнього середовища і природокористування, реалізованих в екологічно грамотній діяльності.

Громадянсько-патріотичне виховання — формування громадянськості як інтегративної якості особистості, що дає можливість людині відчувати себе морально, соціально, поетично та юридично дієздатною та захищеною.

Принципи національно-патріотичного виховання:

Принцип національної спрямованості (ВИХОВАННЯ ЛЮБОВІ ДО РІДНОЇ ЗЕМЛІ, ПРИРОДИ, НАРОДУ, КУЛЬТУРИ, ІСТОРІЇ, ТРАДИЦІЙ ТОЩО)

Принцип само активності, саморегуляції(ЗДАТНІСТЬ ДО КРИТИЧНОСТІ ТА САМОКРИТИЧНОСТІ, ДО ПРИЙНЯТТЯ САМОСТІЙНИХ РІШЕНЬ ТА  ПОЧУТТЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ДІЇ ТА ВЧИНКИ ТОЩО)

Принцип полікультурності(ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ІДЕЙ, ЦІННОСТЕЙ, КУЛЬТУРИ, МИСТЕЦТВА, ВІРУВАННЯ ІНШИХ НАРОДІВ ТОЩО)

Принцип культуро відповідності (ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ НА ОСНОВІ НАБУТОГО МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОГО ДОСВІДУ ЛЮДСТВА)

Принцип соціальної відповідальності(УЗГОДЖЕННЯ ЗМІСТУ І МЕТОДІВ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ З РЕАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНОЮ СИТУАЦІЄЮ, В ЯКІЙ ОРГАНІЗОВУЄТЬСЯ ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС)

Принцип історичної і соціальної пам’яті(ЗБЕРЕЖЕННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОЇ І КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОЇ СПАДЩИНИ УКРАЇНЦІВ ТА ВІДТВОРЮЄ ЇЇ У СУЧАСНИХ ФОРМАХ І МЕТОДАХ ДІЯЛЬНОСТІ)

Принцип міжпоколінної наступності (ЗБЕРІГАЄ ДЛЯ НАЩАДКІВ ЗРАЗКИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ, ЕТНОКУЛЬТУРИ НАРОДІВ ЖИВУТЬ В УКРАЇНІ)
Вихователь-методист: Нині, як ніколи, гостро набуло актуальності виховання громадянина-патріота, відповідального, відданого своїй країні.

 

Для реалізації завдань національно-патріотичного виховання дошкільників ми використовуємо різні форми роботи  з  дітьми.

-         Ми всі розуміємо. Якщо обізнані будуть вихователі, то ї їх дошкільнята будуть все знати. Шановні педагоги пропоную вам пограти в гру «Так чи ні». Тема гри «Що ми знаємо про козаків?»

(Якщо відповідь вірна – ви показуєте предмет зеленого кольору, якщо відповідь не вірна – показуєте предмет червоного кольору.)

 

-         Чудово. Молодці. На всі питання відповіли правильно!

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку