Доповідь про підготовку дитини до школи

Про матеріал
Доповідь вихователя старшої групи на освітянській спільноті про підготовку дитини до школи
Перегляд файлу

Наш дошкільний заклад працює над проблемою «Підготовка дитини до школи». У своїй роботі використовуємо програму Українське довкілля, також  цього року обрали парціальну програму Україна – моя Батьківщина. Завдяки цим програмам наші дошкільнята готові іти в Нову українську школу.

Нова  українська школа презентувала вимоги до взаємин «учні — батьки — вчителі — школа». Пріоритетами в них є педагогіка партнерства, нові підходи до навчання учнів, формування в них ключових компетенційтностей тощо. Ми також переосмилили свої підходи до підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі.

Щоб успішно вчитися, дитині потрібні сили, вона має бути фізично готовою щодня нести ранець чи портфель, сидіти протягом 30-35 хв на уроці, правильно тримати ручку, писати впродовж тривалого часу тощо.

І педагоги, і батьки часто недооцінюють роль сформованості навичок здорового способу життя — фізичний аспект розвитку дитини. Фахівці стверджують, що саме фізичний розвиток є запорукою успішного навчання дитини в школі, тому ми велику увагу приділяли на заняття з фізичного розвитку, заняття з валеології, цікаві змагання , рухливі ігри, веселі руханки.

Не  забували ми  і про біологічну зрілість. Біологічно зрілій дитині легше впоратися з фізичними та розумовими навантаженнями, адаптуватися до нових умов, оскільки вона менш вразлива до стресу, збудників дитячих інфекційних хвороб.

Важливою складовою готовності дитини до школи є її психологічна готовність. Існують різні думки фахівців щодо структури психологічної готовності, однак здебільшого ми працювали над такими компоненти:

•        емоційно-вольовий (наші діти вміють ставити мету, долають перешкоди, вміють спілкуватися з однолітками)

•        інтелектуальний (у наших дітей розвинене мовлення, багатий словниковий запас)

•        мотиваційний (у наших дітей є бажання ходити до школи)

 На ранкових зустрічах наші вихователі старались створити позитивну атмосферу, та мотивувати дітей до спільної роботи.

 

Дитина має розуміти, що в школу вона йде не лише гратися з друзями, а й одержувати нові знання та вміння. Проте навчатися вона буде не сама. У класі здебільшого навчаються близько двадцяти учнів, тож дитина має вміти спілкуватися та працювати в групі.

Тож у дитини до початку навчання у школі бажано сформувати:

•        адекватну самооцінку;

•        потребу в спілкуванні з іншими;

•        уміння приймати інтереси групи дітей;

•        уміння налагоджувати взаємини з однолітками та дорослими.

Психологічна готовність дитини до школи передбачає розвиток її емоційно-вольової сфери, показники якої свідчать про сформованість відповідного компонента психологічної готовності до навчання в школі. Йдеться зокрема про такі показники, як:

•        упевненість у собі;

•        переважання позитивного настрою;

•        прагнення стримувати негативні емоції;

•        уміння керувати своєю поведінкою;

•        розвиток емоційної стійкості;

•        довільність пізнавальних процесів, зокрема сприймання, мислення, пам’яті, а також уваги;

•        довільність поведінки — здатність робити не лише те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити розпочату справу до кінця.

Ми навчили дітей виражати свої думки, емоції та бажання, «читати» емоції та настрій інших, прагнути враховувати це під час взаємодії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему: «Готовність дітей дошкільного віку до навчання в НУШ»

 

 

 

Підготувала вихователька

Дошкільного підрозділу Пнікутського ЗЗСО I-II ст

Макар Юлія Остапівна

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку