Доповідь на тему: "Екскурсії - форма навчально-виховної роботи в школі"

Про матеріал
Запропоновані матеріали допоможуть вчителям географії та керівникам гурткової роботи в проведенні шкільних екскурсій для учнів 8-11 класів.Цей матеріал має на меті допомогти вчителеві та керівнику гуртка у вирішенні питань організації та вибору обєктів навчальних екскурсій.
Перегляд файлу

Доповідь на тему: «Екскурсія -  форма навчально-виховної роботи в школі»

 

Екскурсія є важливою формою навчально-виховної роботи в шкільній і позашкільній освіті.Вони розширюють, поглиблюють та узагальнюють знання учнів,отримані на уроках і тому мають велике пізнавальне і виховне значення.І найголовніше, на мою думку, дають можливості для зближення навчання з життям. Навчальні екскурсії набувають вагомого значення, оскільки найяскравіша наочність не замінять живого споглядання.

Головною умовою успішного проведення екскурсії є методично правильна їх організація, що включає три основних етапи: а)підготовчий, що полягає в підготовці вчителя та учнів; б) проведення екскурсії; в)обробка та використання екскурсійного матеріалу.

При проведенні екскурсії на підприємство необхідно звернути увагу на такі вимоги: її мету і завдання: ознайомлення з виробничим процесом в даній галузі, з технологією та організацією виробництва, шляхами підвищення ефективності роботи на підприємстві, зі змістом праці людей різних професій(необхідно памятати обєктів, яких не можна було б використати для екскурсій, не існує). Хочу навести приклади об’єктів для навчальних  екскурсій.

Перша екскурсія до туристичної фірми. Керівник тур фірми розповів, як вдалося організувати  фірму, як доводилось долати певні труднощі, але результату таки досяг. Ознайомив молодих людей із переліком професій, які є затребуваними у туристичному бізнесі: турагент, туроператор тощо. Пояснив, які обов’язки покладаються на кожного працівника.  Після чого провів невеличку вікторину, під час якої учні мали змогу показати свої знання.

Молодий, перспективний, успішний, ще зовсім недавно такий самий учень, як і ті, що завітали . Роман зумів зацікавити одинадцятикласників історією свого економічного зростання.

Учні 11-А класу мали нагоду побувати на цікавій екскурсії, відвідавши трускавецьку поліграфічну фірму «Плеяда». Знайомство із підприємством проводив заступник директора, який поділився зі школярами цікавою та пізнавальною інформацією про фірму. Діти довідались, що «Плеяда» пропонує досить широкий вибір послуг:

виготовляє дрібні канцтовари, фотосувеніри, візитки, буклети тощо; займається виготовленням широкоформатних товарів (друк на плівках, банерах, сітках, папері, шпалерах, прапорній тканині) ; створює зовнішню рекламу (неонову, світлову).

Цікаво, що фірма навіть експортує свою продукцію у сусідню Польщу. Ярослав поділився своїми ідеями та думками щодо подальшого розширення цього бізнесу. Учні 10-А класу відвідали Трускавецький завод мінеральних вод. Учні побачили всі етапи виробництва мінеральної води.(від видування пластикової тари до фасування готової продукції)

Після даної екскурсії на закріплення теми «Підприємництво» я дала змогу учням відчути себе підприємцями, щоб кожен учень вчився створювати свй бізнес. учні залюбки виконують творчі завдання , працюючи в групах, парах.

Якщо учень отримає в школі навички орієнтування у потоці інформації, навчиться аналізувати її, узагальнювати, зіставляти факти, робити висновки, то йому легше буде пристосуватися до подальшого життя, правильно обрати майбутню професію.

 Тому вибір професії надзвичайно відповідальний крок у житті людини.

Для випускників шкіл актуальною є екскурсії до Державної служби зайнятості.

Старшокласники мають змогу ознайомитися із великою кількістю різних професій, подивитися фільм про види підприємницької діяльності, про можливу зміну професії навіть уже в старшому віці. Тобто, якщо помилився, не слід думати, що не можна щось змінити. Учні отримали відповіді на усі питання, що їх цікавили. Крім того, було проведене тестування щодо профорієнтації присутніх.

Сьогодні уже нікого не здивуєш,наприклад,  миттєвим переказом коштів із одного банківського рахунка на інший, навіть якщо власник знаходиться за тисячу кілометрів.

Тому важливо, щоб молодь, а точніше, школярі, які, на жаль, так багато часу проводять за комп’ютерними іграми, розуміли, що дуже корисно навчитися користуватися усіма перевагами Всесвітньої  мережі. Саме таку мету має екскурсія у одне з відділень місцевого банку.

Учні мають можливість дізнатись, як здійснювати оплату, проводити перекази коштів, отримувати бонуси, купувати квитки, користуючись сайтом privat24/ua, не виходячи з дому.Учні отримали сертифікат учасників «Банківський світ з Юніорбанком». Під час заняття учнів детально ознайомили з тими професіями, які потрібні для банківської сфери, з видами платіжних карток («Універсальна», «Платинум», «Голд»), з європейською і американською платіжними системами (Viza, Mastercard) тощо.

Екскурсія як одна із форм навчально - виховної роботи виконує такі функції:

- забезпечує формування в учнів уявлень про певні види трудової діяльності;

- дає змогу показати учням реальні умови роботи працівників різних сфер виробництва;

- спонукає дітей знаходити і розвивати у собі нахили до певних професій;

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проньо Леся
    Дякую за доповідь. Я використала її для виступу на педагогічній раді.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
1800
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку