Доповідь на тему: "Формування просторової компетентності здобувача освіти на уроках історії"

Про матеріал
Доповідь на тему: "Формування просторової компетентності здобувача освіти на уроках історії"
Перегляд файлу

ДЕРЖАВНИЙ НАДЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«РЕГЕОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСЕЙНОЈ освТти

ШВЕЙНОГО ВИРОБНИЦТВА ТА СФЕРИ ПОСЛУГ ХАРКЕВСЬКОЈ ОБЛАСТТ»

imageна тему:image

«Фрмування проопоровоТ imageкомпатрнтжоотј здобувача освћти на imageimageуроках ЈапорГЬ>

imageimageП

6ьисюъа.Даю

В Иои•рИн.Ф

                 imageрозвива€ться не                             у час{, але i у image тобто на

    визначен{й                  земноТ image серед певних природних умов. Таким чином,

imageimage середовище € image умов,        прискорюють або image розвиток        процесу не може

йти без вивчення простору, людина проводить

         свое жипя у image з'ясувати також поняття image         та просторова

image

Слайд У22 Просторова k0MneTeHTHicTb — це знання, [до на науковому piBHiimage

imageпростору як- необмеженоТ image формують i навички в       забезпечують image творчо та

                                          застосовувати Ha6YTi знання та                                у реальних -житт€вихimage

image

Результатами формування просторовоТ imageмае стати:

       imageimageimage природи       П image оболонки як- природного,

image середовища, в якому 11p0Tiix-a€ життя люлини:

       розкритгя   простору у imageпроблем image

       image та image мислення- просторового уявлення про земну поверхню, €!lHocTi наВКОЛИШНЬОГО середовища людини та П image в

image

       вироблення image

       використовувати знання для розв'язання реальних -життевих проблем.

imageimageмож-уть бути

                                 у визначеному локальному                                               Ось чо,му

noTpi6H0 серйозно ставитися до проблеми навчати хлйнню встановлювати у imagekypci iCTOPiT зв'язки та image

imageвизнача€ image та явищ, забезпечу€          уявлення людей.

       Слайд N23 Тсторична просторова                                   передбача€ Taki                 i навички:

читати карту. Мета читання карти поляга€ у тому, щоб виявити на kapTi явиш, Тх image розуйшення та

imageвза€мозв'язок; щоб бачити за умовно-площинними зображеннями факти, imageявища:); imageта навички дають змогу зняти з карти

                   imageщо мае                 при image та image Hepe6ir-y

image                                                      з використанням масштабу,               з карти цифрову

0kpeMi частини image причини

вимага€ використання eneMeHTiBimage

                                                                             Це               систематизувати отриману

imageвстановлювати причини i image фактори впливу процес, image завдання на image kapTi, створювати

картосхем_х)•,

Для формування просторовоТ компетентност1 в yqHiB на уроках iCTOPiT я використовую карти, за допомогою яких формують image знання, image й навички 3i 3MicT0M знань (назв).

Слайд N24 Для роботи з картами викладач повинен звернути особливы увагу на те, чи мають навички роботи з картою Taki як:

1)     ознайомлення з назвою карти: учень мае знати, що назва карти Bi16v1Bae тему та П основний 3MiCT; BiH повинен автоматично вгщбирати за назвою Ti карти. 54ki imageнадати image для виконання поставленого завдання;

2)     ознайомлення з легендею карти: карти учень повинен ознайомитися з легендою, image значення позначок:

       З) ознайомлення з масштабом карти:          держав, BiAcwaHiimage

imageдопомагають встановити ПРИЧИНИ окремих imageтому image навчитися обчислювати Тх;

4) image або AiT, image з певними image лока:йзувати

image показати об'€кт, визначити його просторове розташування, imageположення, тобто його наimage

                 У image роботи з image картою            H0BHHHi набутиimage

знання таimage

1)                                            знати, що назва карти image тему та П основний 3MiCT; image карта

             imageв певний imageна                         можуть бути

image pi3H0MaHiTHi image [1.10 зхйнюються. також      бути imageна      kapTi, до того ж image qaci передаеться як cyciAcTB0 v imageкарти мають масштаб; YM0BHi позначення розшифровуються вimage

карти;

2)                                            imageвизначати i називати зображений на x-apTiimage

imageвизначати image на kapTi     правильно читати i описувати словами   частини карти

                Працюючи з картою на          icTopiT, image на       якесь           я завжли

супроводжую показ поясненням. aeY10HcTpalli€10 картини, словесним описом ландшафту, к:ймату, особливостей Ili€T TephTopiT. Отже. дако image на запитання: яку роль розташхвання [li€T \1icI.RBocTi. цього MiCTa, у icTopiT. Практична робота з image картою за типом i

метою уроку може бути побудована також як урок узагальнення й систематизацй'

       знань. image звичайно,                      форми image навчалimage

       imageна                   Усе залежить              конкретноТ мети i 3MicTvimage

image 13 власноТ практики зауважу, шо робота з icT01M!LlH0f0 картоно за.хоплю€image

не завдяки image але й завдяки imagep060Ti ознак n011Jvk-y та eJ1eMeHTiB image3MicT\'.

Тсторичний image потребу€ image Одна велика HacTiHHa картаimage

на кожному виставлена в k-a6iHeTi для огляду. Вона виконуе imageimage момент, а й просто так. Часто на перервах imageпросто так або ж заради гри розглядають карту, тим самим imageпроника€ pi3Ha навчальна image

                   HacTiHHi карти використовуються мною в                        фронтальноТ роботи з yciM

класом, а image атласи краше image для imageта грмловоТ роботи.

Одночасно використовую HacTiHHY карту та роздавальний image (зменшена imageHacTiHH0T карти). Атласи image роль A0BiAk0Boro imageВони полегшують виконання image завдань.

1сторичну карту зазвичай використовую на початку уроку — як пункт для image як введення до теми уроку як

Скориставшись картою на початку vpok-y, обов'язк-ово повертаюсь до нет в — вона сприйма€ться учнями на piBHi image [сторична карта € добрим

image час ознайомлення з новим матерКиом. Не менша роль карти i на image стадй• пояснення. коли йле image отриманих знань.

Слайд N25 Наприклад, до теми «УкраТна в image (1914-1918 рр)

використовую карту, [1106 з'ясувати- краТни в.ходили до складу Антанти та ТроТстого Союзуд або для розгляду nepe6irv бойови,х у певний час.

Слайд ЈУ26 До теми «УкраТна час Др ;дэТ cBiT0B0T (1939-1941 рр.)» image показати на kapTi напрями основних бойових Також до [li€T ж теми можна застосовувати карту для причин i imageimageв цей причин поразок чи imageimageчас роботи з image картами застосовую (С.лайд N27)

1.          Мовчанки один учень мовчки демонструс об'€кт на kapTi, imageмовчки [liAHiMac руку, виходить ло дошк-и назвы 06' €ж•п . хтось imageпромовить слово, вибува€ з гри.

2.          „Розташуй i3 заходу на i3       на      ”:       записують назвиimage

image06'€kTiB на i розташовують Тх у imageдемонструють MicTa по kapTi, згадують i3 на image Севастополь, Xapx-iB, КиТв, Хотин, Жовт( Води,

Одеса, imagei3 заходу на Чигирин, Керч, 360piB, Путивль, Чорнобиль.image

              З.         За словесним описом викладача                     визначають, спро яку саме

imageimageimageimageMiCT0, селище чи image йде мова i показують його на k•apTi. Як BapiaHT — проведення caMocTiFIH0T роботи, коли YMHi записують все на паперй а мають визначити друкованими

image

Тому, як з такоТ ситуацЈТ, використовуо на своТх уроках imageкарти з Тнтернету. (С.лайд N28-10) До вашоТ уваги 3pa3kiB таких карт з вже готовими завданнями. fx можна використовуваги яю без змгн, так i image по

image-- це знання, що на науковому piBHi формують imageтворчо та imageу реальних житт€вихimage

6

image

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
13 січня 2023
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку