ДЕРЖАВНИЙ НАДЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
ШВЕЙНОГО ВИРОБНИЦТВА ТА СФЕРИ ПОСЛУГ ХАРКЕВСЬКОЈ ОБЛАСТТ»
на тему:
«Фрмування проопоровоТ компатрнтжоотј здобувача освћти на уроках ЈапорГЬ>
П
6ьисюъа.Даю
розвива€ться не у час{, але i у тобто на
визначен{й земноТ серед певних природних умов. Таким чином,
середовище € умов, прискорюють або розвиток процесу не може
йти без вивчення простору, людина проводить
свое жипя у з'ясувати також поняття та просторова
Слайд У22 Просторова k0MneTeHTHicTb — це знання, [до на науковому piBHi
простору як- необмеженоТ формують i навички в забезпечують творчо та
застосовувати Ha6YTi знання та у реальних -житт€вих
Результатами формування просторовоТ мае стати:
• природи П оболонки як- природного,
середовища, в якому 11p0Tiix-a€ життя люлини:
• розкритгя простору у проблем
• та мислення- просторового уявлення про земну поверхню, €!lHocTi наВКОЛИШНЬОГО середовища людини та П в
• вироблення
• використовувати знання для розв'язання реальних -життевих проблем.
мож-уть бути
у визначеному локальному Ось чо,му
noTpi6H0 серйозно ставитися до проблеми навчати хлйнню встановлювати у kypci iCTOPiT зв'язки та
визнача€ та явищ, забезпечу€ уявлення людей.
Слайд N23 Тсторична просторова передбача€ Taki i навички:
читати карту. Мета читання карти поляга€ у тому, щоб виявити на kapTi явиш, Тх розуйшення та
вза€мозв'язок; щоб бачити за умовно-площинними зображеннями факти, явища:); та навички дають змогу зняти з карти
що мае при та Hepe6ir-y
з використанням масштабу, з карти цифрову
0kpeMi частини причини
вимага€ використання eneMeHTiB
Це систематизувати отриману
встановлювати причини i фактори впливу процес, завдання на kapTi, створювати
картосхем_х)•,
Для формування просторовоТ компетентност1 в yqHiB на уроках iCTOPiT я використовую карти, за допомогою яких формують знання, й навички 3i 3MicT0M знань (назв).
Слайд N24 Для роботи з картами викладач повинен звернути особливы увагу на те, чи мають навички роботи з картою Taki як:
1) ознайомлення з назвою карти: учень мае знати, що назва карти Bi16v1Bae тему та П основний 3MiCT; BiH повинен автоматично вгщбирати за назвою Ti карти. 54ki надати для виконання поставленого завдання;
2) ознайомлення з легендею карти: карти учень повинен ознайомитися з легендою, значення позначок:
З) ознайомлення з масштабом карти: держав, BiAcwaHi
допомагають встановити ПРИЧИНИ окремих тому навчитися обчислювати Тх;
4) або AiT, з певними лока:йзувати
показати об'€кт, визначити його просторове розташування, положення, тобто його на
У роботи з картою H0BHHHi набути
знання та
1) знати, що назва карти тему та П основний 3MiCT; карта
в певний на можуть бути
pi3H0MaHiTHi [1.10 зхйнюються. також бути на kapTi, до того ж qaci передаеться як cyciAcTB0 v карти мають масштаб; YM0BHi позначення розшифровуються в
карти;
2) визначати i називати зображений на x-apTi
визначати на kapTi правильно читати i описувати словами частини карти
Працюючи з картою на icTopiT, на якесь я завжли
супроводжую показ поясненням. aeY10HcTpalli€10 картини, словесним описом ландшафту, к:ймату, особливостей Ili€T TephTopiT. Отже. дако на запитання: яку роль розташхвання [li€T \1icI.RBocTi. цього MiCTa, у icTopiT. Практична робота з картою за типом i
метою уроку може бути побудована також як урок узагальнення й систематизацй'
знань. звичайно, форми навчал
на Усе залежить конкретноТ мети i 3MicTv
13 власноТ практики зауважу, шо робота з icT01M!LlH0f0 картоно за.хоплю€
не завдяки але й завдяки p060Ti ознак n011Jvk-y та eJ1eMeHTiB 3MicT\'.
Тсторичний потребу€ Одна велика HacTiHHa карта
на кожному виставлена в k-a6iHeTi для огляду. Вона виконуе момент, а й просто так. Часто на перервах просто так або ж заради гри розглядають карту, тим самим проника€ pi3Ha навчальна
HacTiHHi карти використовуються мною в фронтальноТ роботи з yciM
класом, а атласи краше для та грмловоТ роботи.
Одночасно використовую HacTiHHY карту та роздавальний (зменшена HacTiHH0T карти). Атласи роль A0BiAk0Boro Вони полегшують виконання завдань.
1сторичну карту зазвичай використовую на початку уроку — як пункт для як введення до теми уроку як
Скориставшись картою на початку vpok-y, обов'язк-ово повертаюсь до нет в — вона сприйма€ться учнями на piBHi [сторична карта € добрим
час ознайомлення з новим матерКиом. Не менша роль карти i на стадй• пояснення. коли йле отриманих знань.
Слайд N25 Наприклад, до теми «УкраТна в (1914-1918 рр)
використовую карту, [1106 з'ясувати- краТни в.ходили до складу Антанти та ТроТстого Союзуд або для розгляду nepe6irv бойови,х у певний час.
Слайд ЈУ26 До теми «УкраТна час Др ;дэТ cBiT0B0T (1939-1941 рр.)» показати на kapTi напрями основних бойових Також до [li€T ж теми можна застосовувати карту для причин i в цей причин поразок чи час роботи з картами застосовую (С.лайд N27)
1. Мовчанки один учень мовчки демонструс об'€кт на kapTi, мовчки [liAHiMac руку, виходить ло дошк-и назвы 06' €ж•п . хтось промовить слово, вибува€ з гри.
2. „Розташуй i3 заходу на i3 на ”: записують назви
06'€kTiB на i розташовують Тх у демонструють MicTa по kapTi, згадують i3 на Севастополь, Xapx-iB, КиТв, Хотин, Жовт( Води,
Одеса, i3 заходу на Чигирин, Керч, 360piB, Путивль, Чорнобиль.
З. За словесним описом викладача визначають, спро яку саме
MiCT0, селище чи йде мова i показують його на k•apTi. Як BapiaHT — проведення caMocTiFIH0T роботи, коли YMHi записують все на паперй а мають визначити друкованими
Тому, як з такоТ ситуацЈТ, використовуо на своТх уроках карти з Тнтернету. (С.лайд N28-10) До вашоТ уваги 3pa3kiB таких карт з вже готовими завданнями. fx можна використовуваги яю без змгн, так i по
-- це знання, що на науковому piBHi формують творчо та у реальних житт€вих
6