ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ БІОЛОГІЇ Квітка Інна Олександрівна- вчитель біології, хімії. Верхньопокровської ЗОШ І-ІІ ст.
Номер слайду 2
Мета дослідження: вивчення можливостей впровадження інтерактивних методів навчання у процес викладання шкільного курсу біології. Завдання дослідження: • виявити особливості інтерактивних методів навчання; • встановити значення інтерактивних методів навчання для підвищення ефективності процесу навчання; • розробити та провести уроки біології із використанням інтерактивних методів та дослідити їхній вплив на мотивацію учнів до навчання. Об’єкт дослідження – процес викладання біології у загальноосвітньому навчальному закладі. Предмет дослідження – інтерактивні методи навчання, що застосовуються при викладанні шкільного курсу біології.
Номер слайду 3
Методи дослідження - аналіз літературних джерелах з метою виявлення сучасних поглядів на досліджувану проблему; - вивчення досвіду вчителів біології, які використовують інтерактивні методи у своїй діяльності для складання їхньої характеристики; - аналіз шкільних програм і підручників біології з метою встановлення можливостей застосування інтерактивних методів у процесі викладання біології; - розробка та апробація уроків біології із використанням інтерактивних методів навчання; - констатувальний експеримент для виявлення характеру мотивації в учнів до вивчення біології до та після проведення уроків із застосуванням інтерактивних методів.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
59 13 Хочу вчитися 73 16 Примушує класний керівник 55 12 Для розширення розумового кругозору Щоб товариші зі мною дружили 45 10 Щоб похвалив учитель 68 15 Подобається отримувати гарні оцінки 77 17 Батьки примушують 68 15 Усі вчаться і я теж 64 14 Хочу навчитися самостійно працювати 41 9 Хочу добитися повних та глибоких знань 41 9 Хочу бути розумним та ерудованим Не хочу підводити клас Хочу бути корисним громадянином 36 8 Хочу стати грамотним 86 19 Це мій обов’язок % абс. число Кількість відповідей Запитання анкети Розподіл відповідей учнів на питання «Чому ти взагалі вчишся?» на початку навчального року
Номер слайду 6
Ні 64% Чи є біологія твоїм улюбленим предметом? Так 36% Так 59% Ні 41% Зміна ставлення учнів до навчального предмета «Біологія».
Номер слайду 7
73 16 Хочу вчитися 36 8 Примушує класний керівник 64 14 Для розширення розумового кругозору Щоб товариші зі мною дружили 36 8 Щоб похвалив учитель 32 7 Подобається отримувати гарні оцінки 32 7 Батьки примушують 5 Усі вчаться і я теж 73 16 Хочу навчитися самостійно працювати 68 15 Хочу добитися повних та глибоких знань 73 16 Хочу бути розумним та ерудованим Не хочу підводити клас Хочу бути корисним громадянином 68 15 Хочу стати грамотним 32 7 Це мій обов’язок % абс. число Кількість відповідей Запитання анкети Розподіл відповідей учнів на питання «Чому ти взагалі вчишся?» в кінці навчального року
Номер слайду 8
На основі проведеного аналізу анкетування учнів на початку та в кінці навчального року можна зробити наступні висновки: проведення уроків біології з використанням різних інтерактивних методів призвело до зміни на краще ставлення учнів до навчального предмета «Біологія», підвищення рівня умотивованості і зміни пріоритетів навчання, у класах збільшилась кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал, учні займають активну позицію у засвоєнні знань, зріс їхній інтерес у сприйманні знань.
Номер слайду 9
В И С Н О В К И 1. Особливість інтерактивного навчання полягає в такій організації навчального процесу, за якої він здійснюється в умовах постійної активної взаємодії всіх його учасників. 2. Різноманітність інтерактивних методів на уроках біології змінює ставлення учнів до навчального предмета на позитивне, що, в свою чергу, підвищує ефективність процесу навчання та пізнавальну активність школярів. 3. Застосування інтерактивних методів навчання дозволяє вчителю створити в класі ділову атмосферу рівноправності, що надає кожному учню можливість реалізувати свої навчальні здібності та змінити мотиви навчання. 4. Завдяки використанню інтерактивних методів навчання в учнів підвищується результативність засвоєння матеріалу, розвиваються вміння співнавчання та співпраці.