Доповідь на тему "Нові професійні ролі та завдання сучасного вчителя в концепції НУШ"

Про матеріал
Матеріал корисний для використання на творчих майстернях, засіданнях з обміну досвідом.
Перегляд файлу

 

Нові професійні ролі і завдання сучасного вчителя в контексті концепції Нової української школи

                           І ми прагнемо перейти до школи,

                            яка розвиває індивідуальність,

                             забезпечує свободу вибору.

                            Але щоб користуватися свободою вибору,

                            ти повинен розуміти, як робити цей вибір.   

                                                               Суспільство повинно зрозуміти,

                                                               що через вчителя ми будуємо

                                                               нову школу і нове ставлення до дітей.

                                                                                                                   

                                                                                                                    Лілія Гриневич,

                                                                                                                    Міністр освіти та

                                                                                                                         науки України

 

ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИ СКЛАДАЄТЬСЯ З 8 КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ

  1.Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві;

  2. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно;

  3. Наскрізний процес виховання, який формує цінності;

  4. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну     автономію;

  5. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;

  6. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;

  7. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя;

  8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

 

 

 

  • Новий зміст
  • Нова структура
  • Нова структура
  • Справедливе фінансування і правдивий доступ
  • Виховання на цінностях
  • Нове освітнє середовище
  • Автономна школа
  • Орієнтація на учня
  • Педагогіка партнерства

 

Мета нової школи – новий випускник:

          ВИПУСКНИК НОВОЇ ШКОЛИ


 

Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства».
Основні принципи цього підходу:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах, стосунках;
  • діалог - взаємодія - взаємоповага;
  • розподілене лідерство (проактивність, право вибору  та відповідальність за нього, горизонтальність зв'язків);
  • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов'язань,   обов'язковість  виконання домовленостей).

Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін. Реформою передбачено низку стимулів для особистого і професійного зростання, щоб залучити до професії найкращих.

   Українська школа буде успішна, якщо до неї прийде успішний вчитель. Він – успішний вчитель і фахівець – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає.

     Учителі вивчатимуть особистісно орієнтований  та компетентнісний підхід, управління освітнім процесом, психологію групової динаміки тощо. У зв’язку з цим варто говорити про нову роль вчителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.

                                             НОВІ  РОЛІ  ВЧИТЕЛЯ

 

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

                        Нові ролі педагога

                       Вчитель-фасилітатор

Фасилітатор –

(від англ. facilitate):1 сприяти, 2 допомагати, 3 полегшувати. Це вчитель, основне завдання якого полягає в стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів. Фасилітація – це організація й управління процесом обговорення певних питань (тем) у групі людей.

Мета учителя-фасилітатора – організувати спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони, налагодити ефективний обмін думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшли в конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було вироблено.

                                          Вчитель-тьютор

Тьютор –

(від англ. tutor — учитель) — особа, що веде індивідуальні або групові заняття із учнями, студентами, репетитор, наставник, опікун.

 Тьютор — ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять з учнями, студентами.

 Життєва необхідність тьютора  для здобувачів освіти інклюзивних груп та класів.

 На думку фахівців, учитель працює відповідями, а тьютор – питаннями.

 Вчитель- коуч

Коуч
Професія, призначення якої — сприяти людині в досягненні її життєвих цілей, розвитку та успіху.
Коучинг (англ. Coaching – тренерство) — процес, під час якого людина або група людей навчаються й одержують навички, необхідні для їхньої підтримки. 
Коуч – це фахівець, тренер, здатний зробити з людини чемпіона, тобто мова йде про виховання переможців.

                                  Вчитель – модератор

Модерація – це спосіб проведення навчальних занять або професійних нарад, який швидше призводить до результатів і дає можливість усім учасникам прийняти загальні рішення як свої власні, це структурований за певними правилами процес групового обговорення з метою ідентифікації проблем, пошуку шляхів їх вирішення та прийняття спільного рішення

Модератор – організатор групової роботи, що активізує і регламентує процес взаємодії учасників групи на основі демократичних принципів,  забезпечує ділове спілкування, протоколювання процесу обговорення, проміжних і підсумкових результатів групової дискусії.

                            Сучасний  вчитель

  • Не просто вчить, а вчить просто
  • Глибоко знає теорію і практику компетентнісного,особистісно зорієнтованого,діяльнісного підходів,вміє це перевести в практичну площину
  • Розуміє, що сучасною дидактичною одиницею є не урок, а тема
  • Поєднує в собі такі компетенції:
  • - Фасилітатора – створювача умов для навчання
  • - Супервайзера – організатора, менеджера
  • - Модератора – партнера
  • - Коуча – тренера, режисера
  • - Тьютора – репетитора
  • Бездоганно знає  свій предмет, не боїться сертифікації
  • Кожен урок, заняття є для сучасного вчителя міні-проектом,що включає «5П»:
  • - Проблема ( компетентнісний, особистісно зорієнтований, діяльнісний підходи)
  • - План (завдання)
  • - Пошук (практичні дії по виконанню завдання)
  • - Продукт (розвинуті компетентності; вмотивована особистість)
  • - Презентація (самоаналіз результатів)
  • Розуміє значення основної навички ХХІ століття – вміння самостійно вчитися впродовж всього життя
  • Керується в своїй роботі вимогами Державного стандарту про компетентнісний,особистісно зорієнтований,діяльнісний підходи на всіх уроках,заняттях

Висновки

  • Педагогічні системи мають розвивати не тільки особистість, а й самі розвиватися
  • Вчитель має бути готовим до процесу оновлення педагогічної системи
  • Сьогоднішнє завдання вчителя – створити умови для розвитку учня, його здібностей, творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів
  • Учень має навчитися не тільки відповідати на запитання, а й вміти їх ставити і шукати на них відповіді
  • Сучасний вчитель – демонструє універсальні і предметні способи дії, ініціює дії учні, корегує і консультує їх, знаходить способи включення в роботу всіх, створює умови для набуття життєвого досвіду, є партнером учнів та батьків
  • Сучасний вчитель ставить SMART-мету (конкретну, чітко сформовану; вимірювальну, реальну, можливу для досягнення, визначену в часі)
  • Виробити в учня потребу і вміння навчатися впродовж життя може тільки той, хто сам постійно навчається, вміє і бажає цього.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шепелева Оксана
    Дякую. Дуже гарний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хан-Ака Лариса
    Дуже гарний матеріал. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 березня 2023
Переглядів
4194
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку