Презентація на атестацію«Мотивація навчальної діяльності учнів початкових класів »

Про матеріал
Мотивація навчальної діяльності - один із засобів спонукання учнів до продуктивної пізнавальної діяльності активного засвоєння змісту освіти, яка залежить від рівня сформованості мотивації, учіння школярів. Оскільки особистісно - зорієнтоване навчання спирається на положення, що тільки особистісно - значущі поняття засвоюються учнем, проблема формування мотивації учіння дуже актуальна
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Мотивація навчальної діяльності учнів початкових класів »

Номер слайду 2

Моє кредо: Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися. Д. Дідро

Номер слайду 3

Мотивація на уроці — не одноразова акція, а цілеспрямована робота, яка має організовувати й тримати в полі уваги учнівський інтерес до пізнання нового впродовж усього навчального часу. Мотивація сприяє появі в учнів навчальної ініціативи й любові до предмета, спонукає їх діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях.

Номер слайду 4

Чому одні учні охоче йдуть до школи, а інші відмовляються вчитися й прогулюють уроки? Чому хтось успішно вписується в шкільний соціум, а в когось у школі суцільні проблеми?

Номер слайду 5

Запалити в учнів бажання вчитися – основне завдання кожного творчого вчителя. Практичний досвід переконує мене у тому, що найголовніше у вивченні будь-якого предмета - це мотивація учнів.

Номер слайду 6

Пізнавальна активність – це якість діяльності, в якій проявляється перш за все ставлення учня до предмету і процесу діяльності, то не дивно, що увага до проблеми пізнавальної активності школярів в процесі навчання характерна для багатьох педагогів.

Номер слайду 7

Формування пізнавального інтересу - необхідна умова шкільного навчання. Стійкий пізнавальний інтерес - ознака готовності дитини до навчання в школі.

Номер слайду 8

Педагогічні дослідження підтверджують, що найвищих результатів досягають ті учні, у яких учи­тель позитивно оцінює навіть незначні успіхи. Важче навчатися тим, кому вчитель лише вказує на помил­ки та недоліки, і кого дуже рідко хвалить. І, звичайно, найнижча успішність у тих дітей, яким учитель взагалі не повідомляє про їх успіхи на уроці.

Номер слайду 9

Три кроки до успіху

Номер слайду 10

Маркова А. К., Матис Т. А., Орлов А. Б. визначають мотивацію як ієрархію мотивів, які забезпечують цілеспрямованість діяльності людини, джерелом якої є :

Номер слайду 11

фактори, що сприяють формуванню внутрішньої мотивації навчальної діяльності.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Крім того, формуванню мотивації сприяє зацікав­леність учнів методом викладу матеріалу:

Номер слайду 16

На уроках необхідно дотримуватись ряду вимог при формуванні внутрішньої мотивації учнів з метою підвищення їх навчальних досягнень:

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Метод емоційного стимулювання у поєднанні зі словесним методом

Номер слайду 19

Проблемно-пошукові

Номер слайду 20

Методи, які стимулюють пізнавальні запитання учнів

Номер слайду 21

Методи, що стимулюють ініціативу учнів

Номер слайду 22

Методи, що стимулюють ініціативу, яка проявляється під час діяльності

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Серед причин спаду мотивації молодших школярів до навчальної діяльності можна зазначити наступні :

Номер слайду 25

Шляхи підвищення мотивації

Номер слайду 26

Наведу приклади спеціальних вправ, які сприяють не тільки формуванню мотивації учіння, а й створюють позитивний настрій. Мета занять – формування позитивної навчальної мотивації, підвищення самооцінки молодших школярів, розвиток саморегуляції, формування навичок керування психічними функціями, корекція порушених психофізичних функцій за допомогою рухової активності.

Номер слайду 27

Пропоновані заняття базуються на позиціях:

Номер слайду 28

Критеріями, що свідчать про завершення мотиваційно-організаційного етапу уроку, є здатність учнів відповісти на такі запитання:

Номер слайду 29

«ДЕРЕВО ОЧІКУВАНЬ»З ватману виготовляється дерево очікувань. На занятті учні вирізають з паперу листочки, на яких пишуть свої очікування від навчання у цьому навчальному році, і прикріплюють їх на дерево очікувань. Вчитель наприкінці навчального року разом з учнями має підбити підсумки очікувань.

Номер слайду 30

«ДОЛОНЯ»Пропонується на аркуші паперу обвести свою долоню фломастером. Потім на малюнку на кожному пальчику, починаючи з великого, написати вислови – позитивні характеристики самого себе.

Номер слайду 31

«ХОЧУ, ТРЕБА, МОЖУ»ХОЧУ ТРЕБАВ школі я хочу… В школі мені треба…Вдома я хочу… Вдома мені треба…З друзями я хочу… З друзями мені треба…МОЖУВ школі я можу…Вдома я можу…З друзями я можу…

Номер слайду 32

«ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ»В школі мені_________________________________________Коли я прийшов до школи, то в мене____________________Я вчуся, тому що______________________________________Коли я приходжу із школи, то мої батьки________________Коли мені потрібно робити домашні завдання, то я_______Хочу, щоб у школі_____________________________________В школі мені подобається, тому що____________________

Номер слайду 33

Прийом «кошик ідей»Умовно буде зібрано все те, що всі учні разом знають з теми, що вивчається.

Номер слайду 34

Прийом «бортовий журнал»Це чудовий прийом для розвитку критичного мислення школярів, що дозволяє перетворити учнів із пасивних слухачів на справжніх дослідників. Така стратегія допомагає активізувати роботу школярів й отримати об'єктивну інформацію щодо якості засвоєння матеріалу.

Номер слайду 35

Прийом «кластер»Кластер - це графічна організація матеріалу, яка пояснює зміст поняття. Вчитель виділяє ключові поняття теми, яка вивчається і вписує якомога більше слів, пов’язаних з даною темою.

Номер слайду 36

Прийом INSERT для аналізування будь-яких текстів. INSERT є технологією ефективного читання. Використання такого прийому дозволяє учням опановувати нову інформацію, «розкладаючи її по полицях» та зв'язуючи з раніше набутими знаннями.

Номер слайду 37

«Товсті і тонкі питання» Це спосіб організації взаємоопитування учнів за темою, при якому «тонке» питання передбачає репродуктивну однозначну відповідь (частіше це «так» або «ні»), а «товсте» (проблемне) вимагає глибокого осмислення завдання, раціональних міркувань, пошуку додаткових знань і аналіз інформації.

Номер слайду 38

«Дерево передбачень»Техніка допомагає розвивати усне мовлення та навчає створювати припущення. Читаєте лише заголовок чи назву тексту, а потім намагаєтесь передбачити послідовність подій. Передбачення повинні мати підтвердження. Тож потрібно аргументувати свою думку та обґрунтувати свою позицію.

Номер слайду 39

Рефлексія з цеглинками LEGOОберіть цеглинку відповідного кольору:помаранчева – на уроці мені дуже сподобалось;зелена - на уроці мені сподобалось;синя – на уроці мені не сподобалось.

Номер слайду 40

Добір слів до кожної букви слова урок (або іншого до теми уроку)Опишіть наш урок, підібравши прикметники. Або-Опишіть наш урок, підібравши слово на кожну букву. У- унікальний. Р- розвиваючий. О- організований. К- корисний

Номер слайду 41

Гра “Загадкова торбинка”Діти по черзі виймають із торбини смужки із записаними прикметниками, зачитують, називають відгадку. Наприклад: Рідна, лагідна, найдорожча… (мама)Цікава, нова, улюблена… (книга).

Номер слайду 42

Вправа «Асоціативний кущ»Зима

Номер слайду 43

Зима. Холодна. Сніжна. Біла. Вітряна. Святкова. Морозна. Льодяна

Номер слайду 44

Вправа «Асоціативний кущ» ( урок літературного читання)Давайте спробуємо пригадати, що ви вже знаєте про поета, які асоціації у вас виникають при вимові його імені.

Номер слайду 45

«Сенкан»Алгоритм складання сенкану: Тема (1 іменник);Опис (2 прикметника);Дія (3 дієслова);Ставлення (фраза з 4-х слів);Узагальнення.

Номер слайду 46

«Сенкан»Приклад сенкану: Хліб. Золотавий, пахучий, смачний. Вироблений, зібраний. Бережімо, пишаємося. Оберіг, зв'язок з минулим.

Номер слайду 47

«Сенкан»А зараз давайте складемо сенкан за такими словами по групах : Рушник мама, вода, музика, Україна. Я думаю, що ви переконалися, що такий вид роботи краще використовувати на етапі закріплення матеріалу. Ефективний цей прийом на уроках укр.мови, я досліджую світ, літ. читання. Але немає він застосування на уроках математики.

Номер слайду 48

«Кубування»Це стратегія, де використовується куб, на гранях якого даються вказівки для учнів. Учитель пропонує в процесі роботи викласти власні думки з пропонованої теми.

Номер слайду 49

«Приклад кубування»1) Лексичне значення слова. Ведмідь – дика кошлата тварина, що живе у лісі, зимує у барлозі, любить мед.2) До істоків слова. Ведмідь – означає «поїдавший мед», медоїд.3) Слова схожі за значенням. Ведмідь- клишоногий, топтигін, ведмежа.4) Сполучення слів: Великий, крупний, клишоногий, старий, голодний, чорний, бурий, гімалайський, білий.- Побачити, зустріти, вислідити (ведмедя).- Реве, ричить, смокче (лапу), спить.5) Фразеологізм:- Ведмідь на вухо наступив (немає музичного слуху).- Ведмежа послуга.

Номер слайду 50

Стратегія «Дискусія»Дискусії і дебати дозволяють ефективно розв’язувати проблеми через самовираження, вчитися аналізувати ситуацію, добирати аргументи для розв’язання проблеми, розвивати комунікативні навички.

Номер слайду 51

«Стратегія «Метод прес»Етапи методу прес:— Висловлюю свою думку: «Я вважаю…»— Пояснюю причину такої точки зору: «Тому що…»— Наводимо приклад додаткових аргументів на підтримку своєї позиції: «… Наприклад…»— Узагальнюємо, формуємо висновки: «Отже…», «Таким чином…»

Номер слайду 52

«Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань:«Ромашка Блума»

Номер слайду 53

Номер слайду 54

Ромашка Блума прості питанняуточнюючі питанняпояснюючі питання творчі питанняоцінюючі питанняпрактичні питання«Після грози»1. Які природні явища описані в поезії В. Скомаровського «Після грози»? 2. Якщо правильно вас я зрозуміла, то гроза ущухла? 3. Чому ви так вважаєте? Поясніть. 6. Що змінилося б у природі, якби зникло таке природнє явище як гроза? 5. А це добре чи погано, що стихла гроза? 4. А чому це добре, що стихла гроза? Назвіть плюси.

Номер слайду 55

Стратегія Fishbone{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA} «Риб ҆яча кістка» або «Скелет риби»{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}В основі методики схематична діаграма, яка дозволяє провести швидкий та точний аналіз певної проблеми, виявивши її причини і наслідки, зробити правильні висновки.

Номер слайду 56

Стратегія Fishbone

Номер слайду 57

Вплив способу життя на здоров҆ я людинитютюнопаліннянаркоманіяалкогольігроманіяшкідлива їжа, напоїхвороби легенів, серцяхвороби печінки, мозкустреси, депресіязлість, агресіяхвороби шлунку. Потрібно вести здоровий спосіб життя

Номер слайду 58

Використання наведених вправ забезпечує такі позитивні зміни в учнів:

Номер слайду 59

Інтерес є могутнім засобом успішного навчання і виховання, необхідною умовою досягнення результатів. Формування інтересу до навчання залежить від умов формування в учнів повноцінної мотивації. Виконання цих умов сприяє розвитку в учнів стійкого інтересу до вивчення предметів, формує в них позитивне ставлення до навчальної діяльності, виховує вольові якості, спонукає їх до творчої самостійності, веде до успішного вирішення проблемно-пошукових ситуацій.

Номер слайду 60

Успіх у навчанні дарує радість, задоволення, пробуджує інтерес, підвищує самооцінку та створює потужний імпульс до пізнання нового. Тож мотивований учень не тільки успішно опановуватиме знання, у нього пробуджуватиметься допитливість й усвідомлення набуття компетенції в процесі навчання. Говорять, що мотивація триває не довго. Що ж, свіжість після ванни – теж. Тому піклуватися про них варто щодня. Зіг Зиглар

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
4 березня 2023
Переглядів
5449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку