Масловська Наталя Анатоліївна –
вчитель іноземних мов Булахівської гімназії
Проєктна технологія як засіб розвитку креативної особистості.
Успіх у вивченні іноземної мови багато в чому залежить від першого уроку іноземної мови в житті дитини і початкового етапу навчання взагалі.
Пошук ефективних шляхів навчання, розвиток пізнавальних інтересів і виховання у кожного школяра свідомого ставлення до оволодіння знаннями з англійської мови залишаються сьогодні дуже актуальними. На мою думку, одним із ефективних шляхів навчання, є проєктна технологія.
Сутність проектної технології у функціонуванні цілісної системи дидактичних засобів (змісту, методів, прийомів тощо), що адаптує освітній процес до структурних і організаційних вимог навчального проєктування. Воно , у свою чергу, передбачає системне та послідовне моделювання тренувального вирішення проблемних ситуацій, які потребують від учасників освітнього процесу пошукових зусиль, спрямованих на дослідження і розробку оптимальних шляхів вирішення проєктів, їхній неодмінний публічний захист і аналіз підсумків упровадження.
Проєктування не тільки акцентоване виявляти потребу в розвитку аналітичних, дослідницьких, комунікативних, організаційних, рефлексивних та інших життєво важливих умінь і навичок дітей, а й обов’язково передбачає їхнє системне застосування, цілеспрямовано перевіряє ступінь їхньої надійності й ефективностй набутих учнями знань, умінь і навичок.
Метод проєктів гармонійно поєднує академічні та прагматичні знання, стимулює самостійну пізнавальну діяльність і здійснюється за схемою: усе, що я пізнаю, я знаю, для чого мені потрібно і де я можу ці знання застосувати. Проєкти можуть бути дослідницькими, творчими, ігровими, інформаційними; форми роботи – індивідуальними або груповими.
Проєктне навчання будується за алгоритмом:
Розроблення проєктів-це індивідуальна, парна та групова робота, спрямована на вирішення проблемних питань і ситуацій, пресконференцій.
Проєкт – це робота, що самостійно планується та реалізується учнями. Робота над проєктом – практика особистісно орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня на основі його вільного вибору з урахуванням його інтересів.
Це передбачає, що мета кожного уроку визначається з позиції надбання учнем знань і вмінь, але з погляду прогресивних змін у структурі його особистості. Опановуючи культуру проєктування, учень привчається творчо мислити, самостійно планувати свої дії, естетично реалізувати засвоєні засоби та способи роботи, а також удосконалює свої навички та культуру особистого спілкування та співробітництва.