Доповідь на тему "Роль предмета «Інформатика» у системі загальної середньої освіти"

Про матеріал
Доповідь на тему "Роль предмета «Інформатика» у системі загальної середньої освіти" містить інформацію про важливість предмета серед інших дисциплін.
Перегляд файлу

Роль предмета «Інформатика» у системі загальної середньої освіти

 

         Обґрунтування ролі та місця інформатики в системі загальної середньої освіти не може розглядатися поза контекстом, з одного боку, загальних проблем змісту шкільної освіти в цілому і, з іншого боку, основ інформатики як науки.

        Під загальною освітою розуміємо освіту, спрямовану на всебічний розвиток особистості, що забезпечує формування у людини цілісних уявлень про навколишній світ, що створює основу для опанування всіх основних видів діяльності;  освіту, інваріантну до різних видів професійної освіти.

      Зміст загальної освіти має складну структуру, багаторівневу багатоаспектну організацію,  пов'язану з вивченням всіх основних областей навколишньої дійсності.

       Головне для загальної освіти - повнота відображення в змісті навчання всіх основних областей навколишньої дійсності, що забезпечує формування повноцінного наукового світогляду учнів, всебічний розвиток особистості, підготовку до праці і подальшої професійної освіти.

       Слід зазначити, що за останні 60 років інформатика як наука бурхливо розвивалася і зараз займає гідне місце в системі наукових дисциплін. Зміст інформатики має інтегративний характер. Такої концепції дотримуються вчені: М. І. Жалдак,. Т. Б. Захарова, Н. В. Морзе. Російський вчений В. С. Ледньов, дійшов висновку, що повинен бути системотвірний навчальний курс, що вивчає область дійсності, пов'язану з інформаційними процесами в живій природі, суспільстві, техніці.

         Підсумовуючи різні сучасні уявлення про інформатику як науку, за загальним визначенням інформатика — це теоретична та прикладна (технічна, технологічна) дисципліна, що вивчає структуру і загальні властивості інформації, а також методи і (технічні) засоби її створення, перетворення, зберігання, передачі та використання в різних галузях людської діяльності. Саме таке розуміння науки інформатики береться за основу змісту сучасного шкільного курсу інформатики, як об'єкт вивчення інформатики (як навчального предмета). Крім того, В. С. Ледньов підкреслював, що курс інформатики займає особливе місце в системі шкільної освіти, адже в процесі її вивчення в учнів формуються різні важливі, з точки зору завдань сучасного загальної освіти, загальнонавчальні уміння та навички.

      Основні педагогічні функції цього навчального предмета полягають в наступному:

  1. По-перше, з точки зору реалізації функції формування основ наукового світогляду шкільний курс інформатики дозволяє забезпечити міцне і свідоме засвоєння знань про інформаційні процеси, їх ефективну організацію та розкрити школярам значення інформаційних процесів у формуванні сучасної наукової картини світу, роль засобів інформаційні технології.  Особливу роль в цьому відіграє те, що в процесі вивчення інформатики учні опановують такі сучасні методи наукового пізнання, як моделювання, комп'ютерний експеримент тощо.
  2. По-друге, вивчення інформатики має важливе значення для розвитку мислення школярів. У сучасній психології відзначається значний вплив вивчення інформатики та використання комп'ютерів у навчанні на розвиток у школярів теоретичного, творчого мислення, а також на формування нового типу мислення, так званого  операціонального мислення, спрямованого на вибір оптимальних рішень та поетапного формування розумових дій.
  3. По-третє, важливо помітити, що при вивченні інформатики передбачаються нові види навчальної діяльності, які в сучасних умовах стають загальнонавчальними, носять загально інтелектуальний характер, наприклад, інформаційне моделювання, що припускає вміння грамотно користуватися джерелами інформації, оцінювати достовірність інформації, правильно організувати інформаційний процес, оцінювати інформаційну безпеку тощо.
  4. По-четверте, сьогодні ні в кого не викликає сумніву така важлива педагогічна функція шкільного курсу інформатики, як соціалізація школярів, підготовка їх до подальшої професійної діяльності в умовах інформатизації суспільства.

     Також слід зауважити, що оволодіння багатьма видами інформаційної діяльності, в тому числі і освоєння сучасних інформаційних технологій, розглядається сьогодні як необхідна умова переходу до системи безперервної освіти.  У цьому особлива роль належить шкільному курсу інформатики.

     Необхідність такої підготовки випливає з особливостей безперервної освіти: реалізації індивідуальних освітніх «траєкторій», диференційованості освітніх процесів, посилення ролі засобів інформаційних технологій в освіті.

      В цілому можна сказати, що на шкільний курс інформатики покладено ряд найважливіших педагогічних функцій в реалізації основних завдань загальної освіти в сучасних умовах.  Усвідомлення цього приводить до висновків про те, що інформатика займає гідне місце в системі загальної середньої освіти.

 

Список використаної літератури:

  1. https://bitly.su/qjqbq
  2. https://ketriiin.wordpress.com/2014/04/29/54/
  3. Жалдак М. І. Програма шкільного курсу «Інформатика» для базової школи (7-9 класи) / Жалдак М. І., Морзе Н. В., Науменко Г. Г. // Інформатика. – 2003. – 26 с.
  4. Леднев, В. С. Содержание образования: сущность, структура, перспективы [Текст] / В. С. Леднев. – М.: Высшая школа, 1991.
  5. Семакин И. Г. Базовый курс информатики в системе непрерывного образования / Семакин И. Г. // Информатика и образование. – 2002. – №9.
docx
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку