Тема. Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.
Мета:
навчальна: продовжити вивчати середовище виконання алгоритму; навчити учнів записувати алгоритм з повторенням у вигляді послідовності команд виконавця;
виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;
розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.
Вкажіть призначення блоків блок-схеми
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось з новими можливостями програми Scratch, складатимемо програми для комп'ютерного виконавця.
Давайте пригадаємо з яких елементів складається програмне вікно. Обговорюємо усі елементи вікна.
IV. Вивчення нового матеріалу
Давайте ще раз розглянемо базову структуру повторення (цикл).
Повторення (цикл). Розрізняють два типи циклів — цикл-ПОКИ і цикл-ДО.
У структурі цикл-ПОКИ для виконання операції повторення спочатку треба визначити, істинне чи хибне твердження. Якщо твердження істинне, то виконують команди і знову повертаються до визначення істинності твердження. Якщо твердження хибне, то виконання команд вважається закінченим. Отже, поки твердження істинне, потрібно повторювати виконання команд і повертатися до визначення істинності твердження.
У структурі цикл-ДО спочатку виконуються команди, а потім визначається істинність твердження. Якщо твердження хибне, то знову виконуються команди і визначається істинність твердження. Якщо твердження істинне, то виконання вказівки вважається закінченим. Отже, виконання команд і визначення істинності твердження повторюються до настання істинності.
У структурі цикл-ПОКИ операція може не виконуватись жодного разу. У структурі цикл-ДО операція буде виконана принаймні один раз.
Кожна з операцій, наприклад, операція перевірки істинності твердження, у свою чергу, може бути подана як сукупність більш простих операцій, об’єднаних у структури розглянутих типів.
У мові програмування Scratch цикл можна реалізувати за допомогою чотирьох команд:
Складемо скрипт для спрайта,
Що робить спрайт? Як його зупинити? Що можна змінити в даному скипті? Як працює скрипт?
Розглянемо команду -цикл з лічильником, використовується тоді, коли відомо, скільки разів слід виконати дії. Лічильник рахує кількість повторень від 1 до вказаного числа..
Використаємо команду Повторити …у програмі для побудови квадрата.
За допомогою команди Повторення можна малювати геометричні фігури, що складаються з однакових елементів.
Фізкультхвилинка
Завдання №1. Інструктаж з техніки безпеки.
Запишіть та виконайте програму.
Відредагуйте програму таким чином, щоб спрайт намалював 4 окремі квадрати.
Релаксація «Вправи для очей»
V. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу.
VI. Домашнє завдання: знайти ілюстрації алгоритмів з повтореннями у повсякденному житті та записати у зошит.