В матеріалі йдеться про ефективність застосування тестів під час перевірки знань
Тема: Тестування, як один із ефективних методів вивчення інформатики
Викладання інформатики в І-ІІІ курсах ПТНЗ є логічним продовженням вивчення курсу інформатики основної школи, під час якого в учнів було сформовано основи інформаційної культури та базові компетентності, які не зводяться лише до знань і навичок, а належить до сфери складних умінь і якостей особистості, у галузі інформаційно-комунікаційних технологій.
Методи навчання в традиційних варіантах поділяють на методи
викладання, вчення та контролю. На уроках інформатики використовуються різні форми оцінювання знань:
Особисто я ніколи не застосовую тести, як одну з форм оцінювання знань учнів при проведенні контрольної роботи чи підсумкової роботи за рік. Оскільки вважаю це не ефективним методом, віддаю перевагу практичним завданням.
Тестування я проводжу під час актуалізації знань. При перевірці домашнього завдання , це дає змогу оцінити кожного, а не лише тих, хто хоче відповідати добровільно, а також виявити наскільки опрацьовано та засвоєно попередній матеріал. Аналізуючи відповіді учнів, роблю постійні висновки, де потрібно зупинитися і повторити, а де можливо змінити процес викладання. 80% своїх уроків я починаю саме з тестових завдань. Як показує практика, таке часте тестування виробляє звичку не тільки навчатися регулярно, але й сприяє кращому засвоєнню матеріалу . Учні почали сприймати тестування не заради оцінювання, а як один з методів який заохочує навчатися.
Але не кожний тестовий контроль можна вважати ефективним, а тільки той, для проведення якого використовуються якісні тестові матеріали. Оскільки тестові завдання значно впливають на процес навчання учнів, слід дотримуватися певних вимог. Сьогодні існує багато сайтів, де можна створювати власні чи використовувати вже готові. Необхідно розробляти такі тести, які будуть сприяти досягненню завдань навчання.
Наприклад я розробляю тести таким чином, щоб вибір відповіді був не просто із набору запропонованих варіантів, а так, щоб завдання були на встановлення відповідності, чи на встановлення послідовності, або для того , щоб обрати правильну відповідь, потрібно спочатку зробити розрахунки чи обчислення. Коли в тесті необхідно вибрати малюнок , чи вказати вірний скріншот з інтерфейсу програми чи фото відомої людини в інформатиці, то для цього я завжди додаю опис, наприклад :
|
||
А) Ві́льям Ге́нрі Гейт - засновник корпорації Майкрософт в 1975 р. |
Б) Сті́вен Пол Джобс –створив перши ПК з мишкою - Macintosh |
В) Авгу́ста А́да Кі́нґ, графи́ня Лавле́йс – перша жінка програмування. |
Таким чином, учень має змогу поміркувати , вибираючи правильну відповідь ,або дізнатися додаткову інформацію, а не просто обрати букву навмання.
Отже, тестування – це потужний інструмент, якщо використовувати його не лише для оцінювання, але й як спосіб навчатися. Воно має переваги як для учнів, так і для викладачів, проте буде дійсно ефективним тоді, коли учні сприйматимуть тестування не як покарання, а як корисну навчальну вправу.