Доповідь на тему «Тестування, як один із ефективних методів вивчення інформатики»

Про матеріал

В матеріалі йдеться про ефективність застосування тестів під час перевірки знань

Перегляд файлу

Тема: Тестування, як один із ефективних методів вивчення інформатики

Викладання інформатики в І-ІІІ курсах ПТНЗ є логічним продовженням вивчення  курсу інформатики основної школи, під час якого в учнів було сформовано основи інформаційної культури та базові компетентності, які не зводяться лише до знань і навичок, а належить до сфери складних умінь і якостей особистості, у галузі інформаційно-комунікаційних технологій.

Методи навчання в традиційних варіантах поділяють на методи

викладання, вчення та контролю. На уроках інформатики використовуються різні форми оцінювання знань:

  • усна форма перевірки знань або усне опитування;
  • письмова форма перевірки знань або письмова робота;
  • лабораторна або практична робота за комп'ютером;
  • інколи ігрові методи оцінювання;
  • та тестування.

Особисто я ніколи не застосовую  тести, як одну з форм оцінювання знань учнів при проведенні контрольної роботи чи  підсумкової роботи за рік. Оскільки вважаю це не ефективним методом, віддаю перевагу практичним завданням. 

Тестування я проводжу під час актуалізації знань. При перевірці домашнього завдання , це дає змогу оцінити  кожного, а не лише тих, хто хоче відповідати добровільно, а також виявити наскільки опрацьовано та засвоєно  попередній матеріал. Аналізуючи відповіді учнів, роблю постійні висновки, де потрібно зупинитися і повторити, а де можливо змінити процес викладання. 80% своїх уроків  я починаю саме з тестових завдань. Як показує практика, таке часте тестування виробляє звичку не тільки навчатися регулярно, але й сприяє кращому засвоєнню матеріалу . Учні почали сприймати тестування не заради оцінювання, а як один з методів який заохочує навчатися.

Але не кожний тестовий контроль можна вважати ефективним, а тільки той, для проведення якого використовуються якісні тестові матеріали. Оскільки тестові завдання значно впливають на процес навчання учнів, слід дотримуватися певних вимог. Сьогодні існує багато сайтів, де можна створювати власні чи використовувати вже готові. Необхідно розробляти такі тести, які будуть сприяти досягненню завдань навчання.

Наприклад я розробляю тести таким чином, щоб вибір відповіді був не просто із  набору запропонованих варіантів, а так, щоб завдання були на встановлення відповідності, чи на встановлення послідовності, або для того , щоб обрати  правильну відповідь, потрібно спочатку зробити розрахунки чи обчислення. Коли в тесті необхідно вибрати  малюнок , чи вказати вірний скріншот з інтерфейсу програми  чи  фото відомої людини в інформатиці, то для  цього я завжди додаю опис, наприклад :

  1. Чиєю компанією була випущена операційна система windows?

Bill Gates June 2015.jpgА) Ві́льям Ге́нрі Гейт - засновник корпорації Майкрософт в 1975 р.

Steve Jobs Headshot 2010-CROP.jpgБ) Сті́вен Пол Джобс –створив перши ПК з мишкою - Macintosh

Ada Lovelace portrait.jpgВ) Авгу́ста А́да Кі́нґ, графи́ня Лавле́йс – перша жінка програмування.

Таким чином, учень має змогу поміркувати , вибираючи правильну відповідь ,або дізнатися додаткову інформацію, а не просто обрати букву навмання.

Отже, тестування – це потужний інструмент, якщо використовувати його не лише для оцінювання, але й як спосіб навчатися. Воно має переваги як для учнів, так і для викладачів, проте буде дійсно ефективним тоді, коли учні сприйматимуть тестування не як покарання, а як корисну навчальну вправу.

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку