УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ВОЛНОВАСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНО-ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЦЕНТР
Доповідь на тему:
Участь у фаховому конкурсі «Учитель року»!:
навіщо мені це треба та до чого готуватися?
Підготувала: Борисенко
Вікторія Сергіївна,
вчитель природничо-математичних дисциплін
Микільської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
Волноваської райдержадміністрації;
вища категорія, старший вчитель.
м. Волноваха – 2020
Роль педагога є ключовою у формуванні суспільства. Учитель закладає моральну основу нації, розкриває перед учнями різні грані багатовимірної дійсності і закликає бути активними творцями нового життя, побудованого на принципах поваги до іншого, патріотизму, шанобливого ставлення до своєї мови, культури та історії.
Саме учитель формує світоглядні принципи, практичні уміння, визначає рівень моральності та етичної відповідальності перед своєю країною. Нині Україна розпочала складний процес реінтеграції до Європи і на учителів покладено відповідальність за виховання європейських українців, майбутніх громадян ЄС, які, утверджуючи свою самобутність, залишаються відкритими для світу.
Праця вчителя – це постійне вдосконалення його особистості, пошук нових ідей, методів, прийомів під час проведення уроків та позакласних заходів. Основне - любов і повага учнів. Саме за допомогою такого конкурсу як «Учитель року» педагог активізує усі свої знання, пізнає нові висоти педагогіки й розуміє: як би складно не було, він обрав гідну професію - «сіяти розумне, добре, вічне».
Так, перший етап першого (зонального) туру «Учитель року - 2020» відбувся 07 листопада 2019 року на базі комунального закладу N, який відображав контекст прийнятої Концепції Нової української школи, а також розглядав виховні акценти та етичну складову професійної компетентності педагога.
Свою педагогічну майстерність, професійні уміння і творчі здобутки на даному етапі конкурсу у номінації «Хімія» представляла Х, учитель хімії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Напруженими були конкурсні дні для Х, але вона гідно виступила, захищаючи честь району.
У ході зонального конкурсу педагог щедро ділилася із колегами своїми педагогічними здобутками, демонструвала нові педагогічні ідеї, креативність, творчий підхід, глибокі знання психологічних особливостей дітей та почуття гумору, свою педагогічну стежку до душ і сердець учнів.
Х показала широкий спектр методів, форм, засобів, педагогічних прийомів, що дозволили розкрити ії неповторність і педагогічний талант під час виконання конкурсних завдань. Даний конкурс відкрив для вчителя нові можливості та великі перспективи, став ще однією сходинкою до вершини професійної майстерності, відкрив багато нових граней її педагогічного досвіду, став школою самоствердження і самовираження. Вона отримала величезний досвід та багато емоцій, вражень, розкрила свій потенціал та інноваційні професійні здібності.
Журі зонального конкурсу відзначило конкурсанта за високий фаховий та професійний рівень, високу педагогічну ерудицію, ґрунтовні знання з предмету.
Загалом конкурс був цікавим, яскравим і корисним у плані обміну творчими наробками. Та існує одне вагоме «але»… Конкурсанти були не в рівних умовах. Це залишило дуже неприємний осад на душі. І висновок з цього лише один: наступного разу «Учитель року-2025» повинен проводитися у нашому рідному Волноваському районі, де ми не будемо сприйматися пришлими чужинцями і можемо розраховувати на чесне проведення конкурсу.
Отож, шановні колеги! Я звертаюся до вас: творчих, енергійних, натхненних, небайдужих у справі навчання та виховання української молоді, до тих, хто не тупцюється на місці, а постійно працює над саморозвитком і зростанням своєї педагогічної майстерності. Любі мої, у вас попереду 4 роки для підготовки до участі в конкурсі. Тож, не вагаючись, беріть участь, а ми намагатимемося зі свого боку надати потрібну методичну допомогу.
І саме на сучасних вимогах до учасників я і хочу зупинитися більш докладно.
Конкурс розпочався о 8:30 із вступного слова голови жюрі. О 8:50 учасникам було запропоновано виконати контрольну роботу, що містила питання з методики викладання хімії та задач хімічного змісту. На написання було відведено 1,5 години. Завдання були середнього рівня складності у тестовій формі. Потім за планом був методичний практикум у формі квесту. І закінчувала І день випробувань практична робота у форматі проведення фрагменту уроку.
Щоб знати, до чого (окрім контрольної роботи) треба готуватися майбутнім учасникам конкурсу, пропоную вам пройти невеличкий квест, який я розробила для вас.
І група – На честь якого географічного об'єкта названі аж 4 елементи?
ІІ група – Що проводить звук краще, ніж повітря?
ІІІ група – Яка небезпека живе у граніті?
Намалюйте план уроку за запропонованою темою.
І на останок. Зичу вам міцного здоров’я, щастя, невичерпної енергії, оптимізму, творчих здобутків, сили та наснаги у виконанні почесної місії вчителя – творінні добра, навчанні та вихованні учнівської молоді.
Нехай кожен день приносить вам радість і задоволення від зробленого, а щирість і талант знаходять відгук у серцях вихованців.