Доповідь на тему "Використання конструктора ЛЕГО на уроках математитки"

Про матеріал
Формування базових знань, умінь і навичок повинно поєднуватися з творчою діяльністю, пов'язаною з розвитком у дитини пізнавальних процесів. Учитель у своїй педагогічній діяльності повинен враховувати, що серед всіх мотивів навчальної діяльності найдієвішим є пізнавальний інтерес, який виникає у процесі навчання. Дитині легше вчитися, засвоювати матеріал, коли їй вчитися цікаво. Такий пізнавальний інтерес формується різними способами на уроках і в позаурочній діяльності. Це і гра, і елементи цікавості, проблемні ситуації й інші способи. Успіх навчання залежить від бажання дитини вчитися, пізнавати. Значить наша мета – прищепити інтерес до знань, здатність їх одержувати, спираючись на цікавий і змістовний матеріал.
Перегляд файлу

Математика з ЛЕГО

        Введення нових державних стандартів загальної освіти передбачає використання оновлених педагогічних технологій в освітньому процесі. Стандарти нового покоління орієнтують вчителів на гуманізацію процесу освіти та створення умов для різнобічного розвитку особистості дитини, при цьому досягнення результатів повинно здійснюватися шляхом системно-діяльнісного підходу. Формування базових знань, умінь і навичок повинно поєднуватися з творчою діяльністю, пов'язаною з розвитком у дитини пізнавальних процесів. Учитель у своїй педагогічній діяльності повинен враховувати, що серед всіх мотивів навчальної діяльності найдієвішим є пізнавальний інтерес, який виникає у процесі навчання. Дитині легше вчитися, засвоювати матеріал, коли їй вчитися цікаво. Такий пізнавальний інтерес формується різними способами на уроках і в позаурочній діяльності. Це і гра, і елементи цікавості, проблемні ситуації й інші способи. Успіх навчання залежить від бажання дитини вчитися, пізнавати. Значить наша мета – прищепити інтерес до знань, здатність їх одержувати, спираючись на цікавий і змістовний матеріал.

       Підвищенню якості навчання, ефективності роботи на уроці, активності дітей під час навчального процесу, залученню їх у системно-діяльнісний підхід, підвищенню успішності на уроках сприяє застосування під час навчального процесу конструктора ЛЕГО.  Конструктор ЛЕГО є зручним інструментом, що дозволяє легко долати ряд типових труднощів при вивченні навчального матеріалу учнями початкової школи.  Цеглинки LEGO є наочно – образними моделями тих інтелектуальних операцій, які учні проводять у ході навчальної діяльності.

        Частіше конструктор ЛЕГО я використовую на уроках математики, але він мені допомагає і при роботі на інших уроках.

 

Використання LEGO-підтримки на уроках математики дозволяє вчителю:

- показати як утворюються числа, порівнювати їх;

- знайомити учнів з арифметичними діями і сприяє формуванню обчислювальних навичок;

- ознайомити зі складом числа та закріплювати його;

- формувати і розвивати вміння складати й розв'язувати задачі вивчених видів;

- показати як утворюються числа другого десятка, розкрити особливості їх назв і порядок при лічбі;

- знайомити з геометричним матеріалом ( фігури, периметр, площа);

- розвивати логіку та мислення, пізнавальні процеси та комунікативні навички, дрібну моторику рук;

- вчить орієнтуватися у просторі та на площині,

-  виховує акуратність, колективізм,  вчить працювати в колективі та спільно знаходити вирішення завдань)

- розвиває творчі здібності учнів.

         Наведу деякі прикладів використання ЛЕГО-підтримки на уроках.

1. Для розвитку просторового орієнтування, пам'яті, уваги можна використовувати таке завдання:

- Діти, слухайте уважно мої команди й чітко їх виконуйте. Покладіть перед собою плату вертикально. Слухаємо команди.

-З верхнього правого кута по горизонталі вліво покладіть 2 цеглинки.

- Від останньої цеглинки -2 цеглинки вниз по вертикалі.

- 1 цеглинка вправо по горизонталі від останнього.

- 2 цеглинки вниз по вертикалі.

- Покладіть 1 цеглинку вліво по горизонталі.

- Яку фігуру ви отримали? (5)

2. При проведенні усного рахунку зручно використовувати кольорову гаму ЛЕГО-цеглинок.. На дошці записаний ряд чисел, які є відповідями математичних виразів. Над кожним з чисел прикріплена картка з певним кольором. Учні виконують усні обчислення і викладають на платі відповідь цеглинками ЛЕГО заданого кольору.

4                 5              6              7               8                9               10

черв.        син.        зел.        коричн.      жовтий.      біл.        чорн.

Вирази для вправи можна запропонувати в 2 варіантах, причому підібрати їх так, щоб кольори шикувалися в зворотному порядку. Це зручно при перевірці.

1 варіант         2 варіант

3 + 2                 7 – 2

6 + 1                 3 + 3

7 + 2                 6 – 2

5 – 1                 5 + 4

2 + 4                 8 – 1

7 – 2                 1 + 4

3. На різних уроках можна використовувати гру «Вірю – не вірю», «Так - ні».

3 +5 = 8 ?       7 – 2 = 6?         9 – 4 = 5 ?           3 + 6 = 10 ?

Якщо учні вважають висловлювання істинним, то на платі в ряд викладають цеглинку. А якщо вислів вони вважають помилковим, то у рядку з'являється «дірка» або «віконце».

 

4. Багато варіантів роботи можна використовувати при вивченні складу чисел до 10.

- Проілюструйте, як ми можемо отримати число 5?

Учніі викладають 2 стовпчика цеглинок, а потім ми розбираємо кожен варіант.

- Я задумала числа, якщо їх скласти, то вийде число 8. Проілюструйте ці 2 доданки.

5. Цеглинки LEGO допомагають на уроках при вивченні взаємозв'язку між компонентами дій.

6. Зручно використовувати конструктор при вивченні таблиць арифметичних дій.

7. При розв’язуванні задач LEGO – цеглинки допомагають зрозуміти умову, тобто вони замінюють короткий запис у зошити, дозволяють правильно вибрати арифметичну дію при обчисленні і для перевірки рішення.

          Наприклад, діти читають задачу «На першій полиці стояло 6 книжок, а на другій полиці на 3 книги менше. Скільки книг стояло на другій полиці? Скільки всього книг було в книжковій шафі?» Після розбору задачі вчитель просить проілюструвати умову, або пізніше діти самі вже під час розбору викладають цеглинки відповідно умові. На платі з'являється перший стовпчик цеглинок - кількість книжок на першій полиці, потім виставляють поруч стільки ж, але прибирають 3 цеглинки, це допомагає їм вибрати арифметичну дію. Потім діти відповідають на друге питання задачі, з'єднуючи стовпчики в один. Залишилося записати розвя’зання і перевірити.

8. Мені подобається використовувати конструктор при знайомстві дітей з числами другого десятка. Лічильні палички не дають такої наочної картини читання двозначного числа як LEGO-цеглинки. Дітям легко ілюструвати двозначне число – 1 десяток – це стовпчик з 10 цеглин і поруч стовпчик з кількох цеглин. показують кількість одиниць. Велику допомогу надають LEGO – цеглинки при порівнянні двозначних чисел, при вивченні різних обчислювальних прийомів додавання і віднімання. Наприклад, діти ознайомлюються з прийомом додавання виду 36 + 4. Тут перед ними постє проблема - не вистачає цеглинок для ілюстрації доданків, адже даю всього 30 цеглинок. Але діти самі швидко знайшли вихід – об'єднали свої сили з учнями за сусідньою партою – і знайшли алгоритм даного прийому додавання. «Одинички ми складаємо з одиницями, вийшов десяток. А десяток може дружити тільки з десятками, значить, додаємо 1 десяток до десятків»

9. При диференційованій роботі зі слабовстигаючими учнями  конструктор ЛЕГО допомагає при обчисленнях.

10. З ним легко вивчати і елементи геометрії в початковій школі (периметр, площу, властивість протилежних сторін прямокутника). ЛЕГО - підтримку можна використовувати й на уроках навчання грамоти та  мови. Наприклад, при вивченні і закріпленні теми «Речення.  Кількість слів у реченні» можна схему речення викладати за допомогою цеглинок ЛЕГО. Також можна визначати кількість голосних звуків в слові, кількість складів. 

11. В кінці уроку можна провести хвилинку творчості, часто учні самі задають тему, оцінюють свою роботу і роботи товаришів, можуть працювати групами, а потім «працює сучасний безшумний пилосос», який в лічені хвилини призводить робоче місце в порядок.

        Використання ЛЕГО на уроках у початковій школі - це важливий і корисний елемент навчального процесу, адже це допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять, мову, дрібну моторику рук тощо.  Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, вчаться взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, необхідності обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивають комунікативні навички.  

1

 

docx
Додано
28 липня
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку