ВСТУП
Гра – це іскра,
що запалює вогник допитливості
і любові до знань.
В.Сухомлинський
Досягнення успіху в навчанні залежить від бажання дитини вчитися, пізнавати, досліджувати. Отже, мета вчителя – прищепити інтерес до знань, здатність їх отримувати, спираючись на цікавий і в той же час змістовний матеріал.
Основним видом діяльності молодших школярів є гра. Використання ігрової діяльності в навчальному процесі вкрай необхідне, особливо в початковій школі. Це дає змогу успішно формувати та закріплювати позитивне ставлення до навчання, підтримувати та розвивати інтерес до уроків. Адже гра – це не лише розвага, це фантазія, помножена на розум і кмітливість. Тому новий матеріал викладений в ігровій формі дає кращі результати, ніж традиційна форма викладу.
Діти — природжені конструктори, дослідники і винахідники. Ці, закладені природою задатки найшвидше реалізуються й удосконалюються у конструюванні. Адже саме у цьому виді діяльності діти мають необмежену можливість вигадувати і створювати свої побудови, конструкції, проявляючи зацікавленість, кмітливість і творчість. Вони на власному досвіді пізнають конструктивні властивості окремих деталей. Можливості їх з'єднання, комбінування, оформлення. При цьому кожна дитина творить як дизайнер, засвоюючи під час творчого конструювання закони гармонії і краси.
Робота з конструктором LEGO дозволяє учням у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.
LEGO – одна з відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини.Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора.
Особливості конструктора LEGO, його висока якість дозволяє дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і вдосконалювати.
За допомогою конструктора LEGO вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.
Конструктор LEGО цінний тим, що його можна використовувати для вивчення різних розділів програми. Тому цей конструктор можливо використовувати і на інтегрованих заняттях, які забезпечують захопливий процес навчання.
Застосування LEGO дає позитивні результати при засвоєнні навчального матеріалу, допомагає оволодінню здатності приймати і зберігати цілі і завдання навчальної діяльності, пошуку засобів їх здійснення, сприяє засвоєнню способів вирішення проблем творчого та пошукового характеру. Цеглинки LEGO є наочно-образними моделями тих інтелектуальних операцій, які здійснюються в ході навчальної діяльності.
Слід окремо зазначити, що при достатньому рівні професіоналізму та творчого потенціалу вчителя, який викладає матеріал, цей набір можна використовувати і на інших предметах.
Наприклад, під час звуко – буквеного аналізу слова за допомогою кольорових цеглинок можна передати голосні, приголосні. На уроках навчання грамоти інсценізація казок; розвиток зв’язного мовлення, тощо… Великий об’єм природничого матеріалу також можна ілюструвати за допомогою використання конструктора.
Працюючи із набором LEGO вчитель першого класу має можливість доступно, наочно, пояснити учням весь програмовий матеріал, що складає основу вивчення математики. Так, учні легко засвоюють:
склад чисел в межах 10;
Можливо ознайомлення вихованців з такими математичними поняттями, як ціле та частина, симетрія, послідовність, періодичність. LEGO конструктордопомагає на заняттях з фізкультури та під час ранкової гімнастики.
Дітям дуже подобаються яскраві атрибути, незвичайні доріжки та ігри естафети з елементами конструювання.
Крім уроків LEGO - конструктор можна включати в широкий спектр життєвих подій класу: виховні години, дидактичні ігри, LEGO – свята і розваги, оформлення класної кімнати до свят, що є потужним джерелом формування у дітей інтересу до конструювання.
В освітніх рішеннях LEGO Education закладені воістину безмежні можливості.
Мета роботи полягає у використанні на заняттях конструктора LEGO для підвищення якості навчання, ефективності роботи педагога, активності дітей під час навчального процесу, підвищенню успішності.
Отже, LEGO-конструювання - інноваційна технологія різнобічного розвитку дітей молодшого шкільного віку. Це одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.
Таким чином, робота з освітніми конструкторами LEGO, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.