Доповідь на тему: “Xiaomi: історія розвитку китайської компанії”

Про матеріал
Made in China – ці три слова, ще кілька років тому, викликали нервове сіпання і нестримну істерику. Не будемо приховувати, у деяких людей китайські товари до сих пір викликають тільки таку реакцію. Однак, сьогодні я вам розповім про один китайський бренд, який завоював величезну популярність на світовому ринку, сміливо увірвавшись до п’ятірки найкращих виробників смартфонів – Xiaomi. Звичайно, усі ми чули про торговельну марку Сяомі (з наголосом на “і”), а саме так варто називати бренд на рідному китайському, який утворився декілька років тому. Засновником компанії є Лей Цзюнь – підприємець з піднебесної, який ще до відкриття Xiaomi був відомий своїм бізнес-чуттям.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний університет

імені В.Н. Каразіна

 

 

 

 

 

Доповідь

на тему:

 

“Xiaomi: історія розвитку китайської компанії”

 

 

 

 

Виконала студентка 1 курсу

групи ГТ-11-з

Пушкар Анастасія Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків, 2024 р

Зміст

         ВСТУП……………………………………………………………………………3

 

1.     XIAOMI – ПОЧАТОК……………………………………………………..4

2.     ПЕРШИЙ СМАРТФОН XIAOMI………………………………………...5

3.     ПЛАН РОЗШИРЕННЯ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ XIAOMI……………………..6

4.     МІЖНАРОДНІ РИНКИ……………………………………………………8

5.     “KICKSTARTER” ВІД XIAOMI………………………………………….10

ВИСНОВОК……………………………………………………………………...11

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА………………………………………………….…12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Made in China – ці три слова, ще кілька років тому, викликали нервове сіпання і нестримну істерику. Не будемо приховувати, у деяких людей китайські товари до сих пір викликають тільки таку реакцію. Однак, сьогодні я вам розповім про один китайський бренд, який завоював величезну популярність на світовому ринку, сміливо увірвавшись до п’ятірки найкращих виробників смартфонів – Xiaomi.

Звичайно, усі ми чули про торговельну марку Сяомі (з наголосом на “і”), а саме так варто називати бренд на рідному китайському, який утворився декілька років тому. Засновником компанії є Лей Цзюнь – підприємець з піднебесної, який ще до відкриття Xiaomi був відомий своїм бізнес-чуттям. Свій шлях Лей почав в 1991 році. Закінчив бакалаврат інформатики в Уханьському університеті (зараз є його почесним професором) потім він приступив до роботи в компанії Kingsoft.

Відомий своїми розробками в сфері програмного забезпечення в 1998 році 29-річний Лей стає головою Kingsoft. Проте на цьому майбутній медіамагнат не збирався зупинятися. У 2000 він створює платформу JOYO.COM на якій користувачі скачували книги та медіафайли. Та вже через чотири роки він продає JOYO.COM Аmazon за шалені 75 мільйонів доларів. Отримавши чималу на ті часи суму, Цзюнь вирішив вкластися в гору старт-апів, з яких обов’язково варто відзначити платіжний сервіс LAKALA і онлайн магазин одягу VANKL.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.     XIAOMI – ПОЧАТОК

Вже в квітні 2010 в геніальну голову Лею Цзюнь приходить ідея створити Xiaomi Incorporation. В 2011 Лей йде з пост гендиректора Kingsoft, повністю зосередившись на своєму новому головному творінні. Що ж стосується самої компанії, то вона далеко не відразу почала свій шлях з лінійки девайсів. Першою розробкою хлопців вважається прошивка для смартфонів MIUI (мі-ю-ай).

Винахід Xiaomi поєднував в собі все краще від систем ANDROID та iOS. Від яблуневої операційки в MIUI прийшло зовнішнє оформлення гаджета де було відсутнє стандартне меню, а на екрані після блокування відразу були присутні активні іконки. Від Android була повністю взята основа на початковому коді. Головною особливістю інноваційної прошивки прийнято вважати стабільність в роботі й повністю перероблений інтерфейс, які користувачі охарактеризували як зрозумілий і доброзичливий. Ці плюси в короткі терміни змогли закохати в себе мільйони споживачів не бажаючих віддавати за аналогічні зарубіжні девайси в втричі дорого.

16 серпня 2010 року відбувся офіційний реліз першої MIUI на основі android 2.2 froyo. Над першими версіями системи працювали всього три людини. Так як у Xiaomi ще не було своїх смартфонів, то їх система ставилася на пристрій сторонніх виробників. Одним з таких став GOOGLE NEXUS ONE. Однак перший самостійний смартфон Xiaomi анонсувала лише в серпні 2011 року. Це був “Mi 1”.

 

 

 

 

2.     ПЕРШИЙ СМАРТФОН XIAOMI

“Mi 1” став легендою свого часу. При стандартних габаритах він був оснащений великим акумулятором на 1930 міліампер на годину і працював два дні від одного заряду, в той час, як конкуренти ставили батареї на 1400-1500 міліампер на годину. Відчуваєте різницю? До того ж Xiaomi phone порадував користувачів приємними та корисними дрібницями. Наприклад, в пам’яті смартфона було місце для додаткової прошивки, так що власник міг спробувати оновлення MIUI або кастоми від інших розробників без шансу залишитися з непрацездатним пристроєм.

Ну, а роком пізніше на зміну молодшому братові “Mi 1” прийшов удосконалений “Mi 2” і вже цей крутиш по-справжньому підірвав ринок. Першу партію в 50 тисяч смартфонів Xiaomi MI 2 розкупили всього за 3 хвилини. Це був неймовірний успіх. MI 2 став одним з головних апаратів в історії Xiaomi. Саме з його запуску компанія почала зростати і розвиватися так активно.Влітку 2017 року Лей Цзюнь заявив що смартфонами “Mi 2” та “Mi 2S” досі користується 5 мільйонів чоловік і вони отримують оновлення до нової системи MIUI 9. Навіть iPhone 5, який вийшов приблизно в один час з “MI 2”, не отримав оновлення до iOS 11. Лей Дзюнь в інтерв’ю постійно акцентує увагу, що смартфони Xiaomi продаються майже за собівартістю, але без шкоди якості та продуктивності. В цьому їм допомагає успішна система продажу маленькими партіями за допомогою online магазинів. Так виходило зберігати мінімальні витрати, а товар не затримувався на складах. Компанія ніколи не планувала заробляти на залізі, а своєю метою завжди ставила продаж додатків та online послуг. Однак на той момент вони залишаються заручниками бізнесу з продажу смартфонів: він приносив 94% прибутку й будь-яка найменша помилка або удар по репутації Xiaomi могли б знищити компанію. Так почалося освоєння нових ринків з метою пошуку себе в світі технологій.

 

3.ПЛАН РОЗШИРЕННЯ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ XIAOMI

В 2013 році компанія продовжувала брати вершини техносвіту. Спочатку Лей Цзюнь оголосив про плани запуску 3D телевізора під керуванням Android з діагоналлю 47 дюймів. Після чого у вересні Xiaomi анонсувала бомбу-новинку – смартфон “Mi 3”. Таким чином утримуючись в топі виробників смартфонів компанія почала виробляти й іншу техніку, тим самим змусивши більших конкурентів звернути увагу на себе.

За 2014 рік в скарбничці у китайців додалося два планшети, друге покоління фірмових тв, смартфон “Mi 4”, а також, ставший особливо відомим, перший розумний браслет “Mi Band”. Компанії вдалося випустити найрозумніший гаджет з вражаюче низькою ціною й захопити ринок переносної електроніки, що тільки почав формуватись, поступаючись лише лідеру FITBIT. Причому в третьому кварталі 2014 року, Xiaomi, за даними IHS Markit, вперше в своїй історії вийшла на третє місце в світі з продажу смартфонів. Але це був далеко не кінець.

В 2015, крім чергових оновлень лінійки смартфонів, компанія випустила свою першу action-камеру. В планах же було зробити цю крихітку головним конкурентом GoPro. Обійти іменитий бренд у хлопців не вийшло, але про свої action-здібності вони заявили дуже голосно. Різниця в ціні камер обох брендів була просто колосальною. Більш значущим рік став в плані розширення ринку збуту. Xiaomi потрапила в Індію через два найбільших місцевих інтернет-магазинів.

Також в 2015 році компанія відкрила власне виробництво в Бразилії для смартфонів “Redmi 2”. Таким чином китайці стали вперше збирати пристрій не в рідній країні. Ну, а роком пізніше з’явився, ви просто вдумайтесь, перший розумний велосипед компанії – Xiaomi QiCYCLE R1. Хоч ціна цього агрегату на ринку дуже висока,  але багато професійних велогонщиків відгукувалися про нього як про міст в майбутнє. А ще, під шумок, хлопці встигли випустити розумний тестер води, bluetooth-колонку, сигвей і геймпад.

На офіційній презентації 27 липня 2016 року китайська компанія представила перший ноутбук під своєю маркою Xiaomi Mi Notebook Air. Його ціна склала близько 750 доларів США. Ця знакова подія обіцяла одне – монополії маків поступово приходить кінець. Не потайне копіювання яблучних дизайнерських рішень дозволило в майбутньому з лишком розпродати цю марку. На тій же презентації був представлений новий смартфон Xiaomi Redmi Pro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. МІЖНАРОДНІ РИНКИ

Також в 2016 році почалися поступові спроби завоювати ринок країн СНД. Правда, на жаль, в перший час через вітчизняні націнки користувачі не сильно полюбили нову марку. Різниця в ціні була досить велика. Що ж стосується заокеанських ринків, то тут все було далеко не так гладко. Розвиток у власній країні або в сусідній Індії це одна сторона монети. Інша справа “Захід”! Любов американців та європейців до іменитих марок перебити дуже складно. Але Xiaomi придумали власний підхід, який не опинився надто успішним.

В грудні 2017 року генеральний суд європейського союзу заборонив Xiaomi продавати планшети під маркою “Mi Pad” в ЄС через велику схожість з продукцією Apple. Звичайно, хлопці засмутилися через провал в Європі, але завоювання цих ринків не стояло в топі їх плану. США Xiaomi захопити також не вдалося. Та й керівництво компанії постійно стверджує, що Америка не є пріоритетом для них, тому на сайті mi.com там продаються тільки аксесуари та дрібна техніка. Що ж, хто знає, що буде через два-три роки, коли Apple переступить всі мислимі й не мислимі межі цін.

5 вересня 2017 року був представлений перший смартфон під назвою “Xiaomi Mi A1” в рамках програми Android One від компанії Google, в якому не використовується фірмова оболонка MIUI. На пристрої встановлений чистий випуск оригінальної збірки ОС Android від Google. Даний смартфон рекомендований як еталонна тестова платформа для розробників додатків для пристроїв на базі ОС Android.

3 квітня 2018 року китайці виходять на новий ринок під брендом Black Shark, випустивши свій перший ігровий смартфон. Мудрофон націлений на нову нішу, яка надає користувачам можливість грати в сучасні мобільні ігри з високою графікою без просідання реклам та без тролінгу. Ба більше, новим пристроєм компанія робить свій вклад у розвитку мобільного геймінгу.

22 серпня 2018 року компанія Xiaomi в Індії презентує новий бренд смартфонів під назвою Poco. Смартфон називається Pocophone F1. Це був флагман 2018 року, який пропонував можливості флагманського апарату за низькою ціною у порівнянні з конкурентами. Коштував він всього лиш 286 $. Тому, через такі характеристики та низьку ціну мудрофон став дуже популярним по цілому світі.

Трохи згодом, а точніше в січні 2019 року, Xiaomi офіційно оголошує про те, що серія смартфонів Redmi відокремлюється від смартфонів Xiaomi і стає окремим брендом, який націлений на бюджетні пристрої цілої корпорації. Ці мудрофони досі належать Xiaomi, проте, такий вчинок надає Redmi можливість розправити крила і повністю функціонувати та розвиватися окремо. Зрештою, користувачі від цього мають тільки виграти, адже тепер Redmi може запропонувати не лише хороші дешеві пристрої та “середнячки”, а й пристрої націлені на бюджетну серію смартфонів з флагманськими технічними характеристиками.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. “KICKSTARTER” ВІД XIAOMI

Ну, й звичайно, не можна пройти повз унікальної фішки компанії. У Xiaomi є свій краудфандінговий майданчик youpin.com (це добровільне колективне пожертвування на який-небудь проєкт із боку приватних осіб або організацій). Це своєрідний аналог закордонного Kickstarter. Там будь-яка маленька компанія може відкрити збір коштів на новий пристрій або аксесуар. І це дуже круто! Адже без підтримки ззовні, Xiaomi не змогли б створити під своїм брендом більше 50 моделей смартфонів, кілька планшетів, ноутбуків, навушники, розумні ваги, чайники, пилососи, всілякі сумки, камери спостереження та купи фішок для розумного будинку.

І, звичайно ж, ви напевно чули про smart-куртку з підігрівом, яка була створена якраз завдяки зборам на youpin. Аксесуар вийшов вельми придатним та бюджетним. Так що очікуємо повноцінного виходу на ринок до зими цього року. Ще у Xiaomi є безліч дочірніх компаній, які випускають розумні колонки й різні електричні викрутки. І це не кажучи про загадковий складний телефон. Мода на сучасні розкладачки тільки починаються, але на відміну від своїх корейських конкурентів, Xiaomi не збирається заламувати ціну за дивовижний гнучкий девайс. Серед останніх досягнень Xiaomi, компанія увійшла до четвірки компаній світу, які продають найбільшу кількість смартфонів у світі.

Також, компанія приєдналася до програми Android One, щоб надати своїм фанатам можливість використовувати їхні смартфони на чистій версії Android без надбудов у вигляді MIUI. Проект вийшов успішним, оскільки продажі, наразі трьох смартфонів, вийшли дуже вдалими.

 

 

ВИСНОВОК

Своїм креативним підходом китайці продовжують захоплювати ринки не тільки смартфонів, але й куди більш простих товарів. Звичайно, може не всім нам потрібна розумна викрутка, але відмовитися від крутого smart-чайника або терезів ви точно не зможете. Унікальні пристосування здатні підняти комфорт в наших будинках на новий техно-рівень.

Однак без завзятості самого директора Лея Цзюнь домогтися таких космічних результатів компанія не змогла б. Хлопець працює по 100 годин на тиждень, при цьому має 2 дітей та захоплюється скелелазінням. І нехай його називають китайським Джобсом, але цей хлопчина справжній геній. Звичайно це далеко не весь список досягнень і винаходів компанії. Xiaomi кілометровими кроками захоплює ринок і вже дуже скоро знати про бренд будуть в кожному будинку. Можливо ви не віддасте перевагу смартфону цієї компанії, але вашої уваги на 100% гідні інші гаджети.

Як ми бачимо, історія компанії Xiaomi вельми цікава, і кожен раз її скарбничка здобутків поповнюється все новими знаменними подіями. Нам лише залишається спостерігати за розвитком всесвітньо відомого китайського бренду. Дивно, як ще про Xiaomi не написана книга.

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

 

  1. https://kiber-swit.com/xiaomi/

 

  1. https://pingvin.pro/gadgets/article-gadget/xiaomi-istoriya-kytajskoyi-kompaniyi.html

 

1

docx
До підручника
Географія 9 клас (Кобернік С. Г.,Коваленко Р. Р.)
Додано
15 травня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку