Доповідь "Навчати, граючись"(власний досвід роботи з математики)

Про матеріал
Сучасний школяр дуже невиразно уявляє межі своєї інформативності, а межі пізнання наук зовсім йому не відомі. Звідкіля ж тоді взятися допитливості, без якої будь-яке навчання лише виховання виконавців. Головне надбання школи — це не сума вкладених в голову відповідей на стандартний перелік питань. Виправданим і привабливим видом жадібності можна назвати жагу пізнання і саморозвитку. Щоб знання перетворювалися на інструментарій учень має з ними працювати.
Перегляд файлу

«Повноцінними є тільки ті знання, які дитина здобула власною активністю» (Пестолоцці)

Сучасний школяр дуже невиразно уявляє межі своєї інформативності, а межі пізнання наук зовсім йому не відомі. Звідкіля ж тоді взятися допитливості, без якої будь-яке навчання лише виховання виконавців. Головне надбання школи — це не сума вкладених в голову відповідей на стандартний перелік питань. Виправданим і привабливим видом жадібності можна назвати жагу пізнання і саморозвитку. Щоб знання перетворювалися на інструментарій  учень має з ними працювати.   

 Значною мірою цього можна досягти , використовуючи сучасні інноваційні технології, зокрема технології - інтерактивного навчання, перетворюючи таким чином традиційний урок в інтерактивний. Сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально-виховного процесу має бути учень. Від його творчої активності на уроці, вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учителем, учнями класу залежить, наскільки успішно й усвідомлено він опановує шкільну програму

У своїй роботі використовую інтерактивні вправи «Мікрофон», «Аналіз ситуації», «Займи позицію», «Мозковий штурм», рольові ігри, робота в парах, групах.

Мій власний досвід свідчить про те, що які б педагогічні технології ми не впроваджували в практику, досягнення та результат діяльності можна отримати, лише зацікавивши учнів на уроці. І саме тут мені допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі – це перша можливість проявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.

У своїй практиці використовую такі ігри, як: «Хто швидше?», «Магазин», «Ланцюжок», «Мовчанка», «Ромашка», «Драбинка», «Закінчи приклад», «Математична рибалка», «Хто швидше долетить до зірочки?», «Найшвидший поштар», «Альпіністи» та інші.

Ігри проводжу систематично на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості.

Особливо дітям подобається «Розігрування сюжетної задачі». Мета розігрування сюжетної задачі -- визначити ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду шляхом гри. Рольова гра імітує реальність та дає можливість діяти «як насправді». Учень може розігрувати задачі, спираючись на ситуації зі свого особистого досвіду.  На уроках математики цей метод можна використовувати при опрацюванні задач.

Застосування інтерактивних технологій - це дуже важка та кропітка праця вчителя. Вчитель має вміти організовувати таку роботу та мати всі необхідні для цього знання. На уроках  використовую можливості комп’ютера, телевізора у підготовці та проведенні уроків.

  Підвищують інтерес до навчання учнів та їх активність вправи-загадки у віршованій формі. Віршовані задачі використовую при вивченні додавання й віднімання в межах 10, 20, 100, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, для закріплення табличного й позатабличного множення та ділення, вивчення мір часу.

 Особливо дітям подобаються уроки-подорожі. Захоплені ними, вони легко засвоюють програмовий матеріал, набувають нові знання, уміння і навички, а процес навчання стає цікавим, у дітей створюється робочий настрій, легше долаються труднощі, знімається втома, напруга, підтримується увага.

 Мій девіз: «Навчати граючись». І це не заважає навчанню дітей, а, навпаки, допомагає учням знайомитися з новим для них навчальним матеріалом, закріплює вивчений.

На кожному уроці я намагаюсь провести гру, ігрову вправу, розучити лічилку, відгадати загадку, ребус, задачі-жарти.

    Цей цікавий матеріал не тільки розважає дітей, дає можливість їм відпочити, переключитися, а й змушує їх задуматися, розвиває ініціативу, направляє на пошуки нетрадиційних способів вирішення, стимулює розвиток нестандартного мислення.

Результативність моєї роботи прослідковується в тому, що учні:

- приймають активну участь у Всеукраїнських конкурсах «Кенгуру» , а з 2018 року у міжнародному проеті «Матіфік в Україні »;

- з великим бажанням займаються пошуково-дослідницькою діяльністю

(готують проекти, презентації, приймають участь в навчально-рольових іграх)

- уміють спостерігати, критично мислити, аналізувати, використовувати одержану інформацію в різних ситуаціях;

- вміють співпрацювати в групах  і парах , самостійно організовувати свою роботу.

 

 

 

 

 

    

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 липня 2020
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку