Доповідь про адаптацію учнів 5 кл.

Про матеріал
Виступ класного керівника 5 класу про адаптацію учнів. Щоб допомогти п`ятикласникам легше пройти період адаптації до навчання в середній школі мною була проведена робота з батькаи (індивідуальні консультації, участь в батьківських зборах) . Батьки ознайомлені з психологічними особливостями дітей даної вікової групи . Надані рекомендацій щодо полегшення процесу адаптації дитини до навчання в школі. Зрештою, спільні зусилля дали результати.
Перегляд файлу

Виступ 

класного керівника 5 – А класу

Немченко Наталії Іванівни   

 

«Адаптація учнів 5 – А   класу до навчання в середній школі»

 

Перехід учнів з початкової в середню ланку школи  -  один з найважчих періодів шкільного навчання.  Я з дітьми знайома ще з 1-го класу, будучи   мамою одного із учнів.   Була в них декілька раз на уроках, на батьківських зборах, на святах.   Олена Олександрівна склала для мене психологічний портрет класу,   на початок навчального року я була вже частково знайома з дітьми. До речі, з Оленою Олександрівною ми працюємо і зараз. Якщо мені потрібна допомога, вона завжди дає мені пораду щодо дітей.

У класі навчалось 20 учнів. На початку року один хлопчик перейшов до нас з іншої школи і в класі навчається 21 учень: 11 хлопців та 10 дівчат.

На початку вересня, спостерігаючи за учнями, спілкуючись з ними,  цей період показав, що вони дуже розгублені, не можуть зрозуміти, як будувати стосунки з педагогами, які вимоги обов'язкові для виконання (наприклад, забув зошит, не було у школі – це суттєва причина для невиконаного домашнього завдання, але насправді це не так, за що потім отримують незадовільні бали).    

  Щоб допомогти п`ятикласникам легше пройти період адаптації до навчання в середній школі  мною була проведена  робота з  батькаи  (індивідуальні консультації, участь в батьківських зборах) . Батьки ознайомлені з психологічними особливостями дітей даної вікової групи . Надані рекомендацій щодо полегшення процесу адаптації дитини до навчання в школі.

Зрештою, спільні зусилля дали результати.

Учні 5-А класу   згуртовані та організовані, об'єднані спільними інтересами (гуртки, секції). Учнi класу навчаються iз задоволенням, активні, виконують вчасно домашні завдання, на уроках дисципліновані. Проводячи опитування виявилося, що такі предмети як природознавство та основи здоров’я  викликали у дітей труднощі (зараз уже ні), а до таких предметів, як: образотворче мистецтво, трудове навчання,  українська література, українська мова, фізкультура  5-тикласники  проявляють інтерес, зацікавленість. На високому рівні навчається Немченко Артур, на достатньому Рябченко С., Чепурний О., Василішина А., Пономарчук В., Пахомова І., Пелинко В., Бондар М., Гаценко Д., Кудас А., Наказна С., Бондаренко Є.,   а це становить більше 50 % якості знань класу.   

Також в класі є  діти з середнім та низьким рівнями знань – це Глушак К., Дудченко Є., Слободян І. та  Толмачов  В.  Я  часто співпрацюю з мамами. Спілкуючись з батьками, виявила, що   інколи батькам не вистачає часу, деяким – терпіння, а іншим педагогічних знань для навчання та виховання дітей. На батьківських зборах мною, класним керівником, та вчителями – предметниками наголошувалося неодноразово про необхідність участі батьків у навчальному процесі, допомогти дітям швидше адаптуватися  до нових умов.    Більшість батьків класу приділяють належну увагу навчанню та вихованню дітей, відвідують батьківські збори, допомагають класному керівникові.

Вцілому,  діти намагаються вчитися на такому ж рівні знань, як це було і в початковій школі. Якщо з якихось предметів знижується успішність, вчителі записують зауваження в щоденник, або говорять мені. Я постійно підтримую зв’язок з батьками учнів і при нагоді дзвоню їм, якщо це потрібно. У кінці кожного тижня виписую  в щоденники дітей їх оцінки, для того щоб батьки були в курсі оцінок своїх дітей.

Більшість учнів 5-го класу організовані, не забувають вдома підручники та зошити, виконують домашні завдання. Є деякі учні класу, які забувають записувати домашні завдання в щоденник. До них відносяться  Глушак К., Дудченко Є., Слободян І. та  Толмачов  В.

Більшість дітей вміють добре висловлювати свою думку, мають хороший лексичний запас та пам’ять. Серед дітей спостерігається бажання вчитися добре. Щоб радувати своїх батьків та вчителів, мати від них заохочення.

Діти беруть активну участь в шкільному житті,   у всіх заходах. Діти брали участь в концерті  до Дня вчителя, регулярно випускають стінгазети,  беруть активну участь у ярмарках, благодійних акціях. Також учні беруть участь в загальношкільних конкурсах, районних конкурсах, всеукраїнських конкурсах «Бобер», «Колосок», «Sunflower».  

Загалом стосунки в колективі товариськi, толерантнi, дружнi. Дiти можуть органiзовувати самостiйно справи.  Учні дуже чуйні. Відкликаються на прохання допомогти.

      У класі сприятлива атмосфера, хоча й бувають невеличкі конфлікти між учнями. Але спільними зусиллями намагаємось ці конфлікти залагодити.

Спостерігаючи за п’ятикласниками я побачила,  що дітям у школі цікаво: вони прагнуть бути активними, розумними, вони хочуть,  щоб їх побачили, оцінили   і помітили у них усе найкраще.  

  Підсумовуючи все сказане, можу зробити висновок, що адаптація учнів пройшла успішно. Діти готові до навчання в основній школі, готові брати   активну участь в житті школи та класу.

 

 

docx
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку