Доповідь "Соціалізація особистості молодшого школяра на основі компетентнісного підходу"

Про матеріал
Соціалізація є одним з найважливіших завдань вчителя, адже діти входять у новий, значно ширший за їхню родину, соціальний круг, а вчитель початкової школи стає головним посередником у соціалізації дитини. Саме ми створюємо для дитини такі умови освітньо - виховного середовища, що допомагають розв'язати природно-культурні, соціально-культурні та соціально-психологічні завдання, без чого успішна соціалізація неможлива.
Перегляд файлу

Соціалізація особистості молодшого школяра на основі компетентнісного підходу

У сучасній педагогіці проблема соціалізації дитини молодшого шкільного віку поступово виходить на перший план. Це пов'язано з безліччю факторів: мінливою соціальною ситуацією розвитку дитини, сучасною реформою освіти, збільшенням соціально-педагогічних проблем дітей. У документах про модернізацію освіти відзначається, що в процесі реформування суспільства змінюються роль і функції освіти: вони зміщуються з обслуговування інтересів держави на задоволення потреб особистості, суспільства і соціальних груп.               Метою освіти відповідно до нових підходів стає розвиток особистості .

 Соціалізація особистості починається з перших років життя і закінчується до періоду громадянської зрілості людини. Перші елементарні відомості людина отримує в сім'ї. Потім естафету соціалізації особистості приймає школа. Сучасна початкова школа - це заклад, де успішно поєднуються національні цінності із загальнолюдськими у трьох таких аспектах: навчальний, виховний і творчий.

Навчальний аспект. Уміння вчитися є ключовою компетентністю, становлення якої має забезпечувати початкова школа. Педагогічна майстерність вчителя і полягає в тому, щоб діти не втратили серйозного ставлення до навчання - бо вони приходять до школи не гратись, а навчатись. Учителеві слід пам'ятати: освіта молодшого школяра не має зводитися лише до засвоєння ним змісту шкільної програми, адже дитина не живе для того, щоб учитися, а навчається задля повноцінного життя.

Виховний аспект. Виховання є провідним і визначальним початком соціалізації. Діти не повинні відчувати, що їх весь час виховують. Виховувати, як і навчати, потрібно ненав'язливо, приховано, непомітно, постійно розширюючи межі духовного спілкування. Наприклад, якщо учень не виявляє особливих здібностей до навчання, слабко володіє етичними поняттями, педагог більше уваги приділяє бесіді, наводить приклади різних етичних вчинків людини, в яких відображаються її морально - етичні цінності. Слід звільнитися від звички розмовляти на підвищених тонах, порівнювати учнів між собою. Від педагога учневі потрібні любов, розуміння, підтримка, спокійна повага.

Творчий аспект. Кожен учень в класі має право проявити свої здібності в різних видах творчої діяльності або в якомусь одному. (конкурси, змагання, святкові родинні свята, спортивні змагання,реалізація шкільних проектів тощо.) Діти застосовують ті знання та навички, які отримали не тільки у школі, а й займаючись у позашкільних гуртках, що допомагає підіймати свій авторитет та значущість у шкільному середовищі, а також застосовувати на практиці надбані уміння.

Вважаю,що наша робота має грунтуватися на слідуючих базових умовах  успішності соціалізації і:

  • стан психічного здоров'я дітей;
  • наявність емоційно-комфортної атмосфери в класі;
  • створення сприятливих умов для протікання процесу соціалізації дитини, зокрема для забезпечення психологічного комфорту в колективі;
  • забезпечення тісної взаємодії педагогів і батьків;
  • організація психолого-педагогічного моніторингу динаміці показників здоров'я, виховання і розвитку дітей;
  • побудова відносин партнерського співробітництва і готовності працювати в соціально-орієнтованому процесі .

Щоб мати змогу знайти своє місце в житті, учень сучасного навчального закладу має володіти певними якостями, вміннями:
   швидко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях;
 критично мислити;
 використовувати набуті знання та вміння в навколишній дійсності;
 бути здатним генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення, творчо мислити;
 бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в команді;
  вміти запобігати будь-яким конфліктним ситуаціям і виходити з них;
  цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному та особистому плані, так і в інтересах суспільства, держави;
 уміти добувати, переробляти інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення;
 бережливо ставитися до свого здоров'я і здоров'я інших як найвищої цінності;
 бути здатним до вибору альтернатив, які пропонує сучасне життя;
  вміти планувати стратегію свого життя, орієнтуватися у системі найрізноманітніших суперечливих й неоднозначних цінностей, визначати своє кредо і свій стиль.

 Розумію , що своєї мети у розвитку, вихованні і навчанні дітей можу досягти лише за підтримки батьків, але, щоб мати цю підтримку, вчу їх бути вихователями власної дитини на основі підняття рівня педагогічної культури. Ніхто не буде заперечувати, що дитина сприймає, оцінює та відчуває навколишній світ спершу через батьків. Любов'ю і соціальним обов'язком визначається ставлення батьків до дітей. Адже саме в сім'ї у дитини поступово формуються відповідні ціннісні орієнтації, життєві ставлення до всього, до всіх і до самої себе, формується самосвідомість. Процес соціалізації не може здійснюватися без активної та безпосередньої участі батьків. «Школа без сім’ї також безсильна, як і сім’я без школи», – стверджував педагог В.О.Сухомлинський

Соціалізація дитини до конкретних умов життя реалізується у багатьох новітніх освітніх технологіях: інтегроване навчання,технології проектів, інтерактивному навчанні ,ікт,ситуація успіху.Ці технології навчання не тільки допомагають створенню необхідної атмосфери для занять, а й знімають внутрішню скутість, сприяють соціалізації дітей, виховують в них почуття толерантності, розвивають навички спілкування та регуляції спільної діяльності

Свою діяльність розгортаю у таких напрямах:

  • Створення  ситуації успіху, допомагати кожній дитині відчути радість досягнень;
  • Наповнювати освітній процес цікавим змістом, яскравими враженнями;
  • Забезпечувати осмислене сприйняття учнями побаченого й почутого;
  • Створювати умови для розвитку самостійності;
  • Сприяти усвідомленню кожною дитиною власного «Я», формуванню віри в свої сили.

Підсумовуючи усе вищесказане,  можу стверджувати, що соціалізація є одним з найважливіших завдань вчителя, адже діти входять у новий, значно ширший за їхню родину, соціальний круг, а вчитель початкової школи стає головним посередником у соціалізації дитини. Саме  ми створюємо для дитини такі умови освітньо - виховного середовища, що допомагають розв'язати природно-культурні, соціально-культурні та соціально-психологічні завдання, без чого успішна соціалізація неможлива.

У перші роки навчання в початковій школі переконалася у ефективному застосуванні прийомів та вправ, що сприяють успішній соціалізації.

Так,наприклад,

МОЇ ДОСЯГНЕННЯ В ЖИТТІ

Учні аналізують свої досягнення   за день, тиждень тощо

Складають їх у скриньку добрих справ.

ДЕРЕВО УСПІХУ

Під час уроку записати досягнення свого успіху і озвучити його. У кожного свій плід.

ДОЛОНЯ

На аркуші паперу обводиться долоня учня. на кожному пальцеві записується позитивна характеристика себе, товариша

ПРИЄМНІ СПОГАДИ

Пригадати приємні ситуації, в яких був задоволений собою, досягненнями

СХОДИНКИ УРОКІВ

На сходинках розташувати шкільні предмети(ЯКІ І ЧОМУ) відповідно до значущості для дитини.

ХОЧУ БУТИ

З переліку рис характеру дитина обирає якою вона хоче бути і пояснює чоу саме.

ХОЧУ,ТРЕБА,МОЖУ

На аркуші паперу, поділеному на 3 частини дописати речення

В школі я…

Вдома я..

З друзями я…

Відомий психолог Л. Виготський зазначав, що в співпраці дитина виявллється сильнішою і розумнішою, ніж у самостійній  роботі, вона піднімається вище за рівнем інтелектуальних труднощів, вирішених нею.

Доброзичлива творча взаємодія вчителя та учня, діалог двох рівних партнерів, відсутність страху, розкутість, радість спілкування, право на власну думку допомога в саморозвитку, підтримка - ось далеко не  повний перелік якостей навчального процесу, який прагну будувати на основі співпраці вчителя та учня;

Сутністю прийомів «ситуації успіху» є моє прагнення активізувати учнів нехай на маленьке, але власне і відкриття відомих уже науці фактів. Для мене головне  -  створити умови, за яких дитина, виконуючи навчальні завдання, неочікувано для себе доходить висновку, розкриває всю красу процесу пізнання. Ситуація успіху досягається тоді, коли сама дитина визначає цей результат як успіх.

 «Обмін ролями» - прийом, що практикую під час закріплення вивченого матеріалу й під час узагальнення та систематизації знань школярів. Головне, що саме тут педагог показує своїм хованцям, що вони здатні робити набагато більше, ж від них очікують Для створення сприятливого психологічного клімату на уроці я користуюся таким методом комунікативної діяльності, як «розминка», що допомагає фізично об'єд­нати учнів, заохотити їх спілкуватися один з одним, встановити довірливі стосунки між дітьми, радіти за себе і за друзів. На початку уроку я проводжу розминки для розумників, «Інтерв'ю»,  «Конкурс чомучок». Протягом уроку і наприкінці проводжу розминки «Я так думаю!», які допомагають дітям висловити свої переживання , власні думки,  оцінити  ситуації «А що думаєте ви?» та ін.

На літературознавчому матеріалі виховуються най­кращі духовні, людські цінності. Діти вчаться відріз­няти добро від зла, брати приклад для наслідування, бачити красу в природі, у взаєминах між людьми, фор­мувати власну життєву позицію.

подаю мож­ливість оцінити власну діяльність

Проводячи уроки, виховні години, прагну донести до дітей силу сердечності, щирості, краси, життя.

У моїй роботі навчальна гра не обмежується тіль­ки уроками читання, яким я надаю велике значення, вона продовжується і в позакласній роботі. Проведення виховних заходів чи не найкраще допомагають у від­чутті кожної особистості її значущості, створенні її осо­бистого успіху.

Під час організації і проведення різних свят мої учні вибирають собі ролі, готують костюми, допомагають один одному у вирішенні різних питань. Так, під час проведення виховних заходів діти розучували пісні, сценки, вірші, які вибирали самостійно відповідно до своїх вподобань та нахилів, привітання мамам, новорічні віншування, інсценівки, тощоі Протягом всього уроку хочеться бачити радісний пізнавальний вогник в очах дітей і бажання працю­вати. На  мою думку, сприяє цьому і метод ко­ментованого управління. Колективно створено мо­дель вчителя. Кожен учень стає на деякий час вчи­телем. Він повинен чітко, з належним старанням і вмінням розв'язати приклад, написати слово тощо. Особливо це дає результат під час систематизації та узагальнення вивченого матеріалу з теми. Всі охоп­лені роботою, кожен учень працює. І якщо ніхто не підвів, у результаті виникає радісний настрій, тобто ситуація позитивних емоцій. Перетворювання в учителя вимагає від учня швидко працювати, ро­зумно і розсудливо відповідати. Разом з тим фор­мується відповідальність кожного в спільній справі, бо він стає готовим і здатним пояснювати і коменту­вати, долати певні труднощі. Використання такого методу дозволяє школяреві бачи­ти себе серед інших, критично порівнювати свої знання, відчувати, що він теж здібний. Комунікативна діяльність допомагає зробити клас інтерактивною групою, де учні почуваються впевнено, висловлюючи свої погляди та думки, а також заохо­чують товаришів до співпраці, вчаться давати оцінні судження щодо виконаної роботи, результатів своєї праці. У результаті складається стимулююча, творча атмосфера, в якій успіх кожного є запорукою успіху всіх.

 «Розминка» може замінювати організаційні моменти класичного уроку, а також використовуватись як зв'яз­кова ланка між різними етапами уроку.

Кожна розминка обов'язково обмежується в часі. Перед початком вправи нагадую дітям: «Час на виконання роботи 0,5 (1; 1,5; 2; 3) хвилини».

Види розминок

  Будемо знайомі.

 «Вітання. Знайомство». Діти стоять в колі: кожен з учнів називає своє ім'я

так, як йому подобається, щоб його називали; усім дітям пропонується по колу проспівати лагідно своє ім'я, весь клас підспівує; діти потискують один одному руки і говорять приємні слова; діти по колу говорять слова-вітання, «ввічливі» слова.

.«Добридень». Діти стоять у колі, взявшись за руки, і співають,

виконуючи певні рухи.

- Добридень, добридень, Добридень скажу.

Як ранок настане - до школи біжу. Тут — очі, тут вушка, плече і рука. Тут — носик, тут ротик, а тут є п'ята (...сусіда п'ята).

 «Давайте привітаємось...» Учитель.

Давайте привітаємось, Давайте усміхнемось, Давайте в очки глянемо, І нам тепліше стане.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго ранку, Оксанко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Олежику, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Артемку, я хочу, щоб день у тебе був щасливим!

Діти (беруться за руки, утворюють коло).

Ми візьмемося за руки,

Веселіше стане нам,

Бо у класі всі ми — друзі,

Усмішки даруєм вам.

 «Добрий день!»

Треба разом привітатись.

 Діти. Добрий день!

Учитель. Дружно голосно сказати...

 Діти. Добрий день! Учитель.

Вліво, вправо поверніться,

Своїм друзям усміхніться.

Діти. Добрий день!

Учитель. Дружно всі, не відставайте.

 Діти. Добрий день!

Психологічна налаштованість.

 «Спіймай мій настрій».

Дітям пропонується попрацювати в парі й домовити­ся, хто почне дії першим.

Діти виконують дії, які називає учитель.

- Усміхніться, «зніміть» усмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

- Зобразіть на обличчі ще будь-яку емоцію, «пода­руйте» її своєму товаришеві.

Я — особистість!

 «Закінчи речення».

Учням пропонується по черзі закінчити речення.

Я мрію...

Я вірю...

Я прагну...

Я люблю...

Я турбуюсь...

Про мене турбуються...

В мене вірять...

Я сподіваюсь...

У майбутньому я хочу...

Мої батьки хочуть, щоб я в майбутньому...

Я стараюсь...

Мені сумно, якщо...

Я радію, якщо...

Я не люблю, якщо...

Більшість дітей кожного класу...

Мені подобається, якщо діти...

Я не люблю, коли сміються...

Мені соромно, коли...

Мені цікаво, коли...

Мені боляче, коли... тощо.

«Зазирни у чарівне дзеркало».

Кожен з учнів, дивлячись у маленьке дзеркало, гово­рить собі лагідні, привітні, добрі слова.

Співрозмовники.

 «Ввічливе прохання — ввічлива відмова». Кожна вихована людина повинна вміти тактовно

відмовляти, не ображаючи того, хто звернувся з про­позицією чи проханням. А робити це треба настільки переконливо і зрозуміло, щоб інша людина збагнула вашу ситуацію.

Давайте розіграємо сценку, де один учень буде звер­татися з проханням чи запрошенням, партнер повинен йому відмовити, не ображаючи.

»Ми – друзі!»

Стаємо у коло, беремось за руки перед уроком, або певним етапом уроку:

Ми усі – одна сімя,

Неповторні ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити!

Розминка для об'єднання учнів у групи, створен­ня емоційного настрою учнів перед груповою роботою.

 «Чарівна скринька».

На дошці можна записати епіграфи до використання гру­пової навчальної діяльності та девізи до роботи в групах: «Один за всіх, усі — за одного!» «Ми — одна команда!»

«Твій успіх іде на користь мені, а мій — на користь тобі, бо він у нас — спільний!»

«Ми потонемо чи випливемо, але — разом» «Нам не обійтися без тебе!» «Ми всі вітаємо тебе з успіхом!»

Учням роздаються смужки кольорового паперу. Необхідно скласти свій девіз, який би спонукав учас­ників навчального процесу до діяльності в групі, та записати його на смужці. Ці смужки складаються в «чарівну скриньку» — красиво оформлену коробку. Потім ця «скринька» передається від одного учня до іншого, кожен з яких витягає папірець і читає девіз. Створюється емоційний настрій на роботу в групах. У подальшому учні, які витягли смужки однакового кольору, об'єднуються в пари для роботи.

Розминку «Чарівна скринька» можна використовува­ти на будь-якому етапі уроку, де її призначення зале­жить від поставленої мети.

Компетентнісний підхід дуже вдало реалізується через інтегроване навчання. Найбільш цікавим для нас виявилось поєднання таких уроків:

  •                   Українська мова – літературне читання – я у світі – музичне мистецтво
  •                   – літературне читання – я у світі –образотворче мистецтво
  •                   – літературне читання – я у світі –інформатика
  •                   Математика – інформатика
  •                   Математика – інформатика – природознавство
  •                   Літературне читання – природознавство – я у світі

Результатом цих уроків є реалізація різноманітних проектів через уроки літературного читання,я у світі,природознавства,інформатики.

«Краса рідного краю»,Книга скарг України» «Родинне дерево» »Славетні українці»»Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій»,»Симоли України» «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка» «Історія моєї школи» »Твори добро» «Учимося дружити» та ін.Робота над спільним створенням проектів зміцнює міжособисті стосунки,вчить толерантності.Учні усвідомлюють важливість своєї праціі,вчаться бути відповідальними перед іншими учнями ,дорослими,батьками,суспільством.У них формується активна життєва позиція,патріотичні почуття. Цьому сприяють робота гуртка «Ми – українці»,проведення різноманітних предметних тижнів,

Якщо шкільна соціалізація проходить успішно, то у дитини розвивається впевненість у власних силах і прагнення до досягнення успіху, що супроводжується адекватною самооцінкою. В початковій школі дитина займає соціальну позицію в системі формальних і неформальних відносин серед ровесників. Вмоєму класі налагоджена робота учнівського самоуправління.Кожна дитина виконує певну роль у класі.Без проблем відбувається чергування.Кожен готовий у будь – яку хвилину прийти на допомогу.Вся класна кімната об лаштована так,щоб кожен відчував себе комфортно,важливість себе як особистості.

Запровадження  єдиного освітнього простору засобами сучасних медіа технологій не тільки змінює педагогічний процес а й вимагає від нас використовувати інноваційні ресурси інформації, а саме: мультимедійні презентації, електронні підручники, онлайн спілкування, віртуальні лабораторії, тематичні проекти, мережеві ігри, віртуальні екскурсії, дистанційні олімпіади, інтерактивні вправи, телекомунікаційні проекти, Веб-квести та ін.

Я помітила,щоб зацікавити учнів практичними роботами потрібно  заохотити їх до навчання, залучаючи сучасні онлайн-інструменти.

Зручні багатофункціональні інтернет-ресурси, за допомогою яких можна організувати практичні роботи з будь-якого предмета, а також проводити інтегровані уроки чи створювати змістовні інтерактивні дидактичні матеріали сьогодні досить різноманітні.

Так, я визначила найцікавіші он – лайн сервіси,які дали змогу моїм учням зацікавлено засвоювати навчальний матеріал,мотивували їх та сприяли їх саморозвитку, самореалізації. Ось декілька з них:

    «Ребуси №1» – це українськомовна онлайн-платформа, за допомогою якої можна створювати власні ребуси чи розгадувати наявні на сайті.Цей генератор ребусів дозволяє  їм зашифрувати окреме слово або речення українською, російською чи англійською мовами на будь – яку тему.Призначений для дітей і дорослих.Тут наявна велика бібліотека готових різнотематичних ребусів.Добрим є те,що наявне пояснення принципів побудови та секретів розгадування ребусів.

      Ще полюбили діти «Jigsawplanet»– безкоштовний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна створювати власні пазли або збирати пазли-головоломки, вже створені кимось із користувачів, та ділитися ними у соціальних мережах чи вбудовувати у власний сайт.На власній сторінці маю вправи – пазли для уроків природознавства у 4 класі з теми «Материки та океани».

 Полюбляють учні мого класу освітній проект «На урок».Для учнів надається можливість безкоштовної участі в інтернет – олімпіадах та конкурсах.Є цікаві інтерактивні тести з різних предметів,що дозволяють дітям закріпити вивчений матеріал,дізнатись багато нового,цікавого. У нашому доробку участь в олімпіадах з предметів початкової школи,української мови та літератури,математики,англійської мови,основ здоров`я,інформатики,природознавства. Із захопленням учні виконували завдання конкурсу «Безпечні канікули», «Зимові свята в традиціях нашого народу»,»Безпечний Інтернет», «Слово до слова».

 Багато цікавого для дітей пропонує освітянський проект «Всеосвіта».Учням подобаються шкільні дистанційні олімпіади та конкурси. Ось уже два роки поспіль школярі випробовують свої сили з предметів:Я у світі,природознавства,основ здоров᾿я, математики,літературного читання,інформатики,англійської мови. Конкурси «Українське народознавство»,»Основи кібербезпеки». Зацікавив нас конкурс «Фінансова грамотність»,участь у якому дала змогу виконати роботу над проектом «Бюджет моєї родини».

Всеукраїнські дистанційні олімпіади, конкурси
освітній портал «Всеосвіта»

 Сьогоднішні діти не люблять читати,тому що можна подивитися яскраві мультики швидко. Щоб заохотити їх до читання застосовую ще один цікавий сервіс Book Creator. Це дієвий помічник для сворення інтерактивних книжечок,коміксів..Він нам став у пригоді,коли ми працювали над проектами «Дерева України»,»Народні легенди». Позитивним є те,що можна працювати у парах,групах у класі. Для заохочення читати можна використати сервіс «Українське цілодобове радіо». Цілодобова трансляція українських казок та казок інших народів світу у виконанні кращих майстрів українського слова дає можливість використовувати аудіо під час уроків позакласного читання.В арсеналі більше 200 казок. Взагалі,роботі з дитячою книгою приділяю дуже багато уваги. Намагаюся включати дітей до участі в роботі не тільки класної, шкільної бібліотеки,а й інших бібліотек. Тісно  співпрацюючи з бібліотекарем проводжу різноманітні конкурси читців поезій ,виставки малюнків,презентуємо власноруч створені книжечки. Разом готуємо виступи на шкільних заходах перед іншими учнями та дорослими.

Таку ж можливість надає інтерактивний сервіс Padlet. Тут можна сконцентрувати завдання до інтегрованого уроку,алгоритми роботи над проектом,допоміжні пізнавальні завдання. Учні мають змогу створювати свої записи на стіні,а також оцінювати як себе так і інших.

Зручним он – лайн – сервісом в моїй роботі є генератор хмар слів  Word Art. Цей сервіс є безкоштовним та не потребує реєстрації на сайті. Він надає можливість використовувати хмари слів з предметів української мови,читання,природознавства для різноманітних вправ. Так під час вивчення частин мови у 3 – 4 класах можна відпрацьовувати терміни,виконувати завдання на увагу,знаходження зайвого та ін. На  платформі є можливість обрати на власний смак 2 кольори – для тексту і фону, виключати короткі слова із хмари;наявна кнопка випадкових налаштувань, завдяки якій можна генерувати різні варіанти відображення тексту.

Використані мною  інтерактивні методи навчання дозволяють вирішувати  наступні  завдання :
• Активне включення кожного учня в процес засвоєння учбового матеріалу.
• Підвищення пізнавальної мотивації.
• Формування навичок  успішного спілкування (уміння слухати і чути один одного, вибудовувати діалог, ставити питання на розуміння).
• Розвиток навичок самостійної учбової діяльності: визначення провідних і проміжних завдань, уміння передбачати наслідки свого вибору, його об'єктивна оцінка.
• Виховання лідерських якостей.
• Уміння працювати з командою і в команді.
• Переймати на себе відповідальність за спільну і власну діяльність по досягненню результату.

Із захопленням мої учні з кожним роком зустрічають різноманітні міжнародні конкурси.


У своїй діяльності  я використовую технологію парно -  групової роботи, яка поряд із традиційними методами,що  дозволяє мені  істотно поліпшити якість навчання.

За словами Т. Кравченко, інтерактивна технологія навчання сприяє формуванню таких структурних компонентів соціалізації молодших школярів:

- підвищенню загальної культури особистості, культури праці, побуту, відносин між членами суспільства;

-          задоволенню потреби у спілкуванні;

-         розвитку техніки спілкування і взаємодії, здібностей, почуттів, переконань, умінь утверджувати довірливі взаємовідносини як вищу цінність спілкування;

-         формуванню риторичних знань, умінь і навичок на базі підвищення їх мовленнєвої культури; моральних норм і правил та способів їх реалізації у власній життєдіяльності, у відносинах з іншими людьми;

- уявленню про цінності принципів адекватних форм поведінки; моделі соціальних відносин;

-         адекватному сприйняттю соціальних явищ, розумінню їх сутності,

-         готовності до самовизначення в різних життєвих ситуаціях, активного контактування з навколишнім соціальним середовищем, способів діяльності;

-         моделі поведінки

Моніторинг соціалізації особистості учня

 

 

Особистісні особливості педагога молодших класів, його культура, педагогічні здібності, ставлення до дітей і навіть риси характеру роблять позитивний або негативний вплив на особистість школяра, так як навчання і виховання в початковій школі переплітаються особливо тісно.Тому для мене важливо,якими будуть мої випускники,ким себе відчуватимуть в особистому житті та суспільстві. До цього я і прагну.

Якщо узагальнено визначити найцінніший результат початкової школи в особистісному вимірі, це - здорова дитина, мотивована на успішне навчання, дослідницьке ставлення до життя, учень, який уміє здобувати знання з різних джерел, відповідально ставитися до себе і до інших людей, усвідомлює себе громадянином Української держави.

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку