Виступ на засіданні методичного обєднання «Використання он – лайн сервісів для ефективної взаємодії вчителя та молодшого школяра в сучасній школі»

Про матеріал
Запровадження єдиного освітнього простору засобами сучасних медіа технологій не тільки змінює педагогічний процес а й вимагає від нас використовувати інноваційні ресурси інформації, а саме: мультимедійні презентації, електронні підручники, онлайн спілкування, віртуальні лабораторії, тематичні проекти, мережеві ігри, віртуальні екскурсії, дистанційні олімпіади, інтерактивні вправи, телекомунікаційні проекти, Веб-квести та ін. Особливо,це актуально сьогодні,в умовах карантину,де треба налагоджувати дистанційне навчання молодших школярів.
Перегляд файлу

           ТЕМА «Використання он – лайн сервісів для ефективної взаємодії вчителя та молодшого школяра в сучасній школі»

 Наше сьогоднішнє  життя розвивається стрімкими темпами, тому й у системі освіти відбуваються вагомі зміни.

    Учитель, навіть найталановитіший, уже не може бути єдиним джерелом інформації. І тому нам, педагогам нині потрібно бути дуже чутливим до всього надсучасного. За висловом К. Бугайчука, нині навчально-виховний процес суттєво змінюється: “Навчання ‒ це процес створення мережі. Вузлами можуть бути зовнішні сутності, які ми здатні використовувати для формування мережі. Вузлами можуть бути люди, організації, бібліотеки, веб-сайти, книги, журнали, бази даних, або будь-яке інше джерело інформації. Акт навчання полягає у створенні зовнішньої мережі вузлів, які ми підключаємо у формі джерел інформації та знань.

Запровадження  єдиного освітнього простору засобами сучасних медіа технологій не тільки змінює педагогічний процес а й вимагає від нас використовувати інноваційні ресурси інформації, а саме: мультимедійні презентації, електронні підручники, онлайн спілкування, віртуальні лабораторії, тематичні проекти, мережеві ігри, віртуальні екскурсії, дистанційні олімпіади, інтерактивні вправи, телекомунікаційні проекти, Веб-квести та ін.

Мережа Інтернет відкриває широкі можливості для використання освітніх інтернет-ресурсів  і в роботі вчителя початкових класів. Це  і уроки в режимі online, ресурси для вчителів, ресурси для учнів, проекти online та ін. Тим більше нинішнє покоління,яке ми навчаємо – особливе.

Є три речі, які люди часто не знають про це покоління, – каже кандидат соціологічних наук і викладач Києво-Могилянської академії Вікторія Бондар. – По-перше, вони мають гарну освіту і прагнуть до її покращення. Вони володіють значним досвідом веб-пошуку і часто самостійно навчаються з онлайн-джерел». Для них однаково просто навчитися пекти веганський яблучний пиріг чи перевстановити операційну систему – для цього потрібно лише переглянути одне відео на YouTube. У молоді в пріоритеті не володіння інформацією як таке, а те, наскільки швидко можна її знайти.

Діти цього покоління не знають часів без Інтернету та сучасних технологій.

Вони віддають перевагу streaming-контенту, притаманному для Youtube: короткому за метром та з чіткою ідеєю.

Вони майже не дивляться довгі телевізійні шоу та нудні фільми, а відтак на них не впливає реклама та політична пропаганда.

Порівняно з іншими поколіннями, у дітей Z більш розвинена частина мозку, яка відповідає за візуальне сприйняття інформації.

Z-діти тримають потрібну інформацію на кінчиках пальців, все необхідне знайдуть за лічені секунди.

Саме тому складно утримати їхню увагу тривалий час, особливо якщо це 40-хвилинний урок .

Це покоління краще опановує матеріал на практиці, аніж під час пасивного слухання.

Покоління Z потерпає від токсичності життя онлайн та перевантаження технологіями. Вони можуть переживати через брак лайків у соцмережах, на них чекають нові небезпеки онлайн, як-от кібербулінг. І токсичні сайти, які поширюють токсичні ідеї.

Я помітила,щоб зацікавити учнів практичними роботами потрібно  заохотити їх до навчання, залучаючи сучасні онлайн-інструменти.

Зручні багатофункціональні інтернет-ресурси, за допомогою яких можна організувати практичні роботи з будь-якого предмета, а також проводити інтегровані уроки чи створювати змістовні інтерактивні дидактичні матеріали сьогодні досить різноманітні.

Так, я визначила найцікавіші он – лайн сервіси,які дали змогу моїм учням зацікавлено засвоювати навчальний матеріал,мотивували їх та сприяли їх саморозвитку, самореалізації.Ось декілька з них:

    «Ребуси №1» – це українськомовна онлайн-платформа, за допомогою якої можна створювати власні ребуси чи розгадувати наявні на сайті,використовувати їх на будь – якому уроці.Цей генератор ребусів дозволяє  їм зашифрувати окреме слово або речення українською, російською чи англійською мовами на будь – яку тему.Призначений для дітей і дорослих.Тут наявна велика бібліотека готових різнотематичних ребусів.Добрим є те,що наявне пояснення принципів побудови та секретів розгадування ребусів.

      Ще полюбили діти «Jigsawplanet»– безкоштовний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна створювати власні пазли або збирати пазли-головоломки, вже створені кимось із користувачів, та ділитися ними у соціальних мережах чи вбудовувати у власний сайт.На власній сторінці маю вправи – пазли для уроків природознавства у 4 класі з теми «Материки та океани».

     На даному сервісі є велика бібліотека різноманітних пазлів різного ступеня складності, можливість створення власних пазлів із будь-якого зображення ,можна обрати кількість пазлів від 1 до 300, форми пазлів та необхідність їх обертання.Надається можливість відправити пазл-головоломку в соціальні мережі,можна створювати власне портфоліо, де можуть зберігатися власноруч розроблені пазли та ігри.Недоліком є те ,що відсутня українська мова налаштування. Полюбляють учні мого класу освітній проект «На урок».Для учнів надається можливість безкоштовної участі в інтернет – олімпіадах та конкурсах.Є цікаві інтерактивні тести з різних предметів,що дозволяють дітям закріпити вивчений матеріал,дізнатись багато нового,цікавого. У нашому доробку участь в олімпіадах з предметів початкової школи,української мови та літератури,математики,англійської мови,основ здоров`я,інформатики,природознавства.Із захопленням учні виконували завдання конкурсу «Безпечні канікули», «Зимові свята в традиціях нашого народу». Багато цікавого для дітей пропонує освітянський проект «Всеосвіта».Учням подобаються шкільні дистанційні олімпіади та конкурси. Ось уже два роки поспіль школярі випробовують свої сили з предметів:Я у світі,природознавства,основ здоровя, математики,літературного читання,інформатики,англійської мови.Зацікавив нас конкурс «Фінансова грамотність»,участь у якому дала змогу виконати роботу над проектом «Бюджет моєї родини».Зареєструвалися учні для участі у конкурсі «Українське народознавство».Сьогоднішні діти не люблять читати,тому що можна подивитися яскраві мультики швидко.щоб заохотити їх до читання застосовую ще один цікавий сервіс Book Creator. Це дієвий помічник для сворення інтерактивних книжечок,коміксів..Він нам став у пригоді,коли ми працювали над проектами «Дерева України»,»Народні легенди».Позитивним є те,що можна працювати у парах,групах у класі.Для заохочення читати можна використати сервіс «Українське цілодобове радіо».Цілодобова трансляція українських казок та казок інших народів світу у виконанні кращих майстрів українського слова дає можливість використовувати аудіо під час уроків позакласного читання.В арсеналі більше 200 казок.Таку ж можливість надає інтерактивний сервіс Padlet.Тут можна сконцентрувати завдання до інтегрованого уроку,алгоритми роботи над проектом,допоміжні пізнавальні завдання.учні мають змогу створювати свої записи на стіні,а також оцінювати як себе так і інших.

Зручним он – лайн – сервісом в роботі вчителя є генератор хмар слів  Word Art.Цей сервіс є безкоштовним та не потребує реєстрації на сайті.Він надає можливість використовувати хмари слів з предметів української мови,читання,природознавства для різноманітних врав.Так під час вивчення частин мови у 3 – 4 класах можна відпрацьовувати терміни,виконувати завдання на увагу,знаходження зайвого та ін.На  платформі є можливість обрати на власний смак 2 кольори – для тексту і фону, виключати короткі слова із хмари;наявна кнопка випадкових налаштувань, завдяки якій можна генерувати різні варіанти відображення тексту.

     «Kahoot!» – навчальна програма, що складається з ігор. Тут можна зробити власну  серію запитань з кількома варіантами відповідей. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.

         Використання даних сервісів дає можливість підвищити інтерес до навчання,мотивує дітей,стимулює пізнавальну активність,розвиває креативність.Крім того у дітей виникає бажання випробовувати свої сили урізноманітних  Міжнародних конкурсах.Спостерігається покращення успішності та якості знань учнів.все це переконує мене у доцільності використання он – лайн сервісів під час навчального процесу.

       Та разом з тим спостерігаються негативні тенденції використання медіа у початкових класах, а саме : швидка зорова і загальна втомлюваність під час більш як 15- хвилинної роботи за комп’ютером; загроза розвитку фотоепілепсії, пов’язаної з миготінням екрану й частотою зміни кадрів; негативна сюжетна лінія деяких комп’ютерних ігор, захоплення індивідуальними формами роботи на противагу колективним . Якою б привабливою не була навчальна діяльність з використанням комп'ютера на уроці, необхідно суворо дотримуватися встановлених санітарних норм. І в усьому знати міру.

     Школа – це осередок постійної взаємодії вчителя та школярів. Саме від неї залежить успішність дітей та рівень їхньої зацікавленості навчанням. Однак часто педагогу банально не вистачає часу та можливостей, щоб відповісти на всі запитання дітей та отримати від них зворотній зв’язок. На щастя, існує чимало дійсно корисних інтернет-ресурсів, які допоможуть учителю вирішити цю проблему та організувати ефективну взаємодію зі школярами. 

  Отож, мережа Інтернет є джерелом самої різноманітної інформації.

   Вона дає можливість користуватись найпопулярнішими послугами  Інтеренту, оволодіння різноманітними технологіями;спонукає до пошуку нових методів вирішення поставлених задач, самостійного черпання знань з наданого безмежного простору;розвиває уміння відфільтровувати корисну інформацію, розвиває інноваційність та креативність мислення.

    Саме подальша можливість самоосвіти, уміння аналізувати, вдосконалювати та створювати є запорукою успіху.

          Тому, питання доцільності використання освітніх Інтернет-ресурсів у роботі вчителя початкових класів не повинно  стояти перед сучасними вчителем. Це є вимога часу.

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку