Доповідь "Використання ІКТ на уроках іноземної мови"

Про матеріал
Доповідь на тему "Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках іноземної мови".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

«Інформаційно-комунікативні технології на уроках

іноземної мови»

 

Підготовила

вчитель німецької та    

англійської мови

Мила Дарія Юріївна

 

 

 

Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) - це «широкий спектр цифрових технологій, що використовуються для створення, передачі й поширення інформації та надання послуг (комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення, телефонні лінії, стільниковий зв'язок, електронна пошта, стільникові та супутникові технології, мережі бездротового і кабельного зв'язку, мультимедійні засоби, а також Інтернет) ».

 Всі ресурси ІКТ, що застосовуються в системі освіти можна поділити на два типи: апаратні і програмні.

До апаратних засобів інформаційних технологій належать:

 комп'ютер - універсальний пристрій обробки інформації;

 принтер - дозволяє фіксувати на папері інформацію, знайдену і створену учнями або вчителем для учнів. Для багатьох шкільних застосувань бажаний кольоровий принтер;

 проектор - підвищує рівень наочності в роботі вчителя, а також можливість представляти учням результати своєї роботи всьому класу;

 телекомунікаційний блок - дає доступ до світових інформаційних ресурсів, дозволяє вести дистанційне навчання та листування з іншими школами;

 пристрої для введення текстової інформації та маніпулювання екранними об'єктами - клавіатура і миша. Особливу роль відповідні пристрої відіграють для учнів з проблемами рухового характеру, наприклад, з ДЦП;

 пристрої для запису (введення) візуальної та звукової інформації (сканер, фотоапарат, відеокамера, аудіо-і відеомагнітофон) - дають можливість безпосередньо включати в навчальний процес інформаційні образи навколишнього світу;

 керовані комп'ютером пристрої  дають можливість учням різних рівнів здібностей освоїти принципи і технології автоматичного управління;

 внутрішньо-класні та внутрішньо-шкільні  мережі - дозволяють більш ефективно використовувати наявні інформаційні, технічні та тимчасові (людські) ресурси, забезпечують загальний доступ до глобальної інформаційної мережі;

 аудіо-відео засоби – забезпечують ефективне комунікативне середовище для виховної роботи та масових заходів.

В свою чергу до програмних засобів інформаційних  технологій відносяться:

o засоби загального призначення та пов'язані з апаратами (драйвери, дискети) - надають можливість роботи з усіма видами інформації;

o джерела інформації - організовані інформаційні засоби: енциклопедії на компакт-дисках, інформаційні сайти та пошукові системи Інтернету, в тому числі спеціалізовані для освітніх застосувань;

o тренувальні вправи - дозволяють відпрацьовувати автоматичні навички роботи з інформаційними об'єктами: введення тексту, оперування з графічними об'єктами на екрані;

o тестові середовища - дозволяють конструювати і застосовувати автоматизовані випробування, в яких учень повністю або частково отримує завдання через комп'ютер, і результат виконання завдання також повністю або частково оцінюється комп'ютером;

o комплексні навчальні пакети (електронні підручники) - поєднання програмних засобів перерахованих вище видів - найбільшою мірою автоматизують навчальний процес в його традиційних формах, найбільш трудомісткі у створенні, найбільш обмежують самостійність вчителя і учня;

o інформаційні системи управління - забезпечують проходження інформаційних потоків між всіма учасниками освітнього процесу: учнями, вчителями, адміністрацією, батьками, громадськістю;

o експертні системи - програмна система, що використовує знання фахівця-експерта для ефективного вирішення завдань у будь-якої предметної області.

 

В останні роки все частіше піднімається питання про застосування нових інформаційних технологій в середній школі. Це не тільки нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою навчання іноземних мов є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичного оволодіння іноземною мовою.

 Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного оволодіння мовою для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які дозволили б кожному учню виявити свою активність, свою творчість. Завдання вчителя - активізувати пізнавальну діяльність учня в процесі навчання іноземних мов. Сучасні педагогічні технології такі, як навчання в співробітництві, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет-ресурсів допомагають реалізувати               особистісно-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їхнього рівня навчання, схильностей.

 Можливості використання Інтернет-ресурсів величезні. Глобальна мережа Інтернет створює умови для отримання будь-якої необхідної учням і вчителям інформації: країнознавчий матеріал, новини з життя молоді, статті з газет і журналів, необхідну літературу і т.д.

 Учні можуть брати участь у вікторинах, конкурсах, що проводяться по мережі Інтернет, спілкуватися із однолітками з інших країн, брати участь у чатах, відеоконференціях і т.д.

 Учні можуть отримувати інформацію з проблеми, над якою працюють в даний момент в рамках проекту. Це може бути спільна робота школярів та їхніх зарубіжних однолітків з однієї або декількох країн.

Використання комп’ютерних технологій робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці.

Спираючись на комп’ютерні технології, вчителі іноземної мови розширюють можливості навчального процесу за допомогою використання мультимедійних презентацій у навчальному процесі. Таким чином учні вчаться

 • читати з метою вибіркового отримання інформації;

 • точно записувати необхідну інформацію;

 • оформляти короткі повідомлення;

 • точно і стисло викладати думку;

 • визначати тему та основні ідеї тексту і записувати їх;

 • формулювати своє ставлення до прочитаного;

 • оформляти пункти плану;

 • користуватися словником і довідковою літературою.

Робота над створенням мультимедійної презентації сприяє розвиткові навичок та вмінь писемного мовлення, що спонукає учнів до усного мовлення. Практичне володіння іноземною мовою не може бути повноцінним, якщо воно не включає обидві основні форми комунікації (усну і писемну) у тісному взаємозв’язку. Писемне мовлення має багато якостей, необхідних для усного мовлення. Воно має потребу у вдосконалішому обдумуванні, щоб забезпечити вимоги правильності, чіткості викладу думки. поступово оволодіваючи особливостями писемного мовлення, учні переносять їх у певній мірі на усну мову, від чого усна мова стає досконалішою, а сам учень відчуває себе впевненіше.

Публікації у програми Publisher допомагають вчителю розробити та створити наочний матеріал:

  • плакатів та постерів,
  • стін газет,
  • листівок і багато іншого.

         Таким чином  можна створити наочність з будь-якої теми, для будь-якого уроку. Працюючи в команді вчитель та учні розкривають свій творчий потенціал, вони разом працюють, шукають необхідний матеріал, яскраві картинки і разом працюють над оформленням. Така робота якнайкраще розриває учня, як особистість, дає змогу висловити свою точку зору з певної теми, а також проявити свою творчість.

Презентації у програмі Power Point це найкраща можливість зробити урок цікавим та захоплюючим. Як вчитель може приготувати цікавий матеріал з теми, так і учні можуть зробити звичайне монологічне мовлення у вигляді презентації, з картинками та ключовими словами та питаннями для однокласників.

 

1

 

docx
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку