Доповідь: Як активізувати та інтенсифікувати роботу учнів на уроках з музичного мистецтва ?

Про матеріал

Методи музичного навчання можна розглядати як способи організації засвоєння предмету, які відповідають цілям і завданням освітнього процесу . Нова програма по музиці з її тематичним змістом об'єднала всі форми і види музичної діяльності на уроці. Всі вони сприяють активізації та інтенсифікації творчій активності учнів у музичній діяльності.

Перегляд файлу

Як активізувати та інтенсифікувати роботу учнів

на уроках  з музичного мистецтва ?

Методи музичного навчання можна розглядати як способи організації засвоєння предмету, які відповідають цілям і завданням учбового процесу . Нова програма по музиці з її тематичним змістом об’єднала всі форми і види музичної діяльності на уроці. Всі вони сприяють активізації та інтенсифікації творчій активності учнів у музичній діяльності.

  • Метод, який спрямований на організацію засвоєння змісту  навчання, в основі якого лежить узагальнене знання про музику, умовно називають методом музичного узагальнення. Його необхідно розглядати не тільки як метод організації, але і як стимулювання процесу навчання. Адже його застосовування  допомагає школярам переконатися в своїх можливостях пізнати музику. А це сприяє вихованню  зацікавленості до мистецтва.
  • Метод наступності і послідовності у процесі навчання дітей музики. Цей метод полягає у поступовому переході засвоєння інформації від відомого  до не відомого, від загального до конкретного.
  • Міжпредметні зв’язки - один із засобів творчої активності учнів у різноманітній музичній діяльності. На приклад: щоб учні мали конкретне уявлення про тривалість нот, у 2 класі  слугуватиме здобування і порівняння частин з математики. Малюємо 3 однакових прямокутники, ділимо половину ноту і другий - на чотири частини і поряд - четвертну ноту; третій - на вісім частин  поряд - восьму ноту.
  • музикування - необхідний етап уроку музики. Учні музикують на дитячих інструментах, імпровізуючи різні ритми, музичні звороти; вони відтворюють сприйняте, підбирають розучені мелодії, ритмічний супровід до виконуваних пісень. 

Активізація сприймання музики – важливий фактор розвитку музичних здібностей та творчої активності учнів.

  • метод використання наочності на уроках музики як шлях розвитку творчої активності.
  • музично-дидактична гра :  ігри зручний засіб активізації мислення учнів на уроці. Ігрові елементи широко застосовуються на уроках музики. Музичні ігри допомагають учням краще засвоїти нотну грамоту, формують і розвивають музичні здібності – пам’ять, слух, ритмічне та ладове відчуття. В процесі музичних ігор діти набувають потрібні навички – вокально-хорові, творчо-імпровізаційні, ритмічно-слухові. Неможливо уявити процес активізації пізнавальної діяльності без музичних ігор, адже гра- найбільш вільна діяльність дитини, вона завжди бажана й цікава. Значне місце іграм відводжу не тільки у початкових класах, а й у середній ланці. Так, у 7 -8 класі під час вивчення теми «Сучасність у музиці» організовую ігри в кореспондентів.
  • метод використання ІКТ: Цей підхід є надзвичайно ефективним у підготовці та проведенні уроків музики, пошуку репродукцій картин, портретів композиторів, відомостей про їх життя і творчість, матеріалу для слухання музики, нотного тексту пісень, та інших видів діяльності, то технологія мультимедіа значно полегшила процес підготовки до уроку. А для учнів подорожі у захоплюючий світ музики з нотками  Наткою та Антоном стали ще одним засобом активізації та інтенсифікування навчально-пізнавальної діяльності. Адже увесь процес оволодіння музичними уявленнями, поняттями, термінами умовно можна поділити на 3 етапи:
  • 1 етап - чую (спостереження за музичним матеріалом, цілеспрямоване свідоме сприйняття музики);
  • 2 етап - бачу (висновок із цих спостережень у вигляді теоретичного узагальнення – визначення, терміну, знаку, поданого на мультимедійній дошці; схеми, таблиці, ілюстрації, які сприяють кращому усвідомленню, запам’ятовуванню теоретичного поняття) ;
  • 3 етап - виконую (практичні види діяльності – спів, музикування, рухи, творчість).

Технологія мультимедіа сприяє успішному проходженню учнями всіх трьох етапів. Разом із засобами мультимедіа з метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках музичного мистецтва я використовую такі методи та прийоми: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні, частково-пошукові, дослідницькі. Впровадження ІКТ на уроках музичного мистецтва є раціональним засобом активізації та інтенсифікування пізнавальної діяльності учнів, забезпечує вирішення завдань всебічного розвитку природних та творчих здібностей учнів.

Музика – це мистецтво, що впливає на почуття, емоції людини. Вона може примусити сумувати чи радіти, тривожитися чи торжествувати. В. О Сухомлинський у книзі «Серце віддаю дітям» писав, що музика, мелодія, краса музичних звуків – важливий засіб морального і розумового виховання людини, джерело благородства серця і чистоти душі. Істотно важливо розкрити учням зв'язок музики з життям, невіддільність її від реалій сьогодення та тісний зв'язок з минулим.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Огурцова Анна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Інші матеріали
Інкл
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
1957
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку