Доповіді: «Перевернуте навчання» і його впровадження в процесі навчання фізики

Про матеріал
Доповіді: «Перевернуте навчання» і його впровадження в процесі навчання фізики
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Київської облдержадміністрації

Державний навчальний заклад

«Сквирське вище професійне училище»

 

 

 

Тема доповіді:

«Перевернуте навчання»

 і його впровадження в

процесі навчання фізики

 

 

Доповідач:

Шембелян Леся Миколаївна,

учитель фізики,                                                                                                            спеціаліст І-ої  категорії

 

 

 

 

 

 

м.Сквира

2016 р.

Зміни, що відбуваються сьогодні в суспільному житті, вимагають розвитку нових педагогічних технологій, що орієнтуються на індивідуальний розвиток особистості, навичок самостійного навчання, формування вміння чітко вирішувати поставлені завдання. Такий підхід спонукає до впровадження в освітній процес альтернативних форм і способів освітньої діяльності. Серед них є технологія «перевернутого» навчання.

       «Перевернуте навчання» – це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій та органі­зація домашніх завдань міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відеолекції, в той час як у класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів та дискусії.

Відео лекції часто розглядаються як ключовий компонент в перевернутому підході, такі лекції в даний час або створюються викладачем і розміщуються в інтернеті, або зберігаються в якомусь онлайн-файлообміннику. Доступність перегляду відео в наші дні, поширилася настільки, що дозволяє зробити його невід’ємною частиною концепції перевернутого навчання.

Авторами технології «Перевернуте навчання» вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). У 2008 році вони стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх на домашнє опрацювання своїм учням. У власних книгах «Перевернуте навчання або як достукатися до кожного учня на уроці», вони розповідають про особливості цієї технології та її можливості.

  «Перевернений» урок – це урок, який інвертує традиційні методи викладання: подача матеріалу проходить за межами школи, а домашня робота перенесена на урок. Це не просто зміна навчальної послідовності. Такий урок передбачає зміну власних педагогічних прийомів.

 Порівняймо традиційний та «перевернений» підходи до навчання.

  1. Перед уроком

Традиційне навчання

Перевернуте навчання

Учні вчать матеріал попереднього уроку за допомогою конспектів

Учні вивчають матеріал наступного уроку в інтерактивній формі

Викладач пише конспект

Викладач готує інтерактивні матеріали

  1. Під час уроку

Традиційне навчання

Перевернуте навчання

Учні слухають викладача

Учні застосовують і закріплюють набуті знання на практиці

Викладач  переказує матеріал учням

Викладач  здійснює зворотний зв'язок з учнями

  1. Після уроку

Традиційне навчання

Перевернуте навчання

Учні намагаються згадати пояснення, щоб виконати домашнє завдвння

Учні для повторення теоретичного матеріалу користуються відеолекціями

Викладач  на консультаціях повторює матеріал для різних учнів

Викладач дбає про поглиблення знань учнів

 

Змінюються, також, ролі учасників навчального процесу: учень перетворюється з споживача в активного учасника навчального процесу, а викладач – з джерела знань в консультанта. Перевернена модель покладає більшу відповідальність за навчання на учнів, дає їм стимул для дослідження, експерименту.

 

 

 

Традиційний та «перевернений» підходи до навчання  

 

Традиційний підхід

«Перевернений» підхід

Учень

Пасивність. Робота за схемою «послухай-запам’ятай-озвуч».

Відповідальність за власне навчання. Взаємодія з усіма учасниками навчального процесу. Осмислене навчання.

ІКТ

Використання технологій та веб-інструментів у навчанні.

Зміна методів та форм роботи засобами ІКТ.

Вчитель

Передача знань, утримання дисципліни і порядку, контроль знань.

Конструювання навчальної ситуації. Формування в учнів відповідальності за навчання.

Методи

Пасивні методи подачі навчального матеріалу: від учителя до учня.

Активні й інтерактивні методи навчання. Особистісно зорієнтований підхід.

Структура навчального заняття

Подача теоретичного матеріалу від учителя. Недостатньо часу на закріплення знань.

Удома ознайомлення з теоретичним матеріалом, в аудиторії вирішення та обговорення теми.

Роль учителя

Передає готові знання.

Супроводжує навчання, проектує навчальну ситуацію.

Демонструє, розміщує, публікує, розробляє.

Демонструє, розміщує, публікує, розробляє.

Супроводжує навчання, проектує навчальну ситуацію.

Передає готові знання.

Передає готові знання.

Передає готові знання.

Роль учня

Передає готові знання.

Передає готові знання.

Демонструє, розміщує, публікує, розробляє.

Демонструє, розміщує, публікує, розробляє.

Супроводжує навчання, проектує навчальну ситуацію.

Супроводжує навчання, проектує навчальну ситуацію.

Єдиної моделі «переверненого» навчання не існує. Термін широко використовується для опису структури практично будь-яких занять, які ґрунтуються на перегляді попередньо записаних занять із наступним їх вирішенням чи обговоренням.

З власного досвіду роботи, можу з упевненістю сказати, що «перевернути клас» не так просто, як може здатися на перший погляд. Потрібне повне переосмислення діяльності в класі. Після того як ви приберете з уроку елемент читання і конспектування, перед вами постає набагато складніше завдання: як організувати звільнений час найбільш ефективно. І ось тут вже Ви як учитель обмежені не тільки навчальною програмою, а і власною сміливістю.

Для учнів будь-яке нововведення у навчальний процес –це  настороженість і, разом з тим, інтерес до нового. Головне – це зацікавити учнів, тому я для «перевернутого уроку» вибираю теми, які є не лише пізнавальними, а і актуальними насьогодні. Наприклад, при черговому вивчені теми «Ядерна енергія та екологія», я задумалась, а чому б не перетворити навчальну аудиторію на редакцію газети та не створити з учнями серію заміток, які відображатимуть це глобальне питання. А тема «Електричний струм у газах» розкриває нам принцип дії енергозберігаючих ламп, використання яких, на сьогодні є дуже актуальним.

Я використовую технологію «перевернутого навчання» при вивченні фізики, як один із методів особистісно зорієнтованого навчання, бо вважаю, що дитину, насамперед,  потрібно навчити мислити, а вміючи це робити, вона зможе подолати будь-які перешкоди в житті.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Романич Н. В. Перевернене навчання – ключова тенденція освітніх технологій сучасності. Науково-методичний інтернет журнал.
  2. Дишлєва С. ІКТ-технології та їх роль в навчально-виховному процесі» / С. Дишлєва [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://qoo.by/2Cu
  3. Пилипчук О. «Перевернене» навчання інформатики / О. Пилипчук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://qoo.by/2Bl .
  4. Приходькіна Н. О. Використання технології «переверненого» навчання у професійній діяльності викладачів вищої школи / Н. О. Приходькіна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://qoo.by/2Bk .

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
1 квітня 2022
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку