Математика
Тема уроку: Доповнення правильного дробу до одиниці. Віднімання дробу від натурального числа.
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.
Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
Пояснення вчителя
Подивіться на малюнок на дошці. Ви бачите, що піцу поділено на 6 рівних частин. Два з них треба залишити для друга, який запізнюється (жовтого кольору). Зрозуміло, що ці шматочки і шматочки червоного кольору доповнюють друг друга до цілої піци. Цю думку можна виразити за допомогою дробів. Частина , яку залишають, становить с піци, а яку будуть їсти – . Якщо ціла піца – це 1, то можна сказати: дріб доповнює дріб від 1, і навпаки, дріб доповнює дріб до 1. Іншими словами, і є парою дробів, які доповнюють один одного до 1.
Щоб знайти другий дріб такої пари, треба знайти різницю числа 1 та даного дробу. Для цього треба 1 перетворити у неправильний дріб з поданим знаменником, а потім виконати віднімання. Наприклад:
.
Ви напевно помітили, що сума чисельників дробів такої пари завжди дорівнює знаменнику. Тому, щоб знайти другий дріб такої пари, достатньо знайти різницю знаменника і чисельника даного дробу і записати це число в чисельник шуканого дробу.
Зверніть увагу: різниця числа 1 і правильного дробу є дробом, що доповнює даний дріб до 1.
VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ
Усно: № 1072, 1073.
Письмово: № 1074, 1076, 1078, 1080.
А якщо треба дріб відняти від від числа, яке більше 1?
Наприклад,
Уявимо, що треба від 3 піц узяти ¼ частиину. ми ж не будемо всі 3 піци ділити на 4 частини. Ми розділимо лише одну.
Письмово: №1083, 1085, 1086.
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1. Підсумкова бесіда
Отже, давайте повторимо основні правила:
2. Оцінювання учнів
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1