Доповнення правильного дробу до одиниці

Про матеріал
Мета урок: навчити учнів логічно мислити; уявляти та зображувати ціле або його частку; навчити учнів доповнювати дріб до одиниці.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Доповнення правильного дробу до одиниці. Віднімання дробу від натурального числа.

Мета уроку:

  • навчальна: сформувати поняття доповнення правильного дробу до одиниці; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають використання цього поняття;
  • розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
  • виховна: виховувати дисциплінованість, старанність, працьовитість;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.

                                 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

 

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо тему: «Доповнення правильного дробу до одиниці».
  • Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще навчитися знаходити два дроби від числа 1.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Що таке доповнення правильного дробу до одиниці?
  2. Чому дорівнює різниця числа 1 і правильного дробу?
  3. Приклади віднімання звичайного дробу від числа 1.

Пояснення вчителя

                                                      Подивіться на малюнок на дошці. Ви бачите, що   піцу поділено на 6 рівних частин.    Два з них треба залишити для друга, який запізнюється (жовтого кольору). Зрозуміло,  що ці шматочки і шматочки червоного кольору  доповнюють друг друга до цілої піци. Цю думку можна виразити за допомогою дробів. Частина , яку залишають, становить с піци, а яку будуть їсти –   . Якщо ціла піца – це 1, то можна сказати: дріб доповнює дріб від 1, і навпаки, дріб доповнює дріб до 1. Іншими словами, і є парою дробів, які доповнюють один одного до 1.

Щоб знайти другий дріб такої пари, треба знайти різницю числа 1 та даного дробу. Для цього треба 1 перетворити у неправильний дріб з поданим знаменником, а потім виконати віднімання. Наприклад:

.

Ви напевно помітили, що сума чисельників дробів такої пари завжди дорівнює знаменнику. Тому, щоб знайти другий дріб такої пари, достатньо знайти різницю знаменника і чисельника даного дробу і записати це число в чисельник шуканого дробу.

Зверніть увагу: різниця числа 1 і правильного дробу є дробом, що доповнює даний дріб до 1.

VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ

  1. Робота за підручником (§ 27)

Усно: № 1072, 1073.

Письмово: № 1074, 1076, 1078, 1080.

А якщо треба дріб відняти від від числа, яке більше 1?

Наприклад,

Уявимо, що треба від 3 піц узяти ¼ частиину.  ми ж не будемо всі 3 піци ділити на 4 частини. Ми розділимо лише одну.

Письмово: №1083, 1085, 1086.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте повторимо основні правила:

  • Щоб знайти другий дріб пари, треба знайти різницю числа 1 даного дробу.
  • різниця числа 1 і правильного дробу є дробом, що доповнює даний дріб до 1.

2. Оцінювання учнів

 

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником:   § 27, № 1084, 1090, 1096, тести.

 

 

1

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку