Інтегрований Урок – казка у 5 класі з теми « Множення та ділення десяткових дробів ».

Про матеріал
узагальнити і систематизувати знання з теми ; удосконалювати вміння й навички виконувати множення і ділення десяткових дробів; формувати навички самостійної роботи.
Перегляд файлу

Інтегрований    урок – казка  у  5 класі з  теми « Множення та ділення десяткових дробів ».

Мета: узагальнити і  систематизувати знання з теми ; удосконалювати вміння й  навички виконувати множення і ділення десяткових дробів; формувати навички самостійної роботи.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

 Якщо запитати у дітей, чи люблять вони казки, безсумлінівно, всі скажуть « так». Казки завжди викликають в дітей увагу, інтерес. На уроках – казках завжди панує гарний настрій, а це запорука продуктивної роботи! Казка дозоляє увірватися на урок гумору, фантазій, творчості, а найголовніше – еавчає дітей бути добрими і справедливими. Казки при вивчені математики  використовуються  таким чином. Герої казки знають труднощі, діти намагаються їм помоготи. Вони вирушують в  дорогу несподівані перешкоди. Виконують математичні завдання.

 

ХІД  УРОКУ.

  1. Організаційний  етап.

Учитель.    Сьогодні не зовсім звичайний урок математики. На ньому всі учні класу відправляються в  чарівний світ народної казки « Гуси – лебеді ». пам’ятаєте гуси – лебеді забрали братика? Побігла дівчинка шукати його, вона просила допомоги у печі, яблуні,річки. Але перш ніж допомогти дівчині, її просили виконати їх бажання. Дівчина, звичайно, поспішає, хвилюється,їй важко виконати завдання. А нас багато. Ми розподілемо ролі і допоможемо їй. Ітак, починаємо.

 Кинулась дівчина  наздоганяти гусей лебедів. Бігла, бігла, побачила стоїть піч.

Пічк, пічка, скажи, куди гуси – лебеді політіли.

Пічка ій у відповідь:

Виконай мої завдання – скажу.

Мені николи, я поспішаю.

Вчитель.  Давайте діти допоможемо дівчині, щоб піч на  неї не розсердилась.

 

  1. Як помножити десяткові дроби?
  2. Скільки десяткових знаків у добутку: а) 2,67 *2,4; б) 3,7896 *100
  3. як помножити десятковий дріб на 1000, 0,1; 0,01?
  4. Як поділити десятковий дріб на 10; 100;1000?
  5. Як поділити десятковий дріб на 0,1; 0,001?
  6. Сформулюйте закони множення.

Побігла дівчинка далі. Варто яблуня. Яблуня, яблуня, скажи, куди гуси – лебеді полетіли?

Розвяжи приклад  - скажу!

Мені  николи, я дуже поспішаю, - відповіла дівчина, - і побігла  далі.

Вчитель. А, ви, діти, зможете допомогти дівчині?

 

  Кожен учень одержує картку із завданням ( таблиця 1 ). Учитель перевіряє роботи, склавши разом усі картки і проколовши їх голкою в тих клитинках, де правильна відповідь. Проколені картки він роздає учням, і вони самі рахують кількість отриманих балів. Для перевірки самостійної роботи дивись таблицю 2.

 

 

Виконайте дії

 

Закресліть правильний варіант відповіді

А

Б

В

Г

1

7,5*0,1

7,5

0,75

0,075

75

2

0,3 *0,2

6

0,6

0,06

0,05

3

0,4 *50

2

200

0,2

20

4

0,725*10

0,0725

7,25

72,5

725

5

0,2*23,61

2,361

236,1

0,2361

23,61

6

3,8*0,001

0,038

0,0038

0,00038

0,38

7

0,35:7

0,05

5

0,5

0,005

8

32:0,8

4

0,4

40

400

9

0,219:0,01

0,00219

2,19

219

21,9

10

3,75:100

0,375

0,0375

375

0,00375

11

1,08:2,7

4

0,04

0,4

40

12

5,6:0,08

70

7

0,7

700

                                                                                           

                                                                                                                    Таблиця 2

 

 

 

А

Б

В

Г

1

7,5*0,1

 

0,75

 

 

2

0,3 *0,2

 

 

0,06

 

3

0,4 *50

 

 

 

20

4

0,725*10

 

7,25

 

 

5

0,2*23,61

 

 

 

23,61

6

3,8*0,001

 

0,0038

 

 

7

0,35:7

0,05

 

 

 

8

32:0,8

 

 

40

 

9

0,219:0,01

 

 

 

21,9

10

3,75:100

 

0,0375

 

 

11

1,08:2,7

 

 

0,4

 

12

5,6:0,08

70

 

 

 

 

Виконання вправ.

Учитель.  Бежить дівчинка далі. Тече молочна річка з кисіль ними берегами. Молочна річка, кисельні береги, куди гуси – лебеді полетіли? Виконай завдання -  скажу! Боюсь не всигну я,  - відповіла дівчинка і  побігла далі. А ви зможете, розв’язати  це завдання? Учні виконують засдання.

Обчисліть:

1. 0,38 * 4,7             3.  32,15 * 0,6              5.  0,036 * 0,15      7.  7,8 * 5,12

2. 0,012 * 0,45         4.   0,27 * 1,8                6.  25,45 * 0,8        8.   3,6* 4,13

К

Ч

 

В

 

Е

 

Н

 

Ш

 

О

39,936

0,486

19,29

0,0054

20,36

1,786

14,868

 

Учитель.  Добігла дівчинка до хатинки. На курей ніжці, про один віконці, колом себе повертаеться. У хатинці знайшла  вона братика, схопила його дівчинка на  руки і  побігла. Побачили гуси  - лебеді і  полетіли за  нею. Підбігла  дівчинка знову до молочної річки з чисельними берегами й просить. Річка, матинька, заховай нас від них! Відповідай на  запитання – заховаю, - говорить річка.

Які закони множення ти знаєш?

Дівчинка відповіла, і річка  вкрила її з братиком під чисельними берегами.

Гуси – лебеді не побачили пролетіли повз.

Дівчинка з братиком знов побігла. А гуси – лебеді лететь, ось 0 ось побачать. Варто яблуня. Звернулась дівчинка  до  яблуні, швидко віриішила її завдання.

  2,5 ( 329,17 + 396,43 )                           Відповідь: 1814

Яблуня заступила їх гілками.

Гуси – лебеді знову їх не побачили  і пролетіли повз.

Дівчинка з братиком знову побігли. А гуси – лебеді знову наздоганяють, того й  гляди,  братика  з рук вирвуть. Добігла дівчинка до грубки ( пічки).

Пічка, матинька, сховай мене!

Розвяжеш приклад – сховаю!

 

1866,22 – ( 2,0088 6 0,062 + 17,82 )  Відповідь:  1816

Дівчинка швидко розв’язала , а  діти підбадьорювали її. Піч її з братиком сховала.

Гуси – лебеді політала, політали, і ні з чим відлетіли до Баба  -Яги.

А дівина  повернулася  з братиком  до дому, до  батьків.

Підсумок уроку.

Вчитель. Я хочу подякувати вам, за активну допомогу, за  хороші  відповіді, розв’язування.

Рефлексія.

Я, сьогодні на уроці зробив  ……………………………………………

Я. повторив ………………………………………………………………

Мені подоболось ………………………………………………………..

Я, готовий до ……………………………………………………………..

 

   

Домашне завдання. Піготовка до  контрольної роботи.

 

 

docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку