ТЕМА УРОКУ: Доповнення текстів таблицями, зображеннями, схемами.
МЕТА: Дидактична:
-
навчити учнів доповнювати готові тексти різними об’єктами;
-
удосконалювати навички оформлення текстів;
-
повторити правила поведінки і безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики;
-
узагальнити і систематизувати знання та вміння учнів з опрацювання текстових даних;
Розвивальна:
-
Розвивати інтерес до вивчення предмету;
-
Розвивати навички самостійної роботи;
-
Розвивати бажання застосовувати набуті знання у реальних життєвих ситуаціях;
Виховна:
-
Виховувати інформаційну культуру;
-
Виховувати почуття взаємодопомоги.
Обладнання: НКК, мультимедійний проектор, навчальна презентація, картки із зразками завдань, програма MS Office Word 2007, оцінювальні жетони, зображення, опорні картки, сигнальні триколірні картки.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ПЛАН УРОКУ:
-
Організація роботи учнів.
-
Привітання;
-
Повідомлення теми;
-
Визначення мети уроку.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Гра «Склади команду» (Робота в парах)
-
Робота за комп'ютером.
-
Повторення правил поведінки і БЖД під час роботи за комп’ютером. Гра «Світлофор»;
-
Інструктаж учителя (план роботи, використання наочності);
-
Виконання завдань практичної роботи:
-
Зупинка «Зображення»
-
Зупинка «Совенятка»
-
Зупинка «Таблиця»
-
Зупинка «Танцювальна»
-
Зупинка «Схема»
-
Оцінювання роботи учнів.
-
Підсумок уроку.
ХІД УРОКУ:
-
Організація роботи учнів.
Привітання.
Доброго дня всім! Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, усміхнені личка. Це означає, що у вас гарний настрій, а він допомагає справитись з будь-якими завданнями. Сьогодні я запрошую вас у подорож до країни Знань. А добиратися туди ми будемо на потязі «ТЕКСТ». Хочу, щоб ви були сьогодні на уроці:
УВАЖНИМИ
СПОКІЙНИМИ
ПРАЦЕЛЮБНИМИ
ІНІЦІАТИВНИМИ
ХОРОБРИМИ. І тоді , що нас чекає в кінці уроку? Вірно, УСПІХ.
-
Повідомлення теми;
-
Визначення мети уроку.
Запитання до учнів: - Чому наш потяг називається «Текст», як ви думаєте?
Прогнозовані відповіді:
-
На кількох попередніх уроках ми вивчали тему «Текст»;
-
Розглянули різні способи опрацювання текстів;
-
Навчилися вставляти до тексту різні об’єкти;
-
Вводили текст за допомогою клавіатури.
Отже, сьогодні вам потрібно показати, як можна застосовувати набуті знання та вміння з даної теми у реальній життєвій ситуації, наприклад, при оформленні листів.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Гра «Склади команду» (Робота в парах). На партах перед учнями, які сидять по двоє, розкладені картки із зображеннями вкладок та інструментів вікна програми Microsoft Office 2007. Учням потрібно швидко поєднати в пари зображення вкладки і відповідного інструменту таким чином, щоб утворилася команда, якою доведеться користуватися на уроці. В парі діти можуть спілкуватися, обговорювати, допомагати один одному. Потім почергово пояснюють, яку дію команда виконує (Додаток 15.1).
-
Робота за комп'ютером.
-
Повторення правил поведінки і БЖД під час роботи за комп’ютером. Гра «Світлофор»; Називаю правила, серед яких є істинні та хибні висловлювання. Учні розпізнають і піднімають вгору кольорові сигнали: Червоний – хибно, Зелений – істинно, Жовтий – не знаю. Якщо всі відповіді вірні, учням можна сідати за комп’ютери. Якщо ні – разом обговорюємо неправильні відповіді.
-
Інструктаж учителя (план роботи, використання наочності);
-
Виконання завдань практичної роботи:
-
Зупинка «Зображення». Наш потяг прибув на станцію «Зображення». Відкрийте файл «Лист», який ми створили на попредньому уроці. Розгляньте роздруковану схему-інструкцію (на робочому місці). Яке зображення потрібно вставити першим? (Додаток 15.2). Вашу світлину, яка знаходиться у папці «Фото 4 класу» на Робочому столі. Далі вставити світлину нашої школи. Місце вставлення зображень та їх стилі і розташування у тексті підбираємо самостійно. (При потребі, якщо учень піднімає жовту картку, допомагаю йому)
-
Зупинка «Совенятка». Вправи для зняття зорової втоми, вірш-інструкція «Совенятка».
-
Зупинка «Таблиця». Учні самостійно вставляють таблицю своїх оцінок за зразком (Додаток 15.2) і заповнюють її власними даними.
-
Зупинка «Танцювальна» (відео «Танець дідусів Морозів»), вправи для зняття м’язової напруги.
-
Зупинка «Схема». Учні вставляють організаційну діаграму своїх бажань, схему підбирають самостійно.
-
Оцінювання роботи учнів.
За кожен із видів завдань учні отримують певну кількість балів:
-
Попередньо створений документ (Лист Святому Миколаю) – 1 бал;
-
Квиток на потяг (за правильні відповіді у грі «Склади команду») – 1 бал;
-
Вірні відповіді при повторенні правил поведінки – 1 бал;
-
Правильно виконані завдання на зупинках «Зображення», «Таблиця», «Схема» – по 2 бали. Якщо були недоліки у роботі або робота виконана з допомогою учителя, то учень отримує 1 бал (у вигляді жетонів).
-
За бездоганні відповіді, самостійне виконання всіх завдань та творчий підхід до оформлення документа + 3 бали. (Додаток 15.3)
-
Підсумок уроку.
Порахуємо бали. Кожен учень називає свою оцінку. Не екрані демонструє виконану роботу. Інші учні можуть встати і розглянути роботи своїх товаришів. Запитання учителя:
-
Чи сподобалась подорож?
-
Чи можна вважати нашу мету досягнутою?
-
Які труднощі виникли у процесі роботи?
-
Як ви оціните власну роботу на уроці?