Дослідницька робота Мій акваріум

Про матеріал
Робота з описом досліду - спостереження за акваріумними рибками. Описує ведення спостереження учнем 3 класу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проектно - дослідницька роботадля участі в міському етапі конкурсу “Юний дослідник”учня 4 класу. КЗ “ НСЗШ № 1 Ι-ΙΙ ступенів № 1 імені Олександра Коваля ”Кузалова Романа.

Номер слайду 2

ТЕМА : “Дослідження умов утримання акваурімних рибок”МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ:з'ясувати як рухаються акваурімні риби, як дихають, як живляться;спостерігати який корм подобається мешканцям акваріуму – сухий чи живий, як вони збирають корм в товщі води;виробити умовний рефлекс на дзвоник перед годуванням;навчитися фіксувати і узагальнювати результати дослідів і спостережень у вигляді таблиці;використати набуті знання в житті, зацікавити друзів і однокласників спостереженням за життям акваріумних риб .

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ РОБОТИ: Простежити за життям рибок в акваріумі: за допомогою яких плавців вони рухаються, піднімаються вгору, опускаються на дно, як дихають, як живляться. Визначити, який корм їм більше подобається: сухі дафнії чи живі черв'ячки. Спостерігати, як вони збирають корм з поверхні води і підбирають його в товщі води. Виробити у рибок умовний рефлекс на дзвоник. Для цього супроводжувати протягом певного часу годування рибок дзвоником. Перевірити, чи вдалося виробити умовний рефлекс (умовну поведінку) – чи припливають рибки до годівниці, коли лунає дзвоник, хоча корму немає. Узагальнити спостереження у вигляді таблиці. МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ : м. Нікополь вул. Ушинського буд. 13 ТЕРМІН ПРОВЕДЕННЯ: з 5 по 12 лютого 2012 року

Номер слайду 4

При роботі над дослідженням мені допомагали моя перша вчителька Ольга Володимирівна і улюблена родина. В нашій сім´ї живе 5 осіб, а саме: мама – Оксана, тато – Андрій, 2 синочки – Роман і Єгор, а також наша берегиня бабуся Ольга Аникиївна. Ось я.. Розкажу вам, друзі, я. Що таке моя сім’я. Разом дружно проживаємІ пісні про це співаєм. Люба матінко моя –Як пишаюсь нею я. В неї руки золоті,Серцем кожного зігріє. Тато сильний і завзятий,Він – господар в нашій хаті. Все майструє, все ладнає,Бо до всього хист він має. І бабуся у пошані –Вона праці ветеран. Всіх онуків міцно любитьІ як пташенят голубить. Є у мене ще і брат –Кращє нього не знайти. Ось і вийшло: тато, мама, два синочка, і бабуся у віночку. Всі мої рідні дуже люблять рибок. Завдяки проектній роботі ми дізналися багато цікавих речей про утримання рибок. Про це я і розповім Вам сьогодні.

Номер слайду 5

ІСТОРІЯ АКВАРІУМІСТІКИ Акваріум своїм корінням відходить в настільки далеке минуле, що належить відкрити ще багато сторінок в його дивній історії. Перші згадки про розведення риб пов'язані з Єгиптом і Ассірією. У Єгипті вже декілька тисячоліть тому почали розводити африканських тіляпій. Архітектори Вавілона, у висячих садах Семіраміди створювали відкриті декоративні ставки з рибами ще в IX ст. в до н.д. В палацах для тих же цілей встановлювалися кам'яні чаші-басейни. Розведені риби, принесли людині лаври царя природи. Перша спроба з серйозним науковим підходом по виведенню декоративних риб належала Китаю, під час правління династії Тан (618—907 рр.). У монастирях буддистів того часу з'явилися перші золоті рибки. Декоративні басейни для вмісту риб, які оздоблювали багаті римляни, називалися пісцинами (рибна сажалка, від латинського pisces — риба). У цих водоймищах, як правило, зроблених з мармуру, розводили султанок, сомів, осетрів і мурен. На вміст пісцин витрачалися величезні суми. Пісцини найчастіше розташовувалися у внутрішньому дворику, який також прикрашався клумбами, скульптурами, фонтанами, оточений, як правило, портиками.

Номер слайду 6

ПРАВИЛА УТРИМАННЯ АКВАУРІУМНИХ РИБТреба зазначити, що умови утримання акваріумних риб з найдавніших часів змінилися неістотно: Один-два рази в день риб необхідно погодувати. Перевіряти працездатність фільтру, нагрівача, освітлення і інших технічних засобів. Вимірювати температуру води . Спостерігати чи немає у рибок ознак хвороби . Проводити заміну води раніше відстояною водою (2 рази на місяць). Очищувати покровне скло. Зчищати наліт водоростей на склі. Обрізати жовтуваті листки водоростей, підрізати стебло у довгих рослин. Раз на два місяці обережно розрихлювати донний ґрунт паличкою.

Номер слайду 7

ОБ´ЄКТОМ ДОСЛІДЖЕННЯ стали риби, що мешкають у моєму акваріумі, а саме: мармурові сомики (мої улюбленці), гурамі, міченосці.

Номер слайду 8

Живлення риб Однією з умов утримання риб в акваріумі є правильне постійне харчування. Було ціково спостерігати за тим, як живляться риби. Першими до годівниці завжди підпливали гурамі, потім меценосці, останніми завжди були мої улюбленці – мармурові сомики. Більшу частину часу сомики знаходилися на дні акваріуму та ховалися у невеличкому замку, що розташован у акваріумі. Можливо, там вони ховалися від войовничих гурамі. Моїм рибам більше до смаку сухий корм «Дафнія». Коли риби дуже зголодніють, вони виринають на поверхню і їдять корм , а потім пірнають на дно та збирають залишки корма з каміння та ракушок і не дають воді псуватися. Спостереження за живленням риб я узагальнив у таблиці. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Чим годував. Поведінка риб. Неділя, 05.02., - сухий корм “Дафнія”звичайна. Понеділок, 06.02. , - живий корм. Першими припливали до годівниці гурамі, пізніше міченосці, сомики не хотіли одразу їсти. Гурамі були задоволеніВівторок, 07.02 ., - сухий корм. Сомики чекали улюблену страву, а гурамі довго кружляли навколо годівниці, сподіваючись на живий корм. Середа, 08.02., - живий корм. Міченосці і гурамі одразу ж з'їли корм. Сомики відмовлялися. Четвер, 09.02., - сухий корм Поведінка риб істотно не змінилася. Помітив реакцію на дзвоник. Формується умовний рефлекс. П'ятниця. 10.02., - живий корм Сьогодні сомики вперше спробували живий корм.

Номер слайду 9

Протягом тижня я щодня супроводжував годування рибок дзвоником. Мої рибки звикли, що після звукового сигналу їм видається їжа. І вже на третій день досліду я спробував не дати корму після сигналу… рибки припливали до годівнички, навіть, коли не отримували їжі. Евріка! Я зробив відкриття: у людей також є умовні рефлекси, які набуваються протягом життя. Наприклад, я і моя родина нещодавно змінила адресу. Але мої ноги після уроків чомусь вели мене за старою адресою і ніяк не хотіли зрозуміти, що їм треба йти зовсім в іншу сторону. Вчителька пояснила, що це і є умовний рефлекс. Отже, люди і риби мають умовні рефлекси. Я зрозумів, що умовний рефлекс – це  рефлекс, який виробляється за певних умов (сукупності зовнішніх і внутрішніх факторів) протягом життя тварини чи людини. Винайшов його вчений Павлов, коли ставив досліди на собаках. І я теж переконався, що умовні рефлекси існують. Я зміг виробити у своїх піддослідних умовний рефлекс!

Номер слайду 10

Плавниками водят рыбы,Воду чистую мутят. Пообедают – спасибо. Никогда не говорят. Так живут они веками. И куда ни бросишь взгляд, -Рыбы только плавниками. Благодарно шевелят. Почему такие рыбы?Да во рту у них вода!И они сказать спасибо. Не сумеют никогда. Схема скелету риби

Номер слайду 11

Як рухаються риби Одним з завданням моєї роботи було - простежити за життям рибок в акваріумі: за допомогою яких плавців вони рухаються, піднімаються вгору, опускаються на дно; як дихають, як годуються. Рухаються риби у воді за допомогою плавців. На схемі скелету риби можна побачити – грудний, хвостовий ,черевневий, перший і другий спинні плавці. Я помітив, що вгору риби піднімаються за допомогою грудного і хвостового плавців, опускаються вниз завдяки хвостовому і грудному плавців. Рухаються вперед завдяки черевневого і грудного плавців. Звичайно, для руху риб важливе місце займає і плавальний міхур.

Номер слайду 12

Висновки Я пройшов шлях дослідної проектної роботи. Це було цікаво. Я отримав досвід справжнього науковця, навчився спостерігати і узагальнювати результати спостереження. А ще зробив висновок, що слова “людина - це частина природи”, не просто слова. За ними ховається величезний зміст. Адже від маленької акваріумної рибки може залежити і життя цілої планети… Учням, які тільки встають на шлях таких досліджень хочу порадити більше читати енциклопедій, вчитися бути спостережливими, розвивати уміння доводити свою думку. Дякую за увагу!Поглянь, дитино, на бездонне небо. А он тополі в небо потяглись. Для щастя зовсім небагато треба,Лише навколо себе придивись.І ти побачиш сонячне проміння,Що поміж листям лине до землі.І луг зелений росяний в цвітінні,Кружляють в синім небі журавлі. А скільки звуків, щебету і співу!Навколо все звучить, стрічає день.Іди і ти по цій землі щасливо,Радій, всміхайся і співай пісень. Бо ти живеш! Ти на Землі - людина!Захоплюйся, дивуйся, усміхнись.І пізнавай цей світ щодня, невпинно,І бачити красу навколо вчись!

pptx
Додано
27 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку