Урок - квест з природознавства 3 клас «Пригоди в повітрі, ґрунті та воді»

Про матеріал
урок - квест: урок узагальнення знань з вивчених тем "Повітря. Вода.Грунт",на якому клас ділиться на команди, члени яких герої пізнавальних мультфільмів. Діти приймають участь в різних іграх, проводять досліди, розгадують ребуси.
Перегляд файлу

 

C:\Users\Школа\Downloads\osennie_ramki_dlya_foto_24_17202606.jpg

 

Тема: «Пригоди в повітрі, ґрунті та воді»

Мета:

 перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства у 3-му класі з тем «Повітря», «Вода», «Ґрунт.»;

навчати на практиці застосовувати набуті природничі знання та вміння, використовувати знання в нестандартних ситуаціях,

 розвивати пізнавальну  активність кмітливість,швидкість мислення, допитливість, вміння погоджувати свої дії з діями товаришів, ;

виховувати почуття власної гідності, культуру спілкування, доброзичливість і емоційну чуйність, впевненість у своїх можливостях,любов до природи,бережливе ставлення до навколишнього середовища

 

Обдаднання:музичний супровід, маски героїв мультфільмів

Тип уроку: урок узагальнення і систематизіції знань/урок-квест/.

ХІД  УРОКУ

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організація класу

Доброго ранку,

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

 

2. Повідомлення теми і мети уроку.Мотивація навчальної діяльності

- Людина – частина живої природи. Потяг до всього живого закладений в нас від самого народження. Ми все досліджуємо, перевіряємо, спостерігаємо, беремо на смак. Сьогодні ми проведемо з вами урок у формі уроку –квест.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

      У нас є три команди, які  будуть приймати участь у різних пригодах, іграх, робити досліди. Але вони прийшли героями відомих мультфільмів, в яких вони постійно досліджують різні явища і шукають відповідей.

      Перша команда Фіксиків. Капітан команди Дідус. Члени команди: Нолик, Сімка,Мася, Папус.(Музика 1)

C:\Users\Школа\Desktop\квест\музика фиксики\Фиксики_(раса).pngC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика фиксики\nolik-800x800.jpgC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика фиксики\Sharik 45.jpgC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика фиксики\Фиксики_(раса).pngC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика фиксики\57ed10609e2351577607f988.jpg

     Друга команда прибула із мультфільму «Маша і ведмідь». Капітан команди Ведмідь( він старший і мудріший). Члени команди: Маша, вовки – санітари лісу, заєць.(Музика 2)

C:\Users\Школа\Desktop\квест\музика маша\20146803.jpgC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика маша\GsauOLs5BLs.jpgC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика маша\Волки.pngC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика маша\Волки.pngC:\Users\Школа\Desktop\квест\музика маша\Заяц.png

      Третя команда Смешариків. Капітан команди Копатич, як найстарший та наймудріший.Члени команди: Їжак, Крош,Совунья, Пін.(Музика 3)

https://hny.by/wp-content/uploads/2017/11/smeshariki-09.jpghttps://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2fc7f976e62b7edd355737463cdf51c6&n=13https://sait-zaika.ru/images/images_content/karnovalnie_maski/kaukes_vaikams_kaledines-6.jpghttps://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=adc78a19220ae0f70148013b5f3119ff&n=13https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=e8023cdcaf8ae48f5055c1fcaa497e03&n=13

 

А тепер почнемо. Ми перевіряємо знання з вивчених тем «Повітря», «Вода», «Ґрунт.».           Перше завдання «Сортувальна станція »(Музика 4)

      На столах кожної команди приготовлено набір малюнків. Треба і з цих малюнків відібрати ті, що відповідають заданим темам і розмістити їх на дошці. Теми: «Повітря», «Вода», «Ґрунт.».

https://bfm74.ru/upload/resize_cache/iblock/216/1024_768_2/21623b9bfa65ccf3d44c1df526596c57.jpg https://i.sunhome.ru/poetry/219/vetra-vetra-svirepie.orig.jpg

Друге завдання гра «Світлофор».

   У кожної команди картки червоного, жовтого та зеленого кольорів. Учні уважно слухають речення. І якшо в реченні йде мова про повітря, то картки червоного кольору піднімає команда Фіксиків, про воду – картки жовтого кольору команда Смешариків, про ґрунт – картки зеленого кольору команда Маши та ведмедя.

Речення:

  • Про особливості та таємниці води розповідали карасик Золотенок та рибка – мандрівник Немо.
  • Вода на нашій планеті може перебувати у трьох станах.
  • Плавлення льоду відбувається при 0 градусах.
  • Ґрунт – це верхній, пухкий шар землі, на якому ростуть рослини.
  • Повітря називають «повітряним одягом» Землі.
  • Пан Кріт та Їжачок Хитрячок розповідають про багатство Землі.
  • Перехід з рідкого стану в газоподібний називається випаровуванням.
  • Вода кипить за температури в 100 градусів.
  • Уся тверда поверхня земної кулі – є гірськими породами.
  • Вода в твердому стані легше ніж у рідкому.
  • Повітря займає певний простір.
  • Люди в наш час завдяки бурінню просунулися вглиб на 12 км.
  • Лід взимку залишається на поверхні водойм.
  • Основна властивість ґрунту – родючість.
  • Вода може розчиняти різноманітні речовини.
  • Бурити – це робити свердловини у глибинах Землі за допомогою спеціального обладнання.
  • Направлений рух повітря називається вітром.
  • Завдяки повітря наша планета з космосу виглядає блакитною.
  • Космічний простір безповітряний.
  • Гірські породи різноманітні.
  • Вода міститься не тільки в водоймах, а в повітрі і під землею.
  • Залишки рослин та дрібних тварин перегниваючи, перетворюються на перегній.
  • Повітря складається із азоту, кисню, вуглекислого газу та інших газів.
  • Усі гірські породи, що використовуються людьми називаються корисними копалинами.
  • Людина складається майже на 80 відсотків з води.
  • Повітря пружне, воно має здатність стискатися.
  • Повітря легше за воду.
  • Світовий океан ділиться на чотири величезні частини.
  • Корисні копалини поділяють на паливні, рудні, будівельні.
  • Від нагрівання повітря розширюється, від охолодження стискається.
  • До складу океанів входять моря.
  • Найбільше перегною у чорноземах.
  • Повітря нагрівається від земної поверхні.
  • Річкову та джерельну воду називають прісною.
  • У морській воді розчинено багато солей.
  • Корисні копалини бувають твердими, рідкими, газоподібними
  • Вітер приносить зміни погоди.
  • Повітря погано проводить тепло.
  • У ґрунті міститься повітря.
  • Зелені рослини на світлі виробляють кисень.
  • Корисні копалини добувають в кар’єрах , шахтах, на бурових установках.
  • Дракончики – повітроплавці знайомлять з тим, чому повітря необхідне кожному.
  • Повітря – це суміш газів.
  • У ґрунті міститься вода.
  • До корисних копалин належить кам’яна сіль

Третє завдання.Домашнє завдання «Мульти про цікаве»

 Кожна команда підготувала своє відео відповідно темі: команда Смешариків відео «Вода і життя», команда Фіксиків «Повітряна куля», команда Маши та ведмедя «Грунт»

 

Четверте завдання. «Перевертні»(Музика 5)

    Завдання полягає в складанні слів – понять зі складів, написаних на картках. На дошці слова – перевертні, на столах команд склади, треба спочатку всією командою скласти правильні слова і виставити поруч зі словами – перевертнями на дошці.

Слова для утворення слів – перевертнів: водопілля,руйнівник,чорнозем,перегній,родючість,газоподібний.

П'яте завдання. Досліди.(Музика 6.7,8)

Кожна команда показує дослід за своєю темою, який був домашнім завданням.

Ребуси (Музика 9)

 

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=04a5befc5a5ce15dc735eed455ef4508&n=13повітря

 

 

ребуси ребусивода

ребусиребусиребусиребусиребусиребусигрунт

 

ребусиребусилітак

 

ребуси4=А

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусисудно

 

ребуси

ребуси 3=Ш    машина

ребусиребусисова

ребусиребуси

                                                     ребуси2=У     окунь

ребуси

ребуси                     кріт

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • А на останок я пропоную вам заспівати чудову пісню – караоке  «Кольоровий світ»

Ми візьмемо до рук кольорові фарби,

Розмалюємо світ у яскраві барви,

Сонце світить, а ми радісні й здорові:

Добрий ранок сонечко, світ такий чудовий! | (2)

 

Дощик ллє цілий день, стукає в віконце,

Не виходить з-за хмар золотаве сонце,

Ми візьмемо до рук фарби кольорові:

Добрий вечір дощику, світ такий чудовий!  | (2)

 

Темну ніч, сірий день гарно розфарбуєм,

Заспіваєм пісень, мрію намалюєм,

В небо кульки летять різнокольорові:

Добрий день країно, світ такий чудовий!   | (2)

 

Ми візьмемо до рук кольорові фарби,

Розмалюємо світ у яскраві барви,

Сонце світить, а ми радісні й здорові:

Добрий ранок сонечко, світ такий чудовий! | (2)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фурсова Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 жовтня 2019
Переглядів
1106
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку