Тема: «Пригоди в повітрі, ґрунті та воді»
Мета:
перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства у 3-му класі з тем «Повітря», «Вода», «Ґрунт.»;
навчати на практиці застосовувати набуті природничі знання та вміння, використовувати знання в нестандартних ситуаціях,
розвивати пізнавальну активність кмітливість,швидкість мислення, допитливість, вміння погоджувати свої дії з діями товаришів, ;
виховувати почуття власної гідності, культуру спілкування, доброзичливість і емоційну чуйність, впевненість у своїх можливостях,любов до природи,бережливе ставлення до навколишнього середовища
Обдаднання:музичний супровід, маски героїв мультфільмів
Тип уроку: урок узагальнення і систематизіції знань/урок-квест/.
ХІД УРОКУ
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Організація класу
Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
2. Повідомлення теми і мети уроку.Мотивація навчальної діяльності
- Людина – частина живої природи. Потяг до всього живого закладений в нас від самого народження. Ми все досліджуємо, перевіряємо, спостерігаємо, беремо на смак. Сьогодні ми проведемо з вами урок у формі уроку –квест.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
У нас є три команди, які будуть приймати участь у різних пригодах, іграх, робити досліди. Але вони прийшли героями відомих мультфільмів, в яких вони постійно досліджують різні явища і шукають відповідей.
Перша команда Фіксиків. Капітан команди Дідус. Члени команди: Нолик, Сімка,Мася, Папус.(Музика 1)
Друга команда прибула із мультфільму «Маша і ведмідь». Капітан команди Ведмідь( він старший і мудріший). Члени команди: Маша, вовки – санітари лісу, заєць.(Музика 2)
Третя команда Смешариків. Капітан команди Копатич, як найстарший та наймудріший.Члени команди: Їжак, Крош,Совунья, Пін.(Музика 3)
А тепер почнемо. Ми перевіряємо знання з вивчених тем «Повітря», «Вода», «Ґрунт.». Перше завдання «Сортувальна станція »(Музика 4)
На столах кожної команди приготовлено набір малюнків. Треба і з цих малюнків відібрати ті, що відповідають заданим темам і розмістити їх на дошці. Теми: «Повітря», «Вода», «Ґрунт.».
Друге завдання гра «Світлофор».
У кожної команди картки червоного, жовтого та зеленого кольорів. Учні уважно слухають речення. І якшо в реченні йде мова про повітря, то картки червоного кольору піднімає команда Фіксиків, про воду – картки жовтого кольору команда Смешариків, про ґрунт – картки зеленого кольору команда Маши та ведмедя.
Речення:
Третє завдання.Домашнє завдання «Мульти про цікаве»
Кожна команда підготувала своє відео відповідно темі: команда Смешариків відео «Вода і життя», команда Фіксиків «Повітряна куля», команда Маши та ведмедя «Грунт»
Четверте завдання. «Перевертні»(Музика 5)
Завдання полягає в складанні слів – понять зі складів, написаних на картках. На дошці слова – перевертні, на столах команд склади, треба спочатку всією командою скласти правильні слова і виставити поруч зі словами – перевертнями на дошці.
Слова для утворення слів – перевертнів: водопілля,руйнівник,чорнозем,перегній,родючість,газоподібний.
П'яте завдання. Досліди.(Музика 6.7,8)
Кожна команда показує дослід за своєю темою, який був домашнім завданням.
Ребуси (Музика 9)
повітря
вода
грунт
літак
4=А
судно
3=Ш машина
сова
2=У окунь
+Р кріт
ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
Розмалюємо світ у яскраві барви,
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
Добрий ранок сонечко, світ такий чудовий! | (2)
Дощик ллє цілий день, стукає в віконце,
Не виходить з-за хмар золотаве сонце,
Ми візьмемо до рук фарби кольорові:
Добрий вечір дощику, світ такий чудовий! | (2)
Темну ніч, сірий день гарно розфарбуєм,
Заспіваєм пісень, мрію намалюєм,
В небо кульки летять різнокольорові:
Добрий день країно, світ такий чудовий! | (2)
Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
Розмалюємо світ у яскраві барви,
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
Добрий ранок сонечко, світ такий чудовий! | (2)