Тема. Дослідницький практикум. Як зменшити втрати тепла у будинку?
Обладнання. Таблиця, малюнки.
Хід заходу
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
- Звідки береться тепло у вашому будинку?
- Чому потрібно берегти тепло?
- Запропонуйте власні способи зменшення втрати тепла у помешканнях.
2. Робота над загадкою
• По дроту гуляє,
Темряву розганяє. (Електрика)
- Діти, чи знаєте ви, що таке електрика? (Відповіді учнів.)
- Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози.
Вони водночас приваблювали їх, а ще й дуже лякали. Бо ці зиґзаґоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, спалювали все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке, і приборкали електрику.
- Людина відкрила дію електрики вже давно. Чи потрібна нам електроенергія?
- Чи потрібно її берегти?
- Згадайте, коли ви виходите з кімнати або квартири, то що робите?
- Вимикаючи світло, електричні прилади, ви бережете енергію.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зберігати електроенергію у побуті.
1. Бесіда
- Пригадайте, що таке енергія. Які існують джерела отримання електроенергії ?
- Яке значення має електроенергія в повсякденному житті?
2.Робота в групах
- Позмагайтеся! Яка група складе найзмістовнішу розповідь про те, як
електроенергія потрапляє в оселі?
- Пригадайте, які нові електричні прилади з’явилися у вашому домі за останній час. З якою метою їх придбали? - Пригадайте, що належить до природного освітлення.
- Як скоротити споживання електроенергії?
- Запам’ятайте! Енергозбереження — це дії, спрямовані на доцільне та економне використання електроенергії.
- Приймаючи душ, ви витрачаєте менше води, ніж тоді, коли приймаєте ванну. Виходите з кімнати — вимикайте світло. Застосовуйте в побуті енерго- збережувальні лампочки.
Висновки
• Енергозбереження — це шлях до збереження природи Землі.
• Існує багато способів економії тепла, води та електроенергії в побуті.
• Зберігаючи тепло та електроенергію, ми дбаємо про своє майбутнє.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в групах
Дослідницький практикум. Як зменшити втрати тепла в будинку?
- Разом із батьками обговоріть, як ви готуєте житло до зимового періоду, які ви знаєте заходи щодо утеплення квартири (будинку)! Які з них доводилося проводити вдома? Як це вплинуло на температуру повітря в житловому приміщенні?
• Заклеїти вікна, утеплити двері.
• Не загороджувати опалювальні прилади, не заважати теплому повітрю зігрівати кімнату.
Закривати штори на ніч - це дозволить запобігти витоку тепла.
Штори, які не закривають батарею, дають можливість надходити теплу
в кімнатний простір.
Зачиняти вхідні двері та засклити вікна у під'їздах.
Садити дерева біля будинку. (Дерева довкола будівлі сприяють збереженню тепла всередині приміщення.)
VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
- Поясніть значення слова енергозбереження.
- Як потрібно правильно провітрювати приміщення взимку?
- Назвіть способи економії електроенергії й тепла у вашому помешканні.
- Доведіть, що, зберігаючи тепло та електроенергію, ми дбаємо і про природу, і про себе.
- Запропонуйте способи економії тепла та електроенергії для збережеш природи на нашій планеті.
На землі, у домі вселюдському —
Протиріч і негараздів тьма.
Будьте, люди, бережливі в ньому!
І тоді достатньо буде всім тепла!