Дослідницький проект «Чому восени добре ростуть гриби?»

Про матеріал
Для інклюзивного навчання в початкових класах важливо створити такі умови, за яких усі діти матимуть однаковий доступ до освіти. Це стосується й дітей з особливими потребами. Такий підхід дає можливість усім учасникам освітнього процесу отримати досвід, знання, що сприятимуть: -подоланню упереджень й дискримінації -формуванню позитивного ставлення до тих, хто «відрізняється».
Перегляд файлу

Дослідницький проект «Чому восени добре ростуть гриби?»

Тема дослідження: Осінь – грибна пора (їстівні та отруйні гриби)

Актуальність: закріпити правила збирання грибів, запобігти випадкам отруєння грибами.

Об єкт дослідження: ознаки грибів і їх відмінність.

Предмет дослідження: їстівні та отруйні гриби

Мета: вчити виявляти ознаки грибів і за ними розпізнавати їстівні та отруйні гриби на малюнках, закріпити в учнів  поняття про їстівні та отруйні гриби, формувати уявлення учнів про значення грибів у природі, необхідність охорони грибів, правильне їх збирання.

- Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, допитливість, пізнавальну активність, емоційний настрій дитини.

- Виховувати особистісні якості школяра, його екологічну культуру,ставлення до природи, прагнення охороняти і примножувати природу рідного краю.

Тип проекту: дослідницький, короткотривалий, індивідуальний.

 

Завдання:

1) розширити уявлення дітей про їстівні та отруйні гриби;

2) активізувати і розширити словник дітей з теми проекту , підбирати народні прикмети;

3) розвивати навички пізнавально-дослідницької діяльності при пошуку інформації про їстівні та отруйні гриби, ;

4) розвивати творчу уяву у процесі продуктивної діяльності дітей;

5) формувати дбайливе ставлення до природи .

6) підвищити екологічну культуру;

 

Форма презентації : створення «Атласу грибника».

 

1 урок

 

І. Організаційний етап (Повідомлення теми,мети, кінцевого результату, завдання, плану роботи)

 

  • Фенологічні спостереження

-Погляньте за вікно і опишіть дерева, які ви бачите.

-Зробіть висновок, яка пора року ? Який зараз місяць осені?

Гра «Збери прислів я»

Листопад зимі ворота одчиняє.

 

Листопад – краса пізньої осені. Присмерком року називають фенологи цей місяць. Листопад перехідний місяць від осені до зими, з нестійкою погодою. Короткі дні, здається ,переповнені чеканням снігопаду. Ліс просвічується майже наскрізь. Без дзвінких пташиних голосів і без яскравого вбрання він якось змарнів, стих. Але природа прекрасна будь – якої пори року. І в листопаді – теж.  

 

-Які ще осінні місяці ви знаєте?

-Що найбільше запам яталося у вересні? У жовтні?

 

Символи місяців

(Вересень – школа, кошик з овочами та фруктами, жовтень – гриби, жовте листя, листопад – голі дерева)

 

  • Повідомлення теми,мети, кінцевого результату.

-Сьогодні ми з вами підемо в ліс по гриби.

 

 Вправа «Очікування»

-Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашої подорожі, якою  вона має бути?

Хлопчики(цікавию, веселою, корисною, пізнавальною )

-Люди часто для вираження своїх емоцій використовують не тільки слова, а й жести. Всі хлопчики подумайте, яким жестом можна охарактеризувати нашу подорож (Картинки по запросу смайлик во

-Дівчатка, що чи кого ви хочете побачити у лісі?

 

-Сьогодні ми розпочинаємо роботу над проектом «Чому восени добре ростуть гриби?»

Наша мета - виявляти ознаки грибів і за ними розпізнавати їстівні та отруйні гриби на малюнках, сформувати уявлення про значення грибів у природі, необхідність охорони грибів, правильне їх збирання.

Кінцевим результатом буде оформлення «Атласу грибника»

Насамперед погляньте на ці книги – це атласи. А́тлас — тематична збірка карт, ілюстрацій, таблиць. Коли наголос впаде на інший склад – це буде шматок тканини атлас.тож не плутайте. Ну що ж у подорож!

ІІ.  Підготовчий етап (Ознайомлення з навчальною інформацією, виконання тренувальних вправ)

  • Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей

1.Гра «Шифрувальник» ( Склади слова на дошці «їстівні» та «отруйні»)

2.Відео презентація «Про їстівні та отруйні гриби» (3-4 хв.)

3. Робота в пара. Гра «Збери грибок» (Збери  грибок із частин, наклей, назви ці частини шапинка , ніжка, грибниця, розкажи про призначення грибниці)

 

Фізкультхвилинка «Осінні грибочки» (1 хв.)

(Діти стають у коло, тримаються за руки, виконують рухи)

 

4. Гра «Вилучи зайве» (На дошці малюнки: лопата, ніж, кошик, відро,граблі, пилка. )

-Що потрібно взяти, йдучи у ліс по гриби? Поясни.

 

5. Хвилинка-цікавинка «Користь отруйних грибів»

Збирати гриби цікаво, а вживати корисно. Але не забувайте, що збирати  можна лише ті гриби, що ви добре знаєте, уникаючи отруйних та не їстівних.  Але зважайте на те, що гриби треба правильно готувати перед вживанням. Й не забувайте ,що навіть  100% їстівні гриби можуть мутувати. Отже вживаючи лісові гриби , ви дієте на власний розсуд та ризик!

Хто з тварин їсть мухомори – лосі, лисиці, сороки та ведмеді. Вони лікуються ними як доводять вчені .Також їдять мухомори наші корови. Вони просто обожнюють ці червоні, плямисті грибочки.

 

Мухомори часто використовували як засіб від мух звідси і їх назва. У старих червоних мухоморів в капелюшку з'являється поглиблення, в ньому накопичується дощова вода, її п'ють мухи і ніби як вмирають. Тому люди часто кришили червоні мухоморив блюдечко з водою, на нього зліталися мухи (запах гриба, мабуть, здається їм привабливим), а потім у воді знаходили безліч мертвих комах. Але насправді вони не вмирають від отрути. Через вміст у мухоморах речовин мухи впадають в заціпеніння, падають у воду і тонуть. Якщо комаху швидко витягти з води і покласти на підвіконня, через кілька годин муха прийде до тями і знову почне літати…

 

  • Індивідуальні завдання та план роботи

-До нас завітав листоноша, так як на  адресу учнів нашого класу надійшли листи. Перед отриманням листа ось така цікава інформація. Раніше в українській мові використовували два слова адрес та адреса. Сьогодні слово адрес намагаються вживати якомога рідше. Доречніше використовувати слово «адреса» (це слово іншомовного походження, воно родом з німецької мови, потім подорожувало до польської мови і ,нарешті, воно прийшло в українську мову)

 

У конвертах чіткі інструкції до виконня завдань для успішної роботи разом з батьками

 

ІІІ. Проектна робота (Збір інформації,проектування «макета»,робота зі словниками, довідниками, інтернет ресурсами)

 

 

 

 

  1. Гра «Пори року»

(Серед поданих картинок обрати із зображенням осені)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Гра «Осінній дощик»

(Картинка із зображенням дощу. Відтворити пальчиками як падають краплини. Підібрати відповідний одяг)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Вправа «Очікування»

(Виконується колективно)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Завдання для розвитку мислення ,уваги,пам яті.

Пазл «Грибочок»

4. Відео презентація «Про їстівні та отруйні гриби»

(колективно)

5. Робота в пара. Гра «Збери грибок»

 

6. Фізкультхвилинка «Осінні грибочки»

 

 

 

 

7. Творче завдання для удосконалення навичок лічби, розвитку дрібної моторики рук

«Мухомор»

 

 

 

 

 

 

8.Представлення творчої роботи з учителем. Хвилинка-цікавинка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Індивідуальне завдання та план роботи в малюнках.

Практична робота «Боровик» (Виготовлення аплікації з ниток)

 

 

2 урок

ІV. Оформлювальний етап (Остаточне оформлення кінцевого продукту)

1.Вступна бесіда учителя. (Пригадати що робили на попередньому уроці)

2.Розгадування кросворда та демонстрація виконаних робіт

(Розгадали слово лисички – демонструють роботи ті, хто готував інформацію про цей гриб)

 

3.Оформлення кінцевого продукту. Складання атласу.

Паліту́рка — цупка, захисна обкладинка книжки, зазвичай виготовлена з покритого з матерією картону, цупкого  паперу

-Сьогодні палітурку для нашої книжки виготовив Андрійко.

 

Фізкультхвилинка «Повернення з лісу»

(Діти стають у «потяги» по 5 вагонів. Зробіть три кроки вперед з лівої ноги, 5 кроків назад з правої ноги)

 

V Презентація проекту (Учні розповідають про свою роботу, відповідають на запитання по темі, демонструють кінцевий результат)

 

1.Народні прикмети (Вчитель теж одержав лист і його завдання підготувати народні прикмети про гриби. Учні пояснюють прикмети)

Побачив дві чи три веселки – збирайся в ліс по гриби. 

У квітні мокро – 1восени грибів повно.

День з дощами – гриб піде полками.

 

- Чому восени добре ростуть гриби?

 

2.Відео презентація «Де ховаються гриби?»

 

3. Складання пам ятки грибника (Орінтуючись на малюнок-підказку діти складають правила. Вчитель допомагає сформулювати їх. Разом читають і повторюють заготовлені учителем правила)

Правила для грибників:
1. Прийшов до лісу – поважай ліс! Не сміти, не шуми, не лякай тварин. Вони у лісі живуть, а ти до них у гості прийшов.
2. Зрізай гриби 1ккуратно, щоб не пошкодити грибницю. Тоді на цьому місті знову виростуть гриби.
3. Збирай тільки ті гриби, які добре знаєш. Якщо не впевнений – залиши гриб рости.
4. Намагайся залишати якомога менше слідів. Не пошкоджуй рослин, не зривай того, що тобі не потрібно.
5. Не випускай з поля зору тих, з ким прийшов, щоб не загубитися.

 

(Прикмети та пам ятку додають до атласу)

 

V. Підбиття підсумків (Аналізують виконану роботу, оцінюють свою участь у проекті)

 

1.Гра «Так чи ні» (Використовуючи жести дають відповіді на питання)

 

 

 

2. Самооцінка (Обери самостійно смайлик для оцінки своєї роботи)

 

10. Повторення.

  1. Гра «Пори року»

(Серед поданих картинок обрати із зображенням осені)

Пазл «Грибочок»

 

 

 

11. Оформлення кінцевого продукту. Представлення творчої роботи з учителем

 

 

 

 

12. Фізкультхвилинка «Повернення з лісу»

(Удосконалення навичок лічби у межах 5)

 

 

 

13.Практична робота «Явища природи»

(Збери картинки і слова)

 

 

 

 

 

 

14. Відео презентація «Де ховаються гриби?»

 

 

15. Складання пам ятки грибника. (На картках малюнки-підказки. З іншої сторони цифри у межах 5.

Завдання : розташуй цифри у порядку зростання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. Гра «Так чи ні» (Використовуючи жести дають відповіді на питання)

 

17. Самооцінка (Обери самостійно смайлик для оцінки своєї роботи)

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Киценко Лариса
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 жовтня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку