Дослідницький проєкт "Город на підвіконні"

Про матеріал
Дослідницький проект "Город на підвіконні" Мета проєкту : озширити і поглибити знання дітей про цибулю, її значення для життя і здоров’я людини; ознайомити із її впливом усіх факторів росту на розвиток цибулі; формувати в учнів уміння проводити дослідницьку діяльність, робити висновки, організувати суспільно-корисну справу; виховувати працелюбність.
Перегляд файлу

 

Тема уроку.Город на підвіконні

Дослідницький проект

Мета проекту. Розширити і поглибити знання дітей про цибулю, її значення для життя і здоров’я людини; ознайомити із її впливом усіх факторів росту на розвиток цибулі; формувати в учнів уміння проводити дослідницьку діяльність, робити висновки, організувати суспільно-корисну справу; виховувати працелюбність.

Хід уроку

І.Підготовчий етап.

1.Вивчення та збирання теоретичного та методичного матеріалу з використанням проектного методу.

2.Складання плану роботи над проектом.

3.Пошукова робота з підбору ілюстративного матеріалу, художніх творів, інформаційний матеріал про цибулю.

 ІІ.Основна частина.

1.Організація класу.

2.Повідомлення теми уроку. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас відповідальний урок, адже ви всі старанно готувалися до нього: залучали  на допомогу батьків, використовували додаткову літературу.

Важливу роль у праці овочівника займає вирощування цибулі. Вважається, що цибуля – це звичайний овоч. Але насправді – це ціле цибульне сімейство, де можна зустріти багато «родичів». Це цибуля – батун, цибуля – слизун, цибуля – порей, цибуля – шнитт, цибуля – запашна і інші. А також декоративна цибуля, яка прикрашає клумби, сквери, парки. (демонстрація малюнків)

Отже, існує дуже багато  різноманітних видів цього унікального «лікаря», але люди використовують лише малу частину: ріпчасту (біла, фіолетова, жовта) та зелену цибулю.

Цей овоч має велику кількість корисних речовин. Наприклад, цукру в ньому більше, ніж у яблуках і грушах.

А зараз ми уявно помандруємо у сиву давнину і дізнаємось історію цибулі.

3.Доповідь учнів групи «Дослідники». Історія цибулі.

Історія цибулі сягає щонайменше 3000 років, і її батьківщиною є Центральна Азія та Індія. Завдяки римлянам вона потрапила до Європи, а Христофор Колумб розповсюдив її за океаном.

Цибулини можна зустріти в гробниці самого юного єгипетського фараона - Тутанхамона. Дата створення малюнка - 1352 рік до нашої ери.  Вона була поживою для рабів, котрі їх будували, адже успішно запобігала поширенню епідемій.

 Її дуже шанували в Стародавньому Єгипті, сферична форма та концентричні кола у внутрішній структурі цибулі вважались символами вічного життя. Цибулю приносили в жертву богині Ізіді і тому простим людям заборонялось вживати її в їжу.

 Цибулю втирали в шкіру римські гладіатори, оскільки вважали, що вона може додати силу та збільшити витривалість, а також вона входила до обов'язкового продовольчого забезпечення солдатів Стародавнього Риму та Греції. Цибуля є сильним антисептиком і використовувалася для дезінфекції солдатських ран.

 В епоху Середньовіччя, за часів великих хрестових походів, цибуля  вважалась продуктом, яка входила в щоденний раціон харчування кожного лицаря. Лук був настільки популярним в ті часи, що всього за 8 цибулин християни могли виміняти у сарацинів одного свого полоненого товариша.

У сучасній Індії не одну трапезу не проводять без цибулі. Ціна на даний овоч постійно варіює, це безпосередньо пов`язано з популярністю коренеплоду. Свою назву ріпчаста цибуля отримала через схожість за зовнішнім виглядом з ріпою.

 

 Лук-порей в Великобританії вважається національним символом Уельсу. За легендою єпископ і просвітитель на ім`я Давид Валлійська в битві з саксами наказав своєму війську причепити до шоломів цибулю-порей, який послужив в битві відмітним знаком від противника. З тих пір 1 березня - день битви на цибульному полі -  є національним святом в Уельсі.

 

4.Доповідь учнів групи «Мудрі рецепти»

Цибуля – один з найпоширеніших овочів у всьому світі. Вона здавна цінується за свої незвичайні цілющі якості від багатьх захворювань.

  • кольца лукаЦибулевий суп – відмінний засіб для відновлення чоловічої сили.

 

  • Нарізана цибулина очищає приміщення від вірусів і бактерій. Особливо це важливо в період  гриппу.

 

  • Нежить можна вилікувати не тільки закапуванням цибульного соку в ніздрі, але і активним нюханням  нарізаного плода. Для посилення ефекту  подрібніть цибулину і загорніть кашку в марлю, формуючи з неї турунди, які слід закласти в кожну ніздрю і дихати .

 

  • При укусі комах (оса, бджола) уражене місце натирають половиною цибулини, завдяки чому біль швидко вщухає. Якщо ви схильні до алергії на бджолину отруту і після укусу у вас може з’явитися набряк, то зробіть компрес на хворе місце зі свіжим цибульним соком.

 

  • Половина з’їденої цибулини щодня підвищує ослаблений імунітет і захищає від різних інфекцій.

 

  • При склерозі судин мозку слід приймати суміш з лука і натурального меду.

 

  • Головний біль знімає цибульний сік. Для цієї мети потрібно натерти скроні розрізаною цибулиною.
  • Використання цибулі для лікування кашлю, ангіни та бронхіту.

 

5.Доповідь учнів групи «Журналісти»

Про цибулю створено багато загадок, казок, прислів’їв.

 

Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене з’їсте,

Тільки сльози проллєте.

                               Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта.

                                               Іде пані в золотім жупані,

                                               Хоч жупан той латка на латці,

                                               Та приймають у кожній хатці.

ХРИЗАНТЕМА Й ЦИБУЛИНА

Казка-оповідання

Василь Сухомлинський, Хризантема й Цибулина, оповідання, казкаВасиль Сухомлинський, Хризантема й Цибулина, оповідання, казкаНедалеко від хати росла Хризантема. На спаді літа вона зацвіла ніжним рожевим цвітом і милувалася своєю красою. Її квіти шепотіли: "Які ми гарні..."
А поруч із Хризантемою росла Цибулина. Ну, звичайнісінька цибуля. На спаді літа Цибулина доспіла, зелене пір'я зів'яло, й від неї відгонило гострим духом. Хризантема морщила носа й казала:
— Як неприємно від тебе тхне! Дивуюся, навіщо люди таке й сіють. Мабуть, щоб відлякувати бліх.
Цибулина мовчала. Проти Хризантеми вона відчувала себе простачкою.
Та ось із хати вийшла жінка й іде прямо до Хризантеми. Ця затамувала й дух. Певно, що жінка зараз скаже: "Які гарні квіти в Хризантеми!" Жінка справді підійшла до Хризантеми й сказала:

— Які гарні квіти!..
Хризантема аж танула од утіхи. Потім жінка нахилилася, вирвала Цибулину, роздивилася й вигукнула:
  Яка гарна Цибулина!
Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала: "Невже й Цибулина може бути гарною?"

 Зафундувався: має мішок цибулі, добре визимує .

2. Не варт і печеної цибулі .

3. Не їж цибулі — смердіти не буде .

4. Цибуля ся дивувала, що петрушка танцювала .

5. Цибулю, часник, буряки, пастернак у великім притиску погризе неборак .

6. Цибуля від семи недуг лічить .

7. Цибуля — то панна з гір, що має на собі сто шкір.

8. Ще про цибулю голоду не було. 

6.Практична частина.

Сьогодні ми спробуємо себе у ролі овочівника, виконаємо важливу роботу – будемо вирощувати цибулю.

 А як ви думаєте, що необхідно зробити, щоб виростити зелену цибулю взимку або ранньою весною, коли немає вітамінів?

(Вчитель показує стрілки цибулі.)

Щоб отримати такі стрілки, треба цибулю проростити.

- Що потрібно для росту рослини? (Потрібна земля, вода, світло, тепло.)

- Ви хочете, щоб у нас в класі була зелена цибуля? (Так.)

- Давайте  посадимо. Як ви думаєте, що необхідно, щоб посадити рослину? (Відповіді дітей.)

Так, потрібні земля, вода і стаканчики, куди ми будемо садити.

- Як правильно посадити цибулину, якою частиною треба садити в землю? (Відповіді дітей.)

Так, цибулю треба садити корінцями вниз.

(Вчитель пропонує зробити поглиблення в землі. При цьому всі вибирають оптимальну глибину посадки.)

Тепер посадимо цибулинку так, щоб її верхня частина виступала із землі.

- Подумайте, що ще необхідно зробити. (Відповіді дітей.)

Так, потрібно полити цибулину.

 

 

ІІІ. Заключний етап.

1. Підведення підсумків.

2.Аналіз та узагальнення результатів, отриманих в процесі пізнавально – дослідницької діяльності дітей.

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку