Дослідницький проект "Хто живе в моїй оселі?"

Про матеріал
Мета проекту: освітня: • формувати в учнів уявлення про різноманітність домашніх тварин; • закріпити знання про значення домашніх тварин для людини; • ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, гризунів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах. розвивальна: • розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин удома; • розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців. виховна: • виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.
Перегляд файлу

Дослідницький проект

Тема проекту. Хто живе в моїй оселі?

Мета проекту:

 освітня:

 • формувати в учнів уявлення про різноманітність домашніх тварин;

 • закріпити знання про значення домашніх тварин для людини;

 • ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, гризунів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах.

 розвивальна:

 • розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин удома;

 • розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців.

 виховна:

 • виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.

 Термін дії проекту: 10 днів.

 

 Характеристика проекту:

 • за домінуючою діяльністю: навчально - дослідницький;

 • за тривалістю: середньої тривалості;

 • за кількістю учасників: колективний;

 • за характером контактів: у межах классу та  родини

 Учасники проекту: учні, учитель, батьки.

 

 Шляхи реалізації проекту

 

 1. Залучити учнів та їх батьків до пошуку інформації про домашніх тварин.

 2. Об’єднати дітей класу в групи за інтересами.

 3. З допомогою дорослих зібрати інформацію про домашніх улюбленців, догляд за ними.

 4. Провести цикл бесід:

  • Котику біленький, котику сіренький…
  • «Професії» собак
  • Екскурсія до зоомагазину

 5. Консультація для батьків «Як збирати матеріал по темі».

 6. Оформити виставки «Вернісаж домашніх тварин» та «Домашні улюбленці очима дітей».

 7. Провести урок - презентацію «Які у тебе є домашні улюбленці?».

 8. Підготувати репортаж про життя домашніх тварин удома в учнів.

 

Обладнання: презентація, малюнки, фотографії (слайди) із зображеннями тварин: собак і кішок різних порід, папуг, морських свинок, хом’яків, акваріумних рибок,  пакети з – під їжі для твари, відео репортаж.

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

 I. Організація класу.

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх покликав в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

     Станьте струнко, схаменіться,

     Один одному всміхніться

     Приготуйте без мороки

     Все, що треба до уроку

     Підготовлено? (-Хиток головою)

     Починаємо урок.

 

II. Повідомлення теми та мети уроку.

 Сьогодні у нас незвичайний урок,

 Сьогодні ми зробимо ще один крок

 В країну Природи, в країну чудову,

 Що нас чекає — нам ще не відомо.

 — Ми будемо говорити про всім відомих незнайомців  та подорожувати командами на нашому потязі (вношу потяг). Але перш ніж розпочати подорож дайте відповіді на запитання:

— Кого ми називаємо домашніми улюбленцями? (слайд 1)

  • А тепер давайте познайомимось з командами, відгадавши загадки.

 

 Як маленький – дзявкотить,

 Як великий – гавкотить.

 Може дім охороняти

 Та чужинців відганяти.

 Давня вовкова родина,

 Та найкращий друг людини. (Собака.) (слайд 2)

 

 — Команда «Вірний друг» готові до подорожі? (Так)

 

 Ніжно лащиться до ніг,

 Носить повідок від бліх.

 Довгі вуса, хитрий хвіст,

 Муркотіти має хист! (Котик) (слайд 3)

—Команда «Лагідний котик» готові до подорожі? (Так)

 

 Як веселка кольоровий,

 має здібності до мови.

 Слово птаху лиш скажіть,

 він його повторить вмить. (Папуга) (слайд 4)

— Запрошуємо у вагон команду «Розумний папужка».

 

Він на зайця дуже схожий,

 Має куций хвіст.

 Довгі вуха, косі очі,

 Та не зна, де ліс. (Кролик) (слайд 5)

 

 —Команда «Кролики-вухані», готові до подорожі?

 

 Народилось їх багато,

 Є в них мама, є в них тато.

 Менші, ніж заморські свинки,

 Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки) (слайд 6)

— Запрошуємо у вагон команду «Хомки».

 

 

Що за хатка-дивина?

 З скла прозорого вона.

 Табунцями, як у річці,

 рибки плещуться в водичці. (Акваріум) (слайд 7)

— Запрошуємо у вагон команду «Акваріум».

 

 

 — Перше знайомство пройшло успішно.

 — Виконуючи проект, кожна група мала своє завдання. Всі разом ми маємо дізнатися більше про тварин, яких ми називаємо домашніми улюбленцями , зрозуміти, яке значення мають вони для людини, визначити,  як правильно потрібно про них піклуватися, щоб вони почували себе комфортно і затишно в людській оселі.

  • Тож наш потяг вирушає в путь!

 

III. Робота над темою уроку.

 1. Станція «Бібліотека» (кожна група розповідає про свого героя) (слайд 8)

Команда «Вірний друг» (слайд 9)

- Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими. До службових собак належить вівчарка.

 — Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців, допомагає пастухам випасати худобу.

 Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Глухий далматинець на кличку Софі врятував п’ятирічку дівчинку, що тонула у річці.

 —Мисливські собаки - допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками. Є ще декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа.

 Команда «Лагідний котик» (слайд 10)

—Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю

 й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі

 ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок. До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. Кішки часто виступають акторами у цирку.

 

 

Команда «Розумний папужка» (слайд 11)

 

 —Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років.

Команда «Кролики-вухані» (слайд 12)

 —Домашній декоративний  кролик походить від європейського дикого кролика, єдиного виду, який був приручений і дав велику різноманітність (близько 200) порід. Одні з найкрасивіших представників прирученогих кроликів – це декоративні кролики. Усього їх існує понад 60 порід. Вони цілком милі й спокійні тварини, і, незважаючи на свою природну полохливість, можуть бути зовсім ручними, якщо з ними регулярно спілкуватися. На волі кролики живуть сім'ями, тому самотній кролик у клітці обов'язково буде нудьгувати, якщо його не випускати побігати або пострибати, якщо його не гладити і не брати на руки. Ідеально тримати двох, а якщо розміри клітини (чи вольєра) дозволяють, то й трьох кроликів.

Команда «Хомки» (слайд 13)

—Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні.

 Команда «Акваріум» (слайд 14)

—Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.

 

  • Ви молодці, дуже гарно підготувалися! А зараз давайте відкриємо наш підручник на ст. 84 і розглянемо малюнки тварин. Дайте відповідь на запитання: з яких частин складається тіло тваринки? А ви знаєте, що тваринки дуже полюбляють розім`яти своє тіло і роблять зарядку!
  • Ми прибуваємо на станцію «Ігроленд»

 

 2. Станція «Ігроленд» (слайд 15)

Фізкультхвилинка (музична)

 

3. Станція «Ветлікарня» (слайд 16)

- Наступна станція - «Ветлікарня»

 — Про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі? (слайд 17)

 Команда «Вірний друг»

 —Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.

 

 

Команда «Лагідний котик»

Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.

 

 

Команда «Розумний папужка»

—Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.

 

 Команда «Кролики-вухані»

— Уваги до своєї персони кролики вимагають просто неабиякої! Кожен день потрібно з ними спілкуватися - випускати з клітки, грати, гладити по голівці, розмовляти і т.д. Якщо ви, випустивши кролика, займетеся своїми справами і забудете про його відхід, він може нашкодити: дуже люблять погризти все, що потрапляє в поле їхнього зору - від улюблених туфель до крісел та диванів.

 

 Команда «Хомки»

—Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти.

 

 Команда «Акваріум»

—Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.

 

4. Станція «Чомусиків» (слайд 18)

- А тепер ми прибули до станції «Чомусиків». Ви готували відповіді на мої цікаві запитання, перевіримо, як ви впорались із завданням.

 —Чому собаки махають хвостом?

 Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.

 —Чому коти люблять ловити мишей?

 В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.

 —Чому папуги мають таку назву?

 У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга.

 —Чому кролі гризуть клітки?

У кролика  ціле життя ростуть зуби. Якби їх не сточувати, то з часом вони б не поміщалися у роті. Відтак однією із потреб тваринок є гризіння, котре підкореговує довжину різців.

 —Чому хом’ячкам не подобається, коли їх нірку чепають?

Хом’ячки відрізняються надзвичайною охайністю. Вони розбивають своє житло на зони: спальню, до якої зазвичай примикає комора, туалет і місце для життєдіяльності. Тому при чищенні клітки не слід порушувати розташування цих зон, тому що хом’яки не люблять, коли хтось перебудовує їх «нірку» на свій лад.

 —Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих?

 Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти.

 

 

 

IV. Закріплення й осмислення знань.

  Станція «Зоомагазин». (слайд 19)

 

  1.  Гра «Нагодуй тварину»

 (Учитель демонструє пакети з – під корму для тварин, а діти «купують» - плескають у долоні, якщо це їжа для героя їхньої групи).

  • Я буду показувати вам їжу, якщо вашій тварині вона підходить – ви плескаєте в долоні. Будьте уважні.
  1. Робота з підручником. Бесіда про породи котів та собак та про відповідальність за домашніх тварин (с.84)
  • А які породи котів та собак на малюнку ви знаєте? Які вам подобаються найбільше?Чим вони відрізняються?

 —Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?

 — Як називають таких тварин?

 — Чи легко їм живеться?

  • Як можна допомогти таким тваринкам?

 

V . Підбиття підсумків уроку

 - Яке значення мають тварини для людини?

— Як треба ставитися до тварин? (Любити, піклуватися, кормити, гратися, доглядати).

- А зараз ми подивимося, як ви це робите у нашому відео репортажі, який ви підготували вдома. (Відеорепортаж)

 — Отже, ми можемо зробити найголовніший висновок - ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини.

  Вербальне оцінювання учнів.

— Діти, я дякую вам за урок. Ви дуже гарно попрацювали, особливо активними були….

1

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку