Предмет Основна компетентність Українська мова Комунікативна, мовленнєва, мовна, соціокультурна Літературне читання Читацька (літературознавча, бібліотечно-бібліографічна, літературно-творча, інформаційна, емоційно-ціннісна), комунікативна Математика математична Природознавство природознавча Я у світі соціальна, громадянська Музичне мистецтво музична Образотворче мистецтво образотворча Основи здоров'я здоров'язбережувальна Сходинки до інформатики інформаційно-комунікаційна Трудове навчання предметно-перетворювальна
уміння представити себе усно і письмово; уміння представити свій клас, школу, країну в ситуаціях міжкультурного спілкування; володіння способами взаємодії з оточуючими і віддаленими людьми і подіями; володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією; володіння способами співпраці в групах, прийомами дій у ситуаціях спілкування; володіння позитивними навичками спілкування в полікультурному суспільстві. Зміст комунікативної компетентності:
здатність розуміти зміст і головну думку усних і письмових висловлювань; здатність вести діалог з дотриманням правил мовленнєвого етикету; уміння будувати повноцінні в комунікативному відношенні усні і письмові зв’язні висловлювання; уміння налагоджувати взаємодію з оточуючими, будуючи відповідним чином свої висловлювання. Складові комунікативної компетенції
Це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень, які надають можливість учневі свідомо здійснювати пошук книг, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і виявляються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання (доступного дітям цього віку), сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного.
когнітивний (знання); комунікативний (слухання, читання, говоріння, письмо); ціннісний (оцінні судження і ставлення учня до прочитаного); діяльнісний (уміння, навички, способи діяльності); особистісно-творчий (мотиваційно-ціннісні ставлення, прагнення особистості до навчання, пізнання і діяльності) Компоненти читацької компетентності
Предметна математична компетентність - особистісне утворення, що характеризує здатність учня (учениці) створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати досвід математичної діяльності під час розв'язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач. Освітня галузь “Математика”
цілісне сприйняття світу; розпізнавання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних методів; здатність розв’язувати сюжетні задачі, логічно міркувати, виконувати дії за алгоритмом; уміння користуватися математичною термінологією; уміння орієнтуватися на площині та у просторі; здатність застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях. Ознаки сформованості предметної математичної компетентності: