В роботі представлено матеріали досвіду(теоретичного) щодо формування ключових компетентностей згідно Державного стандарту початкової освіти. Матеріал для педагогичного саморозвитку, педради.
Конькова Вікторія Валеріївна, вчитель початкової школи м.Ізмаїл, Одеська область
Номер слайду 2
Предмет Основна компетентність Українська мова Комунікативна, мовленнєва, мовна, соціокультурна Літературне читання Читацька (літературознавча, бібліотечно-бібліографічна, літературно-творча, інформаційна, емоційно-ціннісна), комунікативна Математика математична Природознавство природознавча Я у світі соціальна, громадянська Музичне мистецтво музична Образотворче мистецтво образотворча Основи здоров'я здоров'язбережувальна Сходинки до інформатики інформаційно-комунікаційна Трудове навчання предметно-перетворювальна
Номер слайду 3
Освоєний учнями у процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності, пов'язаної з набуттям нового знання, його перетворенням і застосуванням.
Номер слайду 4
Сукупність знань, умінь та характерних рис у межах конкретного предмета, що дає можливість учневі самостійно виконувати певні дії для розв'язання навчальної проблеми (задачі, ситуації). Учень має уявлення, знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює.
Номер слайду 5
Оцінка Синтез Аналіз Застосування Розуміння Знання Вимоги до знань, умінь учня (називає, наводить приклади, характеризує, аргументує, визначає, розпізнає, відтворює, застосовує, аналізує, порівнює, узагальнює, робить висновки, оцінює тощо).
Номер слайду 6
об’єкти реальної дійсності; соціально значущі знання, вміння, навички і способи діяльності щодо об’єкта; особиста значущість компетенції для учня. Структура предметної компетенції
Номер слайду 7
Комунікативна (здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань); Читацька; Мовленнєва; Мовна; Літературна; Соціокультурна; Діяльнісна. Освітня галузь “Мови і літератури”
Номер слайду 8
уміння представити себе усно і письмово; уміння представити свій клас, школу, країну в ситуаціях міжкультурного спілкування; володіння способами взаємодії з оточуючими і віддаленими людьми і подіями; володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією; володіння способами співпраці в групах, прийомами дій у ситуаціях спілкування; володіння позитивними навичками спілкування в полікультурному суспільстві. Зміст комунікативної компетентності:
Номер слайду 9
здатність розуміти зміст і головну думку усних і письмових висловлювань; здатність вести діалог з дотриманням правил мовленнєвого етикету; уміння будувати повноцінні в комунікативному відношенні усні і письмові зв’язні висловлювання; уміння налагоджувати взаємодію з оточуючими, будуючи відповідним чином свої висловлювання. Складові комунікативної компетенції
Номер слайду 10
Ключові соціальна Загально- культурна, Уміння вчитися
Це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень, які надають можливість учневі свідомо здійснювати пошук книг, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і виявляються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання (доступного дітям цього віку), сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного.
Номер слайду 13
когнітивний (знання); комунікативний (слухання, читання, говоріння, письмо); ціннісний (оцінні судження і ставлення учня до прочитаного); діяльнісний (уміння, навички, способи діяльності); особистісно-творчий (мотиваційно-ціннісні ставлення, прагнення особистості до навчання, пізнання і діяльності) Компоненти читацької компетентності
Предметна математична компетентність - особистісне утворення, що характеризує здатність учня (учениці) створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати досвід математичної діяльності під час розв'язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач. Освітня галузь “Математика”
цілісне сприйняття світу; розпізнавання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних методів; здатність розв’язувати сюжетні задачі, логічно міркувати, виконувати дії за алгоритмом; уміння користуватися математичною термінологією; уміння орієнтуватися на площині та у просторі; здатність застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях. Ознаки сформованості предметної математичної компетентності: