Дослідницький проект «Вода має бути чистою» 4 – Б клас

Про матеріал

Дослідницький проект «Вода має бути чистою» 4 – Б клас. Мета проекту:формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – прагнення здобувати нові знання; громадянська – уміння керувати своєю поведінкою) соціальна – самоорганізовуватися до різних видів навчально – пізнавальної діяльності; здоров'язбережувальна - раціонально планувати час; та предметні(формувати уявлення учнів про цінність та значення води у житті людини, про шляхи її забруднення та способи охорони від забруднень, про участь школярів в охороні та збереженні води. Вчити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку та виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку. Набувати досвіду роботи на комп'ютері в програмах Word,Excelта PowerPoint).

Розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв'язання. Проводити досліди, спостереження та обробляти одержані результати. Вчити дітей працювати самостійно, в групах.

Виховувати економне і дбайливе ставлення до природи рідного краю, санітарно-гігієнічні навички, прагнення берегти природу, зокрема воду.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад "Навчально-виховнеоб'єднання №32 "Спеціалізованазагальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, позашкільний центр "Школа мистецтв" Кіровоградськоїміської радиКіровоградськоїобласті"

 

 

 

Дослідницький  проект

«Вода має бути чистою»

 4 – Б клас

 

 

 

 

Вчитель: Боковня Я.С.

НВО № 32 м. Кропивницького

 

 

 

Природа важливий чинник

формування особистості

молодшого школяра.

 

В.О.Сухомлинського.

 

Мета проекту.формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – прагнення здобувати нові знання; громадянська – уміння керувати своєю поведінкою) соціальна – самоорганізовуватися до різних видів навчально – пізнавальної діяльності; здоров’язбережувальна  - раціонально планувати час; та предметні(формувати уявлення учнів про цінність та значення води у житті людини, про шляхи її забруднення та способи охорони від забруднень, про участь школярів в охороні та збереженні води. Вчити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку та виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку. Набувати досвіду роботи на комп’ютері в програмах Word,Excelта PowerPoint).

Розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв’язання. Проводити досліди, спостереження та обробляти одержані результати. Вчити дітей працювати самостійно, в групах.

Виховувати економне і дбайливе ставлення до природи рідного краю, санітарно-гігієнічні навички, прагнення берегти природу, зокрема воду.

Обладнання. Завдання для виконання групової роботи, картки для досліду «Економія води» та анкети для проведення опитування, виставка дитячих малюнків, проектор, комп’ютер.

Тривалість: 2 тижні.

Девіз уроку:

 Бережімо ріки, бережімо води,

як матусю рідну, бережім природу!

 

 

 

Хід роботи над проектом

І. Попередня робота

На попередніх уроках природознавства та довкілля повторити та закріпити знання учнів про значення води, її властивості та три стани, сформувати уявлення про кругообіг води в природі. Відвідати музей води в місті Києві.

ІІ. Підготовчий етап

Розробка плану проекту

1. Розподіл дітей на групи, враховуючи їхні інтереси та захоплення.

2. Ознайомлення з темою колективної роботи.

3. Проведення інструктажів.

ІІІ. Планування роботи

1. Ознайомлення з метою та завданнями для групової роботи.

2. Визначення шляхів виконання завдань, пошуку інформації.

3. Розподіл обов’язків між членами груп.

IV. Дослідницький етап

Самостійна робота учасників проекту над індивідуальними та груповими дослідженнями.

І група

Дослід «Що може статися з живою істотою, коли її середовище забруднене або змінене на гірше».

Діти «Екологи» – дослідники відрізали п’ять  відростків від кімнатної рослини хлорофітума  і поставили кожен в окрему склянку з водою. Потім забруднили воду в чотирьох склянках.

До першої налили дві столові ложки оцту. Підписали:»Кислота». До другої поклали дві столові ложки солі. На цій склянці написали слово «Сіль». Налили дві столові ложки олії до третьої склянки, написали на ній «Олія». В четверту склянку налили речовину для миття посуду «Фейрі». В п’ятій склянці  воду залишили чистою. Усі склянки поставили на столі. Спостерігали за листочками протягом двох тижнів. Найкращий вигляд мав листочок, який стояв у склянці з чистою водою. Учні зробили висновок: якщо середовище, де існують живі істоти, забруднене, вони поступово гинуть.

ІІ група

Дослід «Економія води»

Діти виконували дослід за такою схемою.

Перший день

Закрий стік у раковині. Пусти воду, як це ти робиш. Виміряй і запиши, скільки води ти використав для:

Чищення зубів____________________

Миття рук та обличчя_________________

Загальна кількість води, використаної першого дня__________________

Другий день

Спробуй зекономити: використай менше води для 1 та 2, але залишайся таким же чистим.

Чищення зубів________________

Миття рук та обличчя____________________

Загальна кількість води, використаної другого дня____________________

Результати

Вода, використана першого дня____________________

Вода, використана другого дня_____________________

Загальна кількість зекономленої води____________________________

Отже, чотири члени дослідницької групи «Економи»вимірювали використання води два дні. Загальна кількість використаної води чотирма учнями першого дня становила 11л. Другого дня, коли спробували зекономити – використати менше води для чищення зубів, миття рук та обличчя – витратили 9л. Підрахувавши, що щодня вранці вчотирьох діти економили 2л води, і залишалися водночас чистими. Учні зробили висновок, що один із способів зберегти воду чистою – залишити її в землі, не використовуючи зайвої.

ІІІ група

Опитування серед учнів та батьків про шляхи очищення питної води

Діти – «Соціологи» та «Журналісти»проводили опитування серед учнів. Вони дізналися, що не всі знають, яку воду споживають, що від якості води залежить наше здоров’я.

Анкета

1. Чи можете сказати, яку воду ви споживаєте?

а)так;б) ні.

2. Чи впливає склад питної води на здоровя людини?

а) так;б) ні.

3. Чи знаєте ви способи очищення питної води?

а) так;б) ні.

4. Чи можна в нашому місті купити очищену воду?

а) так;б) ні.

V. Узагальнюючий етап.

Обговорення отриманих даних у групах. Оформлення творчого звіту у вигляді презентації, публікації та веб – сайту.

VІ. Захист проекту.

- А зараз ми прослухаємо результати роботи над проектом «Вода має бути чистою», в ході якого учні нашого класу були об’єднані в чотири групи. Кожна група презентуватиме по черзі свої напрацювання. А решта повинна уважно слухати, щоб потім поставити свої запитання до кожної групи та виконатизавдання...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

На уроці вас вітаю,

Доброго настрою всімбажаю.

Все сьогодніщобвдалося

Й до душі вам всімприйшлося.

 

Таємниціщобвідкрили

І знаннящобзбагатили.

Будьте впевненимивсилі,

Дійте в згоді з колективом!

 

  • До нас завітали гості, поверніться і привітайтесь до них посмішкою.Сідайте.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
  1. Хвилинка  «Календаря  природи»

-    Зараз давайте згадаємо якою була температура повітряпротягомтижня?

-   Як вона змінювалася – ставала вищоючинижчою?

-  Якимбув стан неба?

-   Чиспостерігалисяпротягомтижня опади? У якомувигляді?

-  Опишіть погоду сьогоднішнього дня?

-  Занотуйтесвоїспостереження в зошит.

- А скажіть, які зміни відбулися в живій природі?

- Які весняні квіти з’явилися?

- Які птахи повернулися  на Батьківщину?

- Можливо вже хтось проснувся з зимової сплячки?

2. Розгадування кросворду «Водойми»

1. Штучні моря, створені на річках. (Водосховища)

2. Озера, що заростають рослинами, які, відмираючи, падають на дно й за­мулюють його. Озера поступово міліють і перетворюються на... (болота).

3. Місце, де на поверхню землі виходить підземна вода. (Джерело)

4. Водойма, яка виникла в природних западинах на поверхні землі. (Озеро)

5. Частини океанів, які заходять у сушу. (Моря)

6. Озера, створені руками людей. (Ставки)

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Епіграф уроку. (Влучний вислів) Аналіззмісту.

«Водиця  -  всьому цариця»

  • Як ви розумієте даний епіграф.

— Сьогодні на уроці ми  закріпимо знання про воду.

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Вступне слово вчителя

-      Сьогодні у нас не зовсімзвичайний урок і готувалися до нього по особливому. Проводили досліди, анкетування, спілкувалися з однолітками. Ви працювали в групах. Кожназ яких отрималазавдання. Всіздобутізнаннявипродемонструєте на уроці. Кожнагрупа свою роботу оформила у виглядіпроектів. Всіпроектирізні і за формою і за змістом. Зараз випродемонструєтесвою роботу. Будьте дужеуважними. Запам’ятовуйте, що вам розкажуть і покажутьвашіоднокласники.

 

2. Презентація учнівських робіт.

(Розповідь дітей супроводжується презентацією).

- Перша група «Екологи»

1.Вірш

Я у річки запитала:

Що з тобою, сестро, стало,

Чому рибки засмутились?

Чому верби похилились?

Чом журавка перестала

Воду пити з тебе й ставу?

2 учень

Чом ти невесела стала?

І ріка мені сказала:

- Мене люди занедбали,

В мене сміття поскидали.

Рибки дихати не можуть

Хто, скажи, мені поможе?

Як же стануть пити люди,

Як вода брудною буде?

3.Учень

 - Ми досліджували наслідки забрудненої води, а також створювали презентацію.

Для цього ми взяли кімнатну рослину Хлорофітум. Широкопоширенакімнатнарослина.  Листя у ньогодовгі, вузькі, по листю темно- та світло-зеленіпоздовжнісмуги.Хлорофітум має властивість очищення повітря від пилу, хвороботворних бактерій, а також вуглекислого газу та безлічі шкідливих Картинки по запросу хлорофітумречовин. Завдяки йому мікроклімат в приміщенні значно поліпшується, тому його намагаються вирощувати в громадських місцях (школах, дитячих садах, лікарнях). Стосовно догляду цярослинадоситьневибаглива, особливого догляду непотребує.

4 учень

 Протягом двох тижнів ми проводили дослід. Зрізали чотири відростка від кімнатної рослини хлорофітуму і поставили кожен в окрему склянку з водою. Потім забруднили воду в чотирьох склянках.

5 учень 

До першої налили дві столові ложки оцту. До другої поклали дві столові ложки солі. На цій склянці написали слово «Сіль». Налили дві столові ложки олії до третьої склянки, написали на ній «Олія». В четверту миючий засіб «Фейрі» В п’ятій  склянці воду залишили чистою. Усі  склянки поставили на столі. Спостерігали за листочками протягом двох тижнів. Найкращий вигляд мав листочок, який стояв у склянці з чистою водою та з фетрі. Але квітка в «Фейрі» не пускала корінчики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 учень

 Отже, ми зробили висновок: якщо середовище, де існують живі істоти, забруднене, вони поступово гинуть.

7 учень  

На Землі все менше стає чистої води. Останніми роками в Україні стан води погіршився. За запасами водних ресурсів Україна належить до маловодних країн. Далеко не в усіх регіонах вода відповідає нормам. А чому? Хто забруднює поверхневі та підземні води?

8 учень

Поверхневі води легко побачити. Це річки, озера, затоки, моря, океани. У водойми потрапляють стічні води з промислових підприємств. Щороку промисловість викидає понад 220 мільйонів кг токсичних хімікатів.

Через випадання кислотних дощів у річках, озерах зникла риба, водні комахи.

9 учень

 Через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів витікають тисячі тоннафти, яка легша за воду і утворює на поверхні плівку. Під цією плівкою гине все живе

 Іноді на берегах річок, озер, ставків люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином та побутовим сміттям.

10  учень

  Підземні води забруднюються  через землю. У брудній воді багато шкідливих речовин та хвороботворних бактерій. Вони викликають різні хвороби у людей. У такій воді гинуть рослини та тварини.

11  учень

 Завдання для дітей

  • Ми підготували для вас невеличке завдання. Складання "Асоціативного куща".
  • Доповніть схему,
  • « Що забруднює воду в нашій місцевості?»

 

 

 Ми дійшли висновку, що на Землі стає менше чистої води через  господарську діяльність людини, тобто винна сама людина.

 

Звіт про результати роботи другої групи

12 учень

 Готуючи свій проект, ми  дослідили, що на Землі запаси води величезні, але це переважно солона вода. Запаси прісної води обмежені. Більшість її знаходиться в Антарктиді та Гренландії у вигляді льоду або схована далеко під землею. Це підземні води. Вони залягають на глибині 150 – 200 метрів. На кожні 100 літрів води припадає лише 2 літри прісної. Та й цю воду спочатку необхідно добути.

13 учень

http://provinciyka.rv.ua/uploads/posts/2009-05/1243499939_home_1_01.jpg Протягом останніх років потреба у воді зросла у 10 разів. Сучасне місто використовує води з розрахунку на одну людину 300 – 350 літрів на добу. Це перевищує мінімальну потребу.

14 учень

 У нашій країні робиться багато для того, щоб у водоймах вода була чистою. Для цього на фабриках і заводах будують очисні споруди. Тут вода очищається через фільтри від шкідливих речовин і чистою повертається в річки, озера, ставки або знову на виробництво.

 

 

15 учень    

Для збирання нафти будують спеціальні кораблі – нафтозбирачі, які збирають з поверхні води нафтопродукти, сміття та інші предмети, що плавають.
Нафтосміттєзбиральник. Проект 50200 

16учень  

Чотири члени  нашої дослідницької групи «Економи» вимірювали використання води два дні. Першого дня закрили стік у раковині і пускали воду, як це робимо завжди. Виміряли, скільки води витратили вранці на чищення зубів, миття рук і обличчя. Загальна кількість використаної води чотирма учнями першого дня становила 11л.

 

17 учень    

Другого дня, коли спробували зекономити – використати менше води для чищення зубів, миття рук та обличчя – витратили 9л. Підрахувавши, що щодня вранці вчотирьох діти економили 2л води, і залишалися водночас чистими.

18учень

 А ще можна економити воду під час прання, прибирання будинку, приготування їжі, миття посуду. Також обов’язково закривайте крани. Якщо вода крапає з крана, то за місяць витікає 400 л води.

19 учень

Ми також підготували для вас завдання. Вам потрібно скласти пам’ятку на тему «Використання води» Включити в неї пункти про використання та збереження води.

 

Робота учнів

20 учень

 Ми також підготували для вас пам’ятку по використанню води запам’ятайте її.

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "памятка про використання воду"

 

 

 

 

Звіт про результати роботи третьої групи

(Розповідь дітей супроводжується презентацією(діаграми).

Діти – «Соціологи» та «Журналісти»проводили опитування серед учнів. Вони дізналися, що не всі знають, яку воду споживають, від якості води залежить наше здоров’я.

21 учень(звіт)

  • Ми провели опитування серед однолітків та батьків. І виявили що 85 % опитувальних володіють інформацією, щодо очищення води, а 15 % не знають і не вміють очищувати воду.

 

 

22 учень

А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є вода – ростуть рослини.

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля

А зараз подивимося роботу наших журналістів. Які брали інтерв’ю в однокласників та батьків. (Відео)

 

 

 

Монолог води. Учень 23

Я—вода. І я родилась чистою.

Не для себе ллюся, а для вас.

Озиваюсь мовою врочистою

І лише за правду без прикрас.

Я—вода. Я чиста й чесна віта

Я течу, журчу, туди й сюди.

Чи ти бачиш, окаяний світе,

Що все більше мертвої води?

Хочеш ти ковток водиці чистої,

Щоб була я вічно молода?

Чоловіче, я сама не вистою,

Ти рятуй мене,

Бо Я—ВОДА!

V. Підсумок уроку.

Епіграфом нашого уроку був такий вислів «Вода—усьому цариця». Скажіть, мені, будь ласка, а чи дійсно це так?   (Відповіді учнів)

  • Що ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  • Про що вам було цікаво дізнатись?

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  •  Як ви розумієте висловлювання «Вода — це життя»?
  • Які водойми ви знаєте? (Струмок, річка, озеро, ставок, море, океан, канал, водосховище)
  • Яка діяльність людини призводить до забруднення води?
  • Що забруднює водойми? З чим потрібно боротися? (У водойми не повинні потрапляти стічні води заводів, фабрик, добрива й отрутохімікати.)
  •  Як кожен з нас забруднює воду?
  • Чому воду необхідно берегти й охороняти?
  •  Що робить людина для охорони і очищення води?
  •  Що може зробити кожний із нас?
  • Які вчені стежать за станом водойм?
  •  Сформулюйте власні пропозиції щодо охорони води.

VІ. Домашнє завдання. Опрацювати текст підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна  частина  проекту

Екологічне виховання має

Великий вплив на дитину,

бо засіває в маленькій душі добро,

людяність, любов до природи,

потребує примножувати

красу рідного краю і оберігати її.

Діти у початкових класах,

за словами В. О. Сухомлинського,

більше відчувають ніж розуміють.

 

 

  Разом з дітьми квітка з води була пересаджена, а також поставлена в класній кімнаті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
3377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку