Про матеріал
Дослідницький урок. Перлина Сумщини - заповідник Михайлівська цілина
Мета
Дати інформацію про одну з семи перлин рідного краю – заповідник Михайлівська цілина. Ознайомити учнів з екологічною ситуацією в степовому природному заповіднику. Розвивати соціальну та природничу компетентності, вчити працювати в групах, спільно шукаючи інформацію, формувати екологічну грамотність, навички дбайливого ставлення до природи.
Очікувані результати:
• сформоване відповідальне та дбайливе ставлення до природи, що базується на екологічній свідомості та самосвідомості;
• сформована стійка потреба власного свідомого дотримання екологічних принципів природокористування;
• розвинута навичка екологічної культури і бажання активної участі в суспільно корисній праці з захисту, догляду та оптимізації стану довкілля, пропаганді в найширших межах екологічних знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Повідомлення синоптиків про стан природи в день проведення уроку.
2. Емоційне налаштування.
ІІ. Основний етап уроку.
1. Вступне слово вчителя.
- На уроці ми підведемо підсумок двотижневого дослідження груп:
Група “Вікіпедія”;
Група “Рослини заповідника”;
Група “Тварини заповідника”;
Група “Туристична”.
Присвячено наше дослідження перлині сумського степу – заповіднику Михайлівська цілина.
Степ. Безкрайнє зелене море зі сріблястими ковиловими хвилями зливається з небом десь за обрієм. Тут побачите, який вигляд у давнину мала Сумщина.
Тут привертають до себе увагу сотні яскравих метеликів і малопомітні рожевокрилі, блакитнокрилі, сірі та зелені коники. Особливо багато в степу бджіл і джмелів, що забезпечують перехресне запилення рослин.
Подихати цим повітрям, тихо і обережно поспостерігати за природою можна в межах екологічних стежок “Заповідний степ” та “Михайлівською цілиною”.
2. Оголошення регламенту уроку.
3. Виступ груп за регламентом.
4. Виготовлення рекламних листівок в групах.
ІІІ. Підсумок уроку.
1. Виставка рекламних листівок.
2. Нагородження учасників.
ІІІ. Рефлексія.
- Збудуємо класну башту настрою і подивимось, який колір нашого спільного настрою.
- Розкажіть, в кого протягом уроку настрій змінився. Поясніть чому.