25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Дослідницько - інформаційний урок «Зелене диво Землі»

Про матеріал
• Відкриття перед учнями перспективи їхнього розвитку, допомога в досягненні успіху. • Виявлення й опора на позитивні риси молодших школярів, віра в їхні творчі сили. • Виховання в колективі й через колектив. • Залучення батьків до проекту. • Стимулювання активності молодшого школяра в організаційній діяльності. • Усі учасники проекту не пасивні спостерігачі, а активні співавтори, виконавці започаткованого проекту.
Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО

3 клас

Дослідницько - інформаційний урок

«Зелене диво Землі»

Автор: вчитель початкових класів Рокитнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Рокитнянської райдержадміністрації  Київської області Л.І. Хохич

 

За діяльністю: дослідницько - інформаційний проект.

 

За кількістю учасників: колективний.

 

За тривалістю виконання: короткотривалий.

 

Мета проекту.

  1.               Сприяти розвитку дослідницько-пізнавальних можливостей молодших школярів відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості.
  2.               Продовжити формувати поняття природа жива і нежива; уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітністю рослин на землі, про види рослин.
  3.               Формувати навички самостійної роботи з додатковою літературою, розвивати вміння вести пошукову роботу, знаходити нове, класифікувати і групувати вивчений матеріал, знаходити причинно-наслідкові зв’язки.
  4.               Виховувати бережливе ставлення до природи, моральну відповідальність та збереження рослинного світу, виховувати естетичні почуття.

 

Очікувані результати від проекту.

  •                 Відкриття перед учнями перспективи їхнього розвитку, допомога в досягненні успіху.
  •                 Виявлення й опора на позитивні риси молодших школярів, віра в їхні творчі сили.
  •                 Виховання в колективі й через колектив.
  •                 Залучення батьків до проекту.
  •                 Стимулювання активності молодшого школяра в організаційній діяльності.
  •                 Усі учасники проекту не пасивні спостерігачі, а  активні співавтори, виконавці започаткованого проекту.

 

Основні засоби реалізації проекту:

  •                 учіння;
  •                 творча праця;
  •                 діяльність;
  •                 спілкування;
  •                 пошукова діяльність.

 

Методи роботи: інтерактивні, бінарні, інтегровані.

 

Форми організації проектної діяльності:

  •                 колективна;
  •                 групова;
  •                 індивідуальна.

Хід уроку

 І.Організаційний момент  

 

Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкриєм.

Навчимось його красу любити,

Примножувати і оберігати.

  1.               Вправа «Очікування»

 

  •                   Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей коментуються і прикріплюються на дошці).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Сьогоднішній наш урок буде незвичайним. Більше місяця ми працювали з вами над проектом «Зелене диво Землі». Кожна група отримала завдання. Ви зібрали багато матеріалу, який міститься в папці. Сьогодні ви прозвітуєте про виконану роботу.

1. Хвилинка спостережень

- Але перш ніж розпочати працювати послухаємо чергового синоптика, заповнимо сторінку спостережень у зошиті.

            ( Яке сьогодні число, місяць, день, погода).

  •                   Що можна сказати про тривалість дня і ночі?
  •                   Як змінився колір неба?
  •                   Чи були сьогодні опади?  

 

2.Мозковий штурм

 

  - Що таке природа?

  - Яка буває природа?

  - За якими ознаками ми відносимо тіла до живої природи?

  - Ми з вами розпочинаємо вивчати тему « Жива природа».

  - Що відноситься до живої природи?

 

Людина і природа – це вічний звязок. Книга природи напрочуд велика і різнобарвна. Не злічити її сторінок – зелених лісів, синіх річок, бездонного неба, духмяних квітів…

     Неймовірно цікавий, захоплюючий світ природи здавна надихав людей глибше пізнавати його. Саме цьому і присвячений наш урок.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Тема нашого уроку називається « Зелене диво природи».(Слайд № 1). Наші діти працювали в групах «Науковці», «Дослідники», «Юні натуралісти» та «Фотокореспонденти».

- Запрошую  першу групу «Науковці» прозвітувати про виконану роботу. (Слайд № 2).

 

 

 

 

 

 

Виступ групи « Науковці»

За порогом світ багатий

У барвистім дивосвіті

Є дерева, трави, квіти.

   Подивіться навколо себе. Нас оточує безліч живих організмів. Ми дослідили – усі живі організми вчені поділили на 5 царств: рослини, тварини, гриби, дробянки, віруси. (Слайд № 3).

   Помандруємо в царство рослин. Всі рослини поділяються на водорості, мохи, хвощі, папороті та квіткові рослини. Саме царство рослин називають Зеленим дивом Землі.(Слайд № 4).

   Багатий і різноманітний світ тварин. Вони живуть усюди: високо в горах, в океанах і морях, у лісах, пустелях і серед вічних снігів. На Землі відомо близько 2 мільйонів тварин, а в Україні живе понад 50 000 видів.(Слайд №5).

   Гриби – це теж живі організми. Вони дихають, живляться, ростуть, розмножуються і відмирають. Гриби особливі живі організми, бо відрізняються від рослин і тварин. Цвіль і дріжджі – це також гриби.

(Слайд №6 ).

 

   Завітаємо в царство «Дроб’янки». Хто ж у ньому живе? Коли вчені винайшли мікроскоп, то побачили що на різних предметах, у грунті, на рослинах, на тілі людей і тварин живуть дрібненькі живі організми. Ці організми вчені назвали бактеріями або мікробами. (Слайд №7).

   Віруси ще називають « Царство віри». Це живі організми. Їх не можна побачити навіть під мікроскопом. Виявити їх можна лише тоді, коли вони потрапляють в організм людини. Це вірус СНІДУ, грипу. (Слайд №8).

   Хоча царства різні, між ними існує тісний взаємозв’язок. І ні одне царство не може існувати без іншого. (Слайд №9).

 

Виступ групи « Дослідники»

   Наша група називається « Дослідники», і саме ми працювали над питаннями – чому ж рослин називають зеленим дивом Землі? Що дають рослини людям? Та чи було б життя без рослин? (Слайд №10).

   Рослини – це прикраса Землі. Їх називають зеленими друзями людини. Рослини – живі організми. Вони дихають, живляться, ростуть,розмножуються і відмирають. Всі живі організми дихають киснем, а видихають вуглекислий газ. А кисень у повітря виділяють тільки рослини. Рослини очищують атмосферу від пилу, диму та хімічних сполук – відходів виробництва. Зелені трудівники щодня виробляють кисень, не тільки для себе, а й для всіх мешканців планети Земля. (Слайди № 11, 12).

   Рослини дбають про людей. Вони дають нам продукти харчування. З пшениці виробляють борошно, крупи, макаронні вироби. З картоплі – крохмаль, з цукрового буряка – цукор, із соняшника – олію. (Слайд № 13).

   Рослини – це ще і корм для тварин.(Слайд №14).

   Рослини називають зеленою аптекою. З них виготовляють ліки.(Слайд №15).

   Рослини мають дуже велике значення для людей. Це не тільки їжа, свіже та чисте повітря. З рослин виготовляють різні речі: папір, меблі, сірники, музичні інструменти, олівці .(Слайд №16).

   Рослини не тільки годують нас, а й одягають. З льону і бавовни виготовляють нитки, з них різну тканину. А вже з тканини виробляють різні речі. .(Слайд №17)

 

ІV.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА – ТРЕНІНГ

(Слайд №18).

              А зараз для всіх присутніх активний відпочинок.

  1.               Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
  2.               Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
  3.               Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
  4.               Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
  5.               Чи розмовляєте ви з батьками про екологічні проблеми нашого селища чи місця яке вам дуже подобається? Якщо так – підніміть 2 руки.
  6.               Чи болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
  7.               Якщо хочете дружити, бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

 

Виступ групи «Юні натуралісти»

 

   Наша група називається «Юні натуралісти». Ми працювали над питаннями: які існують види рослин, чим одні рослини відрізняються від інших.(Слайд №19).

   Ми з’ясували, що рослини розрізняються зовнішнім виглядом, будовою, умовами і тривалістю життя, розмірами.

   Всі рослини поділяються на три групи: дерева, кущі, травянисті рослини. (Слайд №20).

 

   У рослин різні квіти й листки. Учені дали назву всім відомим на Землі рослинам, щоб відрізнити одну від одної. Ці назви складаються з двох слів, як і написано на гербаріях і малюнках. Рослини одного виду подібні між собою, а різних видів – не схожі. (Слайд № 21).

 

   Усього на землі росте близько 500 тисяч видів рослин, а в Україні – близько 16 тисяч видів. (Слайд №22 ).

Виступ групи «Фотокореспонденти»

(Слайд №23)

 

  1.               Рослини прикрашають наше життя.

  Нас захоплює різнобарв’я квітів, ми милуємося нивою золотої пшениці, полем квітучого льону. Нас зачаровує тендітна квітка троянди, та ніжність блакитного проліска. (Слайд № 24).

   Саме відпочинок на природі  приносить нам найбільше задоволення та втіху.

 

  1.               Рослини дають людям знання.

  Люди завжди спостерігали за рослинами та намагалися зрозуміти – чому одні рослини зелені цілий рік, а з інших восени опадає листя? (Слайд №25).

   Що допомагає деяким рослинам виживати високо в горах, та в знойній пустелі?

   Вчені встановили, що рослин на Землі налічується півмільйона різних видів. Вони заселяють грунти, воду, повітря. Одні живуть сотні, а то й тисячі років, а інші – кілька місяців. (Слайд №26).

 

   Так дуб може жити тисячу років, а маленька веснянка всього один місяць. Найменшу квітку серед рослин України має водоплавна ряска. Понад сім століть стоїть могутній дуб на Запоріжжі. Висота цього велетня 36м.

 (Слайд №27).

 

  1.               Рослини роблять людей добрішими, чуйними, дарують радість. Ми теж

любимо подорожувати і відпочивати на природі. Це приносить нам велике задоволення. (Слайд №28-29).

 

V. Закріплення матеріалу

   Багатий і різноманітний рослинний світ. Я думаю,ви зрозуміли, що життя на землі без рослин неможливе. Рослинами на Землі живиться багато тварин, люди постійно використовують не тільки культурні рослини, які самі вирощують, а й дикорослі, як їжу, ліки, корм для тварин.

   Знищити природу легко, а зберегти важко. Тому памятайте: щоб загубити молоде дерево, потрібно хвилини, а щоб виростити – роки. Наше завдання – охороняти природу. Тоді наш світ буде ще привабливішим, бо той, хто любить природу і оберігає її – примножує своє щастя.

    Отже, щоб земля була квітуча і багата, щоб легше дихалося всім, потрібно багато рослин. Бережіть природу всюди, хай наш край щасливим буде. (Слайд №30).

 

  1.               Робота в зошиті.

 

  1.               Тестування.

    Ви прослухали на уроці багато інформації. Чи добре ви її зрозуміли та запамятали допоможуть виявити тести. Уважно прочитайте завдання та виберіть правильні варіанти відповіді.

 

  1.               Творча робота в групах.

   Виберіть, які види рослин ростуть на шкільній клумбі. Рослин якого виду найбільше? (Перемагає та група, яка швидше і точніше виконає завдання).

 

   VІ. Підсумок уроку

 

  •                 Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
  •                 Чим саме?
  •                 Що нового ви дізналися?
  •                 Чи справдилися ваші сподівання?

 

    VІІ. Домашнє завдання

 

  1.               Скласти розповідь «Що дають мені рослини?»
  2.               Намалювати улюблену рослину.
  3.               Дібрати загадки про рослини нашої місцевості.
  4.               Скласти усну розповідь «Рослини біля мого дому»

 

 

docx
Додано
3 березня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку