Дослідницько-експериментальна робота «Вчимось досліджувати та охороняти природу» Тема роботи «Доглядаймо й уквітчаймо нашу рідну школу!»

Про матеріал
Від середовища, в якому ми живемо залежить все: наше здоров’я, життя, добробут. І ми повинні відповідально ставитися до справи збереження довкілля. Актуальними на сьогодні є формування системи знань, умінь і навичок, які забезпечують громадянську відповідальність за стан навколишнього середовища, готовність поліпшувати шляхи прийняття необхідних екологічно грамотних рішень; поглиблення пізнавальних інтересів, розвиток інтелектуальних здібностей, творчого підходу до вирішення екологічних завдань; розвиток здатності до самооцінки можливостей особистої участі у розв’язанні життєвих проблем. Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, ми зуміємо замислитись про долю Всесвіту в цілому. Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити найближчий світ природи. І ми, оберігаючи і люблячи навколишній світ природи, насамперед маємо намір прикрасити і тримати у чистоті і порядку територію нашої школи, яка є одним із найчарівніших куточків села Суходільського Долинського району Кіровоградської області.
Перегляд файлу

Опис

дослідницько-експериментальної роботи

обласного конкурсу «Вчимось досліджувати та охороняти природу»

Тема роботи: «Доглядаймо й уквітчаймо нашу рідну школу!»

Автор роботи:  Парфенюк В’ячеслав

Керівник :  Клусовська Наталія Миколаївна  (моб. 0967688861)

Назва навчального закладу: Суходільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Клас: 5

Від середовища, в якому ми живемо залежить все: наше здоров’я, життя, добробут. І ми повинні відповідально ставитися  до справи збереження довкілля.

    Актуальними на сьогодні є: формування системи знань, умінь і навичок, які забезпечують громадянську відповідальність за стан навколишнього середовища, готовність поліпшувати шляхи прийняття необхідних екологічно грамотних рішень; поглиблення  пізнавальних інтересів, розвиток інтелектуальних здібностей, творчого підходу до вирішення екологічних завдань; розвиток здатності до самооцінки можливостей особистої участі у розв’язанні життєвих проблем.  Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, ми   зуміємо замислитись про долю всесвіту вцілому. Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити  найближчий світ природи.   І ми, оберігаючи і люблячи навколишній світ природи, насамперед маємо намір прикрасити і тримати у чистоті і порядку територію нашої школи, яка є одним із найчарівніших куточків села Суходільського Долинського району Кіровоградської області.

       Ще В.О.Сухомлинський писав: «Кожна школа повинна мати своє обличчя, свої екологічні звичаї і традиції, які сприяють поглибленому екологічному вихованню учнів». Тому темою нашої  роботи  є : «Доглядаймо й заквітчаймо нашу рідну школу!». Епіграфом стали слова: «Від краси довкілля – до краси душі!».

        Мета роботи  - це формування високого рівня еколого-естетичної культури  особистості; розвиток інтересу учнів до дослідницької роботи;  залучення школярів до озеленення території школи; активізація пізнавально-естетичної та трудової діяльності; виховання особистості, яка здатна свідомо, активно, дбайливо, гуманно, творчо впливати на навколишній світ.

     Що ми чекаємо від нашої діяльності?  Це, насамперед, підвищення зацікавленості учнів в успішному вирішенні екологічних проблем села; пробудження  уваги до проблем довкілля,  практичного вирішення болючих екологічних проблем сьогодення. Це - прибрана, впорядкована територія школи, створені “Зелені куточки” у класних кімнатах. Це - підвищення зацікавленості в збереженні краси шкільних приміщень та подвір'я закладу шляхом висаджування та догляду за квітковими рослинами, деревами, кущами і можливість збереження та примноження краси довкілля рідного краю. Це є бачення зв'язку здоров'я людини з факторами навколишнього середовища та залучення  школярів до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.

       Завдання , які ми поставили перед собою, це - привернути увагу школярів до існуючих проблем навколишнього  природного серендовища через проведення екологічних  десантів, патрулів. Формування  у школярів екологічної  свідомості, мислення й культури, активної життєвої позиції і вміння сприймати себе як невід'ємну частину природи шляхом проведення у школі годин спілкування, екологічних п’ятихвилинок тощо. Спонукати учнів до збереження та примноження зелених насаджень , проводячи  акції «Посади дерево», «Квітники», «Озеленимо кімнату», «Кактус» та інші.  Виховувати естетичні смаки, почуття краси, бачення неповторності  навколишнього світу, готовності охороняти і примножувати світ природи. І невід’ємною частиною виховної роботи є прищеплення  любові до рідного дому, школи, до України.

      Для проведення дослідницько-експериментальної  роботи були створені такі групи:

      «Екологи» - готують наукову інформацію про стан  навколишнього середовища  в Україні, в області, районі, селі; доводять  дану інформацію до учасників проекту, розробляють правила догляду та збереження рослин мікрорайону школи, проводять науково-екологічну  конференцію «Сучасний стан довкілля».

      «Дослідники» - відшукують і досліджують потенційні території, які потребують озеленення; підбирають рослини для озеленення класних приміщень та території школи, збирають інформацію про види рослин; готують усний журнал «Наші зелені друзі».

      «Біологи» - визначають загальну площу зелених насаджень у мікрорайоні школи, узгоджують територію для оформлення нових клумб, систематизують дібраний дослідниками  матеріал; створюють фотовиставку «Зелений світ території школи та класних кімнат».

      «Ерудити» - добирають  матеріал про  рослинний світ школи, складають вірші, малюють малюнки, створюють галерею «Цікаво і пізнавально!».

      «Журналісти-репортери» - проводять фотографування, збирають інформацію, і на її основі створюють презентацію «Від краси довкілля - до краси душі!».

Проект «Доглядаймо й уквітчаймо нашу рідну школу» викликав зацікавленість cеред учнів, батьків, громадськості. Його обов'язково буде продовжено, і ми всі вважаємо доцільним поширювати свій досвід.

   Людина відрізняється від природи своїм розумом, щирим серцем,  знаємо, як зробити навколишній світ привабливішим, і багато говоримо про його збереження. Та треба кожному почати з себе, душею відчути єдність з  природою, її беззахисність і крихкість.

    Тож збережімо красу довкілля для майбутніх поколінь! Станьмо розумними господарями на своїй землі!

          Під час виконання роботи  було використано літературу: Шевчук В.Д. Екологічна безпека України - 2003.- № 2. - С. 10-36; Гусь І.М., Метод проектів. Управління школою.- 2005.- №4; Енциклопелія про все на світі. Переклад українською мовою, «Махаон–Україна», 2000; матеріали журналів: «Пізнайко», «Колосок», «Біологія в школі», «Початкове навчання і виховання»;словники, довідники, інтернет ресурси.              Текстова частина  презентації

обласного конкурсу «Вчимось досліджувати та охороняти»

 

 

Текстова частина до презентації  дослідницько-експериментальної роботи

обласного конкурсу «Вчимось досліджувати та охороняти природу»

 

Слайд №1

Тема екологічного дослідження «Доглядаймо й уквітчаймо нашу рідну школу!».

Автор роботи:  Парфенюк В’ячеслав

Керівник :  Клусовська Наталія Миколаївна 

Назва навчального закладу: Суходільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Слайд №2

    Від середовища, в якому ми живемо залежить все: наше здоров’я, життя, добробут. І ми повинні відповідально ставитися  до справи збереження довкілля.

    Актуальними на сьогодні є: формування системи знань, умінь і навичок, які забезпечують громадянську відповідальність за стан навколишнього середовища, готовність поліпшувати шляхи прийняття необхідних екологічно грамотних рішень на основі нового стилю мислення й життя згідно з природою; поглиблення  пізнавальних інтересів, розвиток інтелектуальних здібностей, творчого підходу до вирішення екологічних завдань; розвиток здатності до самооцінки можливостей особистої участі у розв’язанні життєвих проблем.  Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, дитина  зуміє замислитись про долю всесвіту вцілому. Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити  найближчий світ природи.   І ми, оберігаючи і люблячи навколишній світ природи, насамперед маємо намір прикрасити і тримати у чистоті і порядку територію нашої школи, яка є одним із найчарівніших куточків села Суходільського Долинського району Кіровоградської області.

Ще В.О.Сухомлинський писав: «Кожна школа повинна мати своє обличчя, свої екологічні звичаї і традиції, які сприяють поглибленому екологічному вихованню учнів». Тому темою нашого проекту є : «Доглядаймо й заквітчаймо нашу рідну школу!». Епіграфом стали слова: «Від краси довкілля – до краси душі!».

Слайд №3

     Мета проекту:

         формування високого рівня еколого-естетичної культури  особистості;

         розвиток інтересу учнів до дослідницької роботи;

         залучення школярів до озеленення території школи;

         активізація пізнавально-естетичної та трудової діяльності школярів ;

         виховання особистості, яка здатна свідомо, активно, дбайливо, гуманно, творчо впливати на навколишній світ.

     Учасники проекту:

• учні школи;

• педагогічний колектив.

     Тип проекту:

         за кінцевим результатом:  екологічно-естетичний;

         за кількістю учасників:  колективний;

         за тривалістю: середньої тривалості;

         за ступенем самостійності: частково-пошуковий, дослідницько-трудовий.

Слайд №4

Що ми чекаємо від нашого проекту?  Це:

         підвищення зацікавленості учнів в успішному вирішенні екологічних проблем села;

         пробудження  уваги до проблем довкілля,  практичного вирішення болючих екологічних проблем сьогодення;

         прибрана, впорядкована територія школи, створені “Зелені куточки” у класних кімнатах;

         створено квіткові клумби і висаджено  на них квіти;

         підвищення зацікавленості в збереженні краси шкільних приміщень та подвір'я закладу шляхом висаджування та догляду за квітковими рослинами, деревами кущами;

         можливість збереження та примноження краси довкілля рідного краю;

         бачення зв'язку здоров'я людини з факторами навколишнього середовища;

         залучення  школярів до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.

Слайд №5

Завдання :

         привернути увагу школярів до існуючих проблем навколишнього

природного середовища ближнього оточення, рідного краю та планети вцілому;

         організувати екологічний десант, спрямований на  збільшення квіткових клумб, покращення екологічного стану шкільного подвір′я, озеленення класних кімнат;

         формувати в учнів екологічну свідомість, мислення й екологічну культуру, активну життєву позицію і вміння сприймати себе як невід'ємну частину природи;

         спонукати учнів до збереження та примноження зелених насаджень;

         виховати естетичні смаки, почуття краси, бачення неповторності  навколишнього світу, готовності охороняти і примножувати світ природи;

         виховувати любов до рідного дому, школи, до України.

Слайд № 6

     Стислий опис проекту:    І етап - підготовчий:

  • узгодження питань про проектну діяльність з директором навчального закладу, учителями, які можуть надати допомогу при вирішенні навчальних завдань проекту, тощо;
  • формування груп учасників проекту;
  • проведення першого заняття: стимулювання пошукової роботи; визначення цілей, часу здійснення проекту та потрібних ресурсів;  колективне обговорення запланованої діяльності.

ІІ етап - збір необхідної інформації:

  • обговорення й вибір методів  виконання проекту та пошуку інформації;
  • визначення загальної площі зелених насаджень у мікрорайоні, біля школи;
  • пошук і дослідження потенційних територій, які потребують озеленення;
  • обґрунтування необхідності створення квіткових клумб, «Куточків краси»;
  • пошук інформації про рослини, що використовуються для озеленення території школи.

ІІІ етап - визначення напрямів діяльності:

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • визначення найефективніших шляхів розв'язання проблеми;

IV етап - етап діяльності:

  • реалізація завдань, запланованих на ІІІ етапі;
  • збір підписів на підтримку проведення озеленення класів, створення клумб;
  • проведення консультації з учителями природознавства, біології;
  • пошук посадкового матеріалу;
  • організація акції  для підготовки  території;
  • проведення операцій «Кімнатні квіти», «Чисте подвір’я. Чиста Україна», трудового десанту «Територія школи буде чиста і красива»;
  • створення клумб, висаджування квітів.

V етап - презентація й оцінювання результативності проекту:

  • обробка й оформлення результатів виконання проекту (створення презентації);
  • оцінювання та узагальнення отриманого досвіду, визначення найбільш сильних і найбільш слабких сторін роботи;
  • визначення можливостей подальшого розвитку проектної діяльності.

Слайд № 7

Для виконання проекту були створені такі групи, як:

   Екологи - готують наукову інформацію про стан  навколишнього середовища  в Україні, в області, районі, селі; доводять  дану інформацію до учасників проекту, розробляють правила догляду та збереження рослин мікрорайону школи, проводять науково-екологічну  конференцію «Сучасний стан довкілля».

   Дослідники - відшукують і досліджують потенційні території, які потребують озеленення; підбирають рослини для озеленення класних приміщень та території школи, збирають інформацію про види рослин; готують усний журнал «Наші зелені друзі».

   Біологи - визначають загальну площу зелених насаджень у мікрорайоні школи, узгоджують територію для оформлення нових клумб, систематизують дібраний дослідниками  матеріал; створюють фотовиставку «Зелений світ території школи та класних кімнат».

     Ерудити - добирають  матеріал про  рослинний світ школи, складають вірші, малюють малюнки, створюють галерею «Цікаво і пізнавально!».

    Журналісти-репортери - проводять фотографування, збирають інформації, створюють презентацію «Від краси довкілля - до краси душі!».

Слайд № 8

Під час виконання проекту було використано літературу та обладнання:

-         Шевчук В.Д. Екологічна безпека України // БЖ.- 2003.- № 2. - С. 10-36.

-         Гусь І.М., Метод проектів. Управління школою.- 2005.- №4.

-         Енциклопелія про все на світі. Переклад українською мовою

Видавництво «Махаон – Україна», 2000.

-         Чудеса природи: Дит. Енцикл./ І.В. Черниш; Художн.: В.М. Губанов,

Ю.А. Станішевський. - К.: Школа, 2002. – 400с.

-         Матеріали журналів «Пізнайко», «Колосок», «Біологія в школі»,

«Початкове навчання і виховання». Словники, довідники. Інтернет ресурси. Комп'ютер. Фотоапарат.

Слайд № 9

  Презентація результатів проектної діяльності « Від краси довкілля – до краси душі!».

Слайд №10, 11

 Глобальними проблемами називають ті, які мають загальнолюдський характер, зачіпають інтереси людства в цілому і кожної окремої людини практично в будь-якій точці планети. Наприклад, загроза термоядерної катастрофи, загроза деградації природного середовища та екологічного самогубства людства, продовольча проблема, проблеми боротьби з небезпечними для людства захворюваннями і т. д. Всі ці проблеми породжені роз'єднаністю людства, нерівномірністю його розвитку. Свідоме ставлення  ще не стало найважливішою передумовою людства як єдиного цілого. Негативні результати і наслідки неузгоджених, непродуманих дій країн, народів, окремих людей, накопичуючись в глобальних масштабах, стали потужним об'єктивним чинником світового економічного і соціального розвитку. Вони часто  впливають негативно  на розвиток окремих країн та регіонів. «Екологи» нашої школи вивчили ці проблеми людства, України, нашої області  і ознайомили учнів на  науково-екологічній  конференціюї «Сучасний стан довкілля».

 

 

Слайд № 12

«Екологи» велику увагу звернули питанню формування екологічної компетентності, яка належить до числа глобальних у сьогоденні. Охорона природи – обов’язок кожної людини. Успіх у цій справі залежить від усвідомлення важливості цього завдання , від переконаності, вміння і звички постійно , на кожному кроці оберігати рідну природу, лікувати ті рани, які вже їй нанесено і не допускати нових. Бачити і примножувати красу навколишнього середовища.

Слайд № 13

Вивчаючи  стан території нашої школи «Екологічною стежкою» вирушили «Дослідники», щоб відшукати ті куточки, які потребують негайної допомоги. Пройшовши трьома зупинками «Дуби і клени», «Первоцвіти», «Сосни та ялини», школярі побачили занедбаний куточок де і вирішили розбити три квіткові клумби. «Екологи» перевірили  екологічний стан ділянок. «Біологи» дібрали потрібний посадковий матеріал, а учителі школи разом з учнями 7 і 9 класів розбили клумби і посадили на них квіти.

Слайд № 14

Щоб принести радість і красу жителям села, учасникам навчально-виховного процесу на території школи під час акції «Клумби»   розбили  і оформили  три чудові квітники, які уже цього року радували нас своєю красою, неповторністю і корисністю. Адже одну  із ділянок «Біологи» порекомендували засадити м’ятою. І тепер у раціон фіточаїв у нас входить крім липи, малини, чебрецю, смородини і м’ята.

Слайд № 15-16

Затишок і краса створених «Куточків краси»  школи вабить око і радує серце! Кожен учнівський колектив під час операції «Кімнатні квіти» створив екологічну оазу у своєму класі. Бо від середовища, в якому ми живемо залежить все: наше здоров’я, життя, добробут, навчання. Рослини не тільки збагачують повітря киснем, але й очищають навколишнє середовище від пилу, поглинаючи літаючі забруднення, підвищують вологість, виділяють фітонциди, вбираючи мікроби.   На думку наукової медицини, ніщо не діє з такою користю на психіку та нервову систему людей, як рослини. Зелений колір рослин дуже позитивно впливає на зір, знімає втому.

Слайд № 17

Наші сучасні школи насичені комп’ютерами, телевізорами. Усі вони своїм випромінюванням шкодять здоров’ю, тому слід розводити кактуси та розташовувати їх біля цих приладів. «Біологи» провели у школі акцію «Кактуси» і у класних кімнатах де є комп’ютери з’явилися кактуси. Нехай ростуть, квітнуть і поглинають  негативне випромінювання!

 

Слайд № 18

Всі ми знаємо про користь часнику для здоров'я. Незважаючи на властивий йому недолік, такий як неприємний запах, часник є прекрасним антибактеріальним засобом, ефективним засобом від цинги, він відмінно укріплює капіляри і є хорошим адаптогеном. Але часник має і ряд негативних властивостей, які здатні завдати шкоди здоров'ю, тому ставиться до нього треба з обережністю. Про користь часнику можна говорити багато і довго. Він допомагає боротися з кашлем, застудою, серцевими хворобами, знижує кров'яний тиск. Тому разом із учителем біології дев’ятикласники  провели трудовий десант  «Часник» під час якого не лише ознайомили учнів із корисними властивостями часнику та обережним його вживанням, а й посадили часник на дослідній ділянці.

 

Слайд № 19

 Недаремно слова: «Подивись, який він гарний – світ, у якому ти живеш!» ми взяли назвою цього слайду презентації. Адже про красу, неповторність, збереження та примноження краси учні нашої школи дізнаються і під час навчального процесу. Цікаві розповіді учителів, практична діяльність школярів, творчі роботи, екскурсії, досліди – все це допомагає не лише пізнати навколишній світ, а й допомагає навчитися його любити і берегти.

 

 

Слайд №20

Виступ агітбригади  "Екологія природи немислима без екології душі людини"

ще раз нагадала усім, про те, як потрібно берегти  навколишній світ природи і людей. Учасники агітбригади взяли участь  у проведенні конкурсу на кращу стіннівку «Знай! Люби! Бережи!».

Слайд № 21-22

Традицією  нашого шкільного колективу стало проведення трудового десанту ”Чисте подвір′я – чиста Україна!”, акції «Краса», щоб територія  подвір'я радувала  нас зеленим різнотрав’ям, чарівними  квітами, смачними грушами і яблуками, абрикосами, вишнями і сливами. А під кронами дерев  вихованці  змогли заховатися чи то у літню спеку, чи під час дощу, чи просто відпочили разом із друзями.

Слайд № 23

І на кінець хочеться усім побажати  міцного здоров'я, гарного настрою,  завжди жити  у злагоді з природою і пам'ятати, що «Краса збереже світ!», а її створення  залежить тільки від нас!

Хай щастить!

Дякуємо за увагу!           

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Інші матеріали
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку