Основним завданням школи є формування STEM - підходів до навчання, використання STEM - компетентностей у житті.
У даній презентації наведено приклад заняття, побудованого у STEM - проєкті.
Дослідження (експеримент) у STEM - проєкті Буянівська гімназія Аврамук С. П.
Номер слайду 2
З Новим роком!З Новим щастям!Хай завжди в очах іскриться. Успіх, радість і кохання. Хай здійсняться всі бажання,Хай вас криза не лякає,Грип-застуда оминає. Щоб достаток був у домі,Щоб усі були здорові!
Номер слайду 3
У Концепції терміни вживаються у такому значенні:природничо-математична освіта (STEM-освіта) — цілісна система природничої і математичної освітніх галузей, метою якої є розвиток особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей з використанням трансдисциплінарного підходу до навчання, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань для розв’язання практичних проблем для подальшого використання цих знань і вмінь у професійній діяльності;STEM-лабораторія — навчальний кабінет або приміщення закладу освіти, оснащене сучасними засобами навчання та обладнанням для залучення здобувачів освіти до навчально-дослідницької, дослідницько- експериментальної, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності відповідно до стандартів освіти, освітніх та навчальних програм з використанням проектних технологій в освітньому процесі;
Номер слайду 4
Шляхи і способи розв’язання проблемнауково-дослідницьких навичок — проведення наукових досліджень, висунення, обґрунтування і перевірка гіпотези, експериментування, аналіз даних та підготовка висновків, що підтверджують, спростовують або модифікують гіпотезу, а також спостереження, вимірювання, прогнозування, використання просторово-часових зв’язків, інтерпретація даних;
Номер слайду 5
Основні складові STEM - освіти
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Приклад заняття, побудованого за STEM-орієнтовним підходом Дослідницький практикум №5 Дослідження умов проростання насіння. Мета: навчальна: експериментально виявити умови, необхідні для проростання насіння;розвивальна: розвивати спостережливість та вміння проводити досліди, вміння документувати проведення дослідів;Виховна: продовжити формувати вміння працювати в групі. Обладнання: підручники, зошити, насіння квасолі, 5 склянок, вода
Номер слайду 11
Формулюємо проблему у вигляді практичної задачі. Завдання 2. Першу склянку із сухим насінням поставте в тепле місце. Завдання 1. У кожну склянку помістіть по 10 насінин в один шар. Завдання 3. У другу склянку покладіть добре змочену водою тканину. На ній розмістіть насіння квасолі і також поставте в тепле місце. Завдання 4. У третю склянку додайте води, щоб вона вкрила насіння і заповнила півсклянки. Залиште при кімнатній температурі. Завдання 5. У четверту склянку із квасолинами додайте трохи води і поставте в холодне місце. Завдання 6. П'яту склянку, подібну до другої, поставте в тепле місце, але в цілодобову темноту. Завдання 7. Спостерігайте, що відбувається з насінням у склянках. Завдання 8. Результати спостережень протягом двох тижнів запишіть у зошиті до таблиці.
Номер слайду 12
Проводимо власні експерименти. Записуємо експериментальні дані{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ склянки. Створені умови для насіння. Проростання насіння(очікувані результати)1 Тепло, сухо, повітря. Не проростає2 Тепло, вода, повітря. Проростає добре3 Тепло, вода, насіння без повітря у водіНе проростає, задихнулося4 Холодно, вода, повітря. Проростає погано5 (дослід без світла)Тепло, вода, повітря, темно. Проростає, але паростки білі і слабенькі
Номер слайду 13
Завдяки STEM-освіті можна досягти формування та розвитку креативного, аналітичного, творчого, інноваційного мислення; вміння працювати над проектами в команді та розв’язувати конкретні задачі, поєднуючи теоретичні знання із практичними навичками; інформаційної грамотності й ефективного використання ІКТ та КТ.