Мета майстер-класу: 1. Сприяти підвищенню професійної майстерності вчителів щодо методів та форм роботи з формування пізнавальної діяльності школярів; 2. Поглибити знання учасників майстер-класу з методів самостійної пізнавальної діяльності учнів, їх ролі в досягненні позитивних результатів щодо роботи з формування творчої особистості; 3. Опрацювати методи і прийоми, що можуть бути ефективними на уроках біології; з моделювати фрагменти уроків з методів пізнавального навчання.
План майстер-класу1. Вступне слово2. Організація діяльності учасників майстер-класу3. Теоретична хвилинка за темою: “ Розвиток самостійної пізнавальної діяльності на уроках біології ”4. Практична частинаа) Метод “ Пошуку інформації “б) Метод порівняння, пізнавальна гра “ Казка про клітину ”в) Метод практичної діяльності. “ Виготовлення тимчасового мікропрепарату з лусочки цибулини. ”г) метод мозковий штурм “ Термінологічний кошик ”
Казка про клітину Жила - була маленька дівчинка. Прогулюючись на подвір´ї, біля будинку, вона побачила, як з дерева впав, вітром зірваний листочок. Підняла його і почала розглядати. І так їй стало цікаво з чого він складається?… Стомившись у роздумах, заснула і побачила сон. Йде вона дорогою і нікого не має. Аж раптом, перед собою, побачила огорожу (_______). Почала шукати вхід, щоб увійти. Страшно залишатися на дворі. Увійшовши, вона опинилася на дивній доріжці, яка розходилася по всьому дворі (_______). Глянувши, вліво і вправо дівчинка, звернула увагу на ніжну, шовкову траву, якою було вкрите все подвір´я. Трава була жива - вона рухалась(_______)! Стало смеркати, а вона все йшла по доріжці вперед і побачила будиночок у якому можна було заночувати(_______). Увійшла всередину, але нічого не було видно. Подумала дівчинка: як і звідки взяти енергію. Знайшовши щиток, увімкнула світло(_____). Стала розглядати все навкруг. Так захотіла їсти, що аж животик звело. Тут вона згадала, що бачила грядку. На ній розкошувала дивна рослинність, схожа на картоплю(______). Побігла туди. Підкопала картопельки і приготувала їсти. Коли дівчинка закінчила трапезу, знайшла сміттєвий бачок і вкинула в нього залишки їжі(______). Помила посуд(____) і заночувала там. Прокинулася вранці щасливою, бо знайшла такий затишний нічліг. Покидаючи помешкання, взяла мішечок з сміттєвого бачка із залишками, винесла його за межі подвір´я (_______). Аж раптом сон обірвався. Дівчинка прокинулася і почала згадувати сон. Ніжно посміхнулась, дивуючись, де вона побувала? (_______).