"Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом"

Про матеріал
Інструкційна картка до лабораторних дослідів №5-9 "Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом" для учнів 7 класу (за чинною програмою) у зручному форматі.
Перегляд файлу

Прізвище та ім’я учня________________________________________Дата___________

Інструкція з техніки безпеки під час проведення Лабораторних дослідів №№5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом».

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання досліду:

  1.      Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
  2.       Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.

7. Нагрівайте речовини у верхній частині полум’я, тому що вона має найвищу температуру. Будьте обережні з вогнем.

8. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

9. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, протріть стіл.

10. Вимийте руки з милом.

                                         

                                               З правилами техніки безпеки ознайомлений   ________________

 

             №5                          №6                        №7                        №8                          №9

 

Лабораторні досліди №№5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом».

 

 

Мета: дослідити характерні ознаки хімічних реакцій; закріпити на практиці поняття про хімічні реакції; удосконалювати навички поводження з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.

Обладнання: штатив з пробірками, шпатель або ложечка, хімічні склянки, електронний прилад для вимірювання температури, спиртівка, сірники.

Реактиви: вода, розчин лугу (натрій гідроксиду), розчин ферум(ІІІ) хлориду, розчин натрій ортофосфату, розчин аргентум нітрату, розчин калій роданіду, фенолфталеїн, метиловий оранжевий, крейда або мармур (кальцій карбонат), мідь, розведені хлоридна, сульфатна та нітратна кислоти, кальцій хлорид, розчин купрум(ІІ) сульфату, натрій сульфіт, спирт.

Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.

 

Хід роботи

 

Назва і порядок виконання досліду

Спостереження і висновок

I. 1. Взаємодія крейди або мармуру (кальцій карбонату) з розчином хлоридної кислоти.

Насипте в пробірку половину шпателя порошку крейди, додавайте краплинами розчин

кислоти.

2. Взаємодія міді з розчином нітратної кислоти.

Помістіть шматочок міді в пробірку, додайте краплинами розчин нітратної кислоти

Спостереження:

Спостерігаємо ____________________________

__________________________________

 

Висновок:

Про перебіг хімічної реакції свідчить _________________________________

____________________________________

 

 

II. 1. Взаємодія розчину ферум(ІІІ) хлориду з розчином натрій гідроксиду.

Налийте в пробірку розчин ферум(ІІІ) хлориду об’ємом 1–2 мл, додавайте краплинами розчин лугу до видимих змін.

2. Взаємодія розчину натрій ортофосфату з розчином аргентум нітрату.

Налийте в пробірку розчин натрій ортофосфату об’ємом 1–2 мл, додавайте краплинами розчин

аргентум нітрату до видимих змін.

 

 

Спостереження:

Спостерігаємо ____________________________

___________________________________

 Висновок:

Про перебіг хімічної реакції свідчить __________________________________

____________________________________

III. 1. Взаємодія розчину калій роданіду з розчином ферум(ІІІ) хлориду.

Налийте в пробірку розчин калій роданіду об’ємом 1 мл, потім додавайте краплинами розчин ферум(ІІІ) хлориду.

2. В три пробірки налийте однакові об’єми води, кислоти та лугу, додайте краплинами індикатор метиловий оранжевий.

.

 

Спостереження:

Спостерігаємо ___________________________________

___________________________________

 Висновок:

Про перебіг хімічної реакції свідчить ___________________________________

____________________________________

IV. Взаємодія міді зі спиртом.

Прожарену мідну пластинку опустіть в розчин спирту. Обережно спрямовуйте потік повітря рукою від отвору пробірки до себе.

Спостереження:

Спостерігаємо ____________________________

___________________________________

 Висновок:

Про перебіг хімічної реакції свідчить ___________________________________

____________________________________

V. Вимірювання температури розчину сульфатної кислоти та розчину кальцій хлориду.

1. До розчину сульфатної кислоти додайте розчин натрій гідроксиду.

2. Розчиніть кальцій хлорид у воді.

 

Спостереження:

Спостерігаємо ___________________________________

___________________________________

 Висновок:

Про перебіг хімічної реакції свідчить ___________________________________

____________________________________

 

Висновки:

До характерних ознак хімічних реакцій належать: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
12 січня 2021
Переглядів
5860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку