Дослідження "Особливості функціонування освіти як соціального інституту в сучасному суспільстві"

Про матеріал

Дослідження дає змогу порівняти системи освіти двох країн. Завдяки оформленню його в таблицю, матеріал легко сприймається та швидко запам'ятовується.

Перегляд файлу

Важливим соціальним інститутом інформаційного суспільства є система освіти. В сучасну епоху роль освіти як соціального інституту суттєво зростає: її зміст, функціонування, спрямованість і ефективність можуть визначати перспективи розвитку людства. Сучасне суспільство, яке характеризується швидкими темпами розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, дає нові можливості для розвитку особистості, а також її освіти. Інформатизація життя суспільства в принципі сприяє його гуманізації та реалізації людського потенціалу в суспільному розвитку. В добу інформаційного суспільства освіта впливає на статус особистості, сприяє соціальній мобільності та створенню рівних умов навчання; особистісні досягнення визначаються незалежно від класової, расової, релігійної, статевої приналежності. Відсутність будь-яких обмежень породжує зростання попиту на освітні послуги за рахунок збільшення кількості навчально-виховних закладів та розширення сфери їх діяльності. Дослідження соціальних проблем освіти в інформаційному суспільстві є особливо важливими, адже дозволяють виявити основні проблеми й тенденції розвитку системи освіти в сучасному суспільстві. Актуальним у нових умовах стає визначення стратегічних цілей українського суспільства в сфері освіти та виховання, вивчення досягнень світового педагогічного досвіду, а також його застосування з урахуванням традицій вітчизняної системи освіти.

Освіта є важливою сферою життєдіяльності людей, що нерозривно взаємопов’язана з іншими важливими підсистемами суспільства (економічною, політичною тощо); від неї залежать рівень життя суспільства, культурні надбання та цінності, розвиток і досягнення держави. Розглядаючи особливості функціонування інституту освіти, доречно зауважити, що визначальним фактором суспільного життя в інформаційному суспільстві є наукове знання. Воно витісняє фізичну та механізовану працю в її ролі фактора вартості т варів та послуг. Економічні й соціальні функції капіталу поступово переходять до інформації, результатом чого ядром соціальної організації, провідним соціальним інститутом стає університет як центр виробництва, переробки та накопичення знань. Промислові корпорації втрачають свою значимість в інформаційному суспільстві. Сьогодні саме рівень знань, а не власність стає визначальним фактором соціальної диференціації в суспільстві.

 

Україна

Франція

Дошкільні навчальні заклади

1,5 тис. (1,81 млн. дітей)

865

За віковими ознаками формують:

   а) ясельні групи в дитячих яслах і дитячих яслах-садках, до яких належать:
— перша група раннього віку — від двох місяців до року (до 10 осіб);
— друга група раннього віку — від 1-го до 2-х років (до 15 осіб);
— перша молодша група — від 2-х до 3-х років (до 15 осіб); 
   б) дошкільні групи в дитячих садках і яслах-садках. У їх складі діють:
— друга молодша група — від 3-х до 4-х років (до 20 осіб);
— середня група — від 4-х до 5-ти років (до 20 осіб);
— старша група — від 5-ти до 6-ти років (до 20 осіб);
— підготовча до школи група — від 6-ти до 7-ми років (до 20 осіб).

а) ясельні групи 3 міс. – 2,5 – 3 роки;

б) «материнська школа»:

- перша секція 2-4 роки їхнє навчання обмежується іграми;  - друга секція 4 – 5 років  діти навчаються вмінню “соціального спілкування” шляхом мови і жестів.

- третя секція 6-7 років діти вчаться читати, писати і рахувати.

 

 Дошкільні заклади працюють 9-12 годин на день, 5 днів на тиждень.

 Дошкільні заклади працюють 6-10 годин на день, 5 днів на тиждень.

Загальна середня освіта.
Початкова освіта

20268 (навчаються 4 млн. 672 тис. учнів)

13642 ( навчаються 9 млн. 193 тис. учнів)

 

Період навчання триває 4 роки.

Період навчання в початковій школі триває 5 років: підготовчий рік (11-й); фундаментальний курс першого (10-й) та другого (9-й)  років; середній курс першого (8-й) та другого років (7-й)

 

Навчання 5 днів на тиждень (субота і неділя – вихідні)

Навчання 5 днів на тиждень (середа і неділя – вихідні)

 

Діти 6 (7) – 10 (11) років

Діти 6-11 років

 

Один вчитель веде всі дисципліни.

Один вчитель веде всі дисципліни.

 

Батьки вибирають школу для навчання.

Батьки не вибирають школу для навчання, вона визначається за принципом розташувань місць проживання по відношенню до шкіл

Базова загальна середня освіта

Основна школа

Коледж

 

5 років

4 роки: два роки для курсу спостереження (6-й та 5-й), та два роки для курсу орієнтування (4-й та 3-й).

 

Отримують свідоцтво

 

Повна загальна середня освіта

Старша школа

Ліцей

 

2 роки

3 роки (перший, другий і випускний)

 

 

Здають іспит на ступінь бакалавра і отримують доступ до вищої освіти.

Вища освіта

-короткий І цикл: неповна вища – диплом молодшого спеціаліста 2-3 роки,  (3-4 роки на основі БЗСО)
- І цикл: базова вища освіта – диплом бакалавра 3-4 роки, (2-3 роки на основі диплома молодшого спеціаліста)

-ІІ цикл: повна вища освіта – диплом магістра 1-2 роки

-ІІІ цикл: аспірантура диплом кандидата наук більше 3 років;
           докторантура диплом доктора наук.

Вища освіта у Франції поділяється на три цикли:

-перший цикл триває два роки, після яких студент отримує диплом про загальну університетську освіту (DEUG);

-другий цикл готує до отримання ліцензіату (університетський ступінь, один рік після DEUG) та до магістратури (університетський ступінь, рік після ліцензіату);

-третій цикл має дві спеціалізації:

*диплом про вищу спеціалізовану освіту (DESS, рік після магістратури), після отримання якого випускник може іти працювати;

*диплом про поглиблене навчання (DEА, що готує до наукових досліджень, рік після магістратури), отримавши який випускник продовжує роботу у сфері наукових досліджень.

 

12-бальна шкала оцінювання: 1-3 (початковий рівень); 4-6 (середній рівень);  7-9 (достатній рівень); 10-12 (високий рівень).

Шкала оцінок досить своєрідна: від 20 (найвища) до 0 (найнижча): 16-19 - дуже добре й відмінно, 14-15 - добре, 12-13 - досить добре, 10-11 - задовільно (прохідні бали), нижче 10 - незадовільно.

 

Академічний рік має два семестри, розпочинається у вересні та закінчується у травні.

Академічний рік має два семестри, розпочинається у вересні та закінчується червнем.

 

Для вищих закладів освіти встановлено чотири рівні акредитації: І – технікум, училище, інші прирівняні до них вищі заклади освіти; ІІ – коледж, інші прирівняні до нього вищі заклади освіти; ІІІ і ІY рівні ( залежно від наслідків акредитації) – інститут, консерваторія, академія, університет.

 

 

Мережа вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації налічує 664 вищих навчальних заклади, у тому числі 593 державної форми власності та 71 інших форм власності, із загальною чисельністю 528 тисяч студентів.

 

 

Мережа вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації налічує 315 закладів, у тому числі 223 державної форми власності. Серед них функціонує 106 університетів, 59 академій, 150 інститутів. Статус національного мають 48 університетів та академій. В університетах, академіях, інститутах навчається 1 млн. 403 тис. студентів, серед них здобувають вищу професійну освіту 1 млн. 86 тис. студентів віком від 17 до 24 років включно, що складає 90 відсотків до загальної чисельності студентів

Налічується 80 університетів і близько 300 вищих шкіл. Французькі ВНЗ відрізняються розмірами, але в цілому, незалежно від місця розташування, гарантують високу якість освіти. Кількість студентів більше як 2 млн, причому кожен 10 іноземець.

 

В університети вступає певна кількість студентів, відповідно до ліцензованого обсягу місць.

В університети можуть вступити всі бажаючі, але після першого року навчання ті студенти, що не виявили здібності до навчання виключаються.

 

Система освіти України регулюється Міністерством освіти і науки України.

Система освіти Франції регулюється двома міністерствами: Міністерством національної освіти, до компетенції якого відноситься шкільна освіта, і Міністерством вищої освіти і досліджень, яке відповідає за вищу освіту і наукові дослідження. 

З 1996-го до 2011-го року з України на постійне місце проживання за кордон виїхали 1 тис 622 науковців, серед яких 1 тис 290 кандидатів наук і 332 докторів наук.

http://life.pravda.com.ua/images/doc/b/2/b26b872-500.jpg

Науковці Франції не залишають країну так масово як українці. Даних про їх виїзд за кордон немає, оскільки країна забезпечує своїх дослідників та створює їм усі необхідні умови для розвитку.

Найбільші винаходи французів за останні 20 років:

  1. Смартфони.
  2. Використання стовбурових клітин.
  3. Електричний автомобіль.
  4. Wi-Fi.
  5. Персональні 3D принтери.
  6. Прискорювач часток.
  7. Youtube.
  8. Інгібітори протеази (антивірусні препарати, що допоможуть в майбутньому побороти СНІД).

Найбільші винаходи українців за останні 20 років:

  1. Гнучкий тканинний суперконденсатор (гібрид конденсатора і хімічного джерела струму), підключений до сонячній батареї (застосування на ткацьких верстатах).
  2. Винахід, який у кілька разів піднімає освітленість дороги, при цьому не сліпить водіїв зустрічного транспорту.
  3. Спосіб вирощувати гігантських устриць у Чорному морі. 
  4. Замінники клавіатури і мишки для персональних комп'ютерів (відкладено в довгий ящик).
  5. Хірургічний шов-блискавка.
  6. Електронні датчики для аналізу крові без крові.
  7. Прилад для аналізу раку по слині.
  8. Модель катера-тримара.

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку