Дослідження у географії - це один з видів навчальної діяльності, який формує практичні уміння учнів. Під час виконання даного дослідження формуються картографічна, математична компетентності; представлені різні типи завдань. Учні можуть самостійно розробити маршрут своєї подорожі.
Дослідження
Тема: Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським.
Мета: формувати знання учнів про годинні пояси, особливості їх розташування; розвивати уміння визначати поясний час та різницю в часі; формувати вміння користуватися картами атласу.
Обладнання: карта «Годинні пояси світу», політична карта світу, довідники, інтернет-ресурси.
Хід дослідження
Це потрібно пам’ятати! Земна поверхня розділена на 24 годинні пояси (від 0 до ХХІІІ), що різняться в часі на 1 год, і проходять через 15˚.
Поясний час – це час певного годинного поясу. Він визначається за місцевим часом серединного меридіана певного поясу. |
Вступне слово.
Уявіть, що ви плануєте здійснити навколосвітню подорож, відвідавши найцікавіші та найкращі місця нашої планети. Свою мандрівку ви розпочинаєте з м. Київ.
Завдання 1.
За допомогою інтернет-ресурсів, довідників та енциклопедій за наведеною характеристикою вкажіть назву географічного об’єкта, про який іде мова, та країну, в якій він розташований.
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Географічний об’єкт _____________________________
Країна _________________________________________
Завдання 2.
Використовуючи карту годинних поясів та політичну карту світу визначте, в яких годинних поясах знаходяться визначені об’єкти.
1)___________________________________________
2)____________________________________________
3)____________________________________________
4)____________________________________________
5)____________________________________________
6)____________________________________________
7)____________________________________________
8)____________________________________________
9)____________________________________________
10)___________________________________________
Завдання 3.
За допомогою карти годинних поясів та політичної карти з`ясуйте, чи зручно буде вам телефонувати своїм рідним, якщо у кожній новій країні ви плануєте здійснити дзвінок о 12:00. Яка година в цей час у Києві?
1)___________________________________________________________
2)___________________________________________________________
3)___________________________________________________________
4)___________________________________________________________
5)___________________________________________________________
6)___________________________________________________________
7)___________________________________________________________
8)___________________________________________________________
9)___________________________________________________________
Завдання 4.
Підготуйте комп’ютерну презентацію(стіну), використовуючи програму Microsoft Office PowerPoint або сервіс Padlet «Найкрасивіші місця планети».
Висновок (про особливості визначення поясного часу в країнах світу та в Україні): ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________