Дослідження "Властивості води, як рідини"

Про матеріал
Дослідження "Властивості води, як рідини" передбачає можливість, на прикладі простих дослідів, виявити властивості води. Доцільно використати під час вивчення теми "Вода в природі".
Перегляд файлу

Дослідження                                             Природознавство, 5 клас

Тема. Властивості води, як рідини.

Мета.  Дослідити властивості рідкої води.

Обладнання: склянка з водою, чайні ложки, столова ложка, порожні склянки, камінець,  2 блюдця, пробірка, маркер, затискач, штатив, спиртівка, сірники, чайник з теплою водою, цукор, пісок, кольорові олівці, лінійка.

Найчастіше вода в природі зустрічається в рідкому стані.

Розглянь властивості води, як рідини. Підкресли правильне та впиши пропущене.

1. Вода перебуває  в ( трьох, двох ) станах. Вільно ( переходить, не переходить ) з одного стану в інший.

2. Попробуй воду на смак. Вона  ( гірка, солона, не має смаку ).

3. Понюхай воду. Вона ( має запах, не має запаху ).

4. Визнач колір води. Вона ( біла, голуба, не має кольору ).

5. Візьми дві склянки. Налий в одну води. Попробуй перелити в другу. Отже, вода текуча.

6. В склянку з водою вкинь камінець. Ти його бачиш? Отже, вода ______________ .

7. Візьми блюдце і налий трішки води. Постав в кімнаті на підвіконня. Через 2 дні подивись на блюдце. Там є вода? Що трапилось? Вода __________________ .

8. Заповни пробірку до половини водою. Познач маркером рівень води в пробірці. Встав  пробірку в затискач і з допомогою вчителя нагрівай над полум’ям спиртівки. Спостерігай за зміною об’єму води. Вода ( піднімається вище позначки, опускається нижче позначки, залишається на місці позначки ). Отже, при нагріванні вода ( розширюється, стискається ).

9. Нагрівай пробірку далі доки вода не закипить. ЗАПАМЯТАЙ!  Вода закипає і кипить при температурі 1000 С.

10. З допомогою вчителя постав пробірку з гарячою водою для охолодження в штатив. Обережно познач рівень гарячої води в пробірці. Спостерігай за рівнем води в пробірці. Вона ( опускається, піднімається, не змінює положення). Отже, вода при охолодженні  ( стискується, розширюється ).

11. Але лише при охолодженні до +40С вода стискається. Якщо ж її охолоджувати далі, то вона почне розширюватися.

12. Візьми 2 склянки, наповни кожну до половини  теплою водою. В першу всип 1чайну ложку цукру, в другу – 1 чайну ложку піску. Розмішай. Чи бачиш цукор в склянці? Попробуй воду в першій склянці на смак. Вона ( солодка, солона, не має смаку ) Чому?  Бо цукор _______________ у воді.

13. Подивись чи видно пісок у другій склянці? Чому? Бо пісок ____________________ у воді.

Отже, вода, розчиняючи одні речовини і не розчиняючи інші, має властивість вибірково розчиняти.

14. Налий в блюдце трохи ( 2 столових ложки ) води з розчиненим в ній цукром. Постав на підвіконня. Через два дні подивись на поверхню блюдечка.  Легенько проведи по ній рукою. Щось відчуваєш? Про що це свідчить? ________________________________________________________________

15.    За результатами дослідження склади схему «Властивості води, як рідини».

16.    Зроби висновки. Дай відповідь на запитання: «Які властивості має вода, як рідина?»

Примітка:  завдання 8, 9, 10 виконуй з учителем.

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку