Дослідження "Вплив людини на родючість грунтів своєї місцевості"

Про матеріал
Дослідження у вигляді презентації. На прикладі Хмельницької області учні навчаться характеризувати грунтові ресурси, давати їм господарську оцінку, оцінювати заходи з раціонального використання й охорони грунтів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вплив людини на родючість грунтів своєї місцевостіМета: формувати знання учнів про ґрунтові та земельні ресурси своєї області ; удосконалювати уміння та навички аналітичної роботи з тематичними картами; формувати уявлення про вплив людини на родючість грунтів своєї місцевості; використання ґрун­тових ресурсів України, пояснити, які основні заходи раціонального використання і охорони земельних ресурсів проводять в Україні; подовжувати формувати екологічну культуру учнів щодо раціонального ставлення до ґрунтових ресурсів. Обладнання: карта ґрунтів України; Карта родючості грунтів Хмельницької області, картосхеми, діаграми.

Номер слайду 2

Очікувані результати: учні навчаться:характеризувати ґрунтові ресурси Хмельницької областідавати господарську оцінку ґрунтовим ресурсам;оцінювати заходи з раціонального використання й охорони ґрунтів;визначати основні положення, що містяться в Національній програмі охорони земель та Земельному кодексі України. Ключові компетентності: уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська, екологічна грамотність і здорове життя. Наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток»

Номер слайду 3

Карта грунтів Хмельницької області 1 - дерново-підзолисті; 2 - ясно-сірі і сірі лісові; 3 - темно-сірі опідзолені; 4 - чорноземи опідзолені; 5 - чорноземи типові малогумусні і слабогумусовані; 6- лучні, лучно-болотні та болотні; 7- торфово-болотні і торфяники низинні. Використовуючи Вікіпедію на сторінці Хмельницької області віднайти інформацію про грунти нашого регіону

Номер слайду 4

Випереджувальне завдання(кожен учень на вибір) отримує інформацію з інтернет-джерел. Види антропогенних впливів на ґрунти, котрі зумовлюють зміну їхньої родючості.

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва несприятливого процесу. Його частка від с/г угідь у %водна ерозія геологічна ерозія вітрова ерозія забруднення ґрунтів деградація земель деградація ґрунтів окиснення заболочення засолення пересихання (опустелювання) Несприятливі процеси, що відбуваються в ґрунтах (використовуючи текст підручника заповнити таблицю)

Номер слайду 6

Щорічне розорювання. Посилена взаємодія з атмосферою, вітрова та водна ерозія, зміна чисельності ґрунтових організмів

Номер слайду 7

Випас худоби. Ущільнення грунту, знищення рослинності, котра скріплює грунт, ерозія, збіднення грунтів рядом хімічних елементів, висушування, удобрення гноєм, біологічне забруднення

Номер слайду 8

Осушення. Застосування отрутохімікатів та гербіцидів. Зниження вологості, виникнення вітрової ерозії. Загибель ряду ґрунтових організмів, зміни ґрунтових процесів, накопичення небезпечних для живих організмів отрут

Номер слайду 9

Створення промислових та побутових звалищ. Зниження площі землі, придатної для сільського господарства, отруєння ґрунтових організмів на прилеглих ділянках

Номер слайду 10

Робота наземного транспорту. Ущільнення грунту при русі поза дорогами, отруєння грунтів відпрацьованими газами та сипкими матеріалами

Номер слайду 11

Стічні води. Зволоження грунтів, отруєння ґрунтових організмів, забруднення органічними та хімічними речовинами, зміна складу грунтів

Номер слайду 12

Викиди в атмосферу. Забруднення грунтів хімічними речовинами, зміна їхньої кислотності та складу

Номер слайду 13

Знищення лісів. Посилення вітрової та водної ерозії, посилення випаровування

Номер слайду 14

Вивезення органічних відходів виробництва та фекалій на поля. Забруднення грунтів небезпечними організмами, зміна їхнього складу

Номер слайду 15

Енергетичні випромінювання. Сповільнення росту рослин, забруднення грунтів

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вид рекультиваційних робіт. Основні напрями використаннясільськогосподарськевикористаннязумовлює необхідність створення нових ділянок ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних сільськогосподарських насадженьлісове використаннястворення лісів промислового та цільового призначення (ґрунтозахисні та водоохоронні насадження)водогосподарськевикористаннястворення водоймищ різноманітного призначення — для розведення риби та птиці, організації спорту, відпочинку, зрошування тощорекреаційне використанняпарки, зони відпочинку тощовикористання під житлове та промислове будівництвозабудова житлових будинків, шкіл, магазинів, промислових підприємств тощо. Користуючись додатковими джерелами інформації (планшет, смартфон, довідники, енциклопедії), опишіть основні напрями використання порушених земель після проведення рекультиваційних робіт (можна у вигляді таблиці).

pptx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
33483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку