Дослідження якісного складу солей

Про матеріал
Це є конспект уроку- практикуму для здобувачів освіти 11 класу. Подані описи дослідів і хід їх виконання. Урок цікавий і корисний.Можете використовувати у своїй педагогічний діяльності
Перегляд файлу

 

Тернопільський ЗЗСО  І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Конспект уроку на тему :

 

            "  Практична робота №1 " Дослідження якісного складу солей""

 

для учнів  11 класу

 

 

 

 

 

                                                                       Виконала :

                                                                                        вчитель хімії

         Кос Ірина Тарасівна

 

 

 

 

2023 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тема уроку  Практична робота №1 "Дослідження якісного складу солей. "

Мета уроку: Перевірити  вміння учнями застосовувати теоретичні  знання властивостей солей під час проведення  практичої роботи. Формувати навички практичної   роботи з хімічними речовинами і обладнанням. Вивчити на основі хімічного  експерименту хімічний склад  і  якісне  визначення йонів в складі солей.

Базові поняття та терміни: солі,  хімічні реактиви,  якісний склад.

Тип уроку: урок-практикум.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, формувати  вміння  вчитись ,  вживати в мовленні  хімічну  термінологію, формувати  вміння    висловлювати свою думку, слухати і чути інших , працювати в команді.

 

              Хід уроку

І. Оголошення теми

Записується дата уроку та тема уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

При виконанні роботи ви покажете свої знання про якісні реакції різних солей. Ці вміння згодяться вам при подальшому вивченні хімії, у побуті і можливо у майбутній професії.

За виконання дослідів, оформлення звіту кожний учень отримає оцінку.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань та практичного досвіду учнів (бесіда).

Перед тим ,як приступити до виконання  практичної  роботи давайте пригадаємо

1.Що таке солі? ( Солі - це складні сполуки, що складаються з катіонів металу та аніонів кислотного залишку)

2.Які реакції називаються якісними? (Якісними реакціями називають такі реакції, що дозволяють відповісти на запитання «Чи міститься певна речовина або йон у дослідженому зразку?».)

  3. Які ознаки характерні для якісних реакцій? (Ознаками якісних реакцій є зміна забарвлення розчину, утворенням осаду певного кольору або з виділенням газу, який також може мати (чи не мати) забарвлення або запах. )

 

Проблемне питання: як можна розпізнати речовини у кристалічному стані, наприклад натрій хлорид і калій хлорид насипані у двох пробірках?( Визначаємо за кольором полум’я. Катіон Натрію – жовтий колір, катіон Калію – фіолетовий.) Пропоную вашій увазі відео "Вогняна веселка".      

                                                                                                                                                                          

ІV. Виконання практичної робота. Узагальнення та систематизація знань

Мета: навчитися розв’язувати експериментальні задачі, повторити і закріпити

знання про реакції йонного обміну між розчинами електролітів, засвоїти теоретичні знання на практиці, складати рівняння хімічних реакцій.

Обладнання: штатив із пробірками, піпетки.                                                                                                      Реактиви: індикаторний папір, розчини: ферум (II) сульфату, ферум (III) сульфату, барій хлориду, лугу, аргентум (I) нітрату, амоній хлориду, амоній сульфату, натрій карбонату, натрій сульфату, натрій ортофосфат, хлоридна кислота.

Інструктаж з правил безпеки:

При виконанні практичної роботи, кому загрожує небезпека? Вам. Уявіть собі, що перед вами терези, на одній шальці яких ви бачите цікавість, на другій – ваша відповідальність. Тільки додержуючись правил техніки безпеки ви можете виробляти ці риси характеру. Будьте обачливі! Обирайте безпечне життя.

При виконанні відповідних завдань Ви повинні економити речовини, а також час, адже по цих показниках ціниться робота виробничих підприємств. Отже, з Вами поруч: економія, бережливість, порядок в роботі, ваше відношення до праці.

Будьте уважні, зосереджені, зацікавлені в набутті знань, умінь і навичок!

                                          Хід роботи

Завдання  1.  Визначення катіонів:

У пробірках без написів містяться розчини солей ферум(ІІ) сульфату та ферум(ІІІ) сульфату. Дослідіть за допомогою якісних реакцій на катіони кожну з цих речовин. Опишіть спостереження. Результати  дослідів підтвердити  склавши рівняння реакцій, що відбуваються   в молекулярному і в іонному вигляді.

Завдання 2. Визначення  аніонів :

У пробірках без написів містяться розчини солей натрій карбонат, натрій ортофосфат, натрій сульфат. Дослідіть за допомогою якісних реакцій на аніони кожну з цих речовин.

Завдання 3. Визначення складу солі:

Доведіть , що видана вам  сіль є амоній хлорид.

Амоній хлорид складається з катіонів амонію NH4+ та хлорид-іонів Cl-.

Для доведення складу кожної речовини необхідно провести досліди, що виявлять наявність цих йонів.                                                                                                                                                                                            

 

V.  Домашнє завдання. Пройти тестування за посиланням

 

VІ. Підведення підсумків уроку

Учні висловлюються щодо досягнення мети уроку, вражень, які вони отримали від роботи.

 

                                                                                                                                                            

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку