Актуалізувати уявлення про сутність додавання і віднімання;формувати обчислювальні навички; розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення та мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати старанність, товариськість, дбайливе ставлення до природи.
Інтегровано предмети: математика, «Я досліджую світ».
Математика: досліджуємо додавання і віднімання числа 1.
ЯДС: тварини.
Мета:актуалізувати уявлення про сутність додавання і віднімання;формувати обчислювальні навички; розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення та мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати старанність, товариськість, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: шість цеглинок, картки для групової роботи, ілюстрації героїв казки, ілюстрації свійських тварин для гри «Хто які звуки видає»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, ми вітаєм всіх вас.
Дайте мені 5
Інтерактивна вправа « Я очікую»
Я очікую,що ви на уроці будете активними, працьовитими, зібраними. А що очікуєте ви? ( що урок буде навчальним, цікавим, незвичним, трохи казковим)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вступна бесіда вчителя
- Діти! Чи любите ви казки? Сьогоднішній урок буде незвичайний тому, що ми з вами вирушимо у казку.
- А щоб дізнатися в яку, вам потрібно відгадати загадку.
В лісі звірям всім на втіху
Щось згубив старенький дід.
Влізли мишка туди й жабка,
Заєць, лиска, вовк, ведмідь.
Ще й кабан-іклан. Будь ласка,
Пригадайте, що за казка.
Молодці! Так, це українська народна казка « Рукавичка»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Давайте згадаємо :
-В яку пору року дід пішов до лісу ?
-Які зимові місяці ви знаєте?
- Про який місяць говорять…рік кінчає, а зиму починає.
- А це… не так січе, як у вуха пече.
Дідусю дуже холодно і він просить у вас допомоги. Йому треба повернути рукавичку. Але ось біда, звірі погодилися віддати її тільки після того, як ви виконаєте всі їх завдання.
- Чи готові ви зробити добру справу і допомогти дідусю?
IV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Повторення вивченого матеріалу
А давайте згадаємо скільки звірів помістилося у рукавичці. (7)
- Сьогодні ми будемо писати цифру 7.
Діти, погляньте на дошку, прочитайте числа.
6 9 4 1 7 2 5 3
Запишіть числа у порядку зростання
- Діти, а хто із звірят першим знайшов рукавичку?
Отже, Мишка пропонує вам перше завдання – це усний рахунок
Порахуйте від 6 до 10
Порахуйте від 9 до2
Закріплення вивченого матеріалу. Розвиток математичних знань.
- Хто наступним завітав до рукавички?
- Жабка пропонує нам порівняння чисел ( на дошці)
2 і 5 4 і 9 10 і 5 8 і 9 3 і 6 7 і 8 3 і 4
- Хто наступним побачив рукавичку?
Зайчик – побігайчик пропонує нам пограти в гру « Хто швидше?» (цеглинки)
5+3= 7-2=
4+3= 6-3=
7+2= 5-4=
Фізкультхвилинка для очей.
А ось Лисичка-сестричка, дуже хитра поки бігла до Рукавички стомилася і пропонує вам трішки попрацювати у зошитах.
Завдання 1,2,
- Діти, а хто ж наступним мріяв оселитися у рукавичці?
Вовчик-братик пропонує вам дослідити додавання і віднімання числа 1 і щоб ви зробили висновок.
Фізкультхвилинка про звірів
- Хто у казці був наступним? (Ведмідь)
- А ось і його завдання.
Робота з підручником с.53,завдання 2
- Діти, а хто ж наступним потрапив до рукавички?
Робота в групах.
Кабан – іклан хоче знати чи вмієте ви дружити?
Він підготував вам цікаве завдання із геометричним матеріалом. Вам потрібно розглянути малюнки, порахувати і записати скільки там трикутників, прямокутників, кругів і презентувати роботу своєї групи.
-Діти, чиї завданнями ви виконували на уроці?( Тварин)
- До якої природи належать тварини?
Робота з підручником ЯДС с.62
Тварин дуже багато. Усі вони різні. Вовк-сірий, лисиця- руда. Одні тварини літають, інші- плавають.
Гра «Хто які звуки видає»
V. Підсумок уроку
- Ось і дійшов до кінця наш урок.
- Чи сподобався він вам ?
- Що найбільше запам’яталося?
- Що було важко?
- Ой, погляньте хто несе рукавицю нашому дідусю. Це значить, що всі ми працювали дуже добре, він вами задоволений і говорить, що ви – молодці!
Оцініть свою роботу на уроці.
- Покажіть зелену цеглинку , якщо всі завдання легко виконувалися.
-жовту цеглинку, якщо виникали незначні труднощі.
-червону цеглинку, якщо завдання були для вас важкі.