Урок-казка «Вступ. Взаємне розміщення об’єктів у просторі і на площині. Підготовчі вправи до написання цифр»

Про матеріал
Віршовані розробки уроків з математики для першого класу. Урок-казка «Вступ. Взаємне розміщення об’єктів у просторі і на площині. Підготовчі вправи до написання цифр"
Перегляд файлу

Тема. Вступ. Взаємне розміщення об’єктів у просторі і на площині. Підготовчі вправи до   написання цифр.

Мета: 1. Формування ключових компетентностей:

          навчальної – вміння здобувати інформацію з різноманітних джерел різними   

                                способами;

          громадянської – формування почуття любові до Батьківщини.

             2. Формування предметних компетентностей:

  •          познайомити дітей із предметом математика;
  •          закріпити уявлення про розташування предметів на площині та в просторі 

        з використанням слів: ближче, далі, зліва, справа, внизу, вгорі, ліворуч, 

        праворуч, між, під, над, на, попереду, позаду, поруч;

  •          розвивати увагу;
  •          виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: підручники «Математика 1 клас» (Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницька, 2015р.), зошити з друкованою основою з математики (А.Д.Цимбалару, О.В.Камінська, 2015р.), ноутбук, диск «Математика 1 клас», карта України, паперові квіти, зображення звірів, предметні малюнки, кольорові олівці.

 

Хід уроку

 

 I. Вступне слово

 

Ось і літо відбуяло – 

Наче й не було.

Перше вересня настало

І в душі тепло.

Ранець зібраний з учора,

Квіти у руці –

Це малята йдуть до школи,

Вдатні молодці.

Будуть знання здобувати,

Дружбу берегти,

В космос мріями злітати

Й до вершин іти.

 

II. Організаційний момент

 

 - Добрий день вам, любі друзі,

Рада бачить вас.

Будем разом працювати –

Вже прийшов той час.

Одне одному всміхніться –

Даруйте тепло.

І за руки ви візьміться –

Хай буде добро.

 

 

 

 

III. Оголошення теми і мети уроку

З вами вирушим сьогодні

В дорогу нелегку:

В країну Математику –

Незнану і чітку.

Дорога ця неблизька

Цікава, хоч важка.

Та світ вона відкриє

Хоробрим малюкам.

В дорозі навчитеся

Писати, рахувать,

Розміщувать предмети

Й про них розповідать.

 

IV. Робота над темою уроку

1. Ознайомлення з підручником

 

У цьому допоможе

Вам книжечка така –

Підручник з математики –

Дивіться, ось яка!

В дорозі супроводжувати

Буде вона вас.

Як ви її полюбите,

То буде все гаразд.

 

2. Проблемна ситуація

 

Та що за галас чути

На вулиці в цей час?

Давайте перевіримо

Й з’ясуємо все враз.

Щось сталось із звірятами

У нашому дворі.

Давайте все дізнаємось

Й поможем дітворі!

 

3. Читання й обговорення казки Альфа Прейсена «Козеня, що вміло лічити до 10» (Підручник з математики для 1 класу Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницької с.141-142)

 

4. Робота за підручником (с.4-5)

 

           Завдання 1 (Колективно)

Сміливе козенятко

Спасло всіх від біди

Та потім переплутались

Усі їхні сліди.

Хто ближче, а хто далі

Не розберуть ніяк.

Праворуч чи ліворуч

Дізнатись можна як?

5. Мотивація навчальної діяльності

 

За вашу допомогу

Маленьке козеня

Дало вам у дорогу

Цю квіточку знання.

Чим більше ви зберете

Їх на своїм шляху,

Тим краща Україна

Буде, як у вінку!

 

Звірятам розказали

Усе ви, як змогли,

Тож тіштесь разом з ними

Й танцюйте хоч куди!

 

6. Фізкультхвилинка «Веселі звірята»

 

А далі у дорогу

Ми всі разом підем

І всім на допомогу

Стежинку прокладем.

 

Завдання 2 (Робота в зошитах у клітинку – письмо паличок)

 

Стежинки дуже гарні

Проклали ви самі –

Тож квіточки не марно

Цвістимуть на землі. (Роздаємо ще по квіточці)

 

 Завдання 3 (Робота в парах)

 

В дорозі будем пильні,

Розглянем все навкруг

І півню допоможем

В бінокль заглянуть.

Розкажем, що побачим

І хто, та де стоїть.

А квіточку в подяку

Вам півник вже вручить.

 

                                 Завдання 4 (Метод «Мікрофон»)

 

На циркову виставу

Заглянемо на мить

І друзям всім повідаєм:

Хто що і де творить.

 

Ця розповідь цікава

Сподобалась бику

І він роздав усім вам

                                                  Ще квітку ось таку.

 

7. Робота в зошитах із друкованою основою (А.Д.Цимбалару, О.В.Камінська) с.1

 

Завдання 1 – 4 (Самостійно)

 

Усе у нас в порядку

Крокуєм дружно в ряд

І книги та журнали

Розкладемо улад.

Усе ми розфарбуєм

Полічим, наведем.

 

Аж котик здивувався –

Як сад ми зацвітем.

Дав кожному по квіточці:

  -  Радійте, малюки!

В країні Математика

Навчайтесь залюбки!

 

Усі малята радісно

Пустилися в танок.

Ще трішки і країна вся

Буде, як той вінок.

 

8. Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

1.Робота за ПК (диск « Математика 1 клас» урок 1)

 

Ми, малята, хоч куди.

Всіх рятуєм від біди.

Равлик сам повільний дуже.

Допоможем йому, друже,

Фрукти всі порахувати

Й за розміром порівняти.

 

У подяку равлик вам

Квіти теж подарував.

 

2. Гра на увагу «День і ніч» (Робота з предметними малюнками)

 

Пам’ять маєте хорошу?

Перевірим? Дуже прошу.

На малюнок гляньте пильно

І розгляньте все довільно.

Скажу: «Ніч» - закрийте очі, (забираю 1 малюнок)

 - «День» - відкрийте їх охоче

І скажіть, хто зник у нас,

Бо вже не чекає час.

 

Пес з цікавістю дивився,

Чи ніхто не помилився?

Але визнав: «Молодці!»

І дав вам по квіточці.

 

 VI. Підсумок уроку

 

Квіти ви свої беріть,

Землю нашу прикрасіть.

Щоб вона, як сад, цвіла

І щасливою була.

Ну а з нею разом й ми

Станем справжніми Людьми!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2023
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку