Досліджуємо медіа. «Дракон» (Дмитро Кузьменко)

Про матеріал
o Досліджуємо медіа: обговорює зміст і форму простого медіатексту, виявляє за допомогою вчителя очевидні ідеї; o Досліджуємо мовлення: аналізує звуковий склад слів. o Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає виразно різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції; o Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються.
Перегляд файлу

Тема: Досліджуємо медіа. «Дракон»  (Дмитро Кузьменко)

Мета: Формування предметних компетентностей:

  • Досліджуємо медіа: обговорює зміст і форму простого медіатексту, виявляє за допомогою вчителя очевидні ідеї;
  • Досліджуємо мовлення: аналізує звуковий склад слів.
  • Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає виразно різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції;
  • Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються.
  • Формування ключових компетентностей:
  • вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання
  • Інноваційність: відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо); формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
  • навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в групі
  • інформаційно-комунікаційна компетентність: опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях

 

Обладнання: підручник, робочий зошит, кошик, мікрофон, фотоапарат, блокнот, ручка, диктофон, картки з біографією, шаблон сторінки ФБ, плакат «Сходинки успіху», стікери.

Хід уроку:

І. Організація класу.

1. Емоційне налаштування на урок

Вправа  «Екран настрою»

  • Діти подивіться на екран, оберіть той смайлик, який найбільш відповідає теперішньому настрою, і прикріпіть свій магнітик на екран відповідно до настрою.

Картинки по запросу смайлики

              ЧУДОВИЙ

Картинки по запросу смайлики

               СВЯТКОВИЙ

Картинки по запросу смайлики

               ПОГАНИЙ

Картинки по запросу смайлики

               СУМНИЙ

Картинки по запросу смайлики

            ЗАДУМЛИВИЙ

Картинки по запросу смайлики

               ТВОРЧИЙ

Картинки по запросу смайлики

          СОРОМꞌЯЗЛИВИЙ

Картинки по запросу смайлики

                ВЕСЕЛИЙ

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

«Кошик ідей»

  • Сьогодні на уроці ми будемо не просто учнями, ми опануємо одну із сучасних професій. Що за професія ви здогадаєтеся, коли поглянете які речі знаходяться у кошику ідей.

(мікрофон, фотоапарат, блокнот, ручка, диктофон)

  • Для якої професії потрібні всі ці речі?
  • Звичайно, для професії журналіст.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Знайомство з професією.
  • Діти, а хто ж такий журналіст?
  • Журналіст – це людина, яка працює сама на себе, і, на відміну від інших професій, має можливість отримувати подвійну зарплатню (ставку і гонорари). Попри особисті амбіції, журналіст завжди пам’ятає, для кого він працює, – для суспільства. І саме соціальний зміст його професії робить його популярним у мільйонної аудиторії. Журналісту завжди болить несправедливість, кривда, обман, маніпуляція… , і саме з цими явищами він завжди бореться.
    Журналіст – це, мабуть, один з найбільш розумних і обізнаних людей, таке враження, що він знає все і про все. Він може розповісти і зацікавити, навчити й розтлумачити, він може виховати й розважити.
    Журналіст – це друг і порадник, охоронець і герой, автор й ведучий…
  •  Які, на вашу думку, потрібно мати професійні ознаки, щоб бути журналістом?
  • Якщо ти :
  • любиш багато читати, писати твори і спілкуватися з людьми:
  •  знаєш все про своїх друзів і однокласників, інколи ти, навіть, не хочеш знати, а інформація наче притягується;
  • мрієш, щоб твоє хобі співпадало з професією;
  • мрієш подорожувати;
  • мрієш побачити себе по телевізору;
  • хочеш спілкуватися з президентом, зірками шоу-бізнесу та спорту;
  • любиш бути в епіцентрі подій;
  • подобається ловити життя на фотокамеру;
  • вважаєш, що ти комунікабельний і маєш особисту харизму…
  • Діагноз зрозумілий! Ти – журналіст!
  • Усі ці ознаки саме про нас, тож починаємо нашу діяльність у ролі журналістів.
  • Для початку розімнемо наші пальчики.
  1. Нейропсихологічна гра "Майстерні руки" (повтори, якщо зможеш)

https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

  1. Каліграфічна хвилинка. Щоденні 5. Письмо для себе.
  • Відкрийте свої зошити, і давайте запишемо слово журналіст.
  • Зараз запишемо звукову схему до цього слова.
  • Аналізуємо разом зі мною.

[ж] – приголосний, твердий;

[у] – голосний;

[р] – приголосний, твердий;

[н] – приголосний, твердий;

 [а] – голосний;

 [л’] – приголосний, пом’якшений;

[і] – голосний;

[с] – приголосний, твердий;

[т] – приголосний, твердий;

 

- Ось яка схема у вас повинна була отриматися. Перевірте, чи всі звуки ви позначили правильно.

− • − − • = • − −

  • Давайте поділимо слово  на склади.
  • Скільки складів у слові журналіст?
  • Назвіть перший склад, другий, останній.
  • Який склад наголошений?
  • Скільки звуків у цьому слові?
  • Скільки букв?
  • Молодці!

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Сьогодні об’єктом нашого журналістського розслідування буде Дракон із твору Дмитра Кузьменка.
  1. Знайомство з автором. Створення його ФБ сторінки. Робота в творчих групах.
  • Зараз ми з вами познайомимося з автором твору, і створимо його сторінку на Фейсбуці.
  • На партах у вас лежать картки з його біографією. Об’єднайтеся в творчу групу і на основі прочитаної інформації створіть цю сторінку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Презентація виконаних робіт.
  2. Робота з підручником. (с. 46)
  • Відкрийте підручники на с. 46.
    1.           Вправа «Передбачення»
  •  Прочитайте назву казки.
  • Розгляньте малюнок і скажіть, як ви гадаєте, про що буде йти мова в казці?
  • Чому ви так думаєте?

4.2. Робота над казкою. Щоденні 5. Слухання.

- Прослухайте оповідання  «Дракон».

 - Хто головні  герої казки?

- Де відбувалися події?

- Визначте тему та головну думку оповідання.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=cqa59baDNXU

Щоденні 5. Робота зі словами

  • Поясніть значення виділених слів

Щоденні 5. Читання для себе.

  • Читаємо оповідання самостійно.

Щоденні 5. Читання для когось.

  • А тепер прочитайте оповідання для сусіда.

Аналіз змісту прочитаного. Вправа «Інтерв’ю»

  • Чому спочатку ніхто не повірив в існування дракона?
  • Чому дракон усіх катав на спині?
  • Чому дракон зник?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Журналісти»

  • Уяви, що ви справжні журналісти. Напишіть повідомлення в газету чи на сторінку в Інтернеті про подію, яка описана в оповіданні.

V. Підсумок.

1. Вправа «Мікрофон»

  • Тримаючи мікрофон в руці, скажіть, що вам найбільше сподобалося на уроці.

2. Рефлексія «Сходинки успіху»

  • Оцініть свою роботу на уроці за допомогою «Сходинок успіху».
  • Прикріпіть стікер зі своїм ім’ям на ту сходинку, яка найбільше підходить, на вашу думку, до результатів вашої роботи на уроці.

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Заточна Любов
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку