Тема: Досліджуємо медіа. «Дракон» (Дмитро Кузьменко)
Мета: Формування предметних компетентностей:
-
Досліджуємо медіа: обговорює зміст і форму простого медіатексту, виявляє за допомогою вчителя очевидні ідеї;
-
Досліджуємо мовлення: аналізує звуковий склад слів.
-
Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає виразно різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції;
-
Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються.
-
Формування ключових компетентностей:
-
вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання
-
Інноваційність: відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо); формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
-
навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в групі
-
інформаційно-комунікаційна компетентність: опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях
Обладнання: підручник, робочий зошит, кошик, мікрофон, фотоапарат, блокнот, ручка, диктофон, картки з біографією, шаблон сторінки ФБ, плакат «Сходинки успіху», стікери.
Хід уроку:
І. Організація класу.
1. Емоційне налаштування на урок
Вправа «Екран настрою»
-
Діти подивіться на екран, оберіть той смайлик, який найбільш відповідає теперішньому настрою, і прикріпіть свій магнітик на екран відповідно до настрою.
ЧУДОВИЙ
|
СВЯТКОВИЙ
|
ПОГАНИЙ
|
СУМНИЙ
|
ЗАДУМЛИВИЙ
|
ТВОРЧИЙ
|
СОРОМꞌЯЗЛИВИЙ
|
ВЕСЕЛИЙ
|
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
«Кошик ідей»
-
Сьогодні на уроці ми будемо не просто учнями, ми опануємо одну із сучасних професій. Що за професія ви здогадаєтеся, коли поглянете які речі знаходяться у кошику ідей.
(мікрофон, фотоапарат, блокнот, ручка, диктофон)
-
Для якої професії потрібні всі ці речі?
-
Звичайно, для професії журналіст.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Знайомство з професією.
-
Діти, а хто ж такий журналіст?
-
Журналіст – це людина, яка працює сама на себе, і, на відміну від інших професій, має можливість отримувати подвійну зарплатню (ставку і гонорари). Попри особисті амбіції, журналіст завжди пам’ятає, для кого він працює, – для суспільства. І саме соціальний зміст його професії робить його популярним у мільйонної аудиторії. Журналісту завжди болить несправедливість, кривда, обман, маніпуляція… , і саме з цими явищами він завжди бореться.
Журналіст – це, мабуть, один з найбільш розумних і обізнаних людей, таке враження, що він знає все і про все. Він може розповісти і зацікавити, навчити й розтлумачити, він може виховати й розважити.
Журналіст – це друг і порадник, охоронець і герой, автор й ведучий…
-
Які, на вашу думку, потрібно мати професійні ознаки, щоб бути журналістом?
-
Якщо ти :
-
любиш багато читати, писати твори і спілкуватися з людьми:
-
знаєш все про своїх друзів і однокласників, інколи ти, навіть, не хочеш знати, а інформація наче притягується;
-
мрієш, щоб твоє хобі співпадало з професією;
-
мрієш подорожувати;
-
мрієш побачити себе по телевізору;
-
хочеш спілкуватися з президентом, зірками шоу-бізнесу та спорту;
-
любиш бути в епіцентрі подій;
-
подобається ловити життя на фотокамеру;
-
вважаєш, що ти комунікабельний і маєш особисту харизму…
-
Діагноз зрозумілий! Ти – журналіст!
-
Усі ці ознаки саме про нас, тож починаємо нашу діяльність у ролі журналістів.
-
Для початку розімнемо наші пальчики.
-
Нейропсихологічна гра "Майстерні руки" (повтори, якщо зможеш)
https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo
-
Каліграфічна хвилинка. Щоденні 5. Письмо для себе.
-
Відкрийте свої зошити, і давайте запишемо слово журналіст.
-
Зараз запишемо звукову схему до цього слова.
-
Аналізуємо разом зі мною.
[ж] – приголосний, твердий;
[у] – голосний;
[р] – приголосний, твердий;
[н] – приголосний, твердий;
[а] – голосний;
[л’] – приголосний, пом’якшений;
[і] – голосний;
[с] – приголосний, твердий;
[т] – приголосний, твердий;
- Ось яка схема у вас повинна була отриматися. Перевірте, чи всі звуки ви позначили правильно.
-
Давайте поділимо слово на склади.
-
Скільки складів у слові журналіст?
-
Назвіть перший склад, другий, останній.
-
Який склад наголошений?
-
Скільки звуків у цьому слові?
-
Скільки букв?
-
Молодці!
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Повідомлення теми та мети уроку.
-
Сьогодні об’єктом нашого журналістського розслідування буде Дракон із твору Дмитра Кузьменка.
-
Знайомство з автором. Створення його ФБ сторінки. Робота в творчих групах.
-
Зараз ми з вами познайомимося з автором твору, і створимо його сторінку на Фейсбуці.
-
На партах у вас лежать картки з його біографією. Об’єднайтеся в творчу групу і на основі прочитаної інформації створіть цю сторінку.
-
Презентація виконаних робіт.
-
Робота з підручником. (с. 46)
-
Відкрийте підручники на с. 46.
-
Вправа «Передбачення»
-
Прочитайте назву казки.
-
Розгляньте малюнок і скажіть, як ви гадаєте, про що буде йти мова в казці?
-
Чому ви так думаєте?
4.2. Робота над казкою. Щоденні 5. Слухання.
- Прослухайте оповідання «Дракон».
- Хто головні герої казки?
- Де відбувалися події?
- Визначте тему та головну думку оповідання.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=cqa59baDNXU
Щоденні 5. Робота зі словами
-
Поясніть значення виділених слів
Щоденні 5. Читання для себе.
-
Читаємо оповідання самостійно.
Щоденні 5. Читання для когось.
-
А тепер прочитайте оповідання для сусіда.
Аналіз змісту прочитаного. Вправа «Інтерв’ю»
-
Чому спочатку ніхто не повірив в існування дракона?
-
Чому дракон усіх катав на спині?
-
Чому дракон зник?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа «Журналісти»
-
Уяви, що ви справжні журналісти. Напишіть повідомлення в газету чи на сторінку в Інтернеті про подію, яка описана в оповіданні.
V. Підсумок.
1. Вправа «Мікрофон»
-
Тримаючи мікрофон в руці, скажіть, що вам найбільше сподобалося на уроці.
2. Рефлексія «Сходинки успіху»
-
Оцініть свою роботу на уроці за допомогою «Сходинок успіху».
-
Прикріпіть стікер зі своїм ім’ям на ту сходинку, яка найбільше підходить, на вашу думку, до результатів вашої роботи на уроці.