Досліджуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння. Порядок дій у виразах з дужками
Мета: актуалізувати знання правила різницевого порівняння, збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; формувати вміння розв’язувати задачі на прикладі задач, що містять відношення різницевого порівняння, перевіряти правильність арифметичних дій додавання і віднімання, обчислювати значення виразів за діями; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати старанність, стимулювати бажання займатися спортом.
Обладнання: картки з додатковими завданнями, м’яч, ілюстративний та роздавальний матеріал, конструктор LEGO.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
- Складіть кольорову піраміду з відповідей №1.
- Які значення сум отримали в № 2? Як виконали перевірку?
3. Каліграфічна хвилинка. Написання чисел десятого десятка (91-100)
- Назвіть перше число 10-го десятка. (91)
- Назвіть у ньому кількість десятків і одиниць. (9дес. 1 од.) Назвіть усі двоцифрові числа, у складі яких є 9 десятків. Число якого десятка ви назвали? Що ви можете сказати про останнє число десятого десятка? (Це число 100. Воно найменше трицифрове.)
- Запишіть усіх названі числа.
Вправа «Математичний м’яч». Повторення вивчених випадків додавання і віднімання в межах 100.
- Розкажіть, як ви розвязали задачу. Яким чином перевірити розв’язок задачі?
6. Мотивація навчальної діяльності
- Чи знаєте ви, для яких ігор застосовують м’ячі? Чи вони мають якусь відмінність? Звідки до нас прийшли спортивні ігри з м’ячем? Усе це і ще багато цікавого ви дізнаєтесь на нашому уроці, якщо будете вміло і точно розв’язувати приклади та задачі.
7. Асоціативна вправа
- З’єднайте назву спортивної гри та слово-відгадка.
Цікавинка. Усі слова закінчуються на частину слова «бол», що означає «м’яч». Та залежить від того, як грають м’ячем, походять назви спортивних ігор. Усі ці слова прийшли до нас з англійської мови: «фут» - нога, «хенд» - рука, «баскет» - кошик.
А от назва «волейбол» пов’язана із словом «волей» - бити на льоту.
8. Удосконалення обчислювальних навичок
Робота в парах (с. 60, №3)
Розв’язування прикладів № 4 (с. 60) за варіантами
Перевірка
Скільки на руці в людини пальців? Але ж на кісті руки є не тільки пальці. А як називається внутрішній бік кисті руки? Одна з ігор має свого попередника – давню гру «Гра долонь». Цікавинку про цю гру нам розкаже приклад, відповідь якого є числом другого десятка.
Фізкультхвилинка
9. Актуалізація опорних знань (с.60,№1)
- Пограємо у теніс! Завдання: поставити відповідний знак порівняння між числами та записати в зошиті, «на скільки більше\менше».
10. Дослідження. Складені задачі, що містять відношення різницевого порівняння
- Прочитайте задачі. Визначте серед них прості та складені. Розв’яжіть усно прості задачі.
Задача 1. У спортивній школі було 9 футбольних м’ячів і 6 волейбольних. Скільки всього м’ячів у спортивній школі?
Задача 2. У спортивній школі було 9 футбольних м’ячів, а скакалок – 8. На скільки менше у спортивній школі скакалок, ніж футбольних м’ячів?
Задача 3. У спортивній школі було 9 футбольних м’ячів і 6 волейбольних, а скакалок – 8. Скільки всього спортивного інвентаря у спортивній школі?
Задача 4 . У спортивній школі було 9 футбольних м’ячів і 6 волейбольних, а скакалок – 8. На скільки менше у спортивній школі скакалок, ніж м’ячів?
11. Формування вміння розв’язувати складені задачі на прикладі задач, що містять відношення різницевого порівняння
Виконання завдання № 2 (с. 60)
12. Геометричний матеріал
- Порівняйте сторони майданчиків для спортивних ігор з м’ячем.
1) Баскетбольний майданчик завдовжки – 28 м, завширшки – 15 м. На скільки більша довжина майданчика, ніж його ширина?
2) Волейбольний майданчик завдовжки – 18 м, завширшки – 9 м. На скільки менше ширина майданчика, ніж його довжина?
13. Вікторина «Хто уважніший»
- Яка гра з’явилася у Франції? (Теніс)
- У якій грі використовують биту? (Бейсбол)
- Назву якої гри перекладають, як «бити на льоту»? (Волейбол)
- Майданчик для якої гри найменший? (Волейбол)
- Який предмет, крім м’яча, дуже часто потрібен для ігор у футбол, баскетбол, теніс, волейбол? (Сітка)
- У якій грі не використовується м’яч: боулінг, поло, бадмінтон, баскетбол? (Бадмінтон)
14. Пояснення домашнього завдання (с.60, №3)
15. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
На уроці я працював(ла) (як?)…
Найкраще мені вдавалося…
Я сумнівався(лася) (коли?)…
Найбільше мене зацікавило…
Удома батькам розкажу про…