Досліджуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння. Порядок дій у виразах з дужками

Про матеріал
Тема: Досліджуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння. Порядок дій у вирах з дужками. Використані такі методики: гра "Математичний м'яч", асоціативна вправа, гра "Математичний баскетбол", робота в парах, самостійна робота, розв'язування прикладів за варіантами, вікторина, гра "Доповни речення". Цікавий урок захопить учнів 2 класу.
Перегляд файлу

Досліджуємо  задачі,  які  містять  відношення  різницевого  порівняння.  Порядок  дій   у  виразах  з  дужками

Мета: актуалізувати  знання  правила  різницевого  порівняння,  збільшення  або  зменшення  числа  на  кілька  одиниць; формувати  вміння  розв’язувати  задачі  на  прикладі  задач, що  містять  відношення  різницевого  порівняння,  перевіряти  правильність  арифметичних  дій  додавання   і   віднімання,  обчислювати  значення  виразів   за  діями; удосконалювати  обчислювальні  навички, уміння  розв’язувати  задачі; розвивати  логічне  мислення,   математичне  мовлення; виховувати  старанність, стимулювати  бажання  займатися  спортом.

Обладнання: картки  з  додатковими  завданнями,  м’яч, ілюстративний  та  роздавальний  матеріал,  конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований  урок.

Хід  уроку

  1. Організація  класу
  2. Перевірка домашнього  завдання

- Складіть  кольорову  піраміду  з  відповідей №1.

- Які  значення  сум  отримали в № 2?  Як  виконали  перевірку?

3. Каліграфічна  хвилинка.  Написання чисел  десятого  десятка (91-100)

- Назвіть  перше  число  10-го  десятка. (91)

- Назвіть  у  ньому  кількість  десятків  і  одиниць.  (9дес. 1 од.) Назвіть  усі  двоцифрові  числа,  у  складі  яких  є  9  десятків.   Число  якого  десятка  ви  назвали?  Що  ви  можете   сказати  про  останнє  число  десятого  десятка?   (Це  число 100.  Воно  найменше  трицифрове.)

- Запишіть  усіх  названі  числа.

  1. 2 93 94 95 96 97 98 99 100
  1. Усні  обчислення

Вправа «Математичний  м’яч». Повторення  вивчених  випадків  додавання  і  віднімання  в  межах  100.

  1. Продовження  перевірки  домашнього  завдання (с. 59, №5 (2))

- Розкажіть,  як  ви  розвязали  задачу.  Яким  чином  перевірити  розв’язок  задачі?

6. Мотивація навчальної діяльності

- Чи  знаєте  ви,   для  яких  ігор  застосовують  м’ячі? Чи  вони  мають  якусь  відмінність?  Звідки  до  нас  прийшли  спортивні  ігри  з  м’ячем?  Усе  це  і  ще  багато  цікавого  ви  дізнаєтесь  на  нашому   уроці,  якщо  будете  вміло  і  точно  розв’язувати  приклади  та  задачі.

7. Асоціативна  вправа

- З’єднайте  назву   спортивної  гри  та  слово-відгадка.

Цікавинка. Усі  слова  закінчуються  на  частину  слова «бол»,  що  означає «м’яч». Та  залежить  від  того, як  грають  м’ячем,  походять  назви  спортивних  ігор.   Усі  ці  слова  прийшли  до  нас   з  англійської  мови: «фут» - нога, «хенд» - рука, «баскет» - кошик.

  • Поясніть  назви «баскетбол», «гандбол», «футбол».

А  от  назва «волейбол»  пов’язана  із  словом  «волей» - бити  на  льоту.

 8. Удосконалення обчислювальних  навичок

Робота  в  парах (с. 60, №3)

  • У  грі  в  баскетбол  нараховують  виграшні  очки, якщо  спортсмени  закинуть  м’яч  до  спеціального  кошика. Спробуємо  і  ми  пограти  в «Математичний  баскетбол». До  кошика  ваш  м’яч  потрапить,  якщо  ви  не  тільки  розв’яжите  приклад,   але  й  виконаєте   перевірку  його  розв’язання.

Розв’язування  прикладів № 4 (с. 60)  за  варіантами

  • Які  ще  ігри  з  використанням  м’яча  ви  знаєте?
  • Запрошую  вас  до  музею  спортивних  ігор. Розв’яжіть  приклади, а  відповіді  вам  розкриють   якусь  таємницю  чи розкажуть  цікавинку  про  спортивні  ігри  з  м’ячем.

Перевірка

  • Назвіть  приклад,  у  відповіді  якого  є  число,  що   має  розрядним  доданком  7  десятків.
  • Назвіть  вираз,  значення  якого  є  круглим  числом. Цей  вираз  розкаже  нам,  яка  гра  зародилася  у  кошику  із  персиками. Як  ви  гадаєте?

Скільки  на  руці  в  людини  пальців?  Але ж  на  кісті  руки  є  не  тільки  пальці.  А  як  називається  внутрішній  бік кисті  руки? Одна  з  ігор   має  свого попередника – давню  гру «Гра  долонь». Цікавинку  про  цю  гру  нам  розкаже  приклад, відповідь  якого  є  числом  другого  десятка.  

  • Зачитайте  приклади, в  яких  першою  дією  виконували  додавання.  Ці  приклади  розкажуть  нам  про  гру,  що  є  різновидом  футболу, у  правилах  якої  дозволено  грати  і  руками.
  • Назвіть  приклад, у  якому  перші  дві  дії  були  віднімання.  Цей  приклад  розкаже  нам  про  гру, з  якою  в  Україні  познайомилися  понад  40  років  тому.

Фізкультхвилинка

  • Дружно, діти,  підніміться,  в коло  станьте. Вам  потрібно  кидати   м’яч, не  допускаючи  його  падіння. Три, два, один…гра  почалася. 
  • Закінчили  гру, сідаємо  за  парти.

9. Актуалізація  опорних  знань (с.60,№1)

- Пограємо  у  теніс! Завдання: поставити  відповідний  знак  порівняння  між  числами  та  записати  в  зошиті,  «на  скільки  більше\менше».

10. Дослідження. Складені  задачі,  що  містять  відношення  різницевого  порівняння

   - Прочитайте  задачі. Визначте  серед  них  прості  та  складені.  Розв’яжіть  усно  прості  задачі.

   Задача 1. У  спортивній   школі  було   9  футбольних   м’ячів  і  6   волейбольних.  Скільки   всього  м’ячів  у  спортивній   школі?

   Задача 2. У  спортивній  школі  було  9  футбольних  м’ячів, а  скакалок – 8.   На  скільки  менше  у  спортивній  школі  скакалок, ніж  футбольних  м’ячів?

   Задача 3. У спортивній  школі  було  9  футбольних  м’ячів  і  6  волейбольних, а  скакалок – 8. Скільки  всього  спортивного  інвентаря  у   спортивній  школі?

   Задача 4 . У спортивній  школі  було  9 футбольних  м’ячів  і  6  волейбольних, а  скакалок – 8. На скільки  менше  у спортивній  школі  скакалок, ніж м’ячів?

  • Визначте,  якій  короткій  умові  та  схемі  відповідає  кожна  складена  задача (с. 60, №2).
  • Складіть  план  розв’язання  останньої  задачі (задача 4).
  • Поясніть  розв’язання  та  розв’яжіть  цю  задачу.

11. Формування  вміння  розв’язувати  складені  задачі  на  прикладі  задач,  що  містять   відношення  різницевого  порівняння

Виконання  завдання № 2 (с. 60)

  • Перекажіть  першу  задачу. Назвіть  умову. Повторіть  запитання. Виділіть  числові  дані. Яке  число  є  шуканим?  Про  що  йдеться  в  задачі?  Виділіть  ключові  слова. Оберіть  опорну  схему  до  цієї  задачі. Доповніть  її  так,  щоб  одержати  короткий  запис  першої задачі. Доповніть  та  поясніть  схематичний   рисунок  до  цієї  задачі.
  • Перекажіть  другу  задачу. Назвіть  умову.  Повторіть  запитання.  Виділіть  числові  дані.  Яке  число  є  шуканим? Про  що   йдеться  в  задачі?  Виділіть  ключові слова.  Оберіть  опорну  схему   до  цієї  задачі.  Доповніть  її  так,  щоб  одержати короткий  запис  другої  задачі.  Доповніть  та  поясніть  схематичний  рисунок  до  цієї  задачі.
  • Порівняйте  задачі. Чим  вони  схожі?  Як  ця   схожість  вплине  на  розв’язування  обох  задач?
  • Чим  відрізняються  ці  задачі?
  • Запишіть  розв’язання  другої  задачі  за  діями  й  виразом.  Назвіть  відповідь.
  • Спробуйте  скласти  задачу  про  модельки  машин  до  «зайвої»  схеми.

12. Геометричний  матеріал

- Порівняйте  сторони  майданчиків  для  спортивних   ігор  з  м’ячем.

1) Баскетбольний  майданчик  завдовжки – 28 м,  завширшки – 15 м. На  скільки більша  довжина  майданчика,  ніж  його  ширина?

2) Волейбольний  майданчик  завдовжки – 18 м,  завширшки – 9 м.  На  скільки  менше  ширина  майданчика,  ніж  його  довжина?

13. Вікторина «Хто  уважніший»

- Яка  гра  з’явилася  у  Франції?  (Теніс)

- У  якій  грі  використовують  биту? (Бейсбол)

- Назву  якої  гри  перекладають, як «бити  на  льоту»? (Волейбол)

- Майданчик  для  якої  гри  найменший? (Волейбол)

- Який  предмет,  крім  м’яча,  дуже  часто  потрібен  для ігор  у  футбол,  баскетбол,  теніс, волейбол?  (Сітка)

- У  якій  грі  не  використовується  м’яч:  боулінг, поло,  бадмінтон, баскетбол?  (Бадмінтон)

14. Пояснення  домашнього  завдання (с.60, №3)

15. Підсумок  уроку

Гра «Закінчи  речення»

На  уроці  я  працював(ла) (як?)…

Найкраще  мені  вдавалося…

Я  сумнівався(лася) (коли?)…

Найбільше  мене  зацікавило…

Удома  батькам  розкажу  про…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку