Досвід роботи «Мовний портфель школяра, як засіб формування мовленнєвої компетенції у процесі навчання іноземної мови (німецька, як друга іноземна) в умовах сучасної школи»

Про матеріал
Досвід роботи. Для того щоб особистість розвивалася саме в такому напрямку, потрібно навчити її самоаналізу, самокритики, самодисципліни, самовираження. Тому, для організації самостійної роботи учнів було обрано портфоліо.
Перегляд файлу

 

Запорізька загальноосвітня школа 1-Ш ступенів № 65

Запорізької міськоїради

Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Мовний портфель школяра, як засіб формування мовленнєвої компетенції у процесі навчання іноземної мови (німецька, як друга іноземна) в умовах сучасної школи»

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досвід роботи

вчителя німецької мови

Меркулової Вікторії Станіславівни

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2019

 

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП ……………………………………………………………………………3

РОЗДІЛ 1.  Мовне портфоліо в Україні …………………………….………..4

1.1. Структура мовного порт фоліо………………………………….……7

1.2. Мета мовного портфоліо…………………………………………….10

РОЗДІЛ 2. Шляхи впровадження ЄМП в середній ланці…………………….14

2.1. Стратегія «Шести кроків»………………………………………..…16

ВИСНОВКИ …………………………………………………………………….21

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………..…..23

ДОДАТКИ ……………………………………………………………………….24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Спрямованість системи освіти на засвоєння знань, яка була традиційною й виправданою ще кілька років тому, уже не відповідає сучасному соціальному замовленню, що вимагає виховання самостійних, ініціативних і відповідальних особистостей, здатних ефективно взаємодіяти під час виконання суспільних, виробничих та економічних завдань. Навчити людину на все життя неможливо. Важливо розвивати в ній інтерес до накопичення знань, навчити прийомам самостійної роботи. Прагнення самостійно й творчо оволодівати знаннями, виконувати завдання, що вимагають проявів критичності розуму, уяви, фантазії, — неодмінна умова виникнення глибокого інтересу до навчальних предметів.

Із концепції середньої загальноосвітньої школи випливає, що одним із магістральних напрямів реформування освітньої системи України слід визнати компетентнісну стратегію. Кардинальні зміни, що відбуваються останнім часом в економіці, політичному й соціальному житті, спонукають до докорінної модернізації освітньої галузі. Швидкість, глобальність, систематичність, незворотність змін створюють велетенський простір для реалізації всіх життєвих можливостей особистості. За цих умов до життєвої компетентності висуваються додаткові вимоги.

Сучасний громадянин України повинен швидко адаптуватись у мінливих життєвих ситуаціях, критично мислити, використовувати набуті знання та вміння в навколишній дійсності, бути здатним генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення, творчо мислити; уміти добувати, переробляти інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1 

Мовне портфоліо в Україні

 

        У наш час, коли діти так часто чують іноземну мову на телебаченні, по радіо, коли виходять газети і журнали іноземною мовою, проводяться зустрічі з іноземцями, в учнів є мотиви, є стала потреба до вивчення німецької мови. Завдання вчителя полягає в тому, щоб підтримати ці мотиви, не допустити зниження інтересу учнів до самого процесу навчання, заохотити учнів до самостійного пошуку, показати учням красу та мелодійність мови в піснях та віршах, викликати, зрештою, бажання спілкуватися з ровесниками та батьками, у позаурочний час. Розвивати інтерес, підвищувати мотивацію до вивчення німецької мови покликані системи інтерактивних та особистісно зорієнтованих педагогічних технологій, серед яких метод мовного портфоліо, який створює унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності учнів у досягненні нового. Використання європейського мовного портфоліо дозволяє зробити процес іншомовного навчання більш прозорим для учнів, допомагаючи їм розвивати здатність до відображення та самооцінювання, таким чином надаючи їм можливість поступово збільшувати свою відповідальність за власне навчання.

 Керований навчальний процес із реальним прогнозованим результатом сьогодні є інноваційною діяльністю в освіті. Одним із засобів розвитку інноваційної особистості учня є метод мовного портфоліо, як дієвого інструменту гуманістичного навчання іноземних мов і формування учнівської автономії в навчанні.

Для того щоб особистість розвивалася саме в такому напрямку, потрібно навчити її самоаналізу, самокритики, самодисципліни, самовираження. Тому, для організації самостійної роботи учнів було обрано портфоліо.

 Основною метою портфоліо є створення мотивації навчальної діяльності, розвиток пізнавальних навичок, розвиток об'єктивної самооцінки творчих здібностей, уміння самостійно конструювати свої знання, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, планувати свою діяльність, формування організаційних навичок. Чим цінне портфоліо для учня і вчителя? Перш за все, це робота, яка виконується учнем самостійно, відрізняється від інших, є єдиною у своєму роді. Це сприяє усвідомленню учнем своєї неповторності, бо кожна папка ведеться творчо, кожен має робити малюнки, клеїти фото, якщо це відповідає змісту. На сторінках портфоліо вони роблять усе для того, щоб довести свою неповторність, проявити свою творчість, розкрити себе як особистість.

Із концепції середньої загальноосвітньої школи випливає, що одним із магістральних напрямів реформування освітньої системи України слід визнати компетентнісну стратегію. Останім часом серед освітянської громадськості, у змісті сучасних стратегічних документів про освіту, в науковій літературі можна все частіше зустрітися з тезою про необхідність запровадження компетентісного підходу.

Як трактується поняття «компетентісний підхід»? Це володіння випускника компетенціями, тобто тим, що він уміє робити, яким засобом діяльності оволодів, до чого він готовий.

Сучасна освіта повинна орієнтуватися на формування життєво важливих компетентностей,а саме:

-самостійно вчитися;

-підвищувати свою кваліфікацію;

-давати швидку оцінку ситуаціям і водночас уміти оцінювати свої можливості;

-приймати рішення і нести за них відповідальність;

-бути здатним швидко адаптуватися щодо життєвих або трудових умов, які останнім часом постійно змінюються.

Розвивати інтерес, підвищувати мотивацію до вивчення іноземної мови покликані системи інтерактивних та особистісно зорієнтованих педагогічних технологій, серед яких метод мовного портфоліо, який створює унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності учнів у досягненні нового. Використання європейського мовного портфоліо дозволяє зробити процес іншомовного навчання більш прозорим для учнів, допомагаючи їм розвивати здатність до відображення та самооцінювання, таким чином надаючи їм можливість поступово збільшувати свою відповідальність за власне навчання. Тому протягом останнім років у навчальний процес деяких навчальних закладів України впроваджується учнівський мовний портфель, мета якого навчити учнів самостійно вчитися, критично мислити, прагнути до самопізнання і самореалізації особистості.

Основна суть портфоліо — «показати все, на що ти здібний». Педагогічна філософія портфоліо пе­редбачає зміщення акценту з того, що учень не знає і не вміє, на те, що він знає і вміє з певної теми, розділу, предмета; інтеграцію кількісних і якісних оцінок; підвищення ролі самооцінки.

Європейське мовне портфоліо (European Language Portfolio) було розроблене й апробовано Від­ділом мовної політики при Раді Європи в Страсбурзі 1998-2000 рр. Саму ідею було реалізовано в Німеччині, Франції та Швейцарії, після чого вона пройшла успішне випробування в 15 краї­нах — членах Ради Європи.

В Україні Європейській мовне портфоліо було презентовано 2003 р. Мовне портфоліо — це пакет документів, в яко­му кожен, хто опановує мову, може зібрати й у систематизованому вигляді представити свої досягнення.

  Введення Мовного портфоліо вчителі почали за власною розробкою (враховуючи вік та рівень мовної підготовки на той час). Спочатку після пояснення мети ведення мовного портфоліо, учням було запропоновано завести файлову папку, яка б заповнювалась поступово після кожної вивченої підтеми певними підсумковими роботами. Після ряду уроків присвячених вивченню лексичного та граматичного матеріалів з теми,а також уроків, пов’язаних з розвитком усного мовлення та аудіювання, учні працюють над підсумковою сторінкою портфоліо. Через деякий час, коли учні вже оволоділи певними навичками писемного мовлення, мовний паспорт заповнюється іноземною мовою. Звичайно, на початковому етапі у створенні портфоліо брали участь батьки. З часом допомога була зведена до мінімуму. Учні працюють із портфоліо цілком самостійно та із задоволенням. Але робота на цьому не закінчується, учні роблять презентацію, повідомлення та «захищають» підготовлений матеріал в усній формі на уроках - подорожах, уроках-іграх, прес- конференціях, в формі інтерв’ю, за круглими столами. Робота з портфоліо залежно від теми та складності проводиться і на уроках, у відведений на певний час, і вдома (як домашнє завдання). Поступово вивчаючи матеріал, учні формують своє портфоліо сторінка за сторінкою, і отримують оцінку за якість виконаної роботи, естетичне оформлення, грамотність, наявність ілюстративного матеріалу, охайність, зміст.

Наприкінці навчального року, підбиваючи підсумки роботи з мовним портфоліо, учні аналізують зібрані матеріали, заповнюючи таблицю самооцінювання та самостійно визнаачають особистий рівень володіння мовою.

Робота з портфоліо викликає не тільки зацікавленість учнів до іноземної мови, а й покращує результативність.

У системі компетентісного підходу в особистістно орієнтованому навчанні закладено принцип усвідомлення учнем свого навчання (учіння). Рефлексія (відображення) допомагає не тільки закріпити і відкоригувати дії, а по-справжньому зрозуміти значення, проблеми і способи виконаної роботи, спроектувати свою майбутню діяльність.

А наприкінці вивченої сфери спілкування вчителі пропонують учням заповнити кілька анкет ( проведення рефлексії).

Про моє учіння Про уроки

Я вивчив ... Мені найбільше подобається...

     + Я можу...   Найцікавішим є...

Мені добре вдається...

 

Я не впорався... Мені не подобається...

     - Я не розумію...                             Найскладнішим є...

У мене труднощі з...

Відповіді опрацьовуються вчителем і обговорюються учнями у класі: 70% учнів мають труднощі з аудіюванням; 95% учнів з тих, хто має труднощі,бажають підвищити свій рівень сприймання на слух іноземної мови, набути навички аудіювання шляхом прослуховування англійських пісень на уроках, виконання відповідних завдань з метою розуміння слів пісні, а 5% не виявили бажання покращити свої навички з аудіювання.

1.1.  Структура мовного портфоліо

Отже, структура мовного портфоліо

Портфоліо (від ангп. Рогtfoliо — портфель, папка) — це папка документів з навчальногопредмета як компонента навчальної діяльності учнів, який ведеться учнями за педагогічного супроводу вчителя.

Мовний портфоліо ("English Language Portfolio"), розроблений Лінгвістичним комітетом Ради Європи з метою стандартизації вимог до вивчення, викладання й оцінювання досягнень у галузі вивчення іноземних мов громадянами європейських країн, було презентовано в Україні у 2003 році після опрацювання у 15-ти країнах Європейського Союзу.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти пропонують три обов'язкових компоненти мовного портфоліо:

  • мовний паспорт;
  • мовну біографію;
  • мовне досьє.

Першим компонентом мовного портфоліо є мовний паспорт, що підсумовує лінгвістичну індивідуальність його власника; особисті досягнення у вивченні мови та особистий досвід міжкультурного спілкування. Також мовний паспорт включає самооцінку учнем власних мовленнєвих компетенцій.

Європейський мовний портфоліо, розроблений за допомогою установ Ради Європи, передбачає три основні рівні володіння іноземною мовою та мовленнєвими компетенціями — А, В, С. Рівні визначаються за основними видами мовленнєвої діяльності:

  • розуміння (усної форми мови — аудіювання та письмової — читання);
  • говоріння (монолог як форма продуктивного говоріння або полілог як інтерактивне говоріння);
  • письмо як окремий продуктивний вид мовленнєвої діяльності.

Мовний паспорт містить:

  • фото учня;
  • анкетні дані учня;
  • особисту інформацію (хобі тощо);
  • критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
  • власну самооцінку володіння іноземною мовою.

Другим обов'язковим компонентом мовного портфоліо є мовна біографія, яка використовується, щоб установити проміжні цілі, перевірити власні досягнення в навчанні, зареєструвати значущі етапи мовного й міжкультурного спілкування.

Мовна біографія містить:

  • табель оцінювання вчителем рівня оволодіння учнем іноземною мовою (який заповнюється у вигляді графіка з указанням виду мовленнєвої діяльності, що оцінюється);
  • табель самооцінки учнем власних досягнень, що дає змогу розвивати об'єктивну самооцінку;
  • графіки оцінки вчителем і самооцінки учнем досягнень можуть виконуватися на одному аркуші в різних кольорах (учитель — червоним, учень — зеленим). Це ефективний засіб самоконтролю та контролю з боку батьків. За графіком легко простежити ріст, стабільність чи спад знань учня; він є ефективним чинником розвитку самоаналізу та самооцінки учнем власних досягнень;
  • аркуш самоосвіти, що дає учням право вибору теми самоосвітньої діяльності згідно з їх інтересами, рівнем оволодіння іноземною мовою, тобто є особистісно зорієнтованим. Це можуть бути біографії кумирів, сучасні пісні англійською мовою та їх переклад, кулінарні рецепти тощо;
  • алгоритми окремих видів діяльності на уроці, що самостійно чи з педагогічним супроводом створені як поради учням з удосконалення самоосвітньої компетентності учня під час проведення уроків, підготовки до тестування.
  • аркуш рекордів, який учень обов'язково заповнює в кінці кожної теми, де констатує здобуті особисті досягнення з різних видів мовленнєвої діяльності, а також визначає свій рівень оволодіння іноземною мовою (в обсязі вивченої теми).

Третім обов'язковим компонентом мовного портфоліо є мовне досьє. У ньому учень збирає зразки своїх творчих робіт та свідчення у вивченні іноземної мови.

Мовне досьє може включати:

  • творчі проекти учнів;
  • доповіді з теми;
  • кросворди з вивчених тем тощо.

Політ фантазії учнів необмежений. Аркуш свідчень про свої досягнення — це інформаційна карта участі власника портфоліо в заходах з німецької мови, участь у предметному тижні тощо).

Це рекомендований перелік матеріалів, які можна включити до мовного портфоліо. Кожний учитель може вносити зміни відповідно до рівня учнів, вікових особливостей, предмета тощо.

Таким чином, ми бачимо, що структура поетапного градуйованого оцінювання досягнень стимулює процес удосконалення й самовдосконалення, тобто освітній процес не припиняється після досягнення якогось певного рівня. Накопичуючи й аналізуючи свої практичні досягнення за методом портфоліо, учень застосовує набуті знання і, виходячи з життєвого досвіду, оцінює та переоцінює свою діяльність. Просунувшись повільно, але впевнено на проміжному етапі, учень виявляє нові цілі й нові перспективи. Найбільш вагомим аргументом на користь застосування мовного портфоліо виявляється можливість регулярного, систематичного моніторингу пізнавальної діяльності за схемою: проблема планування процесу вивчення й розв'язання проблеми (стратегія і тактика), практичний результат роботи (тест, реферат, проект тощо). Тобто ключові компетентності впроваджуються в навчальний процес за алгоритмом: мотиви — знання — уміння — навички — ставлення — компетентність.

Оцінювання розглядається як елемент стимулювання та навчання. Негативна оцінка є приводом до рефлексії. Технологічна роль учителя у процесі розвитку учня визначається необхідністю за допомогою навчального матеріалу сформувати нові зони у свідомості учня, фундамент нових понять, узагальнення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.   Мета мовного портфоліо

 

Мовне портфоліо розроблено з метою:

  • стимулювати вивчення людиною іноземної мови згідно з будь-яким загально рекомендованим рівнем упродовж усього життя людини;
  • зробити процес вивчення мови більш прозорим та ясним;
  • формувати самоосвітню компетентність учня, що дозволяє йому аналізувати й усвідомлювати власний шлях навчання, а також впливати на нього;
  • формувати інноваційну особистість учня, розвивати вміння конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі; ставити перед собою завдання й поетапно розв'язувати їх; створювати мотивацію навчальної діяльності;
  • розвивати пізнавальні організаційні навички, творчі здібності учнів
  • формувати учнівську автономію, посильність освіти для кожного конкретного учня.

Виходячи з цього, можна зазначити, що мовне портфоліо є особисто зорієнтованою формою роботи, автентичним видом оцінювання, який адресується учневі, розроблений для нього, спрямований на виявлення та розвиток творчих здібностей кожної дитини. Упровадження такої форми діяльності, як європейське мовне портфоліо, означає вихід на новий рівень самосвідомості учня, де він вибирає, оцінює, контролює процес навчання, роблячи його безперервним і сталим.

Концепція роботи зі створення мовного портфеля:

  • створення мовного портфеля вимагає спільної роботи трьох зацікавлених сторін — учня, учителя і батьків;
  • за допомогою мовного портфеля здійснюється підтримка й підвищення мотивації на всіх етапах навчання за рахунок активізації самооцінки учнів;
  • мовний портфель підсилює ситуацію успіху в навчальній діяльності, що сприяє позитивному самоствердженню особистості, впливає на формування її ціннісних установок;
  • систематичне поетапне заповнення мовного портфеля реалізує ідею безперервної освіти й набуває особливої значущості під час переходу учнів з одного ступеня навчання на інший;
  • мовний портфель створює передумови для вдосконалення знань дітей і самостійного вивчення ними англійської мови.

Підходи до створення "портфеля" можуть бути різними залежно від етапу навчання, рівня володіння предметом, термінів його створення, віку учнів тощо.

Велике значення має те, що послідовні дії зі створення "портфеля" дають можливість навчити школярів аналізувати виконану роботу, бачити власні успіхи й розуміти причини невдач.

Школярі вчаться об'єктивно оцінювати свої можливості, знаходити способи подолання труднощів, визначати шляхи досягнення вищих результатів; їхня навчальна діяльність і відповідальність за свою працю стають все більш усвідомленими.

Важливим чинником є те, що батьки й незалежні експерти беруть активну участь у цьому процесі: це дає можливість створити цілісну картину об'єктивного просування учня в тій чи іншій галузі знань.

Мовний портфель — це комплект документів, самостійних робіт учнів, що складається з трьох частин: паспорта, мовної біографії його користувача та досьє.

У мовному паспорті учень коротко відображає рівень своєї мовної компетенції. Паспорт має такі розділи:

  • Мови спілкування в моїй сім'ї та мови, якими говорять мої найближчі родичі.
  • Навчальні заклади, у яких я вчився.
  • Мови, які я вивчав у школі.
  • Перебування за кордоном.
  • Проекти.
  • Мови навчання.
  • Комунікативні компетенції.

У мовній біографії міститься мета навчання, що визначається учнем і корегується вчителем; фіксується динаміка зростання мовної компетенції учня; наводиться інформація про досягнуті успіхи та досвід міжкультурного спілкування.

У мовній біографії учень визначає за таблицею самооцінювання свій рівень володіння мовою, що вивчається. Він уважно вивчає опис комунікативних умінь у листах самооцінки, потім відзначає ті комунікативні вміння, якими він, на його думку, уже оволодів, і ті, якими йому належить оволодіти. Учитель допомагає учневі побачити його досягнення й недоліки, а також окреслити шляхи подолання труднощів.

У досьє учень збирає весь матеріал, що свідчить про його успіхи в оволодінні мовами. Це можуть бути роботи, виконані ним самостійно на уроках (контрольні роботи, тести, твори та ін.), позакласних заняттях, вдома (проекти, реферати, доповіді), а також дипломи, сертифікати, свідоцтва — усе те, що підтверджує досягнення користувача мовного портфеля у вивченні мови.

Відбір може проводитися протягом одного року або впродовж усіх років навчання. Головне в такій роботі — самооцінка учня у формі міркування, аргументації, обґрунтування.

Початковою при цьому є думка про те, що досягнення потрібно не оцінювати, а документувати. Те, що досягнуто, потрібно зробити безпосередньо зримим. Природно, що традиційні зошити теж є такими документами. Важливо, що учень сам вирішує, які документи варто покласти у свою теку або портфель. Отже, від учня вимагається постійно здійснювати самооцінку в процесі навчання.

У теку кладуться роботи, оцінені як самим учнем, так і вчителем. Якщо збираються роботи одного типу, то легко можна побачити прогрес.

Учитель допомагає учневі й консультує його під час вибору й оформлення портфоліо, пише свої коментарі до зібраного матеріалу. Інші учні можуть також внести свої зауваження й коментарі до окремих частин портфоліо своїх товаришів.

Пропонована в мовному портфелі шестирівнева система володіння мовою, повністю відповідає загальноєвропейським стандартам, є надійною основою для розробки єдиних вимог до сертифікації мовної підготовки учнів.

В умовах уведення профільного навчання ідея мовного портфеля є особливо актуальною, оскільки цей документ стає незамінним помічником для тих, хто вирішив пов'язати свою професійну діяльність із вивченням іноземних мов. Його перспективність абсолютно очевидна. Упровадження мовного портфеля в практику викладання іноземних мов у нашій країні істотно вплине на підвищення якості їх вивчення.

Мовне портфоліо підвищує мотивацію учнів, їхню відповідальність за результати навчального процесу, сприяє розвитку свідомого ставлення до процесу навчання та його результатів.

Мовний портфель дозволяє конкретизувати мету навчання іноземних мов, а отже, краще організувати навчальний процес навчає аналізувати його спільно з учнями, виходячи з їхньої самооцінки, потреб і мотивацій; корегувати зміст навчання; знаходити індивідуальний підхід до учнів

Оформлення портфоліо передбачає заповнення анкетних даних учня, що сприяє усвідомленню ним своєї значимості. На титульній сторінці портфоліо дитина розміщує своє фото та короткі відомості про себе. Оформлення аркуша самооцінки дає змогу учням розвивати об'єктивну самооцінку. Сторінка творчих проектів сприяє розвитку творчого та наукового рівня учня. Портфоліо ведеться весь час, поки учні вивчають предмет. Так, вони самі можуть порівняти свій рівень знань у різних класах, згадати вивчене, порівняти свої інтереси в різному віці, простежити зростання рівня знань. Цей метод розкриває можливість диференційованого підходу до навчання, бо кожен, хто веде портфоліо, сам обирає рівень складності матеріалу. Пріоритетом цього методу є надання учневі можливості проявляти творчість, розвивати свої інтереси, вивчаючи іноземну мову.

Мовне досьє поповнюється протягом вивчення тем різними матеріалами, а саме: переклади текстів, творчі роботи. Листи оцінювання вкладаються у мовну біографію.

Кожен вид діяльності оцінюється самим учнем та вчителем на одному аркуші. Інколи оцінки повністю співпадають, а інколи повністю відрізняються. Це було легко побачити. Учні та вчитель заповнювали свої оцінки різними кольорами. Оцінювання першої теми було для учнів незвичним, а ось остання тема оцінювалася більш об’єктивно.

Звершення роботи над темою виливається у презентацію "Що я поклав у портфоліо?", по темі "Здоровий спосіб життя" - круглий стіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ П  Структура та зміст ЄМП та визначення шляхів впровадження ЄМП в практику іншомовного навчання в середній школі.

 

Завданнями створення Мовного портфоліо є навчити учнів вивчати мови самостійно, протягом усього життя, реально оцінювати власний рівень володіння мовними навичками і демонструвати їх в тих умовах, де вони будуть працювати або продовжувати навчання.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти пропонують три обов'язкових компоненти мовного портфоліо (МП):

  • мовний паспорт;
  • мовну біографію;
  • досьє.

Мовний паспорт («Mein Sprachenpass») - (Мови, які я знаю) містить фото, анкетні дані учня, особисту інформацію, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, власну оцінку володіння іноземною мовою відповідно до основних рівнів визначених загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти - A, B, C. У паспорті учень коротко відображає свою комунікативну і некомунікативну компетенції. «Мовний паспорт» виконує соціальну функцію: формує інтерес до інших мов і культур.

Другим обов'язковим компонентом мовного портфоліо є мовна біографія («Meine Erfolge») – (Мої успіхи) , яка використовується, щоб установити проміжні цілі, перевірити власні досягнення в навчанні, зареєструвати значущі етапи мовного й міжкультурного спілкування; допомагає школяреві визначити цілі навчання, сприяє розвиткові багатомовності і відповідних компетенцій.. Мовна біографія включає: план роботи з предмета на тему (семестр, рік); табель оцінювання вчителем рівня володіння учнем іноземною мовою (який заповнюється у вигляді графіка з указанням виду мовленнєвої діяльності, що оцінюється); табель самооцінки учнем власних досягнень, що дає змогу розвивати об'єктивну самооцінку. «Мовна біографія» реалізує педагогічну функцію: формує самостійну оцінку учнями своїх успіхів у вивченні іноземних мов як засобу міжкультурного спілкування.

Досьє (Dossier) – (Моя скарбничка) це збірка усіх виконаних робіт, які учень вважає цінними для себе і які відображають його досягнення: контрольні роботи, листи іноземною мовою, творчі завдання, проекти, доповіді, а також дипломи, сертифікати, свідоцтва. Тобто, досьє виконує інформаційну функцію:  демонстрація школярами своїх досягнень у вигляді конкретного продукту. Відбір може проводитися протягом одного року або впродовж усіх років навчання. Також мовне досьє містить Аркуш свідчень про свої досягнення  (Was ich auf Deutsch sagen undfragen kann)^ 

             

        sehr gut         gut         noch nicht gut    das kann  ich  nicht 

 

Кожний вчитель може вносити зміни до переліку матеріалів, що наповнюють портфоліо, відповідно до рівня учнів, їхніх вікових особливостей, а також використовувати різні розділи мовного портфелю на різних етапах навчання іноземних мов:

Варіант 1-Й. Учитель пропонує учням розпочати ведення свого Портфоліо з Досьє, в якому заохочує їх зберігати найкращі зразки своєї роботи. Через певний час, на пізнішому етапі навчання, вчитель пропонує розпочати ведення наступного компоненту - Мовної Біографії- і допомагає учням розпочати її з постановки своїх власних навчальних цілей і спостереження за своїм навчальним прогресом. Ще пізніше вчитель вводить Паспорт і показує своїм учням, як ідентифікувати і відображати рівень своїх досягнень відповідно до шкали самооцінки мовленнєвих умінь за рівневими стандартами, розробленими і рекомендованими Комісією з питань освіти при Раді Європи. Такий порядок впровадження ЄМП доцільний на етапі початкової школи та на початку основної (5-7 класи).

Варіант 2-Й. Якщо Портфоліо вводиться орієнтовно з 8-го класу або на більш старшому етапі, рекомендується протилежний порядок. На початку вводиться Мовний Паспорт як засіб заохочення учнів відображати рівень своїх досягнень і покращувати їх. Звідси учні переходять до Біографії і постановки своїх індивідуальних навчальних цілей. Зразки іншомовної навчальної діяльності збираються у Досьє і оцінюються у Біографії. Це дає грунт для постановки нових навчальних цілей. Процес повторюється до кінця навчального року, коли учні повертаються до Паспорта і знову ідентифікують свої мовленнєві уміння і оцінку свого рівня. Такий підхід довів свою ефективність серед старшокласників та дорослої аудиторії.

Таким чином, основна мета Європейського мовного портфоліо полягає в тому, щоб на основі зібраної учнем  інформації про власну успішність і зразків учнівських робіт продемонструвати  ступінь сформованості  мовних та мовленнєвих умінь і навичок на даний момент та якісне зростання в навчанні з предмета. Важливо як для учня , так і для вчителя усвідомити приналежність ЄМП кожному конкретному учню. ЄМП - це особистий документ учня, в якому він відображає свої персональні спостереження за власним іншомовним учінням, плани, шляхи досягнення цілей, оцінки, докази успіхів тощо. Зарубіжна практика свідчить про те, що Портфоліо дає можливість учням стати більш незалежними і самостійними, контролювати процес навчання і бути відповідальним за його результати. Такий підхід є фундаментальним для розвитку учнівської автономії, що є важливим у компетентнісному підході до навчання з будь-якого предмета.

На сьогодні спільно з Міністерством освіти і науки України створено організаційну структуру проекту, проведено чимало методичних семінарів, опубліковано декілька статей у фаховій періодиці. Оксана Карп’юк, національний координатор ЄМП, пропонує напрацьовані шляхи впровадження цього інструмента в іншомовну практику, під умовною назвою стратегія «шести кроків»

 

2.1.  СТРАТЕГІЯ «ШЕСТИ КРОКІВ»

Крок 1. Формування навичок рефлексії. Спонукати учнів до роздумів:

  • Яким учнем щодо вивчення мови я є? (Позитивні та негативні риси.)
  • Яким є моє учіння? (Я вивчив, я можу, я невпорався, я не розумію…)
  • Якими є мої уроки? (Найбільше подобаються, найцікавіші, не подобаються, найнуднішим є…)
  • Що я можу проявити іноземною мовою в середовищі носіїв мови? (Думати позитивно, починаючи з твердження «Я можу…».)

Крок 2. Знайомство з ЄМП.

Ознайомити учнів із завданнями і функціями ЄМП, використовуючи:

  • презентацію компонентів;
  • підкреслення цінності європейських рівневих шкал;
  • показ зразка ЄМП і способу зазначення прогресу.

Спонукати учнів до:

  • роздумів про те, в яких ситуаціях можна продемонструвати ЄМП;
  • співставлення своїх умінь із дескрипторами Загальноєвропейської стандартизованої шкали самооцінки;
  • обміну ідеями про те, як покращити своє навчання з іноземної мови.

Крок 3. Формування навичок постановки цілей за допомогою дескрипторів.

Навчати учнів:

  • співставляти рівні й дескриптори із навчальними матеріалами;
  • формулювати цілі за допомогою дескрипторів «Я можу»;
  • застосовувати дескриптори до підручника;
  • використовувати дескриптори для визначення навчальних цілей усієї групи;
  • використовувати дескриптори для підсумку досягнень і визначення індивідуальних навчальних цілей.

Крок 4. Формування навичок і розвиток умінь планування учнями власної

навчальної діяльності. Заохотити учнів до:

  • роздумів над різними видами навчальної діяльності з іноземної мови;
  • аргументованого вибору ефективних видів навчальної діяльності;
  • створення власних навчальних матеріалів у парах, групах, індивідуально;
  • співвідносити види діяльності з уміннями, описаними в дескрипторах;
  • регулярно поповнювати створений банк видів навчальної діяльності.

Крок 5. Поступове впровадження самооцінювання. Навчати учнів оцінювати:

  • свою роботу в парах із послідуючим коментарем учителя;
  • роботу один одного усно в парах;
  • свою роботу індивідуально у розмові з учителем про свої досягнення;
  • свою роботу у вигляді письмових рефлексивних заміток про те, чим і як добре вони оволоділи із наступним письмовим коментарем учителя;
  • письмову роботу один одного в парах із виправленнями перед послідуючим оцінюванням робіт
  • у групі складати список критеріїв оцінювання якості виконання того чи іншого завдання;
  • спостерігати й розмірковувати над попереднім власним учінням і прогресом у досягненні вміння, описаного в дескрипторі;
  • регулярно вдаватися до короткого самооцінювання.

Крок 6. Підтримка учнівської роботи з ЄМП. Заохочувати учнів до:

  • класних та групових дискусій про краще використання ЄМП;
  • інтерв’ю з тими учнями, які успішно використовують ЄМП;
  • виготовлення постерів із найкращими ідеями і пропозиціями;
  • міжнародних контактів і міжкультурних проектів та відображення цього досвіду в ЄМП;
  • створення виставок з матеріалів учнівських ЄМП;
  • підготовки проектів з представлення результатів свого навчання;
  • перетворення ЄМП на об’єкт власної проектної роботи і її презентації перед громадськістю (учнями інших класів, учителями, батьками тощо).

Велике значення має те, що послідовні дії зі створення "портфеля" дають можливість навчити школярів аналізувати виконану роботу, бачити власні успіхи й розуміти причини невдач. Варто зазначити про потребу у певній підготовчій роботі з учнями, якщо ЄМП вводиться в практику іншомовного навчання в 8-9-х класах або на етапі старшої школи. Але не менш корисними є такого типу питання для самого вчителя, відповідаючи на котрі, та обговорюючи їх з колегами, він міг би зосередитися на важливих моментах у своїй вчительській діяльності під час початкового періоду роботи з ЄМП.

Як би ви представили ЄМП своїм учням?

Представлення ЄМП своїм учням через:

  •           пояснення функції звітування,яка відкриває для них двері до Європи;
  • підкреслення цінності європейських рівневих шкал оцінки майстерності володіння мовою;
  •           презентацію результатів пілотного проекту;
  •           розповіді про свій власний досвід вивчення мови;
  •           показ зразка ЄМП і способу зазначення прогресу;
  •           показ щоденника навчання мови,який вів успішний учень;
  •           виявлення учнівських думок про використання ЄМП на уроці.

Як можуть використовувати ЄМП ваші учні?

Деяким із ваших учнів доведеться шукати роботу в країнах Європи. Вони можуть представити свої Портфоліо потенційним роботодавцям для того, щоб засвідчити свої здібності з іноземних мов, свій досвід і кваліфікацію. Щоб ви хотіли побачити в портфоліо, якби були б продавцем? Які риси потенційного працівника були б особливо цінними для вас? Як вони могли б найкраще бути представленими в ЄМП?

Як часто потрібно працювати з ЄМП?

Учитель, який працює з ЄМП в початкових класах основної школи (рівень А2), націлює своїх учнів вибрати три твердження «Я можу ...» в якості легко досяжних короткотермінових цілей :

  • я можу розуміти прості інструкції, пов’язані з тим, як дістатися від пункту X до пункту У пішки або транспортом ;
  • я можу пояснити, чому мені щось подобається / не подобається ;
  • я можу дуже стисло описати минулі події та особистий досвід.

На цих завданнях буде сфокусовано навчання протягом наступних кількох тижнів. Працюючи в парах та індивідуально, учні оцінюють свій прогрес та порівнюють свою оцінку з учительською. Якщо оцінки збігаються, учні поповнюють свої досьє зразками робіт, що свідчать про їхнє навчальне досягнення. Вони також вказують дату поряд з кожним завданням у Біографії, якщо вважають, що впоралися з ним. Учні безперервно ставлять перед собою нові цілі. Кожен учень при цьому працює в своєму індивідуальному темпі, оцінюючи себе відповідно до твердження «Я можу...» так часто, як це необхідно, та обираючи нові завдання - цілі доти, доки не досягне формування певних навичок або вміння. Тоді учні записують дату у відповідній графі та в паспорт відповідно до виду мовленнєвих умінь.

Обмін ідеями і досвідом із колегами

Розглянемо наступні поради:

  •                                                                                  Регулярно зустрічайтеся з тими колегами по закладу, які також використовуюьт Європейське мовне портфоліо.
  •                                                                                  Регулярно зустрічайтеся з колегами з інших закладів, які використовують європейське мовне портфоліо
  • Запропонуйте вашому учительському методичному об’єднанню створити групу, яка працювала б над проблемою впровадження і використання Європейського мовного портфоліо
  • Підготуйте разом з кількома вашими колегами спільну презентацію Європейського мовного портфоліо
  • Зробіть презентацію під час зборів колективу, на регіональному методичному об’єднанні або батьківських зборах
  •           Підготуйте виставку робіт ваших учнів
  • Напишіть про Європейське мовне портфоліо у шкільній газеті, учительському журналі або в місцевій періодичній пресі.

Інтегрування ЄМП у навчальний план.

Впровадження ЄМП вимагатиме від учителів більше часу. Будь-яка зміна або інновація вимагає додаткового зусилля, особливо на початку. Якщо ЄМП увійде в практику, це безумовно викличе позитивні зміни в навчальному процесі. Використання ЄМП дозволяє зробити процес іншомовного навчання більш прозорим для учнів, допомагаючи їм розвивати їхню здатність до самооцінювання, тим самим, надаючи їм можливість поступово збільшувати відповідальність за власне навчання.

Ось лише кілька можливих шляхів інтеграції ЄМП в навчальний процес з НМК.

1) Використання дескрипторів для постановки навчальних завдань і планування навчальної діяльності. Спочатку ці кроки вчитель робить сам, а потім навчає цього учнів. Наприклад, до початку роботи над уроком (темою чи розділом) підручника, вчитель проглядає його матеріал і вносить у таблицю мовленнєвих умінь відповідного рівня ті комунікативні уміння з ЄМП, формування яких є змістом цього уроку за всіма можливими видами мовленнєвої діяльності. Це один із способів інтеграції ЄМП в навчальний процес, котрий допомагає «прив’язати» підручник до реального використання мови, що вивчається.

2) Співвіднесення дескрипторів з певними вправами і завданнями. Вчитель проглядає матеріал уроку і виділяє вправи, виконання яких формує ті комунікативні вміння, формування яких є змістом цього уроку. При відсутності в підручниках необхідних вправ, вчителі розробляють свої або підшуковують такі в інших навчальних засобах. Отже, відбувається збагачення підручника і наповнення його сучасним змістом.

3) Перевірка сформованості того чи іншого уміння учня, який відображено в ЄМП у вигляді дескриптора, за допомогою вправ. Наприклад, учень вважає, що він «може розуміти все, про що йдеться в простих повідомленнях», що відповідає рівню А1 в аудіюванні. А вчитель вважає, що це уміння в нього ще не повною мірою сформовано. Щоб довести це, вчитель дає групі завдання прослухати повідомлення і дописати інформацію, якої бракує. Потім учні обмінюються роботами, слухають аудіотекст ще раз і знаходять помилки в роботі партнера. Отже, учні отримують додаткову можливість розвивати вміння аудіювання, побачити під час цього свої недоліки, співпрацюючи із сусідом по парті, та визначити разом із учителем шляхи їх виправлення.

Європейські вчителі відмічають, що ЄМП спонукає їх корегувати зміст НМК і складати нове поурочне планування, виходячи із загальноєвропейських вимог.

УКРАЇНСЬКІ ПЕРСПЕКТИВИ ЄМП

Європейське мовне портфоліо дає змогу порівняти компетентісність усіх громадян щодо володіння різними мовами.. Можна сказати, що ЄМП — це уніфіковані вимоги до оцінки рівня мовного розвитку. Це є особливо важливим в тому випадку, коли людина пропонує свої здібності на міжнародному ринку праці і його рівень володіння різними мовами повинен оцінюватись за єдиною схемою.

ЄМП покликане в умовах сучасних соціальних та освітніх процесів:

  • по- перше, впроваджувати в практику перспективну освітню ідеологію в сфері іноземних мов;
  • по- друге, розвивати і підтримувати мотивацію кожної людини до вивчення мов протягом усього життя;
  • по-третє, забезпечити того, хто вивчає мови надійним і доступним інструментом для визначення своїх досягнень в оволодінні іноземними мовами, подальшого удосконалення своїх знань та умінь;
  • по-четверте, дати вчителю можливість оцінювати рівень досягнень кожного учня в оволодінні іноземними мовами і внести, якщо необхідно, корективи в свою викладацьку діяльність;
  • по-пяте, забезпечитм людині соціальну мобільність в рамках єдиної Європи.

Проведений аналіз свідчить, що вчителі інтегрують в ЄМП в навчальний план по-різному. Так розділ «Мовна біографія» використовується:

  • під час перевірки домашнього завдання ;
  • на заключному етапі роботи над темою;
  • після презентації творчої роботи;
  • перед вивченням нової теми з метою показати чого вони будуть навчатися.

Основні функції учнівського ЄМП не може замінити жоден із існуючих компонентів НМК!

Ці функції полягають у тому, щоб:

  • наочно представити для учня його успіхи в оволодінні нерідними мовами;
  • допомогти йому усвідомити цінність міжкультурного спілкування в своєму найближчому оточенні;
  • формувати самооцінку учня під час оволодіння нерідними мовами;
  • допомогти оцінити свій рівень володіння іноземними мовами і співставити його з європейськими нормами;
  • розвивати здатність до рефлексії власного учіння;
  • формувати уміння ставити цілі і планувати власну навчальну діяльність;
  • розвивати учнівську автономію в процесі вивчення іноземних мов.

Саме ці функції ЄМП дають можливість вважати його інноваційним навчальним засобом, що сприяє запровадженню нової освітньої технології оцінки і самооцінки учнів,який треба використовувати в складі цілісного навчально-методичного комплекту в процесі вивчення іноземноїмови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

Використовуючи учнівське мовне портфоліо як засіб навчання, учитель переконується, що саме такий підхід сприяє оволодінню учнями уміннями й навичками висловлювати свої переконання, думки у відповідь на отриману інформацію, використовувати лінгвістичну й контекстуальну здогадку і висловлювати своє ставлення (враження), знаходити необхідну інформацію.

Кожен раз учитель переконується в тому, що учнівське мовне портфоліо допомагає учням осмислити результати своєї діяльності і дає змогу вчителеві залучити їх до формування нових цілей, реально показати динаміку, прогрес у навчанні. Це підвищує мотивацію, заохочує активність і самостійність, формує загально навчальні вміння.

Самооцінювання надає багато переваг як учням, так і вчителям. Учитель часто відзначає, що впровадження учнівського самооцінювання сприяє відкритому діалогу з учнями і кращому розумінню їхніх проблем. Водночас деякі учні почали чіткіше усвідомлювати суть контролю за власним навчанням, який забезпечував процес самооцінювання.

Отже, учнівське мовне портфоліо допомагає учням осмислити результати своєї діяльності й дає змогу вчителеві залучити їх до постановки нових цілей, реально показати динаміку, прогрес у навчанні.

Отже, можна зазначити, що мовне портфоліо є особисто зорієнтованою формою роботи, автентичним видом оцінювання, який адресовано учневі, розроблено для нього, спрямовано на виявлення та розвиток творчих здібностей кожної дитини. Упровадження такої форми діяльності, як європейське мовне портфоліо, означає вихід на новий рівень самосвідомості учня, де він обирає, оцінює, контролює процес навчання, роблячи його безперервним і сталим.

Спрямовуючи свою роботу на підвищення якості освіти, учитель застосовує різні прийоми та методи, постійно перебуваючи в процесі саморозвитку, підвищення рівня своїх компетенцій. Він успішно впроваджує новітні технології, є інноватором, науковцем, методистом, наставником. Учитель "приміряє" портфоліо на себе та своїх вихованців, воно стає в нагоді батькам учнів для ознайомлення з досягненнями їх дитини.

Отже, портфоліо набуває широкого використання в роботі вчителя. Його вагомість для вчителя й учня важко переоцінити: портфоліо чітко відображає прогнозовані результати; містить зразки робіт, виконаних протягом певного періоду і в окремі відрізки часу; містить матеріали, що оцінюють роботу його виконавця різними учасниками навчально-виховного процесу.

Портфоліо — шлях до розвитку учня та вчителя, розвитку школи, розвитку освіти, а значить підвищення якості освіти.

 

Для учня:

  • дає можливість учням стати більш незалежними і самостійними;
  • учень самостійно може аналізувати, оцінювати власні навички й уміння, контролювати процес навчання і бути відповідальним за його результати, отже формується самоосвітня компетентність учня, що дає йому змогу аналізувати й усвідомлювати власний шлях навчання, а також впливати на нього;
  • портфоліо формує в учнів критичне мислення й навички самоосвіти;
  • портфоліо є інструментом стимулювання учнів думати про своє навчання;
  •           створює мотивацію навчальної діяльності;
  •           оцінювання розглядається як елемент стимулювання й навчання, а негативна оцінка є приводом для рефлексії.

Для вчителя:

  • змінюється роль учителя в школі, він набуває ролі координатора, консультанта, помічника;
  • інформація, зібрана з учнівських портфоліо, дає можливість вчителю ефективніше планувати свої уроки, визначати цілі,успішніше взаємодіяти з учнями і їхніми батьками.
  • Спрямовуючи свою роботу на підвищення якості освіти, учитель застосовує різні прийоми та методи, постійно перебуваючи в процесі саморозвитку, підвищення рівня своїх компетенцій.
  • Він успішно впроваджує новітні технології, є інноватором, науковцем, методистом, наставником.

 

Таким чином, портфоліо сприяє впровадженню компетентнісного підходу в іншомовне навчання, наближенню навчального процесу з предмета «іноземна мова» до сучасних європейських мовних стандартів. Його вагомість для вчителя й учня важко переоцінити: портфоліо чітко відображає прогнозовані результати; містить зразки робіт, виконаних протягом певного періоду і в окремі відрізки часу; містить матеріали, що оцінюють роботу його виконавця різними учасниками навчально-виховного процесу. Отже, Європейське мовне портфоліо — шлях до розвитку учня та вчителя, розвитку школи, розвитку освіти, а значить підвищення якості освіти.

 


 

 

 

 

 

 

 


 

Список використаних джерел:

  1. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным язикам / Н. Д. Гальскова // Пособие для учителя. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: АРКТИ, 2003. – 163с.
  2. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології [ Електронний ресурс] / І. Дичківська // Навчальний посібник / К. : Академвидав, 2004. – 352c. – Режим доступу:http://ualib.com.ua/b_136.html
  3. Карп’юк О. Д. Європейське мовне портфоліо: Методичне видання / О. Кар’пюк. – Тернопіль: Лібратера, 2008. – 112 с.
  4. Кар’пюк О. Д. Українська модель ЄМП має всі шанси з’явитися у найближчій перспективі / О. Карп’юк // English. – 2008. – №41. – 425с.
  5. Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного язика [ Електронний ресурс] / Е. С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2000. – № 2-3. – https://docs.google.com/document
  6. Світові інновації [Електронний ресурс] // The Economist. – Режим доступу до журналу : www.innovations.com.ua

https://docs.google.com/document

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ:

1. Рівні оволодіння іноземною мовою

 


  sehr gut            gut            noch nicht gut          das kann  ich  nicht 

 

  •                     привітати кого-небудь
  •                     попрощатися
  •                     розповісти про свій вік
  •                     розповісти про свій розпорядок дня
  •                     розповісти про своє помешкання
  •                     розповісти про своє село/місто
  •                     запитати іншу людину  про її ім'я, уподобання
  •                     відповісти на запитання, як мої справи, котра година
  •                     рахувати до 10,100, 1000

 

 

2. Mein Sprachenpass

 Mein Name ist ____________________________________

 

So sehe ich aus                                          So sehe ich aus 

 

 

 

 

in der 5. Klasse                                              in der 6. Klasse

Ich wohne in _______________________________________________

Meine Hobbys ______________________________________________

Meine Lieblingsfacher ________________________________________

Meine  Lieblingsjahreszeit ____________________________________

 

 

 

3.  Deutsche Worter? Die ich kenne

 

HOBBY         FAMILIE                                   SCHULE

 

                    ESSEN UND  TRINKEN               TAGESABLAUF

 

  TIERE                STADT                          WOHNUNG

 

 

 

 

 

 

4.   Am Ende des 6. Schuljahres

Це я можу та вмію:

Це я хочу вивчити наступного року:

Це мені найбільше сподобалося в 5-му та 6-му класах:

 

Підпис:                                                    Дата:  

 

 

5. Якщо хочеш — думка вчителя про твої знання німецької мови

Мій учень/учениця _____________________________________

Клас _____________________ навчальний рік

  • не боїться говорити чи писати німецької, навіть якщо робить помилки.
  •  Добре розуміє, про що говориться на уроці.
  •  Може після прослуховування тексту легко виконати завдання до нього.
  •  Має чітку вимову
  •  може в іграх правильно вживати відповідні вирази
  •  активно бере участь в розігруванні діалогів
  •  може читати знайомі слова,вірші,тексти
  •  може правильно переписувати окремі слова та речення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П.   Приклади завдань для портфоліо:

2.1  Відпрацювання  граматичних  комбінацій з  wollen  та weil.

 

a)Von Kindheit an haben wir alle getraumt, was wir werden. Lest, was die deutschen Kinder über ihre Berufstraume schreiben. Sagt, wer, was und warum werden will

b)Sabine will Fotomodell werden, weil sie dann viel Geld verdient.

c)___________________________________________________, weil sie dann alle Sprachen versteht.

  1. __________________________________________________, … er dann oft im Fernsehen ist.
  2. __________________________________________________, … er dann nicht ins Bett gehen muss.
  3. __________________________________________________, … er dann viele Tiere hat.

g)__________________________________________________, … sie dann _________________________________________ .

 

2.2 Essen und Trinken

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

„Interview-Spiel“ Jetzt haben wir ein „Interview-Spiel“.

einen Reporter,

er befragt seine Gruppe und dann erzählt darüber in der Klasse. Jeder Schüler wählt eine Karte mit Benennungen der Lebensmittel.

  •      Reporter  - Was isst du zum Frühstück?

       Sch.1 – Ich esse Ei und trinke Tee zum Früstück.

       Sch.2 -  Ich esse Brot mit Butter und trinke Kakao zum Frühstück.

       Sch.3 -  Ich esse Quark und trinke Milch zum Frühstück.

Reporter  - Sch.1  isst … und trinkt … zum Früstück.

                  Sch.2 ……..

                  Sch.3 ……..

Fragen:  Was isst du zu Mittag /Abend?

                Was kocht deine Mutter?

 

 

 

2.3  Arbeitsblatt. Thema: Geburtstag.День народження.

 

1.Hör den Text und schreib die Einladung!

EINLADEN

                Ich lade dich zu meinem Geburtstag ein.

             Ich feiere_________________________

                Ort______________________________

    Dein____________

 

 

З”єднай між собою частини, склади  міні-діалоги.

- Ich möchte dich einladen. Kannst du am Sonntag kommen?

      - Warum nicht?

  • Kommst du?
  • Ich glaube ja.
  • Hast du Lust?
  • Gerne, danke für die Einladung.
  • Kannst du am Freitag kommen?
  • Bei mir zu Hause.
  •                 Hast du am Samstag Zeit?
  • Ja, sehr gern.
  • Wo findet die Party statt?
  • Am Samstag, um 17.00
  • Wann ist die Party?
  • Da kann ich leider nicht, ich habe Schwimmen.

Hier  sind  jede  Menge  Verben  versteckt.   Suchen  Sie  sie  und tragen  Sie  die  Grundformen  in  die  Liste  ein!

 

 

 

Ш. Приклад мовного портфеля учениці  Тімохової Іванни та презентація у класі наприкінці 9- класу  (термін ведення  - з 5 класу по 9 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spachportfolio

Vorname – I…..

Familienname – T

Geburstdatum – ……..

Wohort – Saporishja

Land – Ukraine

Schule - 65

Lieblingsfaecher – Chemie, Deutsch

Hobbies – Kochen

 

 

Dauerzeit – 5. - 9. Klasse

Deutschlehrerin – Merkulova W.S.

 

Saporishja

Den 15.05

 

Hallo, Freunde!

      Machen wir uns bekannt? Ich heisse I….. Mein Zuname ist T…... Und das ist mein erstes Projekt «Das Buech ueber mich». Ich arbeitete an diesem Projekt das ganze Jahr lang. Ich began Deutsch in der 5. Klasse zu lernen. Ich arbeitete an diesem Buch mit grossem Interesse. Hier gibt es verschiede Fotos, Bilder. Von Anfand an schrieb ich nicht besonders gut. Und meine Deutschlehrerin korrigiert alle Fehler.

Die naechsten Arbeiten waren schon besser.

Die kreative Arbeit hilft Deutsch lernen. Man kann auch mit sich selbst sprechen. Warum nicht? Meine Deutschlehrerin sagte: «In deiner eigenen Person findert du immer einen interessanten Gespraechspartner! Bei den Uebungen stell dir vor, dass du mit einen Deutschen sprichst. Denke daran, was du ihm sagen moechtest »!

Ich bin einverstanden. Es macht natürlich keinen Spass, wenn man allein lernt.

Dieses «Buch über mich» half mir besser deutsch sprechen. Was du selbst gesprochen hast, wirst du nicht so schnell vergessen. Wenn man aber nur fuer sich liest, vergisst man viel schneller.Ich malte,Bilder klebte Fotos, schieb Unterschrifte und stellte mir vor, das sich mit den Deutschen spreche.

Nun sind wir nicht mehr so fremd, nicht wahr? Ihr kennt mich schon, ich aber kenne euch nicht. Schreibt mir bitte recht bald einen Brief, stellt euch vor, erzaehlt, was ihr macht und wofuer ihr euch interessiert. Ich warte schon auf eure Briefe und freue mich darauf im voraus.

Eure Iwanna

 

Mir ist es wirklich interessant

 in der Schule zu lernen;

Sport zu treiben;

Szenen zu spielen;

zu tanzen und zu singen;

etwas zu erforschen;

deutsche Sprache zu lernen;

Sachbucher  zu lesen,

zu wandern,

viele Freunde zu haben.

 

Die Projektarbeit

 

  • Berlin (Klasse 9)
  • Das Intervieuw zum Thema «Was nennen wir unsere Heimat?» (Klasse 7)
  • Das Buch ueber Deutschland (Klasse 8)

 

Das Projekt «Das Buch über Deutschland» (Klasse 8)

Jeder von uns schrieb sein eigenes Buch ueber Deutschland. Ich las viel und die Information im Internet. Mir hatt auch Olga. Ich habe kein eigenes Computer. Und ich arbeitete bei meiner Nachbarin. Meine Buch wurde im Computer gedruckt. Olga stellte ein speziellen Programm ein und ich druckte ohne Fehler. Von Anfang an arbeitete ich sehr langsam, und jetzt druckte ich schneller in Deutsch als in der Ukraine.

Ich habe viel Neues und Interessantes erfahren. Meine Schwester Lena gab mir viele Fotos (in der Fleschkarte).

Mein Buch ist interessant.

 

Das Projekt zum Thema «Was nennen wir unserer Heimat? » (Klasse 7)

Ich nahm ein Interwieu bei meiner Nachbarin Olga. Ihre Mutter ist die Deutsche. Fast alle Verwande in der Mutterseite leben in Deutschland. Olja war zweimal in Deutschland. Olga ist in der Ukraine geboren, aber sie fuhr nach Deutschland. Und fuer mich war besonders interessant, war fuer sie das Wort «die Heimat» bedeutet. Olga hat gesagt: «Die Heimat fuer mich ich das ort, wo ich geboren bin. Hier sind meine Verwandte, meine Familie. Ich fahre nach Deutschland, aber ich fuehle mich wohl nur zu Hause. »

Die andere Projektarbeiten waren interessant.

 

 

Місто   Запоріжжя

 Дата  15.05.19 р.

Підпис

DEUTSCHLAND

Hauptstadt – Berlin

 

Die Hauptkirche

  Deutschlands,

  ist 157 m hoch

… ist aus dem Jahr 1791,

                                ist ein Wahrzeichen Deutschlands                                

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              …ist aus dem Jahr 1869,

                                               ist sehr groß und schön

                                               ein Residenz des Königs               

 

 

  1. Wofür ist Deutschland bekannt ?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wo liegt Deutschland?

____________________________________________________________

Was kannst du uber Kölner Dom?

_______________________________________________________________________________________________________________________

Brandenburger Tor ist ________________________________________________________________________________________________________________________

Schloss Neuschwanstein ________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Вибери будь-яку з головних визначних памяток Німеччини і підготуй про неї коротку розповідь, закінчивши речення:

 

Mir geffält_________________________________________________________

__________________________________ liegt in _______ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ist ______________________________________________________________

Ich will _____________________________________ sehen / besuchen / besichtigen.

 

 

WICHTIGE AUSDRÜCKE

 

 

 

 

Ich habe______________

Ich mag _____________

Ich benutze ___________

Ich finde ____________ interessant/langweilig/

praktisch ...

Mit _____________ kann ich ____________

Ich denke/meine, dass __________ gut/schlecht/langweilig/

praktisch ... ist.

Ich kenne __________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ляшенко Ніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 червня 2020
Переглядів
2305
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку