Досвід роботи " Напрямки здоров’язбереження на уроках біології

Про матеріал
Під час навчальних занять вчитель доводить, що здоров’я залежить від багатьох елементів життя, головними серед яких є:  конституція людини, тобто генетичний потенціал кожного – індивідуальні можливості, потреби, інтереси, бажання, спокуси, проблеми шкідливих звичок і т.д.;  природа психосоматичної конституції, тобто риси характеру та темперамент – холерик, сангвінік, меланхолік чи флегматик;  рівень, якість, режим та стиль життя сім’ї, в якій живе кожен із нас;  відношення кожного до свого здоров’я.
Перегляд файлу
  • Рік народження – 1958.
  • Освіта – вища.
  • Спеціальність за дипломом – вчитель хімії та біології.
  • Педагогічний стаж – 39 років.
  • Місце роботи –Нижньосірогозький опорний  заклад ПЗСО
  • За фахом – учитель біології
  • Кваліфікаційна категорія –  Спеціаліст вищої категорії.
  • Звання – Вчитель-методист.

 

«Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров’я – найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежать їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.»

                                            В.О.Сухомлинський

 

Мета вчителя: формування домінанти на здоровий спосіб життя, розуміння найвищої людської цінності – життя та здоров’я.

 

Напрямки здоров’язбереження на уроках біології:

- створення здорового психологічного клімату на уроці,

- зміна різних видів навчальної діяльності, що змінюються через кожні 7-10 хв.,

- емоційна мотивація  уроку,

- створення ситуації успіху та емоційного розвантаження,

- запровадження  енерджайзерів на розслаблення кисті рук, масажа пальців перед письмом, дихальної гімнастики, попередження втоми очей, правильність постави учнів,

-  впровадження  елементів йога-терапії, для швидкого зняття втоми та надання організму додаткової енергії для подальшої роботи.

C:\Анютка 2\Волонтери\56679409_1043898075997764_6008195867377401856_n.jpg

Педагогічне кредо вчителя:

 «Даючи знання – не відбирай здоров’я»

Під час навчальних занять вчитель доводить, що здоров’я залежить від багатьох елементів життя, головними серед яких є:

  • конституція людини, тобто генетичний потенціал кожного – індивідуальні можливості, потреби, інтереси, бажання, спокуси, проблеми шкідливих звичок і т.д.;
  • природа психосоматичної конституції, тобто риси характеру та темперамент – холерик, сангвінік, меланхолік чи флегматик;
  • рівень, якість, режим та стиль життя сім’ї, в якій живе кожен із нас;
  • відношення кожного  до свого здоров’я.

До цього переліку  входить  ще й те, що здоров’я залежить від наявності в душі дитини любові до життя, всього, що оточує її, та краси, яка спирається на внутрішній світ людини.  Дійсна краса завжди глибока, вона світиться у кожного в очах, усмішках, відношенні, поведінці та вчинках . У зв’язку з цим на своїх уроках  завжди допомагаю кожному з учнів показати їхню внутрішню красу, яка  лікує ,  нормалізує структуру живої матерії. Викликаю своїми діями лише позитивні емоції у дітей, бо вони є своєрідними гормонами радості, любові та щастя, які, також, виявляють корисну дію на організм.

       Ось чому  учитель  біології  Пантелей  Г.Г.  впроваджує  в  навчально-виховний  процес   методичну  ідею

«Формування соціально-культурного та оздоровчого простору учнів шляхом організації дослідно-експериментальної, пошуково-творчої діяльності»

        Суть  полягає  в  тому, щоб  учні  6 - 11-х  класів, де  відбувається  апробація  даної  методичної  ідеї вишукували невикористані можливості традиційної та нетрадиційної медицини, природних і народних засобів стимулювання здоров’я для власного оздоровлення. Доречно впроваджувати народні засоби попередження захворювань людини під час проведення: системно-узагальнюючих уроків,  екологічних та народних форумів за темами «Народна медицина –  запорука здоров´я і краси», «Екологія країни та здоров´я нації». Саме такі інтегровані навчально-виховні заходи дозволяють учням самостійно проводити дослідження вартівців природи,  юних екологів та юних дослідників під час проведення фотоспостережень по 5-ти станціях екологічної стежини школи, про шкідливий влив людини на довкілля та власне здоров’я. Важливі практичні та лабораторні дослідження, які проводять самі діти, компетентно роблять обосновані висновки. Так, готуючись до системно-узагальнюючого уроку «Значення Червів у природі та житті людини», учні проводять  мікроскопічне дослідження грунту «Виявлення гельмінтів», складають профілактичні пам´ятки здоров´я. Важливе значення мають дослідження в процесі експерименту. 

 

 

C:\Анютка 2\Волонтери\71231231_1176886296032274_160064892726935552_n.jpg

Учні дізнаються про:

 - лікувальне значення природних багатств степової зони, їх значення в народній медицині.;

- основи та рецепти фітотерапії;

- світ йогічних асан, які тісно взаємопов´язані  із природними компонентами оточуючого світу та надають  ефективну можливість управляти власним тілом.

Учні досліджують:

 

- цілющі властивості  рослин, створюють навчальні проекти «Лікувальні властивості рослин рідного краю», презентують власні  творчі роботи.

В ході екскурсій у природу «Спостереження за видовою різноманітністю рослин  місцевого заказника обласного значення», проводять  дослідження видової різноманітності рослин  на території 5-ти станцій

екологічної стежини», практичні роботи «Виявлення лікарських рослин на території 5-ти станцій екологічної стежини» . Юні дослідники створюють навчальний проекти «Екологічні проблеми селища»,

дослідницькі  проекти «Забруднення навколишнього середовища, його вплив на організм. Чинники забруднення довкілля.. Наслідки впливу факторів середовища на організм людини» ÐÐ° изображении может находиться: 3 человека, люди улыбаются, люди сидят, экран, стол, гостиная, ребенок и в помещении E:\Конкурс Дослідники довкілля  6-7 кл\-PAXP-deijE.gif E:\Конкурс Дослідники довкілля  6-7 кл\-PAXP-deijE.gif

 

 C:\Анютка 2\Волонтери\70765920_1170831153304455_4945650610801213440_n.jpg

 

Так  формутьсяє  свідоме  ставлення  до  результатів навчальної  діяльності  та  до  нової  пізнавальної  діяльності  з використанням  комп’ютерних  технологій, підготовка  учнів  до  самостійного  життя  та  свідомого  вибору  професії, формується здоров’язбережувальна компетентність.

 

 Такі навчальні заняття  в контексті  інтегрованого  навчання  дозволяють:

  • розвивати  життєві  навички;
  • формувати  власну  стратегію самоосвіти, самовиховання, саморозвитку;
  • дозволяють  учням  бути  інтелектуально  грамотними, інформативно-компетентними;
  • формувати  міжпредметні  знання  та  цілісне  уявлення  про  навколишній  світ;
  • формувати  вміння  дослідництва;
  • встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнюючи  та  розширюючи  уявлення  учнів  про  навколишній  світ;
  • формувати  дослідницькі компетенції, творчу  самостійність в навчанні.
  • формувати життєві компетенції укріплювати власне здоровя.

 

 

                        Нижні Сірогози

2020

Нижньосірогозький опорний заклад

                                ПЗСО

 

C:\Анютка 2\Волонтери\40778896_890714101316163_7569404024068243456_n.jpg

 

            Напрямки

   здоров’язбереження

     на уроках біології

 

           З    досвіду роботи

вчителя біології Пантелей Г.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи

вчителя біології Пантелей Г.Г.

 

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку